Autoritățile reunite în cadrul asociației care și-a propus să implementeze transportul metropolitan în municipiul Sibiu și alte nouă localități din împrejurimi negociază în aceste zile două noi contracte. Unul dintre acestea presupune o cercetare sociologică care să pornească din cartierele Sibiului și să ajungă în localitățile învecinate, iar al doilea are menirea de a răspunde unei întrebări aparent simple: cum va trebui atribuit contractul pentru realizarea efectivă a transportului?
După aproximativ zece ani de discuții revitalizate mai ales în preajma alegerilor, în primăvara lui 2022 la Sibiu a ajuns să fie negociat un contract pentru elaborarea unei ”strategii de dezvoltare și creștere a performanței transportului public local”, la nivelul a zece localități. Este vorba de municipiul Sibiu, orașele Cisnădie și Ocna Sibiului și comunele Șelimbăr, Sadu, Șura Mică, Șura Mare, Cristian, Poplaca și Roșia, care la finele anului trecut s-au asociat în vederea creării unui sistem comun de transport public.
Aproximativ 125.000 de lei, cu tot cu TVA, a alocat Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Transport Metropolitan Sibiu pentru elaborarea strategiei în baza căreia locuitorilor din Sadu și Poplaca, de exemplu, le va fi schițat sistemul de transport conectat la rețeaua din municipiul Sibiu.
Conform anunțului formulat de ADI, strategia va include și o ”cercetare sociologică care să înregistreze nevoile locuitorilor din toate cartierele municipiului și ale cetățenilor din cele zece unități administrativ-teritoriale componente ale zonei de transport metropolitan”.
Strategia va mai cuprinde și o analiză din care să reiasă necesitățile de transport public în cele zece localități, una a situației actuale a transportului local, dar și a etapelor pe care actualul sistem va trebui să le parcurgă în transformarea într-un transport metropolitan.
Documentele pe care le mai solicită autoritățile vor mai trebui să stabilească și câți bani va trebui să aloce fiecare din localitățile asociației pentru dezvoltarea sistemului de transport local de călători la nivelul zonei metropolitane.
Cum?
Al doilea contract pe care îl negociază zilele acestea aleșii Sibiului are drept scop elaborarea unui ”studiu de oportunitate privind delegarea gestiunii transportului public”. În spatele acestei formulări, stă răspunsul la întrebarea ”cum va fi încredințat, de fapt, transportul metropolitan?”.
Cu alte cuvinte, în urma acestui studiu va rezulta dacă gestiunea transportul metropolitan va fi atribuită în mod direct sau va fi organizată o licitație (procedură competitivă). Pentru oricare dintre variante va trebui pregătită în cadrul acestui contract și documentația de atribuire necesară.
159.000 de lei, cu tot cu TVA, este bugetul alocat acestui contract de către autoritățile reunite în cadrul ADI Transport Metropolitan Sibiu.
Termen, luni
9 mai 2022, ora 17:00, este termenul limită de atribuire a contractului, atribuire făcută prin achiziție directă. Cu bucureștenii de la Urban Scope negociază autoritățile sibiene încheierea celor două contracte.
La Sibiu, cei de la Urban Scope au mai realizat studiile de fezabilitate pentru ”coridorul sigur de deplasare cu bicicleta” între cartierul Ștrand și parcul Sub Arini și pentru traseul de biciclete pe malul Cibinului.
Coridorul realizat pornind de la SF-ul celor de la Urban Scope este departe de a-și fi atins scopul propus chiar și prin denumire. În ceea ce privește pista de biciclete de pe malul Cibinului, aceasta este în curs de construire, având termen de finalizare luna februarie a anului viitor.
Sursa foto: Primăria Sibiu
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: contracte transport metropolit , localitati transport metropoli , cand incepe transportul metrop , transport metropolitan sibiu
Vizualizari: 4813
Ultimele comentarii
Acum 53 minute
Alex
Acum 1 oră
Florin
Acum 1 oră
Sandrino Arhitecti
Acum 1 oră
Till Eulenspiegel
Acum 1 oră
Ionutz Vl