Firma angajată de primăria Sibiu să refacă marcajele rutiere în oraș a trasat de la începutul primăverii noi marcaje premergătoare sensurilor giratorii. Conform acestora, șoferii care vor să vireze la stânga (a treia ieșire) trebuie să se încadreze pe banda cea mai apropiată de axul drumului, în vreme ce șoferii care merg înainte (a doua ieșire) sau dreapta, trebuie să se încadreze pe prima bandă de circulație.
Noile marcaje rutiere au stârnit discuții aprinse între șoferii din Sibiu, o parte însemnată a acestora fiind de părere că atâta timp cât benzile de circulație din sensurile giratorii sunt delimitate de linie întreruptă, legal se pot încadra pe orice bandă doresc, iar apoi se asigură la ieșirea din giratoriu.
Turnul Sfatului a cerut un punct de vedere polițiștilor sibieni pentru a tranșa discuția.
”Noile marcaje rutiere sunt de îndrumare, ele au rolul de a ajuta șoferii să se orienteze când se apropie de un sens giratoriu. La o constatare în urma unui posibil eveniment rutier sunt mult mai mulți alți factori care se iau în considerare decât respectarea acestor marcaje. În principiu contează în primul rând regulile de circulație privind prioritatea, sau regulile de circulație privind schimbarea direcției de deplasare. Astfel, acele marcaje au caracter de îndrumare a conducătorilor auto”, spun reprezentanții IPJ Sibiu.I-am întrebat pe polițiști și dacă un șofer greșește dacă intră în sensul giratoriu pe prima bandă și traversează întreaga girație pe prima bandă pentru a ajunge la cea de-a treia ieșire?
”Nu este greșită această manevră, șoferii pot intra în sensul giratoriu de pe orice bandă de circulație, dar recomandarea noastră este să se respecte marcajul rutier pentru evitarea producerii de evenimente rutiere”, mai spun reprezentanții IPJ Sibiu.
Noile marcaje au apărut după ce anul trecut Asociația de Standardizare din România a emis o nouă reglementare tehnică în ceea ce privește marcajele rutiere, marcaje care odată aplicate ar avea rolul de a clarifica mult mai bine încadrarea încă înainte de a intra într-o intersecție de tip giratoriu, în care există mai multe benzi de circulație.
Turnul Sfatului arăta încă de anul trecut că intersecțiile din Sibiu sunt amenajate ca sensuri giratorii însă ele sunt ”doar” de tip sens giratoriu, intrarea și ieșirea din aceste intersecții pare să dea mari bătăi de cap unora dintre șoferii care nu cunosc pe ce bandă ”se intră” și pe ce bandă ”se iese”. Mai pe românește, problemele între șoferi apar când cel încadrat pe banda a doua dorește să iasă din giratoriu, în timp ce pe banda 1, în paralel cu el, circulă un alt vehicul care își continuă drumul prin giratoriu. O eventuală tamponare între cele două vehicule din acest scenariu îl va avea drept vinovat, din punctul de vedere al Poliției, pe cel de pe banda a doua, care nu a acordat prioritatea la schimbarea de bandă de circulație.
”În primul rând, trebuie arătat faptul că în Sibiu nu avem sensuri giratorii în sensul strict, ci doar intersecții de tip sens giratoriu. Un sens giratoriu trebuie să aibă o rază de 60 de metri, pe când în Sibiu au fost proiectate – din lipsă de spațiu – sensuri giratorii și cu raze de șase sau opt metri. Singura intersecție din Sibiu care se apropie de un sens giratoriu este cea din apropierea Podului Gării: bulevardul C. Coposu cu str. Constituției. Acolo avem o rază a giratoriului de 30 de metri”, explica pentru Turnul Sfatului unul din proiectanții care au proiectat numeroase astfel de intersecții în Sibiul ultimilor ani.
În mod normal, dacă spațiul ar permite, Sibiul ar trebui să aibă ”turbogirații”, astfel marcate sau cu borduri amplasate încât să oblige șoferii să iasă din intersecție conform benzii pe care s-au încadrat.
”Pentru o turbogirație, însă, Sibiul are intersecții prea mici. Singurele giratorii de tip turbo de aici sunt cel de la intersecția DN1 cu ieșirea din centrul comercial de la Șelimbăr și cel de la Metro”, mai spuneau proiectanții de drumuri.În primul caz, însă, turbo-giratoriul are o singură bandă de circulație, iar bordurile amenajate în interior obligă șoferul să folosească fie prima, fie a doua ieșire. În cazul sensului giratoriu de la Metro, turbo-girația este amenajată prin amplasarea diferită a marcajelor interioare, în sensul că acestea nu mai redau benzi concentrice, ci benzi ”în spic”.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: soferi , Poliției Rutiere , Tribunalul Corecțional , giratoriu , IPJ Sibiu , Poliția Rutieră , Turnul Sfatului , sens giratoriu , marcaje rutiere , Podului Gării , circulatieț , Pentru Sibiu , giratie , reguli
Vizualizari: 32264
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Gic@
Acum 3 ore
Joe Doe
Acum 4 ore
Lucia
Acum 4 ore
Un feroviar
Acum 5 ore
Kukuruku