Marţi,
18.02.2025
Ninsori Usoare
Acum
-4°C

Primăria Sibiu: Depuneți declarații pentru imobilele nelocuite, pentru scutirea de la plata taxei de salubrizare!

Primăria Sibiu: Depuneți declarații pentru imobilele nelocuite,  pentru scutirea de la plata taxei de salubrizare!

Odată cu modificarea Regulamentului privind taxa de salubrizare care a intrat în vigoare în 1 februarie 2021, sibienii nu mai datorează taxă de salubrizare pentru imobilele nelocuite.

Pentru a beneficia de această prevedere a noului Regulament, reamintim proprietarilor care dețin imobile nelocuite/nefuncționale că au obligația să depună anual o declarație de impunere, până la data de 31 martie pentru anul în curs, împreună cu confirmarea din partea asociației de proprietari / locatari – în cazul imobilelor ce fac parte din asociații și/sau orice alt document care să ateste faptul că imobilul este nelocuit/nefuncțional în cazul celorlalte imobile.

Precizăm că TOȚI proprietarii care dețin astfel de imobile nelocuite au obligația de a depune această declarație, chiar dacă în 2016 sau ulterior au depus deja o declarație de impunere în acest sens. Această măsură a fost luată pentru ca Direcția Fiscală să aibă o situație cât mai clară și actualizată privind imobilele pentru care nu se va mai plăti taxă de salubrizare.

În situația în care acești proprietari nu depun declarația până la data de 31 martie, se va stabili din oficiu o taxă de salubrizare în cuantumul penalizator egal cu dublul valorii abonamentului PRACTIC, adică 84 de lei/lună.

Formularul pentru această declarație poate fi descărcat de aici: https://www.sibiu.ro/ro2/pdf/formulare/Declaratie_de_impunere_stabilire_taxa_speciala_de_salubrizare.pdf

Pentru a depune această declarație nu este nevoie să vă deplasați la ghișeele Direcției Fiscale, ci puteți să o trimiteți și online, pe [email protected].

Serviciul Comunicare, Relații Externe și Marketing

Primăria Municipiului Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

9 comentarii

In Preajma

Acum 3 ani

"Precizăm că TOȚI proprietarii care dețin astfel de imobile nelocuite au obligația de a depune această declarație" [...] și "În situația în care acești proprietari nu depun declarația până la data de 31 martie, se va stabili din oficiu o taxă de salubrizare în cuantumul penalizator egal cu dublul valorii abonamentului PRACTIC, adică 84 de lei/lună." Aceste fraze, mă fac să cred că instanțele de judecată vor avea mult de lucru, în contextul în care se pleacă greșit de la premisa că deținerea unui imobil înseamnă că, inerent și peremptoriu proprietarul are un contract încheiat cu SOMA. Cum vor fi acele decizii de impunere justificate chiar numai ,,specialiștii,, și juriștii din primăria Sibiu pot ști....
Raspunde

Panoiu Constantin

Acum 3 ani

Avem parte de un exemplu de birocratie si pasare de raspundere prin faptul ca ni se cere sa intarim o declaratie pe proprie raspundere, privind un imobil nelocuit, cu o alta declaratie pe proprie raspundere, tot a noastra, dar facuta catre asociatia de proprietari. Printr-un regulament al unei institutii se forteaza o alta structura sa faca ceva ce nu are in atributii! Adica vor ca asociatia de proprietari sa-si asume responsabilitatea verificarii numarului de locatari din apartamente. De ce nu au pasat sarcina catre politia locala? ca tot e o structura care este in subordinea primariei? Culmea ca aveau situatia apartamentelor nelocuite, pana cand au luat decizia sa considere ca trebuie platita taxa de salubrizare pentru apartamentele nelocuite ca si cum ar fi locuite de 1 persoana. Si-au modificat bazele de date si au pierdut informatiile de care acum au nevoie. Si ne obliga, in situatie de pandemie sa alergam pentru informatii nenecesare, doar doar ne imbolnavim. Dar nu vor sa stam la ghiseele lor, sa trimitem pe mail declaratie, parca tot omul are acasa imprimante scanere.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 2 ani

la ce-ți trebuie imprimantă și scanner? Acrobat are un utilitar fill&sign, completezi și semnezi pe calculator.
Raspunde

ANTONESCU MARIA

Acum 3 ani

Buna ziua! Va rog sa-mi exemplificati clar, cum se completeaza formularul, in cazul in care proprietarul a decedat, succesorii(doi) nu locuiesc la aceasta adresa, nici in localitate. Nu am facut inca schimbarea propritatii pe numele mostenitorilor. Din formular nu rezulta clar ce LOC DE CONSUM NOU/ Paragraf 1.4.2.; Adresa loc de consum cea din SIBIU sau din localitatea de domiciliu actual, al fiecaruia dintre noi. In cazul in care vin in concediu o luna, la adresa din Sibiu, cum procedez cu salubrizarea??/ Va multumesc, MARIA ANTONESCU
Raspunde

Stoica L

Acum 3 ani

Consider ca formularul publicat este foarte neclar si complicat de completat . Cred ca ar fi trebuit sa fie separate formularele, pentru persoane juridice si pentru persoane fizice. Formularel nu contin nici o rubrica in care sa se specifice perioada in care in imobil nu locuieste nimeni (sau numarul de persoane se modifica) si deci ar trebui sa fie scutit de taxa de salubritate. Nu contine un loc pentru viza de la asociatia de locatari. Este un formular menit sa incurce in loc sa fie clar si usor de completat. Sunt multe persoane mai invarsta care daca ar dori sa completeze acest formular nu ar putea fara ajutor. Nu cred ca este corect fata de acestea.

Raspunde

Păcuraru Mariana

Acum 2 ani

Buna ziua, locuiesc in Sibiu la bloc, de șase ani plecăm în fiecare an din localitate cam din aprilie până în decembrie. Am tot anunțat plecarea noastră dar ni s.a perceput taxe de salubrizare pe două persoane. Eu nu știu unde trecuta în declarație scoaterea de la taxa pe salubrizare pe această perioadă. Că rog să mă ajutați. Se pot face și declarații RECTIFICATIVE ?
Raspunde

Moise Gabriela

Acum 2 ani

Am o problemă cu primaria serviciul Taxe si impozite. Eu dețin , din 2019 un apartament declarat nelocuit, Până anul trecut (2021)am plătit o persoana la salubritate. Am venit în țară pe 25 martie 2022 pentru a face niște vizite medicale și plătind impozitul pe apartament am descoperit că am de plătit o sumă de 1008 lei la salubritate. Am făcut tot felul de demesuri la primarie, pentru a clarifica situația dar nu am primit dovezile necesare precum că primăria m-ar fi înștiințat de această penalizare. Dacă mai sunt persoane care se află in aceeași situație aș dorii să fiu contactată. Vă mulțumesc.
Raspunde

Militaru Sorinel Danut

Acum 2 ani

Suntem in aceiasi situatie. Nu stiu ce se porte face ?.Suntem plecati de 22 ani,autoritatile nu raspund,(bataie de joc).
Raspunde

Ciolan

Acum 1 an

Si noi suntem in aceasi situatie,putem incerca un proces colelctiv.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus