Duminică,
08.09.2024
Cer Senin
Acum
24°C

Posibile variante pentru a ocoli Valea Oltului. Plus o metodă de a scăpa de tiruri. Autostrada se va termina cel mai repede în 2028

Posibile variante pentru a ocoli Valea Oltului. Plus o metodă de a scăpa de tiruri. Autostrada se va termina cel mai repede în 2028

Un drum forestier ce ar putea fi modernizat de autorități. O șosea în curs de reabilitare de Consiliul Județean Vâlcea, din Brezoi spre Petroșani și un alt drum, spre Râul Sadului și Voineșița, localitate din județul vecin, sunt două alternative pentru cei care nu mai vor să stea în cozile de pe DN7. În plus, se cere scoaterea tirurilor printr-o investiție în platforma CFR Marfă, iar tirurile să fie urcate în trenuri.

Vâlcea face drum spre Hunedoara

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vrea să modernizeze un tronson cu o lungime de 62 kilometri de pe DN 7 A Brezoi-Petroșani, șoseaua care face legătura între DN 7 Valea Oltului, DN 67 C -Transalpina și DN 66 Defileul Jiului, a anunțat Economedia, săptămâna trecută.

Pentru modernizarea sectorului cu o lungime de 62 de kilometri de la Brezoi (jud. Vâlcea) până la limita cu județul Hunedoara (Pasul Groapa Seacă) CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a scos la licitație un contract pentru realizarea studiului de fezabilitate. Contractul de 4,6 milioane lei are o durată de 120 de zile din care 60 de zile pentru studiul de fezabilitate și încă 60 de zile pentru certificatul de urbanism.

Citește și:

Se împlinesc 550 de ani de la prima modernizare a Văii Oltului. Piperul și mătasea au transformat atunci o potecă lată cât să încapă un cal, într-un drum pentru o căruță

Deși nu este o șosea intens circulată, modernizarea șoselei va asigura o variantă de ocolire mai bună în următorii 2-3 ani când pe DN 7 Căciulata-Câineni se vor face lucrări de asigurare a versanților cu semafoare și totodată se așteaptă deschiderea șantierelor pentru cei 68 de kilometri ai loturilor 2 și 3 pe A 1 Sibiu-Pitești, anunță compania de drumuri.

DN 7 A Brezoi-Petroșani are o lungime totală de 86 de kilometri din care 62 km.

Soluția poate fi utilă însă doar pentru cei care vor să ajungă din Vâlcea, spre Deva sau Alba, nu și pentru cei care au destinație Sibiul. Pe acest traseu, din Râmnicu Vâlcea și până în Sibiu ar fi de parcurs 329 de kilometri, aproximativ 5 ore.

Prin Râu Sadului: 3 ore jumătate

O altă variantă, mai apropiată de necesitățile sibienilor este un drum care trece, tot din Brezoi, dar o ia spre Voineșița și de acolo, spre Râul Sadului și Sibiu. În total sunt 155 de kilometri, iar în acest moment drumul ar putea fi parcurs în 3 ore și 40 de minute. Nu se află într-o stare foarte bună, însă ar putea fi reabilitat, spun primarii din zonă: ”Așa cum este acum, nu poate fi folosit în tot timpul anului, însă ar fi putut fi alternativă la Valea Oltului, mai ales pentru Sibiu”.

Drum forestier uitat

O altă soluție, mult mai viabilă pentru sibieni este un drum forestier care ar putea fi modernizat. ”Se află pe cealaltă parte a Oltului, este un drum forestier folosit de cei care lucrează cu lemnul și de cei de la balastiera din zonă. Se oprește înainte de ajunge la Câineni, însă nu mai sunt mulți kilometri, maxim cinci, până atunci. Ar putea fi transformat din drum forestier, în drum cu două benzi, cu o cheltuială, însă nu știu dacă există voință în acest sens”, spune un primar din zonă.

Prin Bujoreni și Sălătrucu

O altă variantă de a ocoli o bună parte din Valea Oltului este prin Tigveni, dacă se iese din Râmnicu Vâlcea, sau prin Călimănești, spre localitatea Sălătrucu, iar mai apoi prin Perișani, spre Câineni, comuna unde iese din nou pe Drumul European 81. 

Varianta lungă, din Râmnic Vâlcea, spre Sibiu, pe această variantă este de 130 de kilometri și ar dura aproape 3 ore.

 

Citește și: 

VIDEO Călătorie pe Valea Oltului în iarna anului 1965. ”Singurul regret e că nu am putut găsi mai multă zăpadă”

Tren pentru camioane

 Există și propunerea prin care tirurile să fie urcate pe platforme de tren fie din Nădlac, fie din Vâlcea, înainte de a ajunge pe Valea Oltului.

Pentru a nu-ți viața în pericol pe Valea Oltului, și eventual pentru a scurta drumul, senatorul Gheorghe Adrian Cătană propune CFR să introducă o rută Vâlcea – Sibiu în care să poată fi transportate autoturismele și șoferii care nu vor să traverseze defileul pe șosea. Ministrul Sorin Grindeanu l-a luat în serios însă spune că ar fi fezabil doar un traseu mai lung.

Senatorul chiar l-a întrebat pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu dacă s-a luat în considerare varianta încărcării autoturismelor pe vagoane speciale, pentru a scoate din traficul auto câteva zeci de autovehicule zilnic, ”ținând cont că atât gara din Sibiu, cât și cea din Râmnicu Vâlcea dispun de rampe de încărcare/descărcare”, după cum precizează în interpelare.

Grindeanu susține în răspuns că varianta Sibiu – Râmnicu Vâlcea nu e fezabilă din cauza distanței scurte, timpul de încărcare și descărcare al autoturismelor fiind prea lung pentru o rută atât de scurtă.

”În cazul utilizării unor vagoane pentru transportul autoturismelor în trenurile de călători, autoturismele ar trebui prezentate la îmbarcare cu suficient timp înaintea orei de plecare a trenului, pentru a putea fi predate personalului operatorului feroviar și încărcarea în vagon (circa 30-60 minute), totodată asigurându-se și timpul pentru manevrarea vagonului și atașarea lui la tren (circa 15-20 de minute dacă se folosește o locomotivă pentru manevră, în funcție de aranjamentul liniilor stației). Având în vedere timpul de încărcare/descărcare al autoturismelor, un astfel de mod de transport ar fi lipsit de atractivitate pe distanțe scurte și medii. Astfel, transportul autoturismelor în vagoane atașate trenurilor de călătorii pe distanțe lungi, de exemplu Timișoara – Constanța va fi analizat în cadrul viitoarelor studii și strategii pentru dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor de transport feroviar din România”, se mai precizează în document.

În mai multe state europene există posibilitatea de a călători cu autoturismul urcat pe o platformă de tren, pe rute speciale.

Auto-Train este operat de Căile Ferate Franceze și oferă servicii pe tot parcursul anului de la Paris până la Nisa, Narbonne, Brive, Bordeaux, Toulouse, Biaritz, Avignon și Briancon.

Spre deosebire de majoritatea celorlalte servicii feroviare auto, Auto-Train transportă separat mașinile și pasagerii. În general, mașina va pleca prima, iar pasagerii o vor urma cu un tren de pasageri o zi mai târziu mașina putând fi ridicată la terminalul de autotren.

Costurile urmează un model similar cu cel al trenurilor de pasageri, în sensul că rezervările din timp sunt adesea mult mai ieftine.

În Statele Unite, Auto Train este un serviciu feroviar zilnic, care străbate 1.376 km pentru pasageri și automobilele lor, operat de Amtrak între Lorton, Virginia (lângă Washington, D.C.) și Sanford, Florida (lângă Orlando). Auto Train este dealtfel singurul serviciu de tren auto din Statele Unite.

Pasagerii călătoresc în scaune de vagon de clasă sau în cușete de dormit private, în timp ce vehiculele lor sunt transportate în vagoane de marfă închise pentru transportul automobilelor, numite autoracks. Trenul poate transporta până la 320 de vehicule și include, de asemenea, vagoane salon și vagoane restaurant.

Citește și:

FOTO Ceaușescu, la intrare pe Valea Oltului. ”Singurul conducător al românilor cu sânge de dac!”

Când va fi gata Autostrada Sibiu – Pitești

Directorul CNAIR, Cristian, Pistol, a anunțat la sfârșitul lunii octombrie  că din 2028 se va putea circula doar pe autostradă, între Constanța și Nădlac.

”Am verificat astăzi lucrările pe șantierul secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu- Pitești, unde a început deja construcția primului tunel rutier forat din România (1350 m). Secțiunea 4 (Tigveni - CurteadeArgeș) are o lungime de 9,86 km iar pe traseu vor mai fi construite 12 poduri şi pasaje. Constructorul PORR Construct SRL este mobilizat în șantier cu aproximativ 140 de utilaje și peste 500 de muncitori. Termenul contractual de finalizare este anul 2027, dar antreprenorul și-a asumat deschiderea circulației pe această secțiune mai devreme”, a scris atunci pe pagina sa de Facebook, Cristian Pistol.

La momentul finalizării autostrada Sibiu-Pitești va avea 122,11 km și va completa coridorul 4 Pan European pe A1.

”Va fi practic ultimul sector de autostradă care va închide acest coridor pe teritoriul României (deoarece în 2026 va fi finalizat și lotul 2 al secțiunii Lugoj-Deva).  Practic după finalizarea tuturor secțiunilor autostrăzii Sibiu-Pitești (secțiunile 2 și 3 se vor finaliza în anul 2028), se va circula de la Constanța la Nădlac doar pe autostradă”, a mai scris directorul CNAIR.

În decembrie 2022 a fost deschisă secțiunea 1 a autostrăzii Sibiu - Pitești (Sibiu-Boița), cu o lungime de 13 kilometri.

Citește și:

Ironia istoriei: Acum aproape 600 de ani turcii foloseau drumul să jefuiască Transilvania. Astăzi, primesc 4,8 miliarde de lei să-l construiască. Banii îi dau europenii

Sursa foto: Google Maps

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

17 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Mihai tanase

Acum 8 luni

"Plus o metodă de a scăpa de tiruri. " De care tiruri se poate scap astfel, pusca, pistol sau bazooka ?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Mihai tanase

Acum 8 luni

"Plus o metodă de a scăpa de tiruri. " De care tiruri se poate scap astfel, pusca, pistol sau bazooka ?
Raspunde

Ger

Acum 8 luni

STIMATE DOMNULE ALIN BRATU MULTE MULTUMIRI PENTRU ACEST EXCELENT ARTICOL! VARIANTA - un drum care trece, tot din Brezoi, dar o ia spre Voineșița și de acolo, spre Gura Râului și Sibiu; ESTE DE ASEMENEA O EXCELENTÁ IDEIE CARE AR TREBUI APLICATÁ - DECI TRADUSÁ ÍN VIATA!
Raspunde

Doru Dobrota

Acum 8 luni

Gura Râului și Rău Sadului nu-i tot una... Autorul articolului le confundă

Raspunde

Herascu anton

Acum 8 luni

De modernizarea drumului Tigveni Călimănești nu ne spune nimeni ,mai sunt 5 km ,sar micșora traficul pe dealul negru

Raspunde

Adrian

Acum 8 luni

Pana in prezent toti care s-au perindat pe la conducerea MT au fost goi la minte. Nimeni cu viziune. Investitii majore in reteaua de cai ferate, structura si puncte de incarcare cargo. Apoi mutarea grosului de marfuri de pe calea rutiera pe cea ferata. Asta este solutia de a scapa de cosmarul tirurilor de pe soselele romanesti.

Raspunde

Alzara 1918

Acum 8 luni

Care este “ drumul forestier uitat “ de cealaltă parte a Oltului “ ?

Raspunde

Solomon

Acum 8 luni

Orice asemănare cu realitatea este pur întâmplătoare! Voi știți pe unde sunt variantele propuse?Sau cât costă?La infrastructura actuală și la oamenii care ne conduc,aceste propuneri nu se vor realiza NICIODATĂ! Nu am realizat lucruri cu mult mai importante și de o anvergură mai mică,așa că,lăsați-o baltă! După sturlubaticul ministru al transporturilor e posibil orice dar hai să fim serioși!

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Gheorghe ion

Acum 8 luni

Nu e adevarat. La cate drunuri montane s.au asfaltat, varianta raul sadului voinesita cu ai ei 25 de km e mizilic. Bașca nu e un drum de mare altitudine care sa necesite o intretinere pretentioasa precum pasul tartarau de pe transalpina care a fost deschis iernile trecute. Iar legaturile cu el, atât din voinesita cat si din raul sadului sunt deja asfaltate

Raspunde

Mihai tanase

Acum 8 luni

"Plus o metodă de a scăpa de tiruri. " De care tiruri se poate scap astfel, pusca, pistol sau bazooka ? NB În atentia telectualilor obsinuiti cu voturile negative, daca, dar numai daca, aveti acces la internet si la DEX, cautati definitia "tirului"...

Raspunde

Vin

Acum 8 luni

Cu 300 de mineri si in trei ani avem amarata aia de autostrada prin tunele. Insa cu inflatia asta de habarnisti, ce mai poate face Romania?

Raspunde

Pastor marginas

Acum 8 luni

Prima varianta este pusa de umplutura, cine ocoloeste pana aproape de Deva ca sa ajunga in Valcea? Un drum de 300 km in loc de 100: indiferent ce semafoare vor fi la Calimanesti (sau whatever) tot va fi mai rapid pe V. Oltului direct. Plus ca mai sunt si portiuni de drum rau pe traseul propus, nu e ca si cum ar fi facut in regim de autostrada. A 2-a varianta din nou presupune portiuni de drum rau sau neasfaltat, nu este viabil pentru uz in mod constant. In concluzie, nu prea mi se pare ca avem "3 posibile variante", nu e fezabil. Vorbe in vant

Raspunde

McD

Acum 8 luni

Camioanele care tranziteaza tara catre Ungaria sau notdul tarii, pot fi incarcate pe vagoanele CFR la Giurgiu sau la Constanta unde exista deja amenajate terminale RO-La dar care nu au mai fost intretinute corespunzator, apoi mai exista si la statiile terminus CFR inaintea frontierelor romanesti cu Ungaria si Ucraina...deci se poate realiza multmai repede acest tranzit decat sa construim noi drumuri pentru camioane...dar din pacate totul va ramane doar pe hartie

Raspunde

Mișu Mare.

Acum 8 luni

ATENȚIE Râul Sadului - Voinesita Sf poate parcurge DOAR CU MAȘINI 4X4 BINE ECHIPATE . Și dacă va fi reparat după prima ploaie este greu practicabil.

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

No Name

Acum 8 luni

Era cineva care comenta ca are autostrada pana la Munchen! Deci ce ne mai trebuie autostrada pe Valea Oltului? Omul era multumit de ce s-a realizat in ultimii 30 de ani de zile!

Raspunde

Mihai tanase

Acum 7 luni

Mihai tanase ACUM 1 LUNĂ "Plus o metodă de a scăpa de tiruri. " De care tiruri se poate scap astfel, pusca, pistol sau bazooka ? Unde este limbajul agresiv (?) care necesita cenzurarea comentariului ?
Raspunde

Dan

Acum 5 luni

Potrivit datelor oficiale, cei peste 60.000 de mineri disponibilizaţi în 1997, cei mai mulţi din Valea Jiului şi Oltenia, au încasat plăţi compensatorii în valoare de aproape 853 de miliarde de lei. Decizia concedierilor colective masive a fost luată de guvernul Convenţiei Democrate condus de Victor Ciorbea din considerente economice, mineritul fiind considerat atunci prea costisitor. Cu bani de la Banca Mondială, care să le compenseze pierderea locului de muncă, minerii din Valea Jiului au fost invitaţi să se înscrie de bună voie în programul de disponibilizare, despre care nimeni nu ştia mai mult decât că îţi aduce dintr-o dată câteva milioane bune. Am citat din presa vremii . Sa-i multumim lui victor ciorbea ( intentionat scriu cu litere mici) ca acesti 60000 de oameni au cheltuit bani ,in loc sa faca autostrazi si le faceau ca stiau cum sa faca si tunele si poduri si le faceau la lopata si tirnacop .
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus