Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

CNADNR a aprobat soluția tehnică pentru repararea autostrăzii Orăștie-Sibiu

CNADNR a aprobat soluția tehnică pentru repararea autostrăzii Orăștie-Sibiu

CNADNR a avizat marți soluţia tehnică pentru porțiunea de 200 de metri demolată din autostrada Orăștie-Sibiu.

Concret, conform specialiștilor, soluţia tehnică avizată presupune execuţia a șase transei drenante, la o adâncime de șapte metri, transversal amprizei autostrăzii, distanţa dintre acestea fiind variabilă, distanţele mai mici sunt în zona cu înălţimea de rambleu mai mare, aceasta distanţă crescând pe masura reducerii înălţimii rambleului.

”Lungimea acestor transei este de 65 m pentru 4 drenuri si de 285 m pentru doua dintre acestea, La capul aval al transeilor transversale cu lungimea de 65 m, se monteaza camine de vizitare. Intre aceste camine se realizeaza drenurile de evacuare, care unesc toate aceste camine de vizitare.

Cele doua transei cu lungimi mai mari, respectiv 285 m, sunt necesare atat pentru evacuarea apelor drenate catre paraul din aval, cat si pentru asanarea zonei mlastinoase aflate in aval la cca. 200 m de autostrada. Acestea se unesc intr-un singur cap de evacuare, unde se realizeaza un bazin decantor cu preaplin, continuat cu un sant pereat pana la emisar”, arată compania într-un comunicat de presă.

Peste terenul astfel pregatit, se va incepe refacerea corpului rambleului din materiale granulare,ranforsate cu geogrile, dupa cum urmeaza:

Pentru sistemul rutier se menţine aceeaşi soluţie tehnică folosită şi în proiectul iniţial, respectiv, un sistem rutier semirigid, cu următoarea configuraţie:

  • 5 cm - beton asfaltic de uzura MASF 16
  • 6 cm - beton asfaltic deschis BAD25m
  • 12 cm - anrobat bituminos tip AB2
  • 20 cm - balast stabilizat cu ciment
  • 30 cm - strat de balast
  • 20 cm - strat de forma din materiale coezive tratat cu ciment sau compuși pe baza de ciment.
”În cel mai scurt timp posibil, Proiectantul urmează să întocmească detaliile de execuţie şi totodată să asigure asistenţa tehnică pe întreaga perioadă de execuţie a lucrărilor. De asemenea, soluţiile de remediere aferente celorlalte zone cu degradări urmează să fie realizate de către proiectant şi prezentate în cadrul CTE/CNADNR în scopul avizării”, a mai comunicat CNADNR.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

4 comentarii

@@@

Acum 7 ani

Inteligenti baietii. Mai bine plantati copaci pe versantii respectivi, se stie ca stabilizeaza terenul :))) Preferabil din specii diferite, care rezista la seceta dar si care consuma multa apa. Greu cu unii :)))
Raspunde

Dan, capitan de play

Acum 7 ani

Lasa ca pune geogrile si se rezolva. :D
Raspunde

Dan, capitan de play

Acum 7 ani

Daca mai fac si sase "transei" succesul este garantat. (noi spunem "o transee-doua transee")
Raspunde

Sibianul

Acum 7 ani

Sunteți de rasul lumii, autostradă care se surpă după câte luni după finalizare, dacă eram în China erați executați pe stadion în fața a mii de oameni. Doar la furat va este gândul. Rușine să vă fie, doar lucruri de mântuială faceți. Acolo vor fii totdeauna probleme, ceea ce faceți acuma este o soluție de moment, problemele vor fii în continuare. Soluția este MUTAREA acesteia, pe unde era proiectul vechi de pe vremea lui Ceaușescu.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus