Duminică,
28.04.2024
Cer Senin
Acum
13°C

VIDEO Primăria cere sibienilor să fie sesizată printr-o aplicație. Astrid Fodor: “toți trăim în acest oraș și dorim să fie mai bine“

VIDEO Primăria cere sibienilor să fie sesizată printr-o aplicație. Astrid Fodor: “toți trăim în acest oraș și dorim să fie mai bine“

Lansată în 2013 drept o aplicație destinată în special turiștilor sau sibienilor care caută alternative de petrecere a timpului liber, aplicația Sibiu City App – destinată telefoanelor inteligente – conține de acum și un modul pentru “raportarea de incidente“.

“Cu câțiva inspectori nu putem ști tot ceea ce se întâmplă“ este printre motivele invocate de primarul Sibiului, Astrid Fodor, referitor la adaptarea unei aplicații pentru telefoanele mobile astfel încât prin intermediul acesteia să poată fi transmise sesizări departamentelor din Primărie.

Modulul “Raportează incidente“ din cadrul aplicației Sibiu City App a fost lansat, oficial, marți după-amiaza, în cadrul unei discuții organizată în curtea interioară a Primăriei Sibiu. “Noi toți trăim în acest oraș și dorim să fie mai bine. Cu câțiva inspectori ai Primăriei nu putem ști tot ceea ce se întâmplă. De exemplu, un bec pe Podul Gării poate sta stricat o săptămână până să fie văzut de un inspector. Eu m-am logat în această aplicație, am transmis o sesizare și în aceeași seară s-a rezolvat problema becului de pe Podul Gării“, a povestit primarul Sibiului una din experiențele sale în testarea modulului de Raportare a incidentelor din oraș. Primarul a precizat că s-a logat în această aplicație fără a folosi vreun element de identificare ce ar fi putut fi recunoscut de către angajații Primăriei Sibiu.

 Aproximare: durata intervențiilor va fi redusă cu două treimi

Spre diferență de metodele “clasice“ de sesizare a unor disfuncționalități – precum sesizările scrise depuse prin Registratură ori cele telefonice -, sesizările transmise prin aplicația Sibiu City App vor fi operate mult mai rapid, susține primarul Astrid Fodor. “Toți angajații Primăriei au fost instruiți, știu ceea ce trebuie să facă. Și noi pute vedea incidentele raportate. De multe ori, informațiile nu ajung până la nivelul conducerii, dar acum avem posibilitatea să vedem dacă anumite sesizări au fost sau nu rezolvate. Eu pot să vizualizez la toate serviciile ceea ce se întâmplă. Cred că se va reduce cu cel puțin două treimi din timpul de rezolvare, dar asta depinde și de complexitatea problemei“, a declarat primarul în cadrul evenimentului de lansare a modulului “Raportare incidente“, din cadrul Sibiu City App.

prezentare raportare incidente primarie curtea interioara

Această aplicație a fost descărcată până în prezent de aproximativ 20.000 de ori (fie pentru telefoanele iOS, fie pentru cele Android). “De ce este foarte util? Pentru că punem accent pe transparență, iar acest instrument poate fi foarte util. Punem accent pe comunicarea cu cetățenii, se pune accent pe o comunicare profesionistă, cu răspunsuri la timp. Dorim să rezolvăm mai eficient problemele, iar comunicarea va ajuta la eficientizare. Este simplu și comod de trimis o sesizare, pe drum spre serviciu, școală sau în timpul liber. Modulul permite Primăriei să evalueze mai rapid problema. Inspectorul are din start informații despre locul în care se află problema“, a descris Mirela Gligore, șefa Serviciului Relații Externe și Marketing din cadrul Primăriei Sibiu.

 “E foarte important ca cetățenii Sibiului să se implice constructiv și asta cred că este o implicare constructivă“, Astrid Fodor, primarul Sibiului
Mirela Gligore a arătat că, după transmiterea unei sesizări prin intermediul aplicației în discuție, utilizatorul va primi un mail de confirmare a transmiterii sesizării. Aceasta va fi analizată, într-o primă fază, de către angajații Centrului de informații pentru cetățeni din cadrul Primăriei Sibiu, angajați care vor redirecționa sesizarea către departamentele responsabile. În această fază, un nou mail va fi transmis celui care a realizat sesizarea, pentru a fi anunțat că aceasta a intrat în lucru. Ultimul mail pe acest subiect va fi cel care va anunța rezolvarea problemei.

În zilele nelucrătoare, de primirea acestor sesizări se va ocupa un ofițer de serviciu al Poliției locale. În cazul în care o problemă va fi sesizată de mai mulți sibieni, după un anumit număr de raportări (aproximativ cinci), cei care vor reveni cu sesizări pe același subiect vor fi notificați despre faptul că deficiențele respective au fost, deja, transmise autorităților locale.

Aplicația urmează a fi extinsă – în vederea comunicării cu cetățenii - și cu module care vor conține informații despre șantierele și lucrările publice, anunțuri de interes public și consultări sau dezbateri publice.

 

Cum funcționează

Noul modul a fost lansat de câteva zile pentru au instalat și actualizat aplicația în discuție. “Introducem în această versiune un modul foarte important pentru locuitorii Sibiului: raportări de incidente. Veți putea folosi aplicația oficială a Municipiului Sibiu pentru a trimite către diverse departamente ale Primăriei incidente și nereguli pe care le găsiți pe străzi sau spațiile verzi ale orașului. Pentru cei care doresc să contribuie activ la curățenia și ordinea orașului nostru, va fi obligatorie autentificarea și validarea printr-un cod primit via SMS a unui număr de telefon“, este unul din mesajele pe care le afișează aplicația Sibiu City App.

Screenshot_20180109-175510

Odată pornită aplicația și introdus numărul de telefon când este accesat modulul “Raportări incidente“, utilizatorii vor trebui să aștepte primirea unui SMS cu un cod de activare al modulului de sesizare. Acest cod trebuie introdus o singură dată, la realizarea primei sesizări.

Ulterior introducerii acestui cod, utilizatorilor aplicației le sunt afișate 14 domenii predefinite care pot deveni subiect de sesizare: străzi și iluminat, animale pe domeniul public, salubritate, vandalism, utilități (apă și canal, gaz, electricitate etc.), trafic auto, semne de circulație și parcări, parcuri și spații verzi, transport în comun, construcții, bicicliști, angajați în serviciul public, fumat în spații interzis și diverse.

Screenshot_20180109-180124

Fiecare din aceste domenii predefinite conține un sub-meniu cu posibilele subiecte de sesizare legate de respectivul domeniu. Spre exemplu, la domeniul “salubritate“ există și subdomeniile “stradă murdară“, “deșeuri abandonate“, “coș de gunoi lipsă sau deteriorat“ și “pubele neridicate“. În plus, fiecare astfel de listă de subdomenii se încheie cu varianta “altele“.

Odată selectat un astfel de subdomeniu, utilizatorul va putea transmite și una sau mai multe fotografii, pas care însă poate fi sărit. Sesizarea va trebui încheiată cu o scurtă descriere a problemei. Aplicația preia locația raportată de sistemul de geo-locație al telefonului, astfel încât nu va mai fi nevoie introducerea vreunei adrese. Cei care doresc, însă, pot transmite sesizarea mai târziu, urmând să aleagă de pe harta orașului locul în care este indicată defecțiunea sau neconformitatea.

Screenshot_20180109-180135

După WhtasApp

În primăvara anului trecut, reprezentanții Primăriei Sibiu anunțau că pun la dispoziția sibienilor un număr de WhatsApp (0732 810 940), la care cetățenii erau invitați să trimită sesizări referitoare la starea străzilor.

Aplicația Sibiu City App poate fi descărcată atât din AppStore (pentru iPhone sau iPad), cât și din Play Store (pentru telefoanele Android), fiind creată de compania sibiană Eventya.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

11 comentarii

George

Acum 6 ani

O initiativa foarte buna!
Raspunde

S

Acum 6 ani

Aplicatia cere acces( pt instalare),la tot telefonul( locate,fisiere,media,contacte,etc),acces pe care nu sunt dispus sa-l dau
Raspunde

un sibian - cel original

Acum 6 ani

Primi pasi catre Smart City? Oricum buna initiativa.
Raspunde

Razvan

Acum 6 ani

Foarte buna initiativa dar vreau sa vad apoi si rezultatele acestor sesizari. Atunci o sa fie perfect, deocamdata e doar promitator.
Raspunde

SSS

Acum 6 ani

Voi credeti ca cativa angajati ai primariei vor putea solutiona sesizarile unui oras intreg? Ma indoiesc........
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

David Copperfield

Acum 6 ani

ha ha ha cum au pus si la zoo sarma electrica la cerbul ucigas oamenii astia isi bat joc de imaginatie .... retragerea in glorie cat mai e timp
Raspunde

Harry Houdini

Acum 6 ani

Ce legatura are initiativa de a usura munca oamenilor ce raporteaza probleme cu "sarma electrica la cerbul ucigas"? Eu sunt de parere ca dumneavoastra aveti o problema cu imaginatia - este prea bogata!
Raspunde

Corul babelor FDGR

Acum 6 ani

Am intrat și noi în sfârșit în rândul orașelor civilizate. Dupa Brasov, Cluj, Alba, Oradea care au astfel de aplicații de ani de zile. Mai bine mai târziu decât niciodată. Daca reusim si cativa km de partie atunci ne-am asigurat domnia pe veci 8n Sibiu.
Raspunde

Anonymus

Acum 6 ani

aplicatia aia de WhatsApp este egal cu 0. Am facut sesizare acolo de nenumarate ori si degeaba ca nu s-a realizat nimic pe strada respectiva si tot asa de rau se circula si plina de gropi este... daca la fel va functiona si aplicatia asta atunci sunt doar bani cheltuiti degeaba...
Raspunde

Din sibiu

Acum 6 ani

Ma gandesc ca stii ca nu se poate face chiar orice doresti tu.
Raspunde

Corul babelor FDGR

Acum 6 ani

Aplicatia nu mai funcționează la 2 zile de la lansare! Nu te mai poti loga deci nu mai poti face sesizari. O fi tras cineva cablul din calculator ca sa nu lucreze prea mult.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus