X
plan autostrada sibiu boita (1)

Acordul de mediu pentru autostrada Sibiu-Pitești nu va fi emis în acest an, sugerează ministrul Mediului

După o serie de promisiuni făcute pe parcursul anului 2018, în care autoritățile anunțau că acordul de mediu pentru cel mai important proiect de infrastructură din România – autostrada Sibiu-Pitești – va fi eliberat cel mai târziu în decembrie 2018, ministrul Mediului sugerează că acest lucru se va întâmpla cel mai târziu la începutul anului viitor.

Traseul autostrăzii Sibiu-Pitești urmează să traverseze teritoriul a trei județe – Sibiu, Vâlcea și Argeș -, iar pentru construcția șoselei aceasta a fost împărțită în cinci secțiuni: Sibiu-Boița, Boița-Cornetu, Cornetu-Țigveni, Țigveni-Curtea de Argeș și Curtea de Argeș-Pitești.

Prima și ultima secțiune au fost scoase la licitație în vara anului trecut de către CNAIR, însă pentru ca să înceapă lucrările propriu-zise este obligatorie obținerea Acordului de Mediu, fără de care nu se poate obține autorizația de construcție.

Pe parcursul anului 2018 au fost făcute publice mai multe termene limită în care acest document să fie emis. Asigurări au fost date pentru martie 2018, apoi pentru iunie 2018, pentru august 2018, pentru octombrie 2018, iar ultima promisiune a fost pentru luna decembrie 2018. Se pare că nici în decembrie Acordul de Mediu pentru autostrada Sibiu-Pitești nu va fi eliberat, după cum reiese dintr-un răspuns al ministrului Mediului dat deputatului de Vâlcea Ștefan-Ovidiu Popa.

Amintim că la începutul lunii noiembrie Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) a publicat „Raportul privind impactul asupra mediului pentru proiectul Autostrada Sibiu-Pitești”. Mai exact, pe 5 noiembrie. Presa de profil a scris că aceasta a fost cea mai importantă veste pentru realizarea acestui proiect și că documentul va debloca practic licitaţiile pentru construirea celei mai aşteptate autostrăzi din România.

Marius Nistorescu, directorul firmei care a realizat raportul, a spus pentru Economica.net că teoretic este posibil ca acordul de mediu să fie emis în decembrie, dar că acest lucru depinde de mai multe variabile.

„Variabilele” au fost descrise de ministrul Mediului în răspunsul dat deputatului Popa. Astfel, în perioada 11-13 decembrie 2018 vor avea loc dezbateri publice a raportului privind impactul asupra mediului. Ulterior, în termen de 20 de zile de la ședințele de dezbateri – adică cel târziu în zilele de 31 decembrie – 2 ianuarie 2019 – ANPM are obligația să analizeze comentariile/opiniile/observațiile publicului interesat dacă este cazul, să transmită CNAIR soluțiile de rezolvare a problemelor semnalate de public, dar și să răspundă în termen de 10 zile la observațiile publicului.

„După primirea completărilor solicitate, dacă este cazul ANPM:
a) transmite membrilor CAT formularul completat;
b) convoacă și prezintă membrilor CAT lista de control aferentă etapei de analiză;
c) definitivează lista de control;
d) consemnează opiniile membrilor CAT privind calitatea raportului privind impactul asupra mediului și asupra răspunsurilor la problemele formulate de publicul interesat și stabilește necesitatea unor eventuale completări/modificări ale RIM, dacă este cazul;
e) comunică, în scris, titularului proiectului necesitatea completării/modificării RIM dacă este cazul;
f) decide emiterea acordului de mediu sau respingerea solicitării acestuia”, a explicat Gavrilescu.

În continuare – dacă CNAIR va fi nevoită să depună completări cerute de ANPM, atunci ultima va anunța o decizie privind acestea în termen de 15 zile – adică cel târziu până la sfârșitul lunii ianuarie 2019.

Și asta nu e tot: „CNAIR are obligația în termen de 3 zile de la primirea anunțului să informeze publicul interesat. În lipsa observațiilor publicului după 5 zile de la afișarea anunțului public ANPM poate emite acordul de mediu”, mai spune ministrul Mediului.

Grațiela Gavrilescu mai amintește că Ministerul Mediului, prin ANPM, a avizat favorabil proiecctul „Autostrada Sibiu-Pitești” și că a impus condiții CNAIR pentru a diminua/elimina impactul asupra ariei naturale protejate Oltul Mijlociu-Cibin-Hârtibaciu. Totodată, se subliniază necesitatea protejării ariei naturale de interes național Valea Vâlsanului – „areal supus de asemenea unui regim special de protecție și conservare și posibil afectat de derularea proiectului, revine (…) în competența administratorilor, Ocolul Silvic Rășinari RA și Ocolul Silvic Izvorul Florii”.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

6 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ion

    Fratilor , UE a spus clar : studiul de fezabilitate a fost facut pe genunchi . In loc sa faca 1200 de foraje , au facut 200 ! Pe principiul : las’ ca merge si asa ! Acordul de mediu nu se poate da pe bucati !!! Dupa ce se fac cele 1000 de foraje , nerealizate inca , mai discutam ! Daca incep lucrarile peste DOI ani , sa ne consideram norocosi .

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      radu

      PSD-ul nu vrea sa faca autostrazi din principiu, sunt tinute la serar pentru afi folosite ca momeala electorala. Asa a fost , asa o sa fie.
      Daca prin absurd o sa faca ceva, nu o sa fie cu fonduri europene ci prin PPP de unde se poate fura la greu.

      Singura persoana preocupata de autostrazi a fost Anca Boagiu, nu stiu prin ce miracol. Datorita ei s-a inceput si se va finaliza cindva Sibiu-Nadlac ( si aici cu multe probleme si hotii, dar exista si pe teren , nu numai pe hartie)
      A plecat din pacate la Bruxelles, chiar in moment cheie pentru autostrazi.
      Tot Boagiu a propus Sibiu-Sebes la 3 benzi pe sens( aici e trafic mare si mai ales in viitor 10-20-30ani – pentru ca e DN1 si DN 7, adica directiile spre Deva -Arad si Cluj-Bors)
      Planul era deja facut insa si modificarea ar fi adus costuri suplimentare si intirzieri in proiect cu riscul pierderii finantarii europene.

      Tot Boagiu a propus atunci, lasaraea de spatiu liber de o parte si de alta a autostrazii Sibiu-Sebes pentru ca peste 10-20 ani cind traficul o va cere, sa poata fi largita autostrada repede la 3 benmzi pe sens, fara a mai cauta atunci sa se faca exprpoprieri si altele.
      Nici asta nu s-a realizat.

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Veorica

    De peste 10 ani primim 85 % de la UE pentru a realiza autostrada Sibiu – Pitesti asa cum vrem cu 2 sau cu 3 sau cu n benzi pe sens, iar partidul unic continua sa promita ……

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact