Miercuri,
21.02.2024
Ceata
Acum
-1°C

Consiliul Județean a emis certificat de urbanism pentru centura de sud a Sibiului

Consiliul Județean a emis certificat de urbanism pentru centura de sud a Sibiului

Urbaniștii din cadrul administrației județene au emis în cursul lunii trecute un certificat de urbanism pentru varianta ocolitoare sud a Sibiului.

Certificatul de urbanism pentru ”Varianta ocolitoare sud” a fost emis în data de 2 februarie 2023, de către Consiliul Județean Sibiu, la solicitarea lui Marcel Luca, unul dintre cei doi vicepreședinți. Emiterea acestui act vine după ce reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat studiul de fezabilitate elaborat pentru acest proiect.

Execuția propriu-zisă a centurii ocolitoare sud este în responsabilitatea CNAIR, cu care administrația județeană a semnat un parteneriat în baza căruia autoritățile locale și-au asumat elaborarea documentațiilor preliminare.

Fondurile necesare execuției acestei variante urmează să fie atrase de CNAIR, din cele europene nerambursabile alocate României în exercițiul financiar 2021 – 2027.

Conform unui plan urbanistic zonal supus consultării publice în toamna anului trecut, traseul variantei ocolitoare sud ar urma să aibă o lungime de 21,4 km, un cost aproximat la 1,36 de miliarde de lei, traversând teritoriul administrativ al localităților Șelimbăr, Cisnădie, Sibiu, Rășinari, Poplaca, Cristian și Șura Mică.

Citește și Pe unde va trece centura ocolitoare sud a Sibiului: prima documentație urbanistică este supusă consultării publice

 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

Sibian

Acum 11 luni

CENTURA NOAPTEA MINTII LA CJ SIBIU, e cea mai mare mega prostie irationala de dupa revolutie incoace. La traseul din poza de mai sus sunt doar bani aruncati aiurea. Cel putin 90% din masinile din trafic in oras nu au sa iasa din oras ocolind 50 km dus intors pe aberatia propusa de incompetentii judetului.
Raspunde

Dani Troanca

Acum 11 luni

Rezulta ca cel puțin 90% din cei care merg prin oras în loc sa folosească centura ocolitoare, nu vor da doi lei pe sănătatea sibienilor si li se vor rupe de timpul pierdut în trafic. Dacă stam sa calculam, cred ca un drum din cartierul arhitecților pana în zona de vest măsoară 10 km, la un consum mai mare decât dacă ai merge pe autostrada... nici aici asadar nu câștigi mare lucru. Toate tarile civilizate au centuri ocolitoare la marile orașe.

Raspunde

Tot din Sibiu

Acum 11 luni

Cea mai mare greseala a fost dezvoltarea iresponsabila a Sibiului si din jurul Sibiului, angajatorii cei mai mari in vestul Sibiului, inceputurile dezvoltarii de locuinte a fost cam in directia opusa, de aici a rezultat traficul auto aiurea. Pai normal ca daca vine cineva sa se angajeze in Sibiu pe un salariu decent nu o sa-si permita sa ia un apartament sau o casa din Sibiu (multe preturi de new York pentru vechituri), ci o sa-si ia ceva ieftin la periferie, doar ca "desteptii" care au aprobat planurile de dezvoltare au facut asta in partea opusa a zonei industriale. Abia de cativa ani se misca si in vest, doar ca e putin cam tarziu, si ghici... acolo cumpara multi ce merg in est :))), cam ironic, sa nu mai zic de scoli, gradinite, strazi adiacente, etc.

Raspunde

Marius

Acum 11 luni

Pai sa faca centura mai aproape de sibiu, orasul se va extinde si o sa ai centura in oras. Este foarte bine asa, daca o sa lege corect drumurile laterale corect ( poplaca, cisnadie, cisnadioara, rasinari, ) ar fii corect, prefer sa merg cu masina roata decat prin sibiu cu dai antaia- frana iar antaia iara frana strici ambreiajul, consumul mica la o masina il ai cand mergi constant, asa pe centura vitezomani nu mai sunt incurcati de 50 km/h.

Raspunde

Un sibian din

Acum 11 luni

O investiție care distruge cadrul natural in contrapondere cu avantaje nesemnificative. Studiul de fezabilitate nu fac altceva decât să dea gir propunerilor, căutând argumente în favoarea investițiilor. Doar o etapă administrativă obligatorie, nu un studiu profesionist, amplu și obiectiv.

Raspunde

Sibian SB

Acum 11 luni

Nu ai ce cauta pe acolo cu drum express (4 benzi, 2cu2 despărțițe de beton), pe care vitezele vor ajunge clar la 130 la ora (vezi porțiunea Tess-Leroy, ca se circula cu 120-140). E zona Sopa care va fi terminata, e cartierul arhitecților care vor fi f afectați (galagie, poluare, aspect), lunca Rasinari (vorba aia, lipit de pădurea aia frumoasa) va fi afectata total, tropinii vor fi terminați si ei, o fff mare aberație. Sibiul are 200mii locuitori, nu 2 mil. Si deja are centura ocolitoare in regim de autostrada si care e pusa acolo unde trebuie, nu pe partea cu muntii. Ii ajunge! Da, pe la sud se pot face niste legaturi intre niste drumuri existente, dar 2 benzi si atat, giratorii acolo unde trebuie, parcari, pista de biciclete si in anumite zone si trotuare. Dar atat. Nu ai ce cauta pe acolo cu drum express si pe care sa vezi 130km/h si camioane/tiruri, acum cand e prea târziu si deja sunt cartiere si zona naturala si prin care se leaga orasul de munți. Renunțati la aceasta aberatie pana nu e prea târziu! Dna Câmpean, cate tâmpenii mai faceti??

Raspunde

Doru

Acum 11 luni

Corectă observație, dar ați omis motivul pentru care se va construi această centură: nu e pentru utilitate, ci pentru a avea aleșii încă o sursă de sifonare a banilor.
Raspunde

Dan Adrian

Acum 8 luni

Centura va distruge un cadru natural deosebit de necesar comunitatii ... o zona unde f multi dintre noi si-au gasit refugiul la sf de saptamana ptr liniste si plimbari in natura .... Ganditi-va doar daca va incepe constructia la ce implica ea din punct de vedere practic , cel putin o latime de santier de 100 de m ... Toata Valea Sevisului incepand de la Rasinari si pana la Selimbar va fii complet mutilata . E limpede ca cei care gandesc sā puna in practica proiectul nu pun valorile si frumosul inainte ci doar interese pur materiale
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus