Joi,
22.10.2020
Cer Senin
Acum
15°C

Programul ”Rabla Plus” ignoră Tesla. ”There are no Tesla dealers”

26 Martie 2018 00:33

Programul ”Rabla Plus” ignoră Tesla. ”There are no Tesla dealers”

Astăzi începe Programul ”Rabla Plus”, însă românii care vor să-și cumpere un autoturism Tesla nu vor putea beneficia de subvenția de aproape 10 mii de euro pentru achiziționarea unui model Tesla 100% electric. ”Precizăm că Tesla Motors nu se regăsește în Lista producătorilor validați în cadrul Programului privind reducerea emisiilor cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, pe județe, care au încheiat contracte cu Administrația Fondului pentru Mediu”, susține ministrul Mediului, Gabriela Gavrilescu, întrebată de ce nu figurează Tesla în programul Rabla Plus. Cu alte cuvinte, Tesla nu are nici un magazin în România, deci e imposibil să intre în program. Nu va exista, pe de altă parte, nici posibilitatea ca vreun dealer să preia pentru România vânzarea autoturismelor Tesla.  ”There are no Tesla dealers. Just tesla owned stores”, susțin reprezentanții companiei solicitați să răspundă la această chestiune.

Cel mai apropiat magazin Tesla se află la Viena. Dincolo de capitala Austriei, în Est, nu mai există nici un alt magazin al companiei americane.

Cu toate acestea, senatorul PNL Mircea Cazan și-a cumpărat cel de-al doilea autoturism Tesla. Un model Tesla X, pe care trebuie să-l ridice din Viena la începutul lunii aprilie. ”A durat mai mult până a fost livrat pentru că fiecare este conceput după preferințele clientului. Celălalt model pe care-l am, Tesla S, l-am scos la vânzare, dar dacă nu reușesc să-l vând, va rămâne în familie”, spune parlamentarul sibian. Cel mai ieftin model Tesla X costă 80.000 de euro.

Încărcare gratuită

El este și inițiatorul propunerii prin care Palatul Parlamentului a achiziționat o stație de încărcare pentru autovehiculele electrice. Pe lângă acest demers, senatorii au pregătit un proiect de lege care ar urma să oblige primăriile cu peste o sută de mii de locuitori să construiască minim cinci stații de încărcare a mașinilor electrice. ”În primul rând e vorba despre viitor. Acesta va fi viitorul în domeniul transportului: automobilele electrice. În al doilea rând, vorbim despre protejarea naturii, despre un mediu înconjurător plăcut, natural. În al treilea rând, în toate parlamentele și instituțiile de stat din occident sunt stații de încărcare. Vorbim apoi și de un exemplu care ar trebui să plece de aici din Parlamentul României”, spune Mircea Cazan, singurul parlamentar posesor al unui autoturism electric. Parlamentarii care vor folosi stațiile de încărcare vor plăti curentul electric consumat.

În afară de Parlament, un autoturism electric poate fi încărcat în mii de alte locații din țară, gratuit.  ”De exemplu, oriunde în România este Autoklass, Taverna Sârbului sau Romstal, există staţii de încărcare. La fel, Kaufland şi Lidl au foarte multe locuri de încărcare rapidă. Am mers prin toată ţara fără probleme de reîncărcare”, aminteşte sibianul din locurile utilizate pentru reîncărcarea automobilului electric.

Tesla S

Ce și-a luat Cazan

Tesla Model X, modelul achiziționat de senatorul Mircea Cazan, are două motoare, unul pe față de 263 de cai-putere şi cel din spate de 510 CP. Mașina poate accelera de la 0 la100 km/h în 3,2 secunde şi să parcurgă primii 400 de metri în 11,7 secunde. Noul model Tesla poate parcurge până la 413 km fără să aibă nevoie de alimentare.

Se mai poate spune despre acest model că este conectat permanent la internet, că ușile ”îți simt” prezența și se deschid automat când te apropii de ele și se închid după ce te așezi pe scaun. În Tesla X pot intra, în funcție de model, șase sau șapte persoane.

Screen_Shot_2015-11-25_at_2.35.36_PM.0.0

Modelul vechi de Tesla, deținut de deputatul Mircea Cazan, Tesla S, are o putere maximă de 310 kW (410 CP) şi un pachet de baterii de 85 kWh, autonomia maximă teoretică fiind de 500 km.

(foto: teslamotors.com)

Cum se pot lua mașini electrice prin programul ”Rabla Plus”

Românii care vor să-și ia mașini electrice vor putea cere  o subvenție nereturnabilă de până la 45.000 de lei, așa cum prevede legislația actuală. Este vorba, mai precis, de programul guvernamental Rabla plus, care, potrivit autorităților, va demara luni.

Potrivit unui anunț de miercuri al Administrației Fondului pentru Mediu, înscrierile în Rabla Plus vor fi posibile începând de luni și până pe 28 septembrie 2018.

Persoanele fizice care vor să-și ia mașini electrice în acest an vor putea cere de la stat o subvenție nerambursabilă care poate trece de 9.000 de euro. Concret, este un ecotichet în valoare de:

  • 45.000 de lei, dar nu mai mult de 50% din prețul de comercializare, pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric;
  • 20.000 de lei, dar nu mai mult de 50% din prețul de comercializare, pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km.
Autoritățile vor acorda un singur ecotichet pentru fiecare mașină electrică cumpărată, însă o persoană fizică va putea folosi un singur ecotichet pe an.

Practic, valoarea ecotichetului va fi scăzută direct din prețul de achiziție al mașinii electrice noi, astfel că banii nu vor ajunge efectiv în mâinile solicitanților.

Persoanele fizice vor putea participa în programul Rabla plus dacă-și au domiciliul în România și n-au datorii la autoritățile locale.

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

Joe

Acum 2 ani

Statul trebuie sa dea neaparat 10000 de euro pentru cei care isi iau masini produse prin alte tari, iar apoi sa le asigure incarcare gratuita celor care au dat 200000 de euro pe o Tesla. Neaparat ! Imi place gandirea aceasta.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus