Luni,
27.10.2025
Innorat
Acum
7°C

Centura de Sud a Sibiului a ajuns la două variante: pe lângă sau pe sub Pădurea Dumbrava

Centura de Sud a Sibiului a ajuns la două variante: pe lângă sau pe sub Pădurea Dumbrava

Autoritățile județene anunță demararea procedurilor de achiziție pentru noi documentații necesare variantei ocolitoare Sibiu-sud, în speranța că investiția va fi finanțată în actualul exercițiu bugetar european.

Au fost alese două din cele cinci trasee propuse prin studiul de prefezabilitate întocmit în primăvara acestui an pentru o nouă variantă ocolitoare a Sibiului. Cea mai scurtă variantă ar avea o lungime de 20,1 km și ar înregistra o premieră pentru această regiune: subtraversarea unei arii protejate, Pădurea Dumbrava în acest caz. Cea de-a doua variantă de traseu pentru centura ocolitoare sud ar urma să ocolească Pădurea Dumbrava, lungimea în acest caz fiind de 22,4 km.

Două sau patru benzi de circulație

În ambele variante, traseul variantei ocolitoare ar traversa teritoriul administrativ al localităților Șelimbăr, Cisnădie, Sibiu, Rășinari, Poplaca și Cristian. Practic, ambele variante au drept punct de pornire DN1, zona lacurilor Șopa, ocolind pădurea din apropiere prin partea de nord. Traseul ar merge relativ paralel cu pârâul Seviș pe teritoriul Șelimbărului, Cisnădiei și Rășiunariului, până în zona Tropinii Noi. Pe sub sau pe lângă Pădurea Dumbrava, traseele ocolesc Poplaca prin porțiunea aflată între comună și amintita pădure. În continuare, varianta ocolitoare ar urma să traverseze porțiunea dintre aeroportul sibian și Cristian. Punctul final al centurii ar urma să fie o intersecție cu DN1T (strada Salzburg din Zona industrială Vest), gândită a fi amplasată în apropiere de intersecția cu ”Drumul Hoților”.

Valoarea estimată a lucrărilor este de peste 100 de milioane de euro. ”Avem un deviz întocmit la această fază de prefezabilitate. La elaborarea studiului de fezabilitate se  va stabili dacă proiectul este oportun cu una sau două benzi de circulație pe fiecare sens de mers”, arată Daniela Stoica, șefa Direcției Tehnice din cadrul Consiliului Județean Sibiu.

Speranțe: banii ar putea veni din actualul exercițiu bugetar european

Prin faptul că, săptămâna trecută, Guvernul a dat o ordonanță în baza căreia ar putea primi finanțare europeană nerambursabilă o serie de alte proiecte de infrastructură care nu au fost luate în calcul în actualul exercițiu bugetar european 2014 – 2020, autoritățile județului Sibiu spun că vor grăbi demersurile referitoare la centura ocolitoare sud.

Prin urmare, în perioada imediat următoare vor lansa o procedură de achiziție pentru atribuirea unui contract care să prevadă atât întocmirea studiului de fezabilitate, cât și a planului urbanistic necesar centurii și a proiectului tehnic. Deocamdată, ordonanța de guvern amintită nu are elaborate normele de aplicare, de aceea asigurarea finanțării europene nerambursabile în actualul exercițiu bugetar rămâne sub semnul întrebării.

Reprezentanții primăriilor incluse în traseul propus pentru centură s-au întâlnit cu cei ai Consiliului Județean, pentru a pregăti semnarea protocoalelor necesare implementării acestui proiect.

”Această variantă ocolitoare e un proiect major pentru Consiliul Județean și ne dorim să îl ducem la îndeplinire deoarece rezolvă multe probleme. Necesitatea a fost deja explicată. Sunt două posibilități pe fonduri europene: una reglementată prin această OUG de joia trecută, pentru a evita dezangajarea fondurilor pe această perioadă. Dacă ne mișcăm rapid putem aplica. Norocul nostru e că prefezabilitatea a fost foarte în detaliu făcută”, spune Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu, arătând că întocmirea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic ar putea fi mai ușor de realizat.

”Dacă nu reușim să depunem documentațiile astfel încât să finalizăm proiectul până în 2023, avem varianta de finanțare nerambursabilă prin intermediul Programului Operațional Infrastructură Mar 2021 – 2027”, mai arată Daniela Cîmpean.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 14711

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

24 comentarii

Dan .

Acum 5 ani

varianta mai scurta, chiar daca mai complexa si mai scumpa, e mai buna. Altfel, la o lungime de 23 de km, traficul o sa vina prin oras, pentru ca prea mult de ocolit. Ideal era mutarea poligonului departe din coasta orasului, rezultand astfel un traseu mai scurt cu cel putin 5 km. .... degeaba avem un sibian in fruntea statului ca nu se implica pt cei ce l-au propulsat acolo.
Raspunde

Alex M

Acum 5 ani

PE SUB! Tunelul e singura optiune. Nu fragmentati habitatul natural, nu distrugeti peisajele marginimii si linistea locuitorilor. Fiti un exemplu de bune practici si gandire logica.
Raspunde

K.Samuel Wuten

Acum 5 ani

Asta e doar de dragul de a fi doua variante? Cum sa subtraversezi padurea pe acolo, cand mai lungesti cu 2 km si faci suprateran. La cat de mult ocolesti, sunt fix pix 2 km in plus, mai ales daca raportam la costurile unei subtraverseri pe o asemenea distanta. Ce sa mai vorbim de dificultatea executarii cu marii nostri specialisti. In plus, daca vorbim de subtraversare, de ce nu facem varianta mult mai apropiata de oras, care e si mult mai utila deservind Calea Cisnadiei, Valea Aurie, Campsor, Turnisor? Ce rost are centura asta la o distanta atat de mare? Pentru traficul greu avem autostrada. Asta trebuie sa deserveasca rutele uzuale ale locuitorilor orasului. Personal mi se pare ca tot ce se gandeste in orasul asta este pe dos, mai ales pe partea de infrastructura rutiera. Sensurile unice, devierile de trafic pe zonele de lucrari, ordinea in care se efectueaza lucrarile si multe altele, dar nu in ultimul rand termenul exagerat acordat lucrarilor...
Raspunde

Carcotel C.

Acum 5 ani

E an electroal...ne pregatim iar de promisiuni. PS: Doar din simplul motiv ca se discuta daca 2 sau 4 benzi, iti dai seama ca vorbim despre niste "habarnisti": cum sa te gandesti sa faci centura doar cu 2 benzi (una pe sens)?
Raspunde

Eu Sibianul

Acum 5 ani

Actuala centura are 17 km, si majoritatea oamenilor din Selimbar merg in zona continental prin oras, credeti ca vor ocoli 20km pe noua centura?. E prea departe de oras, Sibiul nu mai are nevoie de o centura pentru tranzit(are A1), ESTE NEVOIE DE LEGATURI CU cartierele din sudul sibiului(strand, turnisor,tilisca,v.aurie).Ca decat fara, va fi ok si aceasta varianta, dar sa nu se astepte nimeni sa se descongestioneze Alba Iulia, traficul in oras, va fi aproape la fel.
Raspunde

Mihail Câine de Circ

Acum 5 ani

Perfect adevarat. În oraș nu se va vedea absolut nici o îmbunătățire a traficului. Rezolvari: metrou ușor și autobuze școlare.
Raspunde

Acvila Tipãtoare

Acum 5 ani

Lângã rezervația naturalã cu acvile țipãtoare, cãprioare, corbi într-un mediu natural, facem încã o centurã cã Sibiu e Munich sau Viena. Existã deja un drum Șelimbãr - Cisnãdie - Cisnãdioara - Rãșinari - Poplaca - Orlat. Drumul ãla ce are ? Pentru câțiva km și cateva minute hai sã afectãm un ecosistem care e rezervație naturalã cã așa a avut cineva un plan. Prima datã sã facã o plimbare prin pãdure pe poteci, o turã pe drumul deja existent și funcțional și sã ne explice de ce este necesar încã un drum ? Unde este logica cã eu nu m-am prins
Raspunde

Izvonescu Adevarat

Acum 5 ani

Treaba sta destul de simplu, anul acesta Daniela Cîmpean presedinta de la CJ a fost prezenta in presa in mijlocul unor evenimente nu prea benefice pentru dumneaei, acest aspect a scos la iveala anumite adevaruri, dansa continua sa prezinte tot felul de diversiuni menite sa distraga atentia de la realitate, dar din cate se pare se tot faulteaza singura, iar cei din opozitie ca de aia e buna opozitia in democratie, vegheaza si apara interesele cetateanului. Problema traficului este generata de cei care nu folosesc centura deja existenta, exista drumuri care fac legatura intre localitati si lipsa drumurilor in cartierele din Selimbar si Cisnadie genereaza problema, spre exemplu nu este un drum din Calea Cisnadiei pana in zona Dedeman si pana in DN, un astfel de drum ar decongestiona traficul de la Ciresica. Daca s-ar realiza 3 astfel de drumuri in linie dreapta si paralele de la Calea Cisnadiei pana la DN atunci traficul s-ar redistribui altfel.
Raspunde

Darius D

Acum 5 ani

Doar e campanie electorala si Daniela s-a gandit sa se impauneze ca face si ea ceva, acum la final de mandat. Sa fim seriosi, rujatii roz nu sunt in stare de nimic.
Raspunde

Erlkonig Von Erle

Acum 5 ani

Ce campanie visezi mă, la Sibiu se știe cine câștigă, roșii o să ia ob ișnuitele 3% de la foști activiști
Raspunde

Gheo Felinaru

Acum 5 ani

Totusi 3% ? Nu cred !
Raspunde

Apolitic Wagner

Acum 5 ani

Cata vreme gandirea urbanistica din Selimbar si Cisnadie ramane primitiva nu vad o rezolvare a traficului oricate centuri si tuneluri se vor construi . Oameni buni, navetistii din localitatile de mai sus isi duc prima data copii la scoala in Sibiu si dupa aia merg la servici . Ar fi nevoie sa fie construite scoli si gradinite in zona si sa fie obligati sa-i duca in localitatea de domiciliu . De asemenea timpul liber tot in Sibiu si-l petrec(parcuri, locuri de joaca, cumparaturi,). Dupa ce sunt rezolvate aceste problemei in zona lor n-am putea gandi la tuneluri, autostrazi suspendate si altele.
Raspunde

Eu Nedumeritul

Acum 5 ani

Subscriu La Cisnadie nici nu se poate vorbi de o gandire urbanistica, nici macar primitiva. Cartierul Arhitectilo( nedemn de aceasta denumire) este un haos total, o oglinda a incompetentei serviciului arhitect sef.Ce s-a stabilit prin PUZ si PUG pentru aceasta zona? Poate sa ne explice arhitecta sefa?.Nu trebuie sa fi arhitect ca sa interpretezi textul( scris in limba romana) a unor prevederi din documentatiile de urbanism aprobate.Au mutilat urbanistic si arhitectural strazile cu locuinte individuale, si au autorizat blocuri printre case, blocuri mai voluminoase decat in intreg orasul Cisnadie - destinatia L2. De ce nu se publica pe site- ul primariei PUZ aprobat prin HCL 12/2006 ( cu avizul Consiliului Judetean) care a reglementat urbanistic zona? Pentru a nu se vedea ca zona a fost reglementata ca zona rezidentiala cu 603 locuinte individuale, scoala, gradinita, obiective de utilitate publica? De ce se ignora art 2 destinatia L2 din PUG/2015? De ce se ignora plansa reglementatoare anexa la PUG /2015 -destinatia L2? Daca se respecta legea, nu se ajungea in aceasta situatie, iar viata locuitorilor nu devenea un cosmar greu de suportat.
Raspunde

Prenume SiNume

Acum 5 ani

"Necesitatea a fost deja explicată"
Raspunde

Sibian Sofer

Acum 5 ani

Cam toate comentariile de mai sus sunt mai "de bun simt" decat ce debiteaza CJ, madam Fodor, madam Campeanu, etc. - Centura trebuie sa fie mai scurta , gen aeroport - Valea Aurie - centrul chinologic - C. Cisnadiei - Selimbar - ar trebui un tunel ....dar pentru sibiu....sa faci asa ceva ar fi mai ceva decat PIRAMIDELE - traficul nu se rezolva doar cu centura, trebuie autobuze scolare, metroul usor (refuzat de primarie nu se stie de ce ) , autobuze mai dese spre Selimbar, Cristian, Cisnadie , Poplaca.(mai exact: zona metropolitana functionala!) - drumuri de legatura noi prin cartiere. (de ce nu se leaga calea Cisnadiei, de zona avantgarden si de DN ? ), Selimbar de Sibiu, Valea Aurie de aeroport ... etc...
Raspunde

Erlkonig Von Erle

Acum 5 ani

când te-ai mutat pe câmp, n-ai văzut că-i câmp? acum ce-ai vrea, să se joace copiii în praf și să tăiem pădurea, ca să ajungi tu mai iote cu **** la pisi?

Raspunde

Ciprian Ciprian

Acum 5 ani

Sa vorbim și de costuri și modelul centurii. Peste o suta de milioane de euro un drum național cu sensuri giratorii mi se pare exagerat pe cand centura Sibiului in formă de autostrada cu toate nodurile rutiere, a cosat mai puțin de 100 milioane, cu tot cu despăgubirile ce lea dat statul la Todini.
Raspunde

Ciprian Ciprian

Acum 5 ani

Si cum rămâne cu marele dezavantaj al acestor rute, cel al terenurilor de la MApN, care părea imposibil de expropriat??
Raspunde

Marcel Ioan

Acum 5 ani

Voi chiar credeti, in adancul vostru in sufletele voastre chiar credeti ca Campean, Fodor, Huja si altii de gen se vor putea coordona sa faca un astfel de proiect? CHIAR credeti? Really!!??
Raspunde

Erlkonig Von Erle

Acum 5 ani

Really, pesedache
Raspunde

Mi Do

Acum 5 ani

cel mai bun exemplu de incompetenta din partea autoritatilor judetene si locale in privinta transportului... cum sa faci centura ocolitoare pe 2 benzi? asta este o mare prostie ce rol ar mai avea? in plus de asta cum sa o faci atat de departe de oras? care mai este rolul ei ca doar ai deja o portiune de autostrada pentru ocolirea orasului. Trebuia facuta in asa fel incat sa poti lega usor cartierele de zona industriala nu sa ocoleasca mai mult decat autostrada iar cei care isi aduc copiii in sibiu dar locuiesc in localitatile invecinate sa poata ajunge rapid in zona industriala... (normal ar trebui create scoli si gardinite acolo unde au fost create aceste cartiere fara cap).
Raspunde

Eugen Fieraru

Acum 5 ani

Sunt de acord cu majoritatea celor care au comentat aici. Nu de o noua centura avem nevoie, ci de un drum de legatura dintre zona industriala vest si cartierele din sud. Deci mult mai aproape de oras! Pentru a crea o alternativa la soseaula Alba Iulia. Tot ca alternativa ar trebui legate strada Turda (Holcim, Fritzmaier, ODU) cu Calea Surii Mici (Dumul Hotilor, Magnolia) pentru partea de nord a orasului.
Raspunde

Erlkonig Von Erle

Acum 5 ani

După comentarii, populimea tot pe Alba Iulia se va buluci. Interziceți di 2025 traficul cu orice vehicul cu benzină sau motorină prin oraș.
Raspunde

Cent Ura

Acum 5 ani

Traficul este generat de oameni, benzina este un combustibil mult mai putin nociv decat motorina prin faptul ca arde complet si este volatila, motorina este un combustibil care nu este volatil si nu arde complet, cel mai bun este GPL gaz petrolier lichefiat care este si volatil si arde complet. Varianta electrica este si mai nociva deoarece bateriile si productia de curent electric polueaza mult mai mult decat benzina spre exemplu. Dar ramane problema si anume "oamenii" care din lipsa de cunoastere si nepricepere umbla cu masina personala second hand fara revizie cu toba sparta si diesel, isi aleg rute dupa principiul de turma toti la gramada. Acest proiect nu o sa rezolve absolut nimic doar o sa distruga natura vezi padurea Dumbrava si o sa fie bani aruncati la propriu. Degeaba investesti in infrastructuri cladiri si alte acareturi daca nu investesti in educatia oamenilor, poti sa le dai pe mana orice tehnologie ca daca nu au minte si educatie cum sa foloseasca chestii avansate ? Si daca e sa vorbim de infrastructura, trotuarele din oras sunt pline de gropi, strazile sunt pline de gunoaie,sistemele de canalizare se infunda la o ploaie mai serioasa inca mai avem strazi de pamant in oras si multe alte situatii iar edili fac centuri ocolitoare.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus