Duminică,
28.11.2021
Cer Senin
Acum
10°C

Fly Lili, cel mai nou operator aerian din România, a ales ca principal aeroport Sibiul

Fly Lili, cel mai nou operator aerian din România, a ales ca principal aeroport Sibiul

Un nou operator aerian va apărea în România în 2022 şi va avea ca principal aeroport Sibiul, după ce compania a obţinut recent certificatul de operator aerian, a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al aeroportului sibian, Marius Ioan Gîrdea.

"O noutate sigur anul viitor va fi apariţia unui operator aerian în România, care şi-a obţinut AOC-ul (certificat de operator aerian n.r.) acum o lună şi ceva, care are ca şi aeroport principal de dezvoltare sau un interes major pentru Sibiu şi mă refer la Fly Lili, companie pornită de la Sibiu. Din discuţiile pe care le-am avut cu ei, îmi dau speranţă să privesc în mod pozitiv ce se va întâmpla anul viitor. (...) Cred că începând undeva din primăvară o să vedem primele mişcări ale lor", estimează Marius Ioan Gîrdea.

Fly Lili, dacă va opera zboruri în 2022 de la Sibiu, va fi a şasea companie aeriană cu rute pe aeroportul sibian.

Pentru a-şi menţine tendinţa de revenire înregistrată în primele zece luni din acest an, Aeroportul Internaţional din Sibiu (AIS) şi-a propus în 2022 să facă sustenabile noile rute deschise în ultima perioadă.

"Cel mai important ar fi ca rutele deschise la momentul acesta, să ajungă să fie sustenabile", spune Marius Ioan Gîrdea.

AIS se bazează în 2022 pe ajutorul de stat să fie acordat de către Consiliul Judeţean Sibiu celor de la Lufthansa, Austrian Airlines şi Wizz Air.

Principala investiţie prognozată pentru următorul an la AIS va fi extinderea terminalului, pentru care este nevoie de peste 200 de milioane de lei.

"Am aprobat indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea terminalului, care este principalul nostru proiect în perioada următoare, la asta ne focusăm, să aliniem lucrurile în aşa fel încât să semnăm contractul de proiectare şi execuţie în termen rezonabil, undeva în prima parte a anului viitor. (...) Va însemna dublarea suprafeţei. O să crească spaţiile de procesare, echipamentele", a explicat Marius Ioan Gîrdea.

Ca să dubleze practic suprafaţa terminalului existent, AIS se bazează că va obţine fonduri europene, dar şi bani de la Consiliul Judeţean Sibiu şi Guvernul României.

Aeroportul Internaţional din Sibiu a înregistrat în primele zece luni ale acestui an, un trafic de 225.000 de pasageri, ceea ce înseamnă o creştere cu cinci procente, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, puternic afectat de pandemie, potrivit datelor oferite de conducerea aeroportului.

Comentarii

3 comentarii

Neluțu von Kremșnitt

Acum 2 zile

Mult mai bine ar fi fost Fly Astrid!

Raspunde

Poplacean

Acum 2 zile

a cui e operatorul aerian?tot a lui ghise-anaoil?
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 zile

și care-ar fi problema?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus