Adoptarea statutului personalului feroviar a stârnit numeroase nemulțumiri pentru CFR-iști, dar și pentru unii parlamentari, deși actul a fost prezentat de alianța PSD-ALDE ca fiind o soluționare excelentă a tuturor problemelor din sistem.
Conform proiectului, vârsta standard de pensionare se reduce cu 5 ani, fără afectarea drepturilor, dacă se îndeplinește stagiul obligatoriu de cotizare. ”Este o propunere legislativă cu care eu, personal, nu am fost de acord. Dar nu rezolvă această propunere legislativă acest statut. Nu rezolvă problema sistemului CFR, nici nu o încurcă. Este adevărat că peste 5.000 de persoane se vor pensiona. Întrebarea este cine va veni în locul lor. Pentru că, în paralel, ar trebui ca şcolile care au fost în subordinea CFR, acum câţiva ani, să existe din nou şi să pregătească oameni care să lucreze în acest sistem. Este nevoie de mecanici foarte mulţi. Probabil, cu acest statut, cei mai mulţi o să se pensioneze, pentru că media de vârstă a mecanicilor din România, a mecanicilor de locomotivă, se apropie de 50 de ani. Conform acestui statut, ei se pot pensiona, undeva, la 52 de ani. Deci ar trebui ca, în paralel, să ne ocupăm şi de aceste probleme, care sunt probleme reale ale întregului CFR. Că vorbim de CFR Călători, CFR Marfă sau dacă vorbim de impiegaţi de mişcare. Deci este nevoie de un statut pentru ceferişti, trebuie susţinută această categorie cu ceva facilităţi, nu chiar cu toate care există în acest statut, dar trebuie să gândim şi pasul următor”, a explicat deputatul UDMR, sibianul Benedek Zacharie.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Benedek Zacharie
Vizualizari: 448
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Matei
Acum 4 ore
Emil
Acum 4 ore
John
Acum 4 ore
John
Acum 4 ore
Adina