Miercuri,
10.09.2025
Partial Noros
Acum
24°C

La licitația de reabilitare a podului Gării, prelungită cu o săptămână, s-au înregistrat două oferte

La licitația de reabilitare a podului Gării, prelungită cu o săptămână, s-au înregistrat două oferte

Două oferte au fost depuse în cadrul licitației pentru reabilitarea podului Gării, lansată în luna martie și programată pentru 18 aprilie. Procedura a avut loc cu o săptămână mai târziu, adică ieri, 25 aprilie. 

Conform informațiilor de pe platforma de licitații publice, cele două asocieri sunt conduse de companii din Cluj și Sibiu. Este vorba despre asocieri conduse de Antrepriza de Reparații și Lucrări A R L Cluj și una condusă de CON-A Operations. În prezent, ofertele sunt evaluate din punct de vedere tehnic și financiar, termenul limită pentru această etapă fiind 18 octombrie 2024.

Pentru clujeni, ar fi prima mare lucrare în Sibiu. Din anul 2007, societatea aparţine grupului Strabag SE Austria, activitatea societăţii fiind organizată preponderent în zonele Cluj, Bistriţa, Oradea, Baia Mare.

De partea cealaltă, sibienii de la CON-A Operations sunt deja cunoscuți în regiune pentru lucrările de construcție realizate în ultimii ani.

Amintim că, potrivit caietului de sarcini, lucrările vor trebui să cuprindă atât reparații și consolidări la nivelul infrastructurii și suprastructurii podului, cât și intervenții la nivelul căii de pod, rampelor și scărilor de acces. De asemenea, se vor amenaja parcări, căi de acces și o pistă de biciclete în partea stângă a sensului de mers spre Gușterița, iar iluminatul stradal va fi instalat atât pe pod, cât și în zonele adiacente podului.

Documentația elaborată pentru licitație propune valorificarea spațiului de sub pasaj prin amenajarea de parcări: în total, vor fi 12 locuri de parcare dinspre Bd. Coposu și 29 de locuri dinspre Calea Gușteriței.

Durata contractului este prevăzută să fie de 3 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, la care se adaugă o perioadă de 2 luni pentru admiterea recepției la terminarea lucrărilor, inclusiv remedierile necesare. Termenul de garanție este de 60 de luni, iar pentru marcajele stradale cu vopsea bicomponentă, garanția este de 24 de luni de la data recepției la terminarea lucrărilor.

Achiziția nu este parte a unui proiect sau program finanțat din fonduri ale Uniunii Europene, lucrările urmând să fie susținute din fonduri bugetare locale.

Podul Gării se încadrează în categoria „construcții de importanță deosebită”, are o lungime de 310,3 metri.

În ședința din ianuarie 2023, Consiliul local a aprobat proiectul de hotărâre privind „actualizarea indicatorilor tehnico-economici la obiectivul de investiții "Reabilitare Podul Gării" din Municipiul Sibiu”. Potrivit documentului, Primăria a solicitat consilierilor aprobarea sumei de 14,4 milioane lei cu TVA pentru reabilitarea podului, din care 10,7 milioane lei pentru construcții și montaj.

Podul Gării - o poveste fără sfârșit

Podul Gării a fost reconstruit de la zero în anul 2005, construcția fiind executată de firma sibiană Concefa SA.

În realizarea investiției s-au implicat chiar și miniștri - mai mult poate chiar decât conducerea orașului. Spre exemplu, în anul 2003, aflat la SIbiu, ministrul Lucrărilor Publice, Transporturilor și Locuinței, Miron Mitrea, abătut cu pumnul în masă, decretând că podul gării rămâne pe două benzi. Mitrea a refuzat propunerea constructorului, SC Concefa SA, de a mări lățimea podului, pentru a se face câte două benzi pe fiecare sens de mers. Directorul societății, Horațiu Cercel, susținut de primar, a spus că circulația pe acest pod va fi foarte mare și că sunt necesare două benzi. Propunerea a fost tăiată din scurt. „E normal ca un constructor să-și caute de lucru. Nu sunt de acord cu această propunere, deoarece construcția podului ar fi amânată cu mai multe luni. Ar trebui un alt proiect, iar o altă finanțare va fi extrem de greu de accesat”, a motivat ministrul.

Sursă: Ziarul Obiectiv, Nr. 300, anul 2003

După inaugurare, podul gării a intrat în reparații la mai puțin de un an, având nevoie de atunci de reabilitări periodice. Ultima intervenție a avut loc în septembrie 2023, dar la scurt timp deja se puteau vedea denivelări și porțiuni cu defecte, mai ales la rosturile de dilatație.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

5 comentarii

Vivi Dragan

Acum 1 an

Cum naiba sa dai termen luna octombrie cand suntem in aprilie ? Oare cei din primarie chiar isi bat joc de noi ?
Raspunde

Sibian

Acum 1 an

Rosturile de dilataie nici măcar nu au fost reparate în septembrie 2023, doar au mimat ca au reparat la ele
Raspunde

Mesterul dupe net

Acum 1 an

Avand in vedere complexitatea redusa a lucrarilor si faptul ca s-au depus doar doua oferte...maxim pe 15 iunie trebuia declarat castigatorul. Dar ce ghinion pe noi,avem Pastele,1 mai,alegeri,rusalii si dupa aia concedii. Daca se dadea castigatorul pana in 1 iulie,pe perioada vacantelor se puteau si executa lucrarile. Nu mai bine sa le facem la toamna cand e aglomerat orasul,mai si ploua si e super indicat sa faci genul asta de lucrari? Ba chiar sa te prinda si putina iarna. A,dar stai,ca daca incep lucrarile si aici,dar nu sunt gata cele de la mega proiectul de pe Viitorului s-a blocat un sfert de oras. A,apropo,daca il stie cineva pe Mitrea,sa-i transmiteti multa....semnat cetatenii de dincolo de liniile de la gara care nu au meritat 2 benzi pe sens. A decis el,un creier luminat ce e mai bine pentru zeci de mii de suflete! Hal de viziune!

Raspunde

Cornel Sibianul

Acum 1 an

Ion Surdu vezi că între timp, fostul ministru Miron Mitrea a devenit infractorul, fost pușcăriaș la penitenciarul Poarta Albă, Miron Mitrea.

Raspunde

Leonard

Acum 1 an

Două benzi pe sens și lucrările să înceapă la terminarea Școlii ca să nu mai fie traficul infernal în luna Octombrie! Din păcate nu are cine să conducă acest Sibiu care devine tot mai execrabil pe zi ce trece ! Podul Gării trebuie să fie prioritar deoarece este în apropierea Centrului Istoric dar atunci când pui Mâna pe scaunul de Primar îți bați joc de el așa cum face Doamna Primar Fodor și cei din jurul dânsei! Am argumente la ceea ce scriu și sibienii știu acest lucru ! Faceți dracu Podul ăsta că râd Bucureștenii de noi ! Ați vrea voi să realizați Poduri ca în capitală gen , Basarab , Grant sau alte poduri care sunt Într-adevăr la standardele din Vest! Din păcate pentru Sibiu am rămas în urmă rău de tot! Păcat că avem lideri care doar dau din gură! Ce credeți că Firma Con-a sau Cea din Cluj o să realizeze ceva frumos cu acest Pod al Gării? Speranțe deșarte! Vreau să mă înșel dar nu cred ! În fine ! Să vedem ce o să fie dar eu sper ca lucrările să înceapă înainte de 1 Iunie ca să avem și noi cetățenii de rând ce vota !

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus