Duminică,
17.08.2025
Parțial Noros
Acum
20°C

Tursib explică: Ce înseamnă mesajele „Validat offline” și „Tranzacție refuzată”. Când pot fi amendat

Tursib explică: Ce înseamnă mesajele „Validat offline” și „Tranzacție refuzată”. Când pot fi amendat

Tranziția către noul mod de a achita în autobuzele Tursib în Sibiu înseamnă atât înregistrări de plăți electronice, cât și defecțiuni tehnice. Dar și, oricât de paradoxal ar suna, înregistrări ale intențiilor de plată. În articolul de azi am decis să venim cu explicații suplimentare referitoare la semnificația mesajelor „Tranzacție refuzată” și „Validat offline”, care apar destul de des la aparatele galbene din autobuzele Sibiului, mulți dintre călători neștiind ce înseamnă sau dacă în cazul unui control ar urma să fie sancționați.

Vom descrie mai jos o situație concretă, pe care a experimentat-o chiar unul dintre colegii noștri zilele trecute, și pe care am explicat-o și reprezentanților Tursib.

Colegul nostru a plecat din redacție până la Hornbach. A urcat prima dată într-un autobuz, nr. 1, la Piața Cibin; a validat cardul bancar la aparatul galben, la care i-a fost afișat mesajul „Validat offline”. Pe telefon nu a primit mesaj că i s-au luat banii, dar fiind acest mesaj de validare offline, a crezut că banii vor fi încasați mai târziu. A coborât la Hornbach și peste 10 minute a urcat în alt autobuz (de pe aceeași rută), a validat cardul și a primit mesajul „Tranzacție refuzată”. A crezut că aparatul nu funcționează și a scanat la alt aparat din același autobuz, la care a primit mesajul „verde”, că a achitat 3 lei. Deși nu trecuse o oră. La Piața Cibin a schimbat al treilea autobuz, de data aceasta era unul electric, de pe traseul 3. Precizăm că la acel moment la fel, ora încă nu a expirat și la aparatul galben iarăși i-a apărut mesajul „Tranzacție refuzată”. Crezând că e defectat, a plătit călătoria la aparatul albastru BCR, care eliberează tichet tipărit și n-are legătură electronică cu noile aparate. Astfel, în total, călătoria a costat 6 lei (sau 9 lei în cazul în care și prima validare offline va fi tranzacționată?), deși întreaga călătorie nu a durat mai mult de o oră.

Citește și: Tursib explică: De ce abonamentul trebuie validat de fiecare dată și dacă voi fi sancționat dacă nu o fac

„Validat offline”

Așadar, ce înseamnă mesajul „Validat offline” în cazul nostru? Tursib explică: „Prima validare a fost „Validat offline” – nu s-au dedus bani din cont, ci doar s-a înregistrat intenția de validare”.

În general, potrivit societății de transport public din Sibiu, mesajul „Validat offline” apare în situația în care „comunicația GSM a vehiculului nu este funcțională, de regulă din cauza zonelor unde semnalul GSM nu este de bună calitate. În aceste situații validatorul înregistrează intenția călătorului de a valida, fără a-i deduce însă călătoriile din sold. În caz de control, călătorul nu va fi sancționat”.

„Tranzacție refuzată”

tursib tranzactie refuzata

În ceea ce privește „Tranzacție refuzată”, poate fi vorba atât de o defecțiune tehnică, cât și de o problemă de conexiune. În doar un caz călătorul poate fi amendat:

În cazul descris, reprezentanții Tursib spun că „a fost probabil o problemă de întârziere în comunicație și banca a refuzat tranzacția sau putea fi un alt motiv tehnic, după care a fost o validare corectă la alt validator și s-au dedus 3 lei. Dacă acel călător ar fi validat ulterior tot la un validator galben, în același vehicul sau în alt vehicul, în interval de 1 oră, validatorul ar fi notificat că este deja validat”.

Citește și: Tursib explică: Cum procedez dacă urc în autobuz electric cu bilet printat și n-am card bancar

În general, societatea precizează: „Mesajul „Tranzacție refuzată” apare în situația în care din diverse motive banca nu acceptă tranzacția - pot fi motive de întârziere în comunicare sau chiar lipsa de sold în cont. De regulă, validatorul afișează și motivul refuzului de plată. Dacă motivul este altceva decât lipsa soldului, este recomandabil să se reîncerce validarea, preferabil la un alt validator. În situația unui control, dacă se reîncearcă validarea și se obține acest mesaj, călătorul nu este sancționat, cu excepția situației în care motivul refuzului este Lipsa soldului în cont”.

Validatoarele albastre vor fi demontate din autobuzele Tursib

tursib validator albsatru

Tursib mai explică și că validatoarele albastre nu sunt integrate în noul sistem de taxare, societatea precizând că acestea urmând a fi demontate de pe vehicule în viitorul apropiat. De aceea, validatorul albastru a dedus calatoria în mod independent.

Recomandarea Tursib: „Referitor la această speță, recomandarea noastră este ca în cazul în care se schimbă mijlocul de transport în intervalul de 60 de minute, validarea în al doilea vehicul să se facă la același tip de validator”.

Cum sunt verificate problemele tehnice ale aparatelor din autobuze

Potrivit societății, există soluții software la dispoziția Tursib, prin care se poate determina dacă validatoarele comunică cu software-ul central.

„În anumite situații se poate întâmpla să apară incidente de funcționare în timpul traseului vehiculului. La întoarcerea din cursă validatoarele reclamate ca având probleme sunt de regulă verificate și remediate”, ne mai explică reprezentanții Tursib.

Citește și: Tursib explică: Biletul de călătorie este valabil o oră, dar călătoria poate dura mai mult.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

10 comentarii

Emil

Acum 2 ani

Intr-un stat esuat, corupt si mafiot precum Romania institutiile sunt organizate sa jefuiasca si sa comita atrocitati asupra populatiei, nu sa respecte legea.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 ani

Putlerache, muta-te in Rusia, unde statul e in slujba cetățeanului
Raspunde

Sibianca

Acum 2 ani

Vrăjeli. Mi-au luat de 3 ori suma pentru un singur bilet prin "validat off-line".
Raspunde

Ana

Acum 2 ani

Tot sistemul nou de plata trebuia testat inainte sa fie pus in practica si trebuia sa fie mai intuitiv. Ma gandesc la oamenii din alte orase sau din sate ce fac ca precis nu stiu cum functioneaza tot sistemul. Numai cate articole au tot fost publicate despre noul sistem, cum se utilizeaza si noi lamuriri, dovada ca nu este tocmai intuitiv si usor sa iti iei acum bilet din autobuz.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Pușcașu Marin

Acum 2 ani

Orice sistem s-ar implementa, va avea sincope tehnice. Ca se scriu articole tendențioase doar despre sincope, e comanda politică. Autorul s-ar fi putut obosi să întrebe ce procent din tranzacții ajung in astfel de situații.
Raspunde

2cents

Acum 2 ani

Bine punctat. Subscriu
Raspunde

S

Acum 2 ani

Iar când autobuzul este aglomerat sau omul nu este capabil să se plimbe prin autobuz de la un validator la altul, ce se face?
Raspunde

Dan

Acum 2 ani

Am incercat sa cumpar bilet in autobuz cu card visa si a aparut erarea tranzactie refuzata. Am facut plata de pe acelas card dar prin Google Pay si mi-a luat banii. Eu cred ca testele se fac pe utilizatori, la fel cum am incercat sa folosesc aplicatia SIBIUBUS dar nu pot sa-mi creez cont in aplicatie. Concluzia este ca daca ai bafta sa te prinda controlul si sa nu poti platii din cauza incapacitii celor de la tursib esti bun de amenda pentru ca nu prea ai cum demonsta ca nu esti de vina.
Raspunde

Iuri

Acum 2 ani

Cel mai slab mijloc de transport circula cum vrea în orele de vârf autobuzele și mai ales cu pensionari care circula toată ziua elevi care merg dimineața la școală nu au loc de ei și la fel când se întorc de la școală la fel. Pentru ce au cumpărat atâtea autobuze sa ste în garaj sa le șteargă de praf.
Raspunde

Carcotel

Acum 2 ani

Ce ati patit turnulsfatului.ro ? :) :) Nu prea ati mai dat accept la ultimele comentarii. Prea mult hate pe metru patrat? sau pe "comentariu patrat" ? :)
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus