Joi,
14.11.2024
Innorat
Acum
3°C

Dezbateri despre amenajarea râurilor. ONG: Cibinul suferă enorm zi de zi

Dezbateri despre amenajarea râurilor. ONG: Cibinul suferă enorm zi de zi

Sub podul Cibin, acolo a avut loc astăzi, 29 octombrie, ultima dezbatere For Sibiu din acest an. Tema întâlnirii a fost „Amenajarea cursurilor de râuri” și proiectul pistelor de biciclete inițiat de primăria municipiului Sibiu. La eveniment au participat specialiști în domeniu, dar și viceprimarul municipiului Sibiu, Corina Bokor. Pe lângă amenajarea cursurilor de râuri în general, s-a vorbit și despre problemele pe care le-ar putea crea pista de biciclete de pe Cibin.

Citește și: 10.000.000 de euro, 3,5 km de pistă de 2 m, pod circular și peste 4.000 de mc de beton: licitație pentru malurile Cibinului

Întâlnirea a avut loc în jurul orei 17 și au participat Klaus Birthler, arhitect, fondator al proiectului Fața la Mureș din Reghin și alte inițiative legate de cursurile apelor, Tudor Păun, de la Serviciul Public Administrare Parcuri și Zone Verzi Sibiu, Corina Bokor, Viceprimar la Primăria Municipiului Sibiu, Adriana Măgerușan, arhitectă, fondatoare a proiectului multianual Someș Delivery, Ovidiu Daneș, președintele asociației DALA, coordonator a mai multor proiecte de analiză, cercetare și intervenții pe cursuri de ape, Darius Scoică de la Fly Fishing Club Sibiu. Evenimentul a fost moderat de Maria Găvozdea, arhitect.

Despre proiectul pistei de biciclete de pe Cibin

Prezentă la eveniment a fost Corina Bokor, viceprimarul municipiului Sibiu, care a explicat cum fost gândit proiectul pistei de biciclete de pe Cibin.

Citește și: Pista de biciclete de pe malul Cibinului are nevoie de studii suplimentare

„Începutul a fost undeva în cursul anului 2016 când primăria municipiului Sibiu prin doamna primar Astrid Cora Fodor a inițiat mai multe întâlniri cu cetățenii orașului în mai multe cartiere din oraș. În cadrul acestor întâlniri a fost reluată ideea de a amenaja malurile și de a le integra în rețeaua spațiilor publice ale orașului, dar păstrând cadrul natural al acestui râu.

Pot să vă afirm cu tărie că în cadrul caietului de sarcini s-a pus accent pe echipă, să aibă specializări, să fie specialiști: manageri de proiect, urbaniști, arhitecți, peisagiști, să fie oameni care au într-adevăr speciliazarea necesară. Primele întâlniri ale primăriei au fost cu diverși actori culturali, cu universitatea, cu mediul economic.”

Proiectele trebuie să aducă oamenii aproape

Klaus Birthler, arhitect, fondator al proiectului Fața la Mureș din Reghin și Adriana Măgerușan, arhitectă, fondatoare a proiectului multianual Someș Delivery au vorbit despre importanța reală pe care aceste proiecte o au pentru comunitate.

Klaus Birthler a gestionat amenajarea concretă pe cursul râului Mureș din Reghin, acolo unde un segment din râu, plin de garaje și construcții, a fost eliberat și transformat într-un spațiu dedicat publicului. Adriana Măgerușan se ocupă de Someș Delivery e un proiect independent care provoacă și testează ideile comunității pentru integrarea Someșului în viața orașului Cluj-Napoca.Gândit pe termen lung, el abordează în fiecare an un alt segment al râului, pe care îl analizează dintr-o perspectivă pluridisciplinară.

„Ce cred că este foarte important într-un proiect de amenajare urbană să aduci oamenii aproape, experiența directă a oamenilor este cel mai bun mod în care ei pot să-și apropie spațiul din oraș. Am constatat în timp că oamenii sunt interesați de un subiect care se discută în măsura în care au într-un fel o relație afectivă cu locul respectiv. Am început prin a testa diverse amenajări intervenții, evenimente de activare și acum facem tururi ghidate tururi cu bicicleta, iar partea care s-a păstrat este cea de mecanism care aduce oamenii aproape”, a spus Adriana.

„Mi-e foarte greu să fiu constructiv față de acest proiect”

Darius Scoică de la Fly Fishing Club Sibiu a vorbit despre problemele pe care le întâmpină echipa ONG-ului, dar și despre  faptul că observă că sunt din ce în ce mai puțini pescari pe râul Cibin.

„Mi-e foarte greu să fiu constructiv față de acest proiect. Vreau să trag niște semnale de alarmă  mari pentru că primăriile, nu e vorba doar de primăria Sibiu aici, toate primăriile tratează apa ca pe un coș de gunoi. Repet, nu e vorba doar de primării, e vorba de oameni în general, peste tot a rămas acel obicei că dacă trebuie să arunci ceva, te duci și arunci în spatele casei, în râu. Din păcate revenind la Cibin, Cibiul suferă enorm zi de zi.

Soluția este să ne bucurăm fiecare de apă,  că e vorba de pescuit, că e vorba de o plimbare pe malul apei sau orice altă activitate pe care o poți petrece. Despre asta vorbim, să ne conectăm cu apa sub toate formele ei și primăria și oamenii care au factorii ocazionali să arate că proiectele să fie făcute mereu pentru oameni și cu oameni. Din păcate e trist pentru că nu vedem pe nimeni la pescuit pe malul Cibinului”, a spus acesta.

For Sibiu este un proiect cultural inițiat de Filiala OAR Sibiu-Vâlcea. Proiectul este susținut de Ordinul Arhitecților din România prin Timbrul de Arhitectură.

Citește și: VIDEO și FOTO Am pedalat pe traseul viitoarei piste de lângă Cibin. Cum pot fi salvate cât mai multe sălcii?

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

10 comentarii

Un biciclist

Acum 2 ani

1,2 m3 de beton la fiecare metru de pista zice ceva despre incultura si neamprostia primariei Sibiu. Inteleg zonele cu maluri abrupte, dar zonele line au nevoie de interventii minime si asfalt ATAT! nu de palplanse inutile si balustrade stupide (si periculoase) care separa omul de natură. In plus pietonii circula pe pistele de bitze ca la Sb?? Sau ei nu au drepturi?
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 ani

Și pe ce sta asfaltul ala? Direct pe pamant? Si cum nu alunecă?
Raspunde

Dan

Acum 2 ani

Cibinul poate fi marginit de toate cele 3, de trotuare late marginite de banci si copaci si spartiu verde care ofera o mica distanta intre acesta si pista de biciclete, si o pajiste verde care coboara spre rau care ofera un loc bun celor ce vor sa pescuias a legal (cu abonament modest de 200-250 pe an si cu anumite reguli). Dar avem nevoie si de baraje care sa opreasca gunoaiele de pe rau, si firme serioase de curatenie care sa isi respecte angajatii, sa ii plateasca decent (minim 2500 lei net) si sa isi faca datoria semnata si ceva peste.
Raspunde

Radu

Acum 2 ani

Haideți să nu mai facem nimic!!! Pe unii i deranjează dezvoltare...vor curent gratis, dar nu cu eoliene că strica natura dau solare că ocupa câmpuri, nu cu drumuri pe terenul meu, nu,nu,nu,nu.....din păcate s-au înțeles foarte gresit ce înseamnă drepturi și om uita tot ce înseamnă obligații. Toți le știu pe toate. ONG-urile sunt patate de interese mari. Căutați sursele de finanțare și le faceți publice și veți înțelege că acolo e corupția cea mai mare, statul a căzut pe locul 2. Urmăriți banii de la cap la coada și o sa vă îngroziți. Acele ONG-uri de mediu sunt împotriva la orice
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 ani

Pai eolienele chiar ca nu au ce cauta peste tot Mai bine termocentrale. Obligatii? Obligatii nu inseamna doar ce vrei tu sa fie obligatie.
Raspunde

Marius

Acum 2 ani

Nu era mai bine refacut trotuarul de pe marginea drumului cu malul raului? Asa nu se taiau salciile,ramaneau malurile zone verzi pt odihna, se termina repede,dar nu se mai sifonau bani. Offf cand ne oprim din furat si facem lucruri cum trebuie?
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 ani

Mai ho cu maneaua cu salciile. Nu se mai găsește altceva la ferma de postaci decât salcii găunoase si putrede?
Raspunde

Arhiducele de Broscărie

Acum 2 ani

Votanții doamnei Fodor si in general ai FDGR-ului sunt cu ani lumina sub intelectul votanților doamnei Viorica Dancila! La modul propriu, le curge din gura și aplauda ca focile faptul că li s-a făcut un loc de parcare în care sa își pună Loganul 1.4 MPI din 2007.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 ani

Ești o... dăncilă
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 ani

Toti o dau cu verde in sus, verde in jos, masini electrice...pai ba, cursurile de apa trebuie tratate ca ceva sfant, pana sa ajungi la mersul cu bicicleta in loc de mersul cu masina. De aia erau bune religiile alea care venerau apele si copacii.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus