Din cauză că infrastructura salubrizării din zona de blocuri nu este pusă la punct, regularizarea sumelor pentru toți sibienii se amână pentru anul viitor. Iar pentru a nu pune la plata salubrizării aproximativ 6.000 de proprietari de locuințe care anul trecut au fost declarate nelocuite, administrația locală anunță prelungirea termenului în care aceste situații pot fi reglementate.
31 martie 2022 era data până la care proprietarii de imobile nelocuite din Sibiu ar fi trebuit să depună sau să transmită on-line un set de documente astfel încât să nu le fie impusă pentru anul în curs plata taxei de salubrizare.
Doar că, până la această dată, doar 40% din cei peste 11.000 de imobile declarate nelocuite anul trecut au mai și trimis noul set de documente. ”Pentru a nu impune automat penalizarea în cazul celor aproximativ 6.000 de imobile pentru care încă nu s-a depus declarație, Primăria Sibiu propune Consiliului Local Sibiu în ședința din această lună modificarea permanentă a termenului de depunere a acestei declarații pentru 30 septembrie”, anunță reprezentanții Primăriei Sibiu într-un comunicat remis cititorilor Turnul Sfatului.
În justificarea modificării acestui termen, funcționarii administrației locale enumeră mai multe situații. ”Mulți dintre proprietarii acestor imobile au domiciliul în altă localitate sau chiar în străinătate și este posibil ca informațiile privind această obligație să nu fi ajuns la ei în timp util. Pe de altă parte, termenul de 31 martie se suprapune cu termenul de plată al impozitelor și taxelor locale, cu termenul de depunere a rapoartelor de evaluare pentru clădirile nerezidențiale, precum și cu termenul de depunere a documentelor justificative emise până la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior pentru scutirile sau reducerile noi de la plata impozitului pe clădiri, pe teren, pe mijloacele de transport prevăzute de Codul Fiscal. Prin urmare, până la respectiva dată proprietarii de imobile au deja termene pentru multe demersuri care țin de taxe și impozite”.
Toate regularizările se amână
Au fost și a rămas o întreagă discuție rezultatele precare ale colectării selective a deșeurilor în zonele de blocuri din Sibiu. Acolo unde sibienii care nu respectă aceste reguli (împărțirea în cele cinci fracții) nu pot fi individualizați. Chestiune cât se poate de spinoasă deoarece, potrivit legislației naționale, cei care nu sortează corect vor trebui să suporte costurile acțiunilor lor.
În urma unor ample dezbateri din prima parte a anului trecut, s-a ajuns la un Regulament de salubrizare care prevede că sibienilor de la blocuri, le va fi aplicată o regularizare raportat la numărul de goliri suplimentare a recipientelor pentru deșeurile reziduale și a situațiilor în care în recipientele pentru deșeurile biodegradabile a fost aruncat deșeu rezidual. Sumele suplimentare nu sunt deloc de neglijat: 145 de lei costă o golire suplimentară a recipientelor pentru deșeuri reziduale și cu 290 de lei sunt penalizați locuitorii de la blocuri pentru fiecare recipient maro în care aruncă alte deșeuri decât cele biodegradabile.
Toate aceste costuri suplimentare și penalizări urmau împărțite la începutul acestui an între toți locuitorii arondați unei platforme de colectare a deșeurilor din zonele de blocuri. Cu excepția celor care se înscriau în programul ”Reciclează activ!”.
Administrația locală nu a reușit, însă, să pună la punct un sistem prin care să poată fi contorizate ridicările suplimentare și cele penalizatoare de pe platformele de deșeuri din zonele de blocuri. Prin urmare, anunță că amână aplicarea acestor regularizări. Amânarea regularizărilor se aplică tuturor sibienilor.
Notă: în varianta inițială a articolului se preciza, în mod eronat, faptul că regularizările se amână doar pentru cei care locuiesc la bloc. Ne cerem scuze pentru eroare.
”Prin același proiect se propune și amânarea primei regularizări a taxei de salubrizare, prin calcularea diferenței între numărul de ridicări incluse în abonamentul standard și numărul de ridicări suplimentare. Prima regularizare era prevăzută pentru anul 2021, cu termen de transmitere către cetățeni a sumelor de plată până în 31 martie 2022. Însă, având în vedere că crearea infrastructurii pentru contorizarea exactă la platformele de blocuri este încă în curs, Direcția Fiscală propune ca prima regularizare să se facă doar pentru 2022, cu termenul de transmitere a deciziilor de impunere să se transmită până în 31 martie 2023”, mai arată reprezentanții Primăriei Sibiu.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 1725
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Sparrow
Acum 3 ore
Adina
Acum 3 ore
HellTown
Acum 3 ore
Ionica vecinu
Acum 3 ore
Casian