Preţurile cerute de ofertanţii la licitaţia pentru construirea autostrăzii Sibiu – Orăştie nu diferă cu mult faţă de cele operate pe centura Sibiului. Firmele din Italia şi Spania sunt cele care au cerut cele mai mici sume pentru proiectarea şi execuţia viitoarei autostrăzi.
Ofertele depuse în cadrul licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia autostrăzii Sibiu – Orăştie pornesc de la o medie de 5,63 de milioane de euro, pentru un km de autostradă, şi ajung la 9,3 milioane, tot pe km. Potrivit unui document obţinut de cei de la Capital, cele mai bune oferte depuse în cadrul licitaţiilor organizate în februarie de CNADNR aparţin unor companii din Italia şi din Spania.
Viitoarea autostradă Sibiu – Orăştie va avea, pe teritoriul judeţului Sibiu, două tronsoane, în lungime de 16,1, respectiv 22,1 km. Pentru lotul cu numărul 4, cel de 16,1 km, au depus oferte şase companii sau asociaţii. Cel mai bun preţ este cel ofertat de joint-venture-ul rrena Scavi – Condotte – Cossi, format numai din firme italieneşti. Acestea susţin că pot proiecta şi executa cei 16,1 km în 30 de luni pentru suma de 90,66 milioane de euro, fără TVA, adică 5,63 mil. de euro pentru un km de autostradă. Preţul cerut de ei este cel mai mic ofertat în cazul loturilor care traversează judeţul Sibiu. Următorul preţ cerut în cadrul licitaţiei pentru lotul cu nr. 4 este de 110,79 de milioane de euro (6,88 mil. euro/km) şi aparţine celor de la J&P Avax, un grup de companii din Grecia. Cel mai mare preța fost ofertat de Eureca, un consorțiu italian: 9,3 milioane de euro, pentru un km de autostradă proiectată și executată.
Spaniolii, cei mai ieftini pe lotul 3
Pentru cei 22,1 km pe care ar trebui să îi măsoare lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăștie, cel mai mic prețofertat este tot sub șase milioane de euro pe km. 131,92 de milioane de euro cer firmele spaniole OHL - Ideconsa-Peyber Hispanica pentru proiectarea și execuția ultimului tronson de pe teritoriul județului Sibiu. Cea mai mare ofertă depusă în cadrul licitației pentru acest lot este cea a asocierii de firme din Italia Balzola – FIP Industriale – 155,61 de milioane de euro.
În cadrul licitaţiilor pentru loturile autostrăzii Sibiu – Orăştie participă şi asocierea Max Boegl – Geiger, care a lucrat la secţiunea întâi a centurii Sibiului, secţiune cu profil de autostradă pe toată lungimea (14,8 km). Preţul cerut de ei în cadrul licitaţie pentru tronsonul numărul 2 este de 5,9 milioane de euro, pentru un km de autostradă proiectată şi executată.
Spre comparaţie, lucrările la secţiunea I a centurii ocolitoare a Sibiului au costat peste 78 de milioane de euro: 48,8 au fost plătite celor de la Max Boegl şi Geiger şi 22,9 milioane de euro, celor de la Todini, înainte să le fie reziliat contractul.
Ofertant Preţ ofertat Medie/km
Lot4 – 16,1 km
Tirrena Scavi – Condotte 90,66 5,63
J&P Avax 110,79 6,88
Copisa Aprivia 112,72 7
Astaldi Euroconstruct 115,43 7,16
Secol Toto 144,6 8,98
Eureca 149,8 9,3
Lot 3 – 22,1 km
OHL 131,92 5,96
Impregilo SpA 143,99 6,51
Azil Delta ACM 144,38 6,53
Impresa Pizzaroti 145,03 6,56
Alpine AG 148,7 6,72
Balzola - FIP 155,61 7,04
Notă: Sumele sunt exprimate în milioane de euro şi nu conţin TVA
Sursa: Capital.ro
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Salini Impregilo Sp , Peyber Hispanica , Max Boegl , Astaldi Euroconstruct , Azil Delta , Copisa Aprivia , Impresa Pizzaroti , Italia Balzola , Secol Toto , Asocierea Tirrena Scavi Sp
Vizualizari: 595
Ultimele comentarii
Acum 16 minute
Alte natiuni erau demult reunite - noi lucru slab
Acum 30 minute
HBomb
Acum 30 minute
Q
Acum 36 minute
Q
Acum 44 minute
Q - erau limacși