La prezentarea stadiului lucrărilor de 65 de milioane de euro pentru extinderea terminalului Aeroportului internațional Sibiu, președinta Consiliului Județean a arătat că autoritățile își fac datoria. Și este rândul pasagerilor să vină în număr cât mai mare pentru a genera creșterea rutelor și a frecvențelor de zbor. „Zburați de pe Aeroportul Sibiu tocmai pentru a reuși să facem ca lucrurile să evolueze în direcția așteptată de toată lumea”, a spus și directorul Aeroportului.
Sibiu - Madrid (Spania), Sibiu - Veneția Treviso (Italia) sau Sibiu - Dublin (Irlanda) sunt doar trei dintre rutele la care companiile aeriene au renunțat în ultimele trei luni. Reducerea numărului de zboruri de pe aeroportul sibian vine în contextul unor lucrări de extindere a terminalului, lucrări estimate la 65 de milioane de euro și al căror termen de încheiere este la finele acestui an.
Acesta este contextul în care, la prezentarea stadiului lucrărilor, am solicitat autorităților locale să explice pentru sibieni care este perspectiva pentru viitor în ceea ce privește diversificarea rutelor. Mai ales că extinderea aeroportului vine ca urmare a unor studii potrivit cărora traficul pe aeroportul de la Sibiu va ajunge la aproximativ 2,5 milioane de pasageri pe an peste 25 de ani.
Marius Gîrdea, directorul general al Aeroportului internațional Sibiu, a arătat că pentru a atrage companiile, instituția pe care o conduce utilizează două mecanisme: un ajutor de stat alocat prin intermediul și cu fonduri de la Consiliul Județean Sibiu, plus o serie de avantaje în ceea ce privește tarifele aeroportuare, pentru o perioadă de doi ani de la deschiderea unor noi rute. „Este clar că noi avem un rol, acela de a convinge operatorii aerieni să vină să deschidă rutele și să le opereze. Dar cel mai import rol, o dată deschisă o rută, aparține comunității, adică tuturor. Faptul că vom utiliza respectivul serviciu va face operatorul aerian să aibă convingerea că pentru el lucrurile funcționează din perspectivă economică. Cu cât mai mulți pasageri din zona de captare vor utiliza serviciile aeroportului Sibiu cu atât modul în care noi prezentăm lucrurile și puterea noastră de convingere crește. Prin urmare, mesajul este zburați de pe Aeroportul Sibiu tocmai pentru a reuși să facem ca lucrurile să evolueze în direcția așteptată de toată lumea. Respectiv rute și frecvențe care să satisfacă nevoia noastră de călătorie”, a arătat Marius Gârdea.
Cîmpean: companiile aeriene nu fac acte de caritate
Daniela Cîmpean a pus reducerea rutelor și frecvențelor de la Sibiu pe seama situației internaționale. „Sibienii, dacă vor fi corect informați, vor înțelege faptul că această reducere de trafic și a destinațiilor nu este doar pe Aeroportul internațional Sibiu. Știm că Wizz Air și-a relocat anumite zboruri și s-a concentrat pe alte aeroporturi care le asigură fluxul necesar de pasageri astfel încât să fie atractive pentru ei rutele pe care le fac. Ryanair, la fel, da?
Deci este un context național și internațional în care ne aflăm la acest moment. Dar sunt lucruri care sunt în evoluție. Nu înseamnă că de acolo încolo asta va fi mai departe”, a intervenit președinta Consiliului Județean Sibiu, instituția în subordinea căreia funcționează Aeroportul.
Ea a arătat că autoritățile locale își fac datoria, în sensul de a moderniza terminalul și de a crea, astfel, condiții atractive atât pentru pasageri, cât și pentru companii. După care a deschis modul de curtare a companiilor aeriene. „Aeroportul poartă discuții cu operatorii aerieni și ne furnizează nouă, autorității tutelare, datele și dorințele pe care acești operatori le au și așa s-au născut schemele de ajutor de stat pe care le finanțăm. Dar – așa cum arăta și domnul director – componenta cea mai importantă sunt pasagerii. Dacă pasagerii vin și folosesc serviciile Aeroportului internațional Sibiu, acest aeroport devine atractiv pentru operatorii aerieni. Pentru că trebuie să privim operatorii aerieni ca pe niște agenți economici care nu fac acte de caritate, da? Ei sunt agenți economici care trebuie să rămână cu ceva în urma serviciilor pe care le fac. Asta este economia de piață. Dar, dacă se zboară mai mult de pe acest aeroport, atunci și atractivitatea va fi mai mare și operatorii aerieni vor dezvolta mai multe curse. Nu depinde de Aeroport exclusiv sau de altcineva dezvoltarea altor rute. Rutele trebuie să fie atractive pentru operatorii aerieni. Și sunt atractive dacă au pasageri”, a adăugat Cîmpean.
Referitor la discuțiile cu noi companii care să vină să opereze de la Sibiu după finalizarea modernizărilor ori la deschiderea de noi rute sau creșterea de frecvențe, conducerea aeroportului a arătat că astfel de informații sunt comunicate doar în etape apropiate semnării de contracte. „Sunt niște lucruri pe care ni le impun operatorii aerieni, nu avem voie să comunicăm nimic din lucrurile pe care le discutăm. Este o politică generală cu operatorii de curse aeriene”, a intervenit apoi Daniela Cîmpean.
În momentul de față, pe Aeroportul internațional Sibiu operează zboruri către diferite destinații cinci companii. Wizz Air are zboruri către Londra (Marea Britanie), Dortmund, Memmingen Nurnberg și Karlsruhe Baden – Baden (toate din Germania), Lufthansa – doar către Munchen, Austrian – doar către Viena, iar AirConnect – către București și Skiathos.
Anul trecut, pe Aeroportul internațional Sibiu au fost numărați 627.344 de pasageri în trafic, față de cei 284.365 în 2021 sau 743.872 în 2019 (anul cu cei mai mulți pasageri numărați).
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: autoritatile reducerea zboruri , rute noi aeroport sibiu , video , Daniela Cîmpean , Marius Gîrdea
Vizualizari: 9416
Ultimele comentarii
Acum 10 ore
Aci Duțu
Acum 11 ore
John S
Acum 11 ore
Emil
Acum 13 ore
Nustiu
Acum 13 ore
Leonard