Vineri,
04.10.2024
Partial Noros
Acum
18°C

De primavara aceasta, pistele de biciclete "se lungesc". La peste 60 de km

Administraţia locală a dispus amenajarea a încă 20 de km de piste pentru biciclete, în aceste zile, în prelungirea celor 42,7 km, deja amenajate şi care vor fi din nou marcate, cu portocaliu. Refacerea marcajelor pentru pistele deja amenajate va începe de săptămâna viitoare.
"În etapa din această primăvară, vor fi marcaţi încă 14,3 km de pistă, pe următoarele străzi: Henri Coandă, pe tronsonul dintre strada Semaforului şi sensul giratoriu de la ieşirea spre centură, strada Oituz, Calea Dumbrăvii (porţiunea dintre strada Lomonosov şi Bulevardul Mihai Viteazu), strada Lomonosov (sens unic), strada Gh. Dima (sens unic), strada Argeşului, strada Avrig, panta Cristianului, strada Maramureşului, strada Lungă, strada Rusciorului, Calea Şurii Mari (de la viaduct până la magazinul OBI)", se arată într-un comunicat al Primăriei Sibiu.
Alţi şase km de piste vor fi marcaţi pe străzile unde sunt programate lucrări de refacere a carosabilului, după finalizarea acestor lucrări, respectiv Hipodromului, Rahovei (pe tronsonul dintre Bulevardul Vasile Milea şi Bulevardul Mihai Viteazu), strada Nicolaus Olahus şi pe strada Ştefan cel Mare (de la strada Bâlea la strada Revoluţiei).

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

22 comentarii

buluc

Acum 12 ani

Felicitari Sibiu, Felicitari Iohannis!
Raspunde

cet

Acum 12 ani

\"pistele\" adica liniile trasate cu vopsea?
Raspunde

zombi

Acum 12 ani

Asta nu-i lucrare saseasca, ci tiganeasca, pretext de ciupit bani pentru vopsea si \"lucrare\"! Asa se inmultesc si locurile de parcare \"noi\" prin dungi trase pe sosea. Biciclisti oricum pe langa borduri circula, indiferent ca-i trasata dunga portocalie sau ba... Sunt curios daca mai prinde harnicia asta de cacao, pe ultima suta de metri si la alegerile astea. Sa speram ca s-au mai desteptat sibienii si nu mai pun botul la prafuri electorale de final de mandat.
Raspunde

biciclist

Acum 12 ani

pistele astea imaginare trase cu vopsea sunt un adevarat pericol public. ar fi interesant de urmarit daca se incumeta careva sa circule pe ele. vezi Alba-Iulia pana la aeroport, M.Viteazu cu parcare pe dreapta (biciclistul e intre masina in miscare si masina stationata) etc etc adevarata pista e cea din padure, nici macar cea din parc unde e pista mixta de pietoni, roleri, skateri, etc
Raspunde

Lu

Acum 12 ani

excelent!!! dragi antevorbitori sceptici si carcotasi: puneti mana pe ghidon si nu mai cautati pretexte si nod in papura! Pistele astea, marcate asa, sunt o mare realizare, chiar si pentru simplul fapt ca atentioneaza soferii ca mai exista si alti participanti la trafic, biciclistii, care bineinteles folosesc partea de langa bordura a carosabilului, cum este si normal. Pista de pe Scoala de Inot pana la Gradina zoologica este o pista de agrement. Pistele de pe principalele artere ale orasului sunt exact unde trebuie - pe carosabil! Pedalati, oameni, pedalati!!!!
Raspunde

ocean

Acum 12 ani

o mare porcarie, daca tot vroiai sa faci pista o faci intre sibiu-rasinari sau mai stiu eu catre ce sat si gata ne lasi mai sasule sa circulam corect prin sibiu, ca si asa e destul de nebunie, singurii care apreciaza sunt aia care nu au masina si zic \" ooooo ce frumos\" si soferii de duminica care si asa sunt pericol public, as vrea sa stiu de cate ori pe an se da sasu cu bicocleta, e mai comod in bmw nu?
Raspunde

sib

Acum 12 ani

ati vazut vreodata piste de biciclisti prin alte tari? cine nu a vazut sa nu mai comenteze! aici avem vopsele nu piste!
Raspunde

Ovidiu

Acum 12 ani

Sunt curios cati dintre cei care comenteaza ca aceste piste nu sunt bune se urca si pe bicicleta macar odata pe an. Pistele sunt foarte bune asa cum sunt. In mod clar se impun niste piste si in afara orasului (spre Rasinari sau Cisnadioara), zone in care vad multi biciclisti in weekend.
Raspunde

mihai

Acum 12 ani

foarte bine. cine n-a mai iesit din tara ar face bine sa taca, altfel da prost
Raspunde

alt biciclist

Acum 12 ani

varianta cu vopsirea nu e ideala, dar e mai sigur ca biciclist sa circuli pe aceste piste decat pe o sosea fara aceste piste. Solutia e OK pt. strazile deja renovate. Dar primaria ar trebui sa incerce sa delimiteze cumva pistele mai bine de sosea la strazile refacute de la zero (cum ar fi fost cazul acum pe oituz, victoriei, calea poplacii, etc.), asta pt. a-i incuraja si pe cei mai fricosi din fire (sau copii) care nu pot pedala in siguranta lanaga masinile ce circula cu 60km/h. Cat despre piste in afara orasului, sunt sigur ca cu bani europeni si cu proiecte potrivite s-ar putea face zeci de km de piste spre Rasinari/Paltinis, Cisnadioara, etc.
Raspunde

ovidiu

Acum 12 ani

Ba da voi credeti ca pe dincolo pistele de biciclisti sunt amenajate undeva in aer? Cand fenomenul pe doua roti a prins avant ei nu au daramat cladiri si stricat drumuri doar pentru a mari partea carosabila pentru a face loc de piste, au trasat si ei linii. La noile artere da au luat in considerare si banda de biciclisti. Am circulat pe doua roti prin Germania, intr-un orasel cu bulevarde si sosele inguste unde autobuzul trecea la 50 cm de ghidonul meu. Anul trecut am facut naveta la servici pe bicicleta, pe Alba Iulia spre aeroport, si sunt inca in viata :) Nu pistele sunt problema, ci faptul ca nu ne respectam in trafic. Proiectul este foarte bun si trebuie extins. Bravo Johannis!
Raspunde

twix

Acum 12 ani

cred că cel mai bine ar fi să unim sibiu-arad prin piste de biciclete în dauna autostrăzii...astfel toţi sibieni dornici să participe la turul franţei şi care consideră pistele o prioritate, ar avea o şansă !
Raspunde

twix

Acum 12 ani

* sibienii
Raspunde

Catalin

Acum 12 ani

în primul rând @twix: nu îţi înţeleg ironia, de ce nu ar pistele o prioritate? Precis eşti un gras puturos. În al doilea rând doresc să felicit primăria pentru continuarea acestui proiect!
Raspunde

Catalin

Acum 12 ani

Şi da, am fost în multe ţări cu tradiţie de folosire a bicicletei. Chiar dacă aceste piste trasate doar nu sunt la fel de bune ca cele facând parte din trotuar şi fiind bine delimitate de calea de rularea a maşinilor, reprezintă un progres foarte mare. Odată cu creşterea numărului de biciclişti, o să se îmbunătăţească şi pistele, asta e clar. Aşa că nu mai cârcotiţi, nu mai fiţi puturoşi, luaţi-vă bicicletă şi mergeţi la servici, în oraş etc. cu bicicleta. Normal că sunt situaţii în care nu se poate, dar o mare parte din cei care folosesc maşina ar putea lua bicicleta într-un orăş de dimensiunile Sibiului.
Raspunde

ciclist

Acum 12 ani

Sigur, toti ne-am dori ca bicicletele sa aiba numai zona lor, separata de masini & pietoni. Dar sa fim seriosi, solutiile tehnice realiste sunt putine si costa bani multi. Din nefericire, spre deosebire de alte tari occidentale, la noi problemele majore sunt in acest moment altele. <br><br> Dar si in acele tari in mare parte pistele de biciclete nu sunt complet izolate de trafic. Dar va place sau nu va place bicicleta are drepturi mai mari si e respectata mai mult ca BMW-ul. Trebuie sa va obisnuiti, asa e in civilizatie. <br><br> Acolo unde nu exista piste dedicate, locul bicicletelor e pe sosea, nu intre pietoni, peste tot in lume e la fel. Totul tine de civilizatia din trafic. Dar ce pretentii sa ai in traficul local cand citesti comentariile pline de invective si frustrari de pe aceste pagini, pe orice subiect? <br><br> Pistele asa cum sunt ele acum sunt un enorm pas inainte fata de acum doi ani. Atat din punct de vedere al circulatiei cu bicicleta cat si din punct de vedere al constiintei soferilor vis a vis de biciclisti. Sunt un om care traverseaza zilnic orasul cu bicicleta. <br><br> Nu va place Johannis sau alt politician? Puneti presiune pe ei, intrebati de ce nu aloca bani mai multi/mai putini pentru anumite proiecte. Sau cine asfalteaza/cine sapa gropi/cum se dau autorizatii, cum se aloca (sau nu) banii. Repet, puneti presiune pe autoritati si nu-i votati daca considerati ca nu o merita. Comentarii superficiale pe net poate arunca oricine.
Raspunde

ciclist

Acum 12 ani

PS: O intrebare pentru cei care considera pistele un pericol public. Aveti idee, exista o statistica a accidentelor cu biciclisti din ultimul an comparativ cu un an anterior aparitiei pistelor? (e o simpla intrebare nu o insinuare)
Raspunde

twix

Acum 12 ani

@Catalin: esti prea prost ca sa intelegi...cat despre jignire - nu raspund . Pistele de biciclisti devin o prioritate atunci cand ai biciclisti! Zici ca ai fost in tarile cu traditie in folosirea bicletei...doar zici, pentru ca altfel ti-ai da si tu seama ca Romania nu face parte, din pacate, din ele ... nu am absolut nimic impotriva biciclistilor, dar asta intr-o tara ca Germania, de exemplu, unde oricum trotuarul este impartit in doua sectiuni pietoni-biciclete, si nu strada! Chiar si asa unde este cazul, soferii dau prioritate biciclistilor chiar si inaintea celorlalte masini ... la noi sa fim seriosi, sa iesi in oras cu bicicleta e un gest sinucigas... si nu-mi spune mie ca \"lumea nu iese cu bicicleta pentru ca nu exista piste\"... de cate ori ai fost cu bicicleta spre Aeroport, de exemplu ? Vrei pista, pardon, vopsea pentru bicicleta pana in Cristian ? De aici si ironia mea neinteleasa de tine! Daca tot vrei sa faci \"piste\" pentru biciclete fa-le domnule acolo unde stii ca poti sa le folosesti in voie, fara sa-ti faci griji ca da vreun sofer incapabil peste tine! Toata lumea comenteaza in sus si in jos \"Piste de biciclete, vai ce bine! Minunat!\" , dar nici macar unul nu pedaleaza!
Raspunde

ciclist

Acum 12 ani

twix: De ironii nu ducem lipsa. O sa dormi mai multumit la noapte. <br><br> Revenind la subiect, am mers de cateva ori cu bicicleta pe pista de la aeroport. E foarte ok, daca te uiti cu atentie o sa vezi ca e mult mai lata decat cele din oras. Nu am simtit nici o amenintare, este spatiu suficient pentru toti. Pistele asa cum sunt ele, doar o pata de vopsea rosie, in numai un an, au intrat in constiinta soferilor. Lucrul asta e cel mai important. Mai sunt exceptii, masini care opresc pe pista, usi care se deschid fara o asigurare prealabila. Dar trebuie atentie, si intelegere de ambele parti.<br><br> Griji pentru soferi incapabili poti sa-ti faci si cand esti in masina, pe trotuar, pe trecerea de pietoni, in statia de autobuz etc.
Raspunde

ideea e importanta

Acum 12 ani

cel mai important este faptul ca de acum in colo toate strazile ce se vor reabilita/reamenaja/repara/crea... vor avea prevazuta aceasta pista; in anumite locuri puteau fi gasite alte solutii(Mihai Viteazul), probabil, dar in mare masura au fost facute in cel mai bun si posibil mod
Raspunde

radu

Acum 12 ani

Felicitari Primariei! Astia care nu folositi oricum bicicletele, ce treaba aveti sa va bagati in seama inutil aici? Va e frica sa nu dati peste biciclisti cu masina de prost ce conduceti? Nu aveti loc de piste?Care e problema?
Raspunde

radu

Acum 12 ani

@twix Compari o sticla de apa cu oceanul. Costurile pentru realizarea marcajelor pistelor sunt nesemnificative fata de cat costa autostrada. Dar trebuia sa comentezi si tu ceva. Stii macar sa mergi cu bicicleta?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus