Transportatorii vor intra în grevă japoneză în semn de protest faţă de nivelul ridicat al tarifelor la asigurările obligatorii RCA şi vor circula zilnic o oră cu o viteză redusă la 30 km/h, oriunde s-ar afla în România, până când preţul poliţelor se va reduce la maxim 4.907 lei pe an pentru camioane, de la 22.000 de lei în prezent, a anunţat vineri Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), conform News.ro
Transportatorii au anunţat miercuri că au depus deja cererea oficială pentru a organiza un protest la nivel naţional pe 15 septembrie, la care ar putea participa 40.000 de autovehicule.
Protestul va fi organizat de UNTRR, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Asociaţia Română pentru Transporturi Rutiere Internaţionale (ARTRI), Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE2002), Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) şi Asociaţia Operatorilor de Transport Rutier Apulum.
Transportatorii au luat această decizie după eşecul înregistrat în negocierile purtate cu guvernul şi Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), referitoare la scăderea tarifelor RCA.
"UNTRR atrage atenţia Guvernului, Parlamentului şi Preşedinţiei României că transportatorii rutieri s-au săturat de lipsa de măsuri a autorităţilor faţă de criza din piaţa RCA, după ce tarifele pentru camioane la clasa B0 s-au dublat, ajungând la peste 22.000 de lei pe an", precizează organizaţia.
Transportatorii cer reducerea primelor RCA la valorile maximale cuprinse în raportul întocmit anul acesta, pentru perioada 2013-2015, de către compania de consultanţă Milliman, la cererea ASF.
Asociaţiile au calculat că, la o daună medie de 11.038 lei pentru un camion cu masa de peste 16 tone şi o frecvenţă a daunei de 18,22%, pima medie ar trebui să fie de 4.907 lei, nu peste 22.000 de lei, cât este în prezent.
Transportatorii care participă la greva japoneză sunt rugaţi să-şi pună în parbrizul autovehiculelor o pancartă cu mesajul ”Protest RCA - Merg o oră pe zi cu 30 km/h - Vreau să trăiesc”.
UNTRR consideră că firmele de asigurare nu sunt, de fapt, interesate de reducerea riscurilor, ci vor doar să pună pe spatele transportatorilor rutieri costuri de administrare extrem de mari, stabilindu-şi tarifele fără a lua în calcul riscurile şi sustenabilitatea.
Patronatele solicită Guvernului să intervină prin Legea concurenţei nr. 21/1996, care permite executivului intervenţia şi blocarea preţurilor pe un segment de piaţă, dacă se constată existenţa unor dezechilibre majore.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Uniunea Nationala , Transportatorilor Rutieri , Supraveghere Financiară , Asociația Română , Asociaţia Operatorilor , Transport Rutier Apulum , Federaţia Operatorilor Români , Asociația Patronală , Confederația Operatorilor , Preşedinţiei României , Transportatorilor Autorizați , Transportatorilor Europa
Vizualizari: 11686
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Pol-Pot
Acum 3 ore
Artaxerxes Coviltir
Acum 3 ore
Noboby
Acum 3 ore
Neata ! In jud. Brasov se dau amenzi mistretilor de mult timp
Acum 3 ore
John Doe