Luni,
18.08.2025
Partial Noros
Acum
18°C

Autoritățile despre reducerea zborurilor de la Sibiu: companiile aeriene nu fac acte de caritate. „Rutele sunt atractive dacă au pasageri”

Autoritățile despre reducerea zborurilor de la Sibiu: companiile aeriene nu fac acte de caritate. „Rutele sunt atractive dacă au pasageri”

La prezentarea stadiului lucrărilor de 65 de milioane de euro pentru extinderea terminalului Aeroportului internațional Sibiu, președinta Consiliului Județean a arătat că autoritățile își fac datoria. Și este rândul pasagerilor să vină în număr cât mai mare pentru a genera creșterea rutelor și a frecvențelor de zbor. „Zburați de pe Aeroportul Sibiu tocmai pentru a reuși să facem ca lucrurile să evolueze în direcția așteptată de toată lumea”, a spus și directorul Aeroportului.

Sibiu - Madrid (Spania), Sibiu - Veneția Treviso (Italia) sau Sibiu - Dublin (Irlanda) sunt doar trei dintre rutele la care companiile aeriene au renunțat în ultimele trei luni. Reducerea numărului de zboruri de pe aeroportul sibian vine în contextul unor lucrări de extindere a terminalului, lucrări estimate la 65 de milioane de euro și al căror termen de încheiere este la finele acestui an.

Acesta este contextul în care, la prezentarea stadiului lucrărilor, am solicitat autorităților locale să explice pentru sibieni care este perspectiva pentru viitor în ceea ce privește diversificarea rutelor. Mai ales că extinderea aeroportului vine ca urmare a unor studii potrivit cărora traficul pe aeroportul de la Sibiu va ajunge la aproximativ 2,5 milioane de pasageri pe an peste 25 de ani.

Marius Gîrdea, directorul general al Aeroportului internațional Sibiu, a arătat că pentru a atrage companiile, instituția pe care o conduce utilizează două mecanisme: un ajutor de stat alocat prin intermediul și cu fonduri de la Consiliul Județean Sibiu, plus o serie de avantaje în ceea ce privește tarifele aeroportuare, pentru o perioadă de doi ani de la deschiderea unor noi rute. „Este clar că noi avem un rol, acela de a convinge operatorii aerieni să vină să deschidă rutele și să le opereze. Dar cel mai import rol, o dată deschisă o rută, aparține comunității, adică tuturor. Faptul că vom utiliza respectivul serviciu va face operatorul aerian să aibă convingerea că pentru el lucrurile funcționează din perspectivă economică. Cu cât mai mulți pasageri din zona de captare vor utiliza serviciile aeroportului Sibiu cu atât modul în care noi prezentăm lucrurile și puterea noastră de convingere crește. Prin urmare, mesajul este zburați de pe Aeroportul Sibiu tocmai pentru a reuși să facem ca lucrurile să evolueze în direcția așteptată de toată lumea. Respectiv rute și frecvențe care să satisfacă nevoia noastră de călătorie”, a arătat Marius Gârdea.

Citește și Cel mai mare șantier sibian, extinderea Aeroportului, a ajuns la jumătate cu program non-stop: „În noiembrie, închidem Aeroportul pentru o zi”

Cîmpean: companiile aeriene nu fac acte de caritate

Daniela Cîmpean a pus reducerea rutelor și frecvențelor de la Sibiu pe seama situației internaționale. „Sibienii, dacă vor fi corect informați, vor înțelege faptul că această reducere de trafic și a destinațiilor nu este doar pe Aeroportul internațional Sibiu. Știm că Wizz Air și-a relocat anumite zboruri și s-a concentrat pe alte aeroporturi care le asigură fluxul necesar de pasageri astfel încât să fie atractive pentru ei rutele pe care le fac. Ryanair, la fel, da?

Deci este un context național și internațional în care ne aflăm la acest moment. Dar sunt lucruri care sunt în evoluție. Nu înseamnă că de acolo încolo asta va fi mai departe”, a intervenit președinta Consiliului Județean Sibiu, instituția în subordinea căreia funcționează Aeroportul.

Ea a arătat că autoritățile locale își fac datoria, în sensul de a moderniza terminalul și de a crea, astfel, condiții atractive atât pentru pasageri, cât și pentru companii. După care a deschis modul de curtare a companiilor aeriene. „Aeroportul poartă discuții cu operatorii aerieni și ne furnizează nouă, autorității tutelare, datele și dorințele pe care acești operatori le au și așa s-au născut schemele de ajutor de stat pe care le finanțăm. Dar – așa cum arăta și domnul director – componenta cea mai importantă sunt pasagerii. Dacă pasagerii vin și folosesc serviciile Aeroportului internațional Sibiu, acest aeroport devine atractiv pentru operatorii aerieni. Pentru că trebuie să privim operatorii aerieni ca pe niște agenți economici care nu fac acte de caritate, da? Ei sunt agenți economici care trebuie să rămână cu ceva în urma serviciilor pe care le fac. Asta este economia de piață. Dar, dacă se zboară mai mult de pe acest aeroport, atunci și atractivitatea va fi mai mare și operatorii aerieni vor dezvolta mai multe curse. Nu depinde de Aeroport exclusiv sau de altcineva dezvoltarea altor rute. Rutele trebuie să fie atractive pentru operatorii aerieni. Și sunt atractive dacă au pasageri”, a adăugat Cîmpean.

Referitor la discuțiile cu noi companii care să vină să opereze de la Sibiu după finalizarea modernizărilor ori la deschiderea de noi rute sau creșterea de frecvențe, conducerea aeroportului a arătat că astfel de informații sunt comunicate doar în etape apropiate semnării de contracte. „Sunt niște lucruri pe care ni le impun operatorii aerieni, nu avem voie să comunicăm nimic din lucrurile pe care le discutăm. Este o politică generală cu operatorii de curse aeriene”, a intervenit apoi Daniela Cîmpean.

În momentul de față, pe Aeroportul internațional Sibiu operează zboruri către diferite destinații cinci companii. Wizz Air are zboruri către Londra (Marea Britanie), Dortmund, Memmingen Nurnberg și Karlsruhe Baden – Baden (toate din Germania), Lufthansa – doar către Munchen, Austrian – doar către Viena, iar AirConnect – către București și Skiathos.

Anul trecut, pe Aeroportul internațional Sibiu au fost numărați 627.344 de pasageri în trafic, față de cei 284.365 în 2021 sau 743.872 în 2019 (anul cu cei mai mulți pasageri numărați).

Citește și Patru curse aeriene dispar de pe Aeroportul Sibiu până la sfârșitul lunii martie. Sibiul rămâne peste vară cu destinații către patru țări și eventual charterele spre Egipt și Grecia

 

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

28 comentarii

Canaris

Acum 2 ani

Bă săracilor! Puneți mana și zburați săptămânal de la Sibiu.. Nu vă mai plângeți atâta că nu aveți bani...
Raspunde

Lucka

Acum 2 ani

Aeroportul se mareste desi numarul de calatori a scazut dramatic ! Parcarea de la gara se mareste desi este tot timpul goala ! Se pare ca mecanismul de gandire este constant ... :-(
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emila Elzoroaba

Acum 2 ani

Se pare că dincolo de nas nu vezi

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Fyall

Acum 2 ani

In articol scrie clar ca numărul zborurilor a scăzut din cauza lucrărilor care se efectuează in acest moment… E greu sa înțelegi ce citești :)

Raspunde

Mimi

Acum 2 ani

Oferiti avantaje si operatorii aerieni o sa vina . da? Daca altii ofera, se duc acolo. da? Restul aeroporturilor nu mai fac fata la cresterile de zboruri in acest moment, dar aici este vorba de o scadere?. Ca sa se inteleaga poate ar trebui sa i se explice ca nu numai sibienii folosesc aeroportul si ca este util si pentru turisti - daca vrei sa ai oras turistic. Am uitat Da?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Pușcașu Marin

Acum 2 ani

Și care ar fi aeroporturile care nu fac față la zboruri? Vorbești pe nas, da?

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Din exterior

Acum 2 ani

Iasi, de exemplu. Va fi bine dupa ce dau in folosinta noul terminal. Dar acum e deranj mare.

Raspunde

Turist

Acum 2 ani

Tg Mures a depasit Sibiul la numarul de turisti (urmeaza Valcea :-) ) in conditiile in care soldatii Nato sunt considerati turisti !!!

Raspunde

Syli Vanily

Acum 2 ani

Aeroportul international Cluj opereaza zilnic 45 zboruri in sezonul de vara si 35 inafara sezonului. Acum se fac lucrari de modernizare care vor dura cel putin 16 luni si zborurile continua in acelasi ritm. Au adaptat terminalul acestei situatii de samtier si totul merge ok. Parcarile long term din imprejurimi sunt pline ochi. Nu mai spun de pensiunile park sleep and fly care sunt ocupate permanent. Domnilor si doamnelor conducatori ai judetului, lasati scuzele nu va ascundeti neputinta si incapacitatea manageriala dand vina pe sibieni duca va mintea, deschideti va ochii ,invatati de la vecini ca ,, lac sa fie , ca broaste se aduna ,,

Raspunde

Alex

Acum 2 ani

Zborurile de la Sibiu - Madrid de la Wizz Air, erau dintre cele mai solicitate și pe vară le-au anulat.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Din exterior

Acum 2 ani

Scrieti asta la Wizz Air.

Raspunde

Sibian

Acum 2 ani

Explicatii halucinante despre extinderea aeroportului, pentru ca asta era intrebarea. De ce se extinde aeroportul, pe bani publici, daca el e gol in prezent, cu cateva zboruri pe saptamana? Cica "zburati daca vreti sa vina operatori". Operatorii sa vina cu rute normale, nu cu aiureli. Sa nu mai fie nevoie sa mergi la Cluj daca vrei sa ajungi la Nice, sau sa nu poti ajunge la Rimini daca vrei sa te duci intr-un concediu civilizat, sa nu mai dai banii pe la turci sau alti musulmani. Prima data semnati contracte cu operatorii si pe urma investiti banii publici

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Dragos

Acum 2 ani

Prietene, aeroportul NU se extinde pe bani publici, ci pe baza unor fonduri europene NERAMBURSABILE - adică, (sper sa înțelegi…) noi NU vom plăti decât 10% din costuri, restul fiind plătit de către UE (Uniunea Europeană, sper sa înțelegi noțiunea…).

Raspunde

Ceac Noris

Acum 2 ani

Mariti preturile pentru avioane si apoi inchideti aeroportul! Asa e cel mai bine. Avem atlasib si dacos nu mai e nevoie si de avioane. Terenul sa-l dati cadou lui tante campan

Raspunde

A

Acum 2 ani

Să-și bage undeva aeroportul, fiecare zboară de unde e mai ieftin și mai convenabil, doar nu ne apucam acum sa zburam de la Sibiu că sa "sprijinim economia locală", pardon, să susținem în funcții niste șmecheri

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Elzoroaba

Acum 2 ani

Tu oricum "zbori" cu Atlasib-ul

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Elzoroaba

Acum 2 ani

Putlere, da zboară de la Brașov, e mirobolant

Raspunde

Maria

Acum 2 ani

Tovarășul șmecher Marius Gârdea cu toți bandiții veniți de la București care au salarii de sute de milioane de RON, au distrus Aeroportul Sibiu și acuma fac pe neștiutori și pe nevinovații, dând vina pe sibianul care nu vrea să călătorească. Eu am dorit să călătoresc civilizat până la Constanța sau cel puțin până la București pentru probleme medicale grave și care necesitau efort minim și transport rapid.NU există ruta Sibiu- București. Iar la București când am sunat la aeroport au zis că până la Constanța au rută București-Istanbul-Constanța cu 1000 €. Adică cel mai bine dacă te duci pe această rută este să sari cu parașuta deasupra Constanței și eventual scutești din bani și poate ai noroc că o să te împuște din Ucraina sau să te "salveze" americanii care au baze militare. Țară de imbecili și ticăloși care profită de aceștia....

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Dragos

Acum 2 ani

EXISTA ruta Sibiu-București! De 3x/săptămâna, cu Air Connect. Dar, daca inteligenta ta este atât de limitată, încât sa nu îți permită sa faci un minim research pe internet…

Raspunde

Cornel Opinceanu

Acum 2 ani

Daca nu iesea Campean la rampa sa sperie investitorii si avioanele, ca o veritabila sperietoare de oameni si de avioane, va zic eu ca nu intampinam si episodul asta din "Haide sa distrugem Sibiul"

Raspunde

Tuta suprema loveste din nou

Acum 2 ani

Doamne fereste! Pe asta nu o mai face nimeni bine. Viva echipa galbena, prostia maxima!

Raspunde

Gabi

Acum 2 ani

Sibiu -Constanta o ruta care ar trebui sa existe in timpul verii. Nu e corect sa ajungi mai repede in Turcia , Grecia decat pe litoralul romanesc.

Raspunde

Ion din melisor

Acum 2 ani

Da pe cei de la Wizz sa i trimită în Hungaria sa zboare de acolo până în Honolulu. Nu te poate conduce pe tine stat Român o companie aeriană .. Sa dicteze ei ce curse sau rute vor sa zboare nu le convine sa se duca in Hungary și să stea acolo . Tu ca aeroport sau consiliu daca ai sânge în instalație adună companiile și stai la masa fa u sondaj și vezi ce se vrea și ce se caută nu decide tu companie cine sa vina și cine sa plece de pe aeroport sau ce rute vrei sa zbori că te doar n cot de români că români sunt slugi și daca le convine sa zboare daca nu sa se duca 200 300 km sa zboare de acolo .

Raspunde

Un sibian

Acum 2 ani

"d-na Campeanu" probabil e iar euforica...unde sa zbori de la Sibiu??? La MUC cu 300 € un drum? La Viena tot cu 300 €? In rest numai abureli...nici o destinatie de vacanta...cu air connect sa zboare "d-na Campean"!!! sa dea afara TOTI angajatii de la aeroport care numai stau si se ascund prin birouri...si voteaza la ordin...o sa fie bani pentru subventii si Ryanair o sa se intoarca...
Raspunde

Un sibian

Acum 2 ani

DACA rutele sunt atractive O SA AIBA PASAGERI!!!
Raspunde

Cum nucum

Acum 2 ani

Stadionul municipal a costat 28 milioane euro! Extinderea asta costa mai mult decat 2 stadioane??? Nimeni nimic????

Raspunde

Corbul

Acum 2 ani

E doar vina duamnei Câmpean. Am auzit că o dădea Domnariu afară din apartamentul celebru. Era imperios contractul de extindere a aeroportului că altfel devenea homeless. Acum avem șantier și canci zboruri că duamna manager se gândește doar la ea și camarilă. Aeroportul Sibiu nu a fost nici în perioada de vârf aglomerat cum e mizeria aia din Cluj.
Raspunde

Andanusia Zavoi

Acum 2 ani

Aeroportul trebuie mutat de acolo inspre cartierul Arhitectilor! Noi care am venit aici in Sibiu cu mari eforturi pentru a contribui la dezvoltarea acestui oras si ne-am luat domenii in Zavoi, ne-am saturat de poluarea permanenta a avioanelor si zgomotul infernal zi si noapte! Am auzit de la o vecina din Slatina ca intr-o noapte un avion a deversat fosa septica peste garajul lor si acum cer daune primariei de 2 milioane de euro! Sa va fie rusine la ce chinuri de supuneti!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus