Vineri,
12.09.2025
Cer Senin
Acum
15°C

Comparație între aeroporturile din Sibiu și Brașov: La un pasager din Brașov sunt 4 în Sibiu, dar viitorul pare mai promițător în județul vecin

Comparație între aeroporturile din Sibiu și Brașov: La un pasager din Brașov sunt 4 în Sibiu, dar viitorul pare mai promițător în județul vecin

Aeroportul Internațional Ghimbav – Brașov are mai multe curse regulate decât cel din Sibiu, însă numărul de pasageri e mai mic, conform datelor Asociației Aeroporturilor din România.

În luna mai 2023, Aeroportul Sibiu a fost folosit de 44.645 de pasageri, iar în luna aprilie din Sibiu au plecat sau au aterizat 42.078 de persoane. În comparație, Aeroportul Brașov a avut în perioada 15 iulie – 18 iulie 10 mii de călători.

Egalitate la numărul de zboruri. Dar Aeroportul Brașov își mărește numărul de curse

În acest moment, Aeroportul Brașov este folosit pentru 10 curse regulate de către compania aeriană Dan Air (Roma, Barcelona, Munchen, Bruxelles, București, Valencia, Londra, Stuttgart, Nurnberg, și Madrid). Alte trei companii (Animawings, Aegean și Hisky) oferă chartere spre Antalya și Heraklion.

De pe Aeroportul Sibiu sunt zboruri către 8 destinații (București, Memmingen, Dortmund, Munchen, Viena, Londra, Karlsruhe Baden-Baden și Nurnberg), operate de companiile Austrian, Lufthansa, Wizz Air și Air Connect. De asemenea, companiile Animawigs și HiSky oferă zboruri charter spre Creta, Skiathos, Monastir și Antalya.

Citește și: 

Autoritățile despre reducerea zborurilor de la Sibiu: companiile aeriene nu fac acte de caritate. „Rutele sunt atractive dacă au pasageri”

Wizz Air, Universal Air și Fly Lili ar urma să folosească Aeroportul Brașov

Alte trei companii aeriene ar urma să zboare de pe Aeroportul Brașov, anunță Brașov.net.

Compania maghiară Wizz Air a anunțat zboruri regulate către și dinspre Londra, cu trei frecvențe pe săptămână. Compania a și anunțat programul curselor, începând de luna viitoare, urmând să zboare luni, miercuri și vineri, cu plecări de la orele 13:10, 12:20, respectiv 12:55.

Conducerea Regiei Autonome „Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav” a anunțat că în luna august va avea discuții pentru o cursă aeriană între Braşov şi Paris, de pe Aeroportul Orly.

De asemenea, în această toamnă urmează să se concretizeze discuţiile purtate cu compania Universal Air, pentru realizarea de zboruri regulate spre două destinaţii din Israel, Tel Aviv şi Haifa, relatează jurnaliștii brașoveni. La nivel de demersuri este şi deschiderea rutei Braşov – Budapesta – Braşov.

Începând 2 septembrie, Wizz Air va operaționaliza zborurile Braşov (GHV) – Dortmund (DTM) şi Dortmund (DTM) – Braşov (GHV), cu două frecvenţe pe săptămână, marţea şi sâmbăta.

Totodată, din 1 decembrie 2023, compania Fly Lili va începe zboruri comerciale regulate de pasageri, spre Stuttgart și Munchen, cu trei frecvenţe săptămânal, marţea, joia şi sâmbăta.

Citește și Cel mai mare șantier sibian, extinderea Aeroportului, a ajuns la jumătate cu program non-stop: „În noiembrie, închidem Aeroportul pentru o zi”

Cîmpean: ”Trebuie să privim operatorii aerieni ca pe niște agenți economici care nu fac acte de caritate”

Doar în ultimele trei luni, destinațiile Veneția, Dublin și Madrid au dispărut din programul de zbor al Aeroportului Sibiu. Președinta Consiliului Județean, Daniela Cîmpean, susține că vina o poartă și călătorii care evită transportul aerian, iar companiile ”nu fac acte de caritate”.

 „Aeroportul poartă discuții cu operatorii aerieni și ne furnizează nouă, autorității tutelare, datele și dorințele pe care acești operatori le au și așa s-au născut schemele de ajutor de stat pe care le finanțăm. Dar – așa cum arăta și domnul director – componenta cea mai importantă sunt pasagerii. Dacă pasagerii vin și folosesc serviciile Aeroportului internațional Sibiu, acest aeroport devine atractiv pentru operatorii aerieni. Pentru că trebuie să privim operatorii aerieni ca pe niște agenți economici care nu fac acte de caritate, da? Ei sunt agenți economici care trebuie să rămână cu ceva în urma serviciilor pe care le fac. Asta este economia de piață. Dar, dacă se zboară mai mult de pe acest aeroport, atunci și atractivitatea va fi mai mare și operatorii aerieni vor dezvolta mai multe curse. Nu depinde de Aeroport exclusiv sau de altcineva dezvoltarea altor rute. Rutele trebuie să fie atractive pentru operatorii aerieni. Și sunt atractive dacă au pasageri”, a precizat Cîmpean la mijlocul lunii iulie, atunci când s-a făcut o prezentare a stadiului lucrărilor de 65 de milioane de euro pentru extinderea terminalului Aeroportului internațional Sibiu.

Citește și Patru curse aeriene dispar de pe Aeroportul Sibiu până la sfârșitul lunii martie. Sibiul rămâne peste vară cu destinații către patru țări și eventual charterele spre Egipt și Grecia

Directorul Aeroportului Sibiu: ”Cel mai important rol, o dată deschisă o rută, aparține comunității, adică tuturor”

Marius Gârdea, directorul general al Aeroportului internațional Sibiu, a arătat la rândul său că pentru a atrage companiile, se pot utiliza două mecanisme: un ajutor de stat alocat prin intermediul și cu fonduri de la Consiliul Județean Sibiu, plus o serie de avantaje în ceea ce privește tarifele aeroportuare, pentru o perioadă de doi ani de la deschiderea unor noi rute.

„Este clar că noi avem un rol, acela de a convinge operatorii aerieni să vină să deschidă rutele și să le opereze. Dar cel mai import rol, o dată deschisă o rută, aparține comunității, adică tuturor. Faptul că vom utiliza respectivul serviciu va face operatorul aerian să aibă convingerea că pentru el lucrurile funcționează din perspectivă economică. Cu cât mai mulți pasageri din zona de captare vor utiliza serviciile aeroportului Sibiu cu atât modul în care noi prezentăm lucrurile și puterea noastră de convingere crește. Prin urmare, mesajul este zburați de pe Aeroportul Sibiu tocmai pentru a reuși să facem ca lucrurile să evolueze în direcția așteptată de toată lumea. Respectiv rute și frecvențe care să satisfacă nevoia noastră de călătorie”, a arătat Marius Gârdea.

Cifrele Aeroportului Sibiu

În prima jumătate a anului, Aeroportul Sibiu a fost tranzitat de 259.739 de călători, fiind pe locul 7 într-un clasament al aeroporturilor din țară, după Otopeni (6,79 milioane), Cluj (1,48 milioane), Iași (1,04 milioane), Timișoara (620 de mii), Suceava (401 mii) și Craiova (283 de mii), conform Asociației Aeroporturilor din România.

Pentru cursele interne, Aeroportul Sibiu a fost folosit de 2.065 de persoane, pe locul 9 în clasamentul general. Pe primul loc se află Otopeni (454 de mii), urmat de Cluj (148 de mii), Timișoara (138 de mii), Iași (77 de mii), Oradea (39 de mii), Suceava (25 de mii), Maramureș (17 de mii) și Satu Mare (6 mii).

În funcție de traficul de marfă, Aeroportul Sibiu se află pe locul șapte, cu 2,75 de tone, după Otopeni (9,7 mii de tone), Cluj (3,6 mii de tone), Timișoara (3,4 mii de tone), Constanța (1,3 mii de tone), Craiova (13 tone), Arad (4,5 tone).

În comparație cu anul 2022, traficul de călători de pe Aeroportul Sibiu este în creștere cu 2.000 de persoane. În prima jumătate a anului trecut, Aeroportul Sibiu a fost tranzitat de 257.425 de pasageri. Pe de altă parte, în cazul celorlalte aeroporturi traficul a crescut simțitor.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

23 comentarii

DanBV

Acum 2 ani

Daca vre-un brasovean citeste acest articol ar face bine sa invete din experienta vecinilor nostrii. Secretul ca un aeroport sa fie operational este sa fie folosit....deci in loc sa mergeti pana la Bucuresti pentru cursa catre X punei mana si folositi aeroportul Brasov daca exista cursa (oricum numai timpii de pe DN1 si necunoscuta daca sau nu ajungi la timp ar trebuii sa fie motivul principal pentru evitarea aeroportului OTP, cand se poate). Deci cum spun si vecinii din Sibiu si am sustinut si eu, pentru operationalizarea aeroportului depinde de noi comunitatea din jurul Brasovului, si nu numai pentru a mentine operatorii pe aeroport.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Unsibian

Acum 2 ani

Se pare că l-ai citit tu.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Unsibian

Acum 2 ani

Se pare că l-ai citit tu.
Raspunde

Marjinimea Airlines

Acum 2 ani

Multumim doamnei Cimpean, a celorlalti inalti functionari din CJ, echipei galbene castigatoare si conducerii profesioniste a aeroportului sibian! Reducerea si, pana la urma, disparitia zborurilor de pe Sibiu este rezultatul efortului, competentei si viziunii intregii echipe administrative! Sibiul va avea cel mai frumos si modern (plus triplat) aeroport gol, care va fi folosit pentru ratele zilnice spre Jina, Valcea si Vaideeni! Brasovul s-a nascut greu, dar in jumatate de an va avea zboruri mai multe fata de cate avea Sibiul inainte de pandemie, in plin boom. Asta e diferenta intre oras si sat. Dar sigur, doamna Cimpean si colegii sai din echipa galbena vor infiinta o companie aeriana locala, Gorgonzola intre degete airlines!
Raspunde

Hortensia Racuciu

Acum 2 ani

Comparatia e neavenita. Aeroportul Sibiu este unul exclusivist, cu destinatii de lux operate de companii de prestigiu. Pe cand Brasovul e folosit de 2-3 companii lowcost, pentru saraci si de multe ori se zboara pe pana, fara faruri si cu un singur motor. Sibiul este, de departe, cel mai bogat si dezvoltat oras al tarii! Nu dati crezare campania de defaimare a doamnei presedinte Cimpean!
Raspunde

Din exterior

Acum 2 ani

Una din marile problema la Brasov sunt frecventele de zbor catre o destinatie - 1/saptamana nu este tentant pentru pasageri. Decat 10 destinatii cu un zbor pe saptamana, mai bine 5 cu 2 zboruri (cred eu). Nu se fac city-break-uri de 1 saptamana, nu te duci cu serviciul sa stai o saptamana, deci ... nu te avantajeaza si zbori din alta parte. Iar pretul sejur + transport (mai ales daca nu sunt luate in calcul toate cheltuielile) ii determina pe romani (sibieni sau brasoveni) sa aleaga un alt aeroport, in detrimentul celui din propriul oras (atunci cand pleaca in concedii, cu chartere, de exemplu). Inca nu tine patriotismul local la saraci.
Raspunde

Unu'

Acum 2 ani

Nu inteleg competitia asta artificiala intre sibiu si brasov. Brasovenii nu au zburat niciodata de la Sibiu, OTP este mai ieftin mai diversificat si mai accesibil. Volumele de la Brasov sunt luate de pe OTP 90% si restul din zona SB, TgM, Bacau. Sa stea linistiti haterii ca e loc pentru toata lumea. Poate sa ramana Sibiul doar cu Lufthansa si Austrian si e suficient, aia chiar zboara si sunt cateodata sunt mai ieftini decat MIZZAIR chiar daca e cu escala.
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 ani

Asa vor cei de la Turnu Sfatului, sunt plictisiti de glumele pe care le facem cu Valcea, Gorj, Olt etc. si vor sa ne intarate impotriva Brasovului. Nu le faceti jocul. Mie cel putin mi se pare atat de departe Brasovul (in fond e ca si Clujul de departe, dar fara autostrada) incat e ridicol sa ne gandim la vreo competitie. Nu e nici multa lume care se muta intre cele doua orase, ei au treaba cu judetele de la sud de ei, noi cu cele de la sud de noi si in Ardeal suntem mai legati de Alba sau Hunedoara, la fel cum si ei au Covasna la doi pasi.
Raspunde

Din exterior

Acum 2 ani

Poate brasoveni din Brasov n-au zburat “niciodata” de la Sibiu, dar brasoveni cu masini inmatriculate in Brasov au tot fost de-a lungul anilor in parcarea AIS. Iar pe cei veniti cu alte mijloace de transport, cine-i mai stie …?!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Ceac Noris

Acum 2 ani

In curind aerogara Sibiu va fi comparata cu Caracalul sau Falticeniul dupa numarul de zboruri care vor tinde catre zero ! Galbiini fac treaba buna pe meleagurile noastre !
Raspunde

Voicu

Acum 2 ani

Cred ca ar fi de succes pt. oricare dintre comp. aviatice care opereaza in RO, sa ia in considerare si zboruri catre tarile nordice ( Danemarca mai ales...)-sau cuplate cu Finlanda, Suedia, Norvegia- avand in vedere ca sunt peste 100.000 de romani in acele tari, iar cursele din Buc sunt intotdeauna full ! (180-200 pasageri/cursa).
Raspunde

Sibian

Acum 2 ani

Lăsați comparațiile! Nu ne avantajează! Oricum ai lua-o,Sibiul este depășit la toate capitolele!Poate dacă s-ar face un concurs de lipsă de profesionalism incompetența sau minciună,nu văd cine ne-ar întrece! Când Wizzair-ul a luat de la SBZ unul din cele două avioane alocate,a luat destinatiile cele mai profitabile!Cum poate Milano și Charleroi să nu fie profitabil cu două zboruri/săptămână de aici iar de la Cluj să fie profitabil a doua zi cu zboruri zilnice? Ryanair-ul a venit să stea dar cu cine să negocieze?Avea 9(!) destinații de la Sibiu și a plecat tot la Cluj dubland zborurile WIZZ! Am fost si aici la Bologna Milano,Charleroi și Dublin-totdeauna plin sau peste 90%.V-ați și lăudat că i-ați refuzat și veți aduce pe alții. Pe cine?Cele două Austrian și Lufthansa sunt foarte bune dar nu toată lumea își poate permite.Oare ce ilegalități fac ceilalti ca să atragă companiile de zbor? Cum aveti mai multi pasageri când numărul curselor s-a înjumătățit?Îi numărați de două ori ca la ASTRA sau luați și călători in picioare? Trageți-i de mânecă pe cei care fac astfel de raportări!
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 ani

Ei se uita la sute de aeroporturi de pe care zboara, nu compara doar cele din Romania intre ele.
Raspunde

Din exterior

Acum 2 ani

Nicio companie nu vine “sa stea”, ci sa faca bani! Daca sunt putini pasageri (sau numarul lor fluctueaza), vor subventii (mari). Daca nu mai poti/vrei sa le dai, “zboara” spre tari (aeroporturi) mai calde. Clujul e mult mai mare si e inconjurat de judete cu oameni plecati in masa la munca in strainatate, (si) de aceea e atractiv. La fel si Iasiul si (mai nou) Craiova. Hai sa facem si niste rationamente, nu doar supozitii!
Raspunde

Anna

Acum 2 ani

Cursa de Sibiu - Tel Aviv era full pe ambele segmente de zbor, la fel cursa către Bruxelles, Charleroi,si sunt convinsa ca și alte curse. De s a renunțat la ele, nu pot sa înțeleg. Sabotaj sau altceva? Oricum, e trist pentru un oraș atât de vizitat să nu aibă o ofertă mai bogată în destinații de zbor. In loc să profităm la maxim de ce poate oferi Sibiul...
Raspunde

Sibian

Acum 2 ani

Aici este vorba nu numai de incompetența autorităților județene ci și de "marele"infractor(dovedit!) David Ciceo,directorul Aeroportului Cluj!Acesta nu suferă alt aeroport deschis in Ardeal!Puțin îi pasă că pune pe drumuri și la cheltuială zeci de mii de calatori;tot ce a fost rentabil a fost dus la Cluj!Când ai în curte 7 avioane Wizzair tu faci regulile!
Raspunde

Dan

Acum 2 ani

Am zburat 2022-2023 din Sbz la Billund, Corfu, Treviso, Memmingen, Madrid, 10 zboruri dus-întors, din martie a trebuit sa ne rerutam pe Cluj pt Corfu, Timișoara pt Madrid si Otp pt alte destinatii, zile si nopți pierdute pe drumuri, aude CJ Sb si Aeroportul SBZ???? Asta este, vom luat iarasi Lufthansa la 200 euro până la MUC ca sa putem ajunge in aceeași zi undeva in UE
Raspunde

Dan

Acum 2 ani

Corect, am intrat din curiozitate in mai pe aeroportul din Clj, la plecari avea 50 zboruri in ziua respectiva, iar SBZ 3!
Raspunde

Emila

Acum 2 ani

Cursele le fac liniile aeriene, nu directorii de aeroporturi sau CJ. Pe baza unor numere gen rentabilitate sau venit/acțiune. Mai gândiți-vă și la asta, când vi se comandă comentarii.
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 ani

Cred ca te-ai uitat gresit, ar trebui sa aiba macar 50 de destinatii. Nici cu chartere nu ajung la atat. Si bineinteles ca nu sunt zboruri catre toate intr-o singura zi.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 ani

"Analiștii" ăștia TS nu prea înțeleg cum e cu transportul aerian. Miza pentru orice aeroport sunt cursele de linie, nu low-coastele, care la Brașov te mai duc cu autobuzul cât a durat și zborul. Dacă vreau să mă duc de la Brașov la Berlin, cum fac? Că de la Sibiu îmi iau bilet până acolo, stau o oră în Muenchen, și în 4 ore am ajuns. Cum scria cineva mai sus, și dacă rămânem numai cu Star Alliance (Lufthansa/Austrian) și charterele de vară (btw. Bratule, vezi c-ai uitat Hurghada) e suficient. Plus Memmingen, ca să putem merge la schi la Obersdorf, că e la sfert de preț de Poiana Brașov, cu zbor cu tot.
Raspunde

Dan

Acum 2 ani

Am zburat dus-întors la Treviso din Sibiu de 4 ori anul trecut, in fiecare luna, cat zile vreti sa zburam? Voi credeti ca toti avem concedii ca cei din învățământ? In martie a trebuit sa ne întoarcem pe Otopeni cu Ryanair.
Raspunde

Janos

Acum 2 ani

Compania Orly?? Pe bune? :)) Cei din conducerea aeroportului Brasov si din CJ s-au referit la aeroportul Orly din Paris, nicidecum la o companie aeriana cu numele acesta. You had one job!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus