Deoarece forma supusă consultării publice la faza de „PUZ prealabil” poate lăsa loc de interpretări, Consiliul Județean Sibiu anunță clar, prin reprezentanții săi, că traseul final ales pentru varianta ocolitoare sud este cel care va ocoli Pădurea Dumbrava Sibiului și nu cel care o subtraversează. Referitor la finanțare, reprezentanții autorității care s-a angajat să facă rost de bani spun că proiectul este în analiză.
Faptul că memoriul de prezentare a „planului urbanistic zonal preliminar” - elaborat pentru centura ocolitoare sud a Sibiului – face referire două multe variante a creat confuzie în rândul unor sibieni, în special a celor direct interesați de traseu.
Într-un răspuns transmis cititorilor Turnul Sfatului, reprezentanții autorității județene arată că, în final, a rămas varianta care ocolește Pădurea Dumbrava Sibiului. „În prezentarea studiului făcut în 2022 au fost inserate cele două variante luate în calcul la acea dată: ocolirea Rezervației Naturale Dumbrava sau subtraversarea ei folosind în formulare semnul " / " in locul conjuncției " sau ", ambele având același înțeles. Descrierea VOSS - varianta finală - ce se va reglementa prin PUZ este prezentată pe larg în capitolul 3 PROPUNERI DE DEZVOLTARE URBANISTICĂ, Subcapitolul 3.4 Modernizarea circulației. Traseul VOSS stabilit prin această varianta ocolește Rezervația Naturală Dumbrava așa cum rezultă și din planșa de reglementări urbanistice din documentația prezentată pentru consultare”, arată reprezentanții CJ Sibiu.
De altfel, faptul că varianta sub-traversării rezervației naturale nu va fi implementată a fost anunțat de la finele anului trecut. Atunci, reprezentanții CJ Sibiu anunțau că varianta unui tunel pe sub pădurea Dumbrava Sibiului este cu 320 de milioane de euro mai scumpă decât ocolirea.
Traseul care ocolește pădurea are o lungime de 21,4 km, prevede amenajarea a patru benzi de circulație, care să pornească de la intersecția dintre DN 7H (strada Salzburg din Zona industrială vest) și Calea Șurii Mici (Drumul hoților). Șura Mică, Cristian, Poplaca, Rășinari, Sibiu, Cisnădie și Șelimbăr sunt localitățile al căror teritoriu va fi traversat de centură, al cărei punct final va fi în apropierea nodului rutier cu autostrada de la Șelimbăr. Costul investiției este estimat la 436 de milioane de euro.
Traseu aprobat de CNAIR
Proiectul variantei ocolitoare sud a municipiului Sibiu are drept partener Compania națională de administrare a infrastructurii rutiere (CNAIR), instituția care s-a angajat să obțină fondurile necesare și – după execuție – să preia varianta ocolitoare.
Reprezentanții CNAIR așteaptă ca, până în august 2023, să le fie transmis studiul de fezabilitate, aflat în prezent în curs de elaborare. „Documentația tehnico economică la nivel de studiu de fezabilitate nu a fost transmisă către CNAIR, aceasta aflându-se în curs de elaborare, având ca termen luna august 2023. Procedura de avizare prevede anumite etape, astfel că Studiul de fezabilitate trebuie să aibă la bază o Analiză Multicriterială (AMC). Această analiză este un document premergător studiului de fezabilitate și propune mai multe variante de traseu, iar în urma analizării în cadrul comisiei tehnice CNAIR, această comisie propune o anumită variantă care va fi dezvoltată în studiu de fezabilitate”, se arată într-un răspuns transmis în atenția cititorilor Turnul Sfatului.
Reprezentanții CNAIR sunt cei care, în 18 ianuarie 2023, au stabilit că varianta optimă este cea care ocolește pădurea. „Documentația elaborată în faza de studiu de fezabilitate – Analiza Multicriterială AMC cu cele trei variante de traseu propuse, a fost studiată de către membri comisiei tehnice din cadrul CNAIR și a fost avizată conform adresei CNAIR nr. 4952/18.01.2023, cu propunerea de promovare în cadrul Studiului de fezabilitate a variantei de traseu 1”.
Banii?
Finanțarea pe care Consiliul Județean Sibiu speră să o obțină prin intermediul CNAIR era prevăzută a proveni, inițial, din fondurile europene nerambursabile alocate României în exercițiul bugetar 2014 – 2020. La finele anului trecut, însă, CJ Sibiu și CNAIR au decis să amâne obținerea finanțării pentru perioada 2021 – 2027 (bani care, teoretic, pot fi cheltuiți până la finele lui 2030).
În acest context extrem de larg, am solicitat reprezentanților CNAIR o estimare în ceea ce privește obținerea finanțării necesare pentru centura ocolitoare estimată la peste 430 de milioane de euro. „În prezent, proiectul depus se află în etapa de evaluare”, este răspunsul transmis de către reprezentanții CNAIR.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: traseu varianta ocolitoare sud , traseu centura ocolitoare sud , varianta finala traseului cent , finantare centura sibiu , traseu ales , centura ocolitoare sud sibiu
Vizualizari: 13652


Ultimele comentarii
Acum 2 ore
AndreiM
Acum 2 ore
No Name
Acum 3 ore
Ion
Acum 3 ore
Che
Acum 3 ore
Sofer