Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
9°C

Un sibian a învins RCS&RDS în instanță. Amendă de 5000 de lei

Un sibian a învins RCS&RDS în instanță. Amendă de 5000 de lei

Un sibian a reclamat compania RCS&RDS la Protecția Consumatorului, iar amenda primită de companie a fost confirmată de Judecătoria Sibiu.

Conform Profit.ro, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a amendat cu 5.000 de lei operatorul de telecomunicații RCS&RDS pentru că ar fi informat eronat un client cu privire la dreptul de retragere din contractul încheiat la distanță. Compania a contestat decizia, dar a instanța a respins definitiv cererea.

“Prin procesul-verbal de constatare a contravenției întocmit la data de 11.04.2017, agentul constatator din cadrul intimatei ANPC Sibiu a reținut în sarcina RCS&RDS săvârșirea contravențiilor prevăzute de articolelel 18, 51 și 9 din OG 21/1992, și a aplicat acesteia sancțiunile amenzii în cuantum de 5.000 lei pentru prima faptă, respectiv avertisment pentru celelalte două fapte, deoarece s-a constatat în data de 20.03.2017, în urma cercetării reclamației nr. 463/2.03.2017 a unui client privind oferta telefonică pentru abonament de telefonie mobilă pentru care i s-a comunicat de către o angajată a RCS&RDS că ar avea 10 zile la dispoziție pentru a renunța la acest contract încheiat la distanță, că, în data de 02.03.2017, acest consumator a fost informat eronat referitor la dreptul de retragere din contractul încheiat la distanță, așa cum este prevăzut la articolul 9 din OUG 34/2014, consumatorul fiind informat că se poate retrage din contract în termen de maxim 10 zile, și nu 14, cum este prevăzut de lege, încălcându-se astfel prevederile articolul 18 din OG 21/1992”, se arată în motivarea unei decizii a Judecătoriei Sibiu din ianuarie 2018.

Instanța a mai reținut că, până la încheierea actului sancționator, clientul RCS&RDS nu ar fi primit un răspuns sau modalitatea de soluționare a reclamației, încălcându-se astfel prevederile articolului 51 din OG 21/1992.

“De asemenea, s-a constatat nerespectarea celor prescrise și declarate, precum și comportament incorect față de consumator, deoarece acesta a depus sesizare telefonică și scrisă referitoare la contractul încheiat în decembrie 2016, dar nu a primit răspuns de soluționare până la data încheierii procesului verbal de constatare a contravenției, încălcându-se astfel prevederile articolului 9 din OG 21/1992. S-a mai dispus ca operatorul economic să desfacă contractul încheiat cu acordul telefonic al clientului și să storneze facturile emise, aferente acestui serviciu, respectiv suma de 80,72 lei”, se mai spune în motivarea citată de Profit.ro.

Instanța afirmă în document că pericolul social al faptei săvârșite de RCS&RDS trebuie analizat și prin prisma calității sale, de agent economic, întrucât, fiind profesionist, trebuie să cunoască și să respecte cadrul legal în ceea ce privește contractele încheiate telefonic, prin acordarea perioadei indicate de lege pentru renunțarea la contract.

“În speță, deși se poate aprecia că pericolul social concret este redus, fapt ce rezultă din împrejurarea că diferendul a fost soluționat amiabil, nu se poate constata că atingerea valorilor sociale ocrotite de OG 21/1992 este redusă ori că lipsește cu desăvârșire”, se mai arată în motivare.

Parte din grupul Digi, RCS&RDS este unul dintre cei mai mari jucători locali pe piața de telecomunicații.

Sursa: Profit.ro

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus