Marţi,
20.05.2025
Cer Senin
Acum
5°C

Patru curse aeriene dispar de pe Aeroportul Sibiu până la sfârșitul lunii martie. Sibiul rămâne peste vară cu destinații către patru țări și eventual charterele spre Egipt și Grecia

Patru curse aeriene dispar de pe Aeroportul Sibiu până la sfârșitul lunii martie. Sibiul rămâne peste vară cu destinații către patru țări și eventual charterele spre Egipt și Grecia

Germania, Austria, Spania și Anglia sunt cele patru state spre care se poate zbura de pe Aeroportul Sibiu după luna martie, conforma orarului de zbor al aeroportului, dar și potrivit anunțurilor companiilor aeriene care operează zboruri de aici.

29 ianuarie este ziua ultimului zbor spre Frankfurt Hahn al companiei Wizz Air, iar alte trei se vor încheia la finalul lui martie. Este vorba de cursele spre Viena, Veneția Treviso și Dublin, toate operate de Ryanair, companie care a anunțat oficial că nu va mai opera pe Aeroportul Sibiu pe perioada ”sezonului de vară”.

Sibiul rămâne așadar cu cele opt curse ale companiei maghiare Wizz Air, însă cel puțin teoretic. Este posibil ca Wizz Air să renunțe din luna aprilie la anumite destinații sau să propună altele. Cer în acest moment este că ultimele zboruri planificate oficial spre Dortmund, Londra, Viena, Memmingen, Madrid, Nurnberg și Karlsruhe Baden-Baden sunt planificate în perioada 23-25 martie.

În afara celor două companii low-cost, în acest moment mai operează pe Aeroportul Sibiu cu o cursă de linie doar Lufthansa, spre Munchen.

Din luna iunie este posibil să se reia charterele către Sharm El-Sheikh, Skiathos și Hurghada, care au funcționat în sezonul de iarnă al anului trecut.

Unde se mai zboară acum de pe Aeroportul Sibiu:

Munchen – Lufthansa (până în 25 martie)

Dortmund – Wizz Air (până în 24 martie)

Londra – Wizz Air (până în 25 martie)

Viena – Austrian (24 martie – Austrian; 24 martie – Ryanair - definitiv)

Memmingen – Wizz Air (până în 21 martie)

Madrid – Wizz Air (până în 23 martie)

Nurnberg – Wizz Air (până în 23 martie)

Karlsruhe Baden-Baden – Wizz Air (până în 25 martie)

Veneția Treviso – Ryanair (până în 24 martie - definitiv)

Dublin – Ryanair (până în 22 martie - definitiv)

Frankfurt Hahn – Wizz Air (până în 29 ianuarie - definitiv)

Companiilor nu le mai sunt suficienți banii de subvenții

Marius Gîrdea, directorul Aeroportului Sibiu, susținea la finalul anului trecut că se încearcă acoperirea rutelor la care a renunțat Ryanair și Wizz Air cu ajutorul altor operatori aerieni.

”Eforturile noastre vor continua și încercăm ca prin intermediul altor operatori aerieni rutele ce vor fi închise să fie din nou disponibile”, a precizat Gârdea pentru Turnul Sfatului.

Pe lângă rutele deja amintite, e de precizat că Aeroportul Sibiu a rămas în urma retragerii Ryanair fără alte cinci destinații: Billund, Bologna, Corfu, Milano MXP și Liverpool, curse care nu vor fi reluate în vara anului 2023.

Gîrdea spune că Ryanair ar fi dorit o subvenție mai mare decât cea oferită până acum de Aeroportul Sibiu, însă deocamdată acest lucru nu este posibil.

”Politica comercială prevede o serie de scheme de stimulare complementare care permit susținere atât pe termen scurt și mediu (schemă de stimulare în vederea deschiderii de noi rute), cât și pe termen lung (schemă de stimulare pentru creștere de capacitate). Prezența RyanAir la Sibiu a demonstrat că acest instrument este eficient, însă din raționamente economice un nivel și mai scăzut al reducerilor aplicabile nu se justifică”, a explicat în luna decembrie, Marius Gîrdea.

Wizz Air vrea să angajeze personal din America de Sud. Dacă nu, se mai reduce din numărul de zboruri...

Compania maghiară a trecut cu dificultate de anul acesta din cauza lipsei de personal, notează Boardingpass. În ciuda campaniilor dese de recrutare, societatea a angajat puțini însoțitori de bord, după ce a renunțat la o mare parte din angajați în perioada pandemiei.

În țara noastră, Wizz Air a organizat în ultimul an peste peste 60 de sesiuni de recrutare, iar în următoarele trei luni are planificate alte 30 de sesiuni.

Nicoleta Gherman, recrutor și trainer pentru însoțitori de bord, afirmă pentru Boaringpass.ro că după fiecare sesiune de recrutare sunt angajate doar între 5 și 10 persoane. Spre deosebire de Wizz Air, Etihad Airways, Emirates, Qatar Airways și Avion Express, companii care oferă condiții mai bune angajaților, au organizat mult mai puține sesiuni de recrutare în țara noastră în ultimele luni, însă au angajat peste 40 de însoțitori de bord fiecare.

Din cauza interesului scăzut al europenilor față de oferta Wizz Air, compania a decis recent să facă recrutări în Argentina, Brazilia, Paraguay și Uruguay.

Aceasta nu-și va extinde operațiunile pe aceste piețe, ci intenționează să aducă sud-americani care dețin și pașapoarte europene din aceste țări în Europa, potrivit anunțurilor de angajare de pe site-ul Wizz Air.

Rămâne de văzut dacă Wizz Air va reuși să angajeze numărul de însoțitori de bord de care are nevoie până în vară, însă nu este exclus să nu se întâmple acest lucru. Iar dacă nu o va face, cu siguranță compania low-cost va recurge, din nou, la reducerea numărului de zboruri și/sau la închirierea de capacitate de transport suplimentară de la alte companii aeriene.

Adițional, dacă apar situații neprevăzute când orarul de zbor e întins la maximum pentru echipajele de zbor, pot apărea fără preaviz prea mare întârzieri semnificative și chiar anulări de zboruri.

Citește și: 

Ryanair nu va mai opera pe Aeroportul Sibiu, în 2023. Cauza: lipsa subvențiilor

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

16 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Relucu Ciubega

Acum 2 ani

Da sa plece toți străinii care se închină strâmb! Noi, românii mergem la Techirghiol, Paltinis și Amara! Sa fim romani in țara noastră și sa nu ii mai proslăvim pe străini cu orașele lor cu droguri și ghei!
Raspunde

Bambolero

Acum 2 ani

Aferim! Și la o adică, avem căruță să merem unde vrem
Raspunde

Alex

Acum 2 ani

Pot să negocieze. Sigur au oferte de la Brașov.
Raspunde

Vivi Dragan

Acum 2 ani

Singura solutie pentru ca aeroportul din Sibiu sa nu devina muzeu ar fi sa fie scos din administrarea Consiliului Judetean si mutat in administrarea Primariei Sibiu singura care are banii necesari functionarii acestui obiectiv important.
Raspunde

Jiji Berbecali

Acum 2 ani

Uite cum sub conducerea celor duoao duoamne Sibiu Sat redevine ce a fost! Acum ne vom deplasa cu Transmixt , Dacos si cel mai important , vom merge la Viena cu Atlasib . Noroc cu Nea Ilie ca el nu ne paraseste asa usor !
Raspunde

Bambolero

Acum 2 ani

tu n-ai bani nici de taxi, cari ți-i baiu? N-ai roată la căruță, oltene?
Raspunde

@

Acum 2 ani

Primăria nu are nici în clin nici în mânecă cu aeroportul.... Asa ca a rămas o "duamnă"... Ghici cine au fost aia care au votat-o? Asa ca nu va mai plângeți pe aici...
Raspunde

Tudor

Acum 2 ani

În curând de pe aeroport va opera doar rata. Maxim Sibiu-Medias și retur. Halal politică dusă....de la organizare concursuri posturi de conducere, până la management. Bravo CJ, încă o reușită de marcă. Mă întreb cum totuși pe alte aeroporturi se poate....
Raspunde

Un cititor

Acum 2 ani

E foarte bine! Lumea ar trebui să folosească bicicleta și pentru distanțe mai lungi ca să salvăm planeta!
Raspunde

Rammstein

Acum 2 ani

!...se va transforma într-o bază militară americană!...ca să-l apere pe concetățeanul vostru de furia poporului!...
Raspunde

Bambolero

Acum 2 ani

și care-i problema ta, la Alexandria?
Raspunde

Carcotel

Acum 2 ani

Da-da, felicitari administratiei si CJ-ului pentru succesele rasunatoare din ultima perioada. Din pacate, comentariile anterioare sunt adevarate si corecte, inca vreo cativa ani cu actuala administratie locala si judeteana si o sa picam vertiginos ca judet :) Tot inainte, condusi de cele doua incompetente
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 ani

comentariile anterioare, ca și al tău, sunt de la ferma de postaci. Închidem tot, până plecați înapoi la putler!
Raspunde

Petrica

Acum 2 ani

Imediat vor pleca cei doi directori (împreună) la targul de aviație, pe banii noștri, unde prima lor grija va fi sa aducă curse noi la Sibiu. Mamă ce râd!!! Prietenii știu cum a ajuns leopardul, și oficial, lângă marele urs alb..
Raspunde

Un sibian

Acum 2 ani

Aeroportul Sibiu sa renunte la toti angajatii "politici" (probabil 15% din angajatii aeroportului) si la toti directorii!!! sa le dea subventie alora de la Ryanair sa existe cat mai multe posibilitati de calatorie...
Raspunde

Amnezia

Acum 2 ani

Își mai amintește cineva de concluziile studiului realizat în anul 2008 de către firma Symbios AG din Karlsruhe cu privire la strategia de operare a aeroportului Sibiu? Concluzia și recomandarea era ca aeroprtul să fie concesionat pentru 35 de ani, că NU E PROFITABIL altfel. Ce au zis sibienii atunci? Lasă mă, că știm noi mai bine, am dat 110000 euro pentru studiu și nu ne plac concluziile... https://www.sibiul.ro/stiri-locale/aeroportul-nu-va-mai-fi-concesionat/25020/ "Pe mine nu m-a convins niciuna din variantele propuse. Am crezut ca cei care fac studiul vin cu variante mai detaliate. Pastrarea actualului sistem este o optiune la fel de buna ca si celelalte doua. Aceasta este o parere personala, nu institutionala", a declarat primarul Klaus Johannis. https://www.sibiul.ro/cauta/1/symbios+ag

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus