Până la finele acestui an urmează o nouă întrerupere a circulației pe linia de cale ferată 203, între Loamneș și Ocna Sibiului, pentru înlocuirea șinelor de cale ferată. Este vorba infrastructura care ar fi trebuit înlocuită pe 1,84 de km încă din vara anului trecut în baza unui contract din 2023 și din care a fost realizat nici 50%.
Lucrările de reabilitare a 1,84 de km de cale ferată între Loamneș și Ocna Sibiului, pentru care circulația feroviară a fost întreruptă anul trecut mai bine de patru luni, au rămas cu o restanță despre care autoritățile nu știu exact când va fi remediată. Este vorba despre șinele de cale ferată: în urma lucrărilor derulate între 1 iulie și 10 decembrie 2024, tot vechile șine au fost reamplasate.
„Deși proiectul prevede amplasarea șinelor noi, din cauza lipsei de disponibilitate imediată a materialului și în contextul necesității urgente de reluare a traficului feroviar, s-a recurs la utilizarea temporară a șinelor existente. Această decizie a fost luată pentru a evita întârzierea punerii în funcțiune a tronsonului respectiv, având în vedere impactul major pe care l-ar fi avut o amânare prelungită asupra circulației trenurilor. Măsura are caracter provizoriu și va fi aplicată doar până la aducerea în șantier a șinelor noi”, arată reprezentanții Companiei Naționale de Făi Ferate (CFR), într-un răspuns transmis în atenția cititorilor Turnul Sfatului.
Este și varianta anunțată la începutul anului de către constructorii de la Vest Construct, care estimau atunci că noile șine lungi de 108 fiecare vor ajunge în luna februarie. „Acum, în februarie ar trebui să vină aceste linii de cale ferată. Da, pentru amplasarea lor va trebui închisă total circulația. Dar foarte puțin: într-o săptămână se montează noile linii”, dădea asigurări Ion Fanea, administratorul Vest Construct, la începutul acestui an.
La jumătatea lunii august șinele încă tot nu au fost înlocuite cu unele noi, iar despre termene exacte autoritățile nu pot vorbi. „Șinele existente urmează a fi înlocuite după livrarea materialului și asigurarea frontului necesar de lucru. Executantul Vest Construct a comunicat că șinele noi au fost comandate (din data de 26.05.2025, furnizor Voestalpine Rail Technology GmbH), iar termenul estimat pentru intervenție depinde de livrările furnizorului și de condițiile din teren”, mai transmit, acum, reprezentanți CFR SA.
Fără penalități, deocamdată
Cu fonduri atrase din Planul Național de Redresare și Reziliență, CFR a semnat contractul de reabilitare a celor 1,84 de km de cale ferată în 9 mai 2023, cu asocierea formată din San Electroterm Grup SRL și Vest Construct SRL. Valoarea contractului este de 7,8 milioane de lei, la care se adaugă TVA. Potrivit celor de la CFR, constructorilor le-a fost plătită până acum mai puțin de jumătate din valoarea contractului. „Până la acest moment, au fost efectuate plăți parțiale în procent de 44% din valoarea contractului, respectiv 3.413.482,43 lei fără TVA, corespunzătoare lucrărilor executate și confirmate prin situațiile de lucrări acceptate conform prevederilor contractuale. Valoarea totală a lucrărilor contractate este de 7.796.699,64 lei fără TVA. Nu au fost aplicate penalități până în prezent, întrucât lucrările sunt în graficul de execuție, cu termen de finalizare sfârșitul anului 2025. Eventualele penalități se vor aplica, dacă va fi cazul, în conformitate cu clauzele contractuale și în funcție de respectarea termenelor asumate”, mai transmit reprezentanții CFR SA.

Circulația feroviară a fost întreruptă anul trecut vreme de mai bine de patru luni pentru lucrări finalizate în proporție de 44%. Sursa foto: arhiva Turnul Sfatului
Lucrările de reabilitare a celor nici doi km de cale ferată, situată în zona trecerii la nivel dintre Ocna Sibiului și Mândra, au început pe 1 iulie 2024, când traficul feroviar a fost închis, călătorii fiind transbordați cu autobuzele. Doar că aceste servicii de transbordare au fost întrerupte fără niciun anunț prealabil începând cu 9 august. Singurele companii care au mai circulat pe porțiunea de linie de cale ferată rămasă deschisă au fost cele private.
Lucrările pe șantier au fost întrerupte vreme de mai multe săptămâni, invocându-se lipsa unor materiale de construcție „critice”.
Circulația a fost reluată de către CFR din 10 decembrie 2024, fără a anunța faptul că în utilizare au fost date tot vechile șine de cale ferată.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: compania nationala de cai fera , sine noi , linia 203 , loamnes ocna sibiului , calfe ferata , santier reabilitare
Vizualizari: 2098


Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Ron
Acum 4 ore
Ciordache
Acum 4 ore
Kokos
Acum 5 ore
Livia
Acum 5 ore
Din avion