Tranziția către noul mod de a achita în autobuzele Tursib în Sibiu înseamnă atât înregistrări de plăți electronice, cât și defecțiuni tehnice. Dar și, oricât de paradoxal ar suna, înregistrări ale intențiilor de plată. În articolul de azi am decis să venim cu explicații suplimentare referitoare la semnificația mesajelor „Tranzacție refuzată” și „Validat offline”, care apar destul de des la aparatele galbene din autobuzele Sibiului, mulți dintre călători neștiind ce înseamnă sau dacă în cazul unui control ar urma să fie sancționați.
Vom descrie mai jos o situație concretă, pe care a experimentat-o chiar unul dintre colegii noștri zilele trecute, și pe care am explicat-o și reprezentanților Tursib.
Colegul nostru a plecat din redacție până la Hornbach. A urcat prima dată într-un autobuz, nr. 1, la Piața Cibin; a validat cardul bancar la aparatul galben, la care i-a fost afișat mesajul „Validat offline”. Pe telefon nu a primit mesaj că i s-au luat banii, dar fiind acest mesaj de validare offline, a crezut că banii vor fi încasați mai târziu. A coborât la Hornbach și peste 10 minute a urcat în alt autobuz (de pe aceeași rută), a validat cardul și a primit mesajul „Tranzacție refuzată”. A crezut că aparatul nu funcționează și a scanat la alt aparat din același autobuz, la care a primit mesajul „verde”, că a achitat 3 lei. Deși nu trecuse o oră. La Piața Cibin a schimbat al treilea autobuz, de data aceasta era unul electric, de pe traseul 3. Precizăm că la acel moment la fel, ora încă nu a expirat și la aparatul galben iarăși i-a apărut mesajul „Tranzacție refuzată”. Crezând că e defectat, a plătit călătoria la aparatul albastru BCR, care eliberează tichet tipărit și n-are legătură electronică cu noile aparate. Astfel, în total, călătoria a costat 6 lei (sau 9 lei în cazul în care și prima validare offline va fi tranzacționată?), deși întreaga călătorie nu a durat mai mult de o oră.
Citește și: Tursib explică: De ce abonamentul trebuie validat de fiecare dată și dacă voi fi sancționat dacă nu o fac
„Validat offline”
Așadar, ce înseamnă mesajul „Validat offline” în cazul nostru? Tursib explică: „Prima validare a fost „Validat offline” – nu s-au dedus bani din cont, ci doar s-a înregistrat intenția de validare”.
În general, potrivit societății de transport public din Sibiu, mesajul „Validat offline” apare în situația în care „comunicația GSM a vehiculului nu este funcțională, de regulă din cauza zonelor unde semnalul GSM nu este de bună calitate. În aceste situații validatorul înregistrează intenția călătorului de a valida, fără a-i deduce însă călătoriile din sold. În caz de control, călătorul nu va fi sancționat”.
„Tranzacție refuzată”
În ceea ce privește „Tranzacție refuzată”, poate fi vorba atât de o defecțiune tehnică, cât și de o problemă de conexiune. În doar un caz călătorul poate fi amendat:
În cazul descris, reprezentanții Tursib spun că „a fost probabil o problemă de întârziere în comunicație și banca a refuzat tranzacția sau putea fi un alt motiv tehnic, după care a fost o validare corectă la alt validator și s-au dedus 3 lei. Dacă acel călător ar fi validat ulterior tot la un validator galben, în același vehicul sau în alt vehicul, în interval de 1 oră, validatorul ar fi notificat că este deja validat”.
Citește și: Tursib explică: Cum procedez dacă urc în autobuz electric cu bilet printat și n-am card bancar
În general, societatea precizează: „Mesajul „Tranzacție refuzată” apare în situația în care din diverse motive banca nu acceptă tranzacția - pot fi motive de întârziere în comunicare sau chiar lipsa de sold în cont. De regulă, validatorul afișează și motivul refuzului de plată. Dacă motivul este altceva decât lipsa soldului, este recomandabil să se reîncerce validarea, preferabil la un alt validator. În situația unui control, dacă se reîncearcă validarea și se obține acest mesaj, călătorul nu este sancționat, cu excepția situației în care motivul refuzului este Lipsa soldului în cont”.
Validatoarele albastre vor fi demontate din autobuzele Tursib
Tursib mai explică și că validatoarele albastre nu sunt integrate în noul sistem de taxare, societatea precizând că acestea urmând a fi demontate de pe vehicule în viitorul apropiat. De aceea, validatorul albastru a dedus calatoria în mod independent.
Recomandarea Tursib: „Referitor la această speță, recomandarea noastră este ca în cazul în care se schimbă mijlocul de transport în intervalul de 60 de minute, validarea în al doilea vehicul să se facă la același tip de validator”.
Cum sunt verificate problemele tehnice ale aparatelor din autobuze
Potrivit societății, există soluții software la dispoziția Tursib, prin care se poate determina dacă validatoarele comunică cu software-ul central.
„În anumite situații se poate întâmpla să apară incidente de funcționare în timpul traseului vehiculului. La întoarcerea din cursă validatoarele reclamate ca având probleme sunt de regulă verificate și remediate”, ne mai explică reprezentanții Tursib.
Citește și: Tursib explică: Biletul de călătorie este valabil o oră, dar călătoria poate dura mai mult.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: validatoare autobuze tursib , cum achit in autobuze tursib , validat offline tursib , tranzactie refuzata tursib , Bilete Tursib , Tursib , Tursib Sibiu
Vizualizari: 11340
Ultimele comentarii
Acum 7 ore
Prof. de Geografie
Acum 7 ore
@Hermannstadt
Acum 7 ore
Pastor Marginas
Acum 7 ore
Pastor Marginas
Acum 9 ore
X