Sâmbătă,
27.04.2024
Cer Senin
Acum
6°C

Administrația Aeroportului se pregătește de proces cu CJ. Și renunță la eventuale prime

Administrația Aeroportului se pregătește de proces cu CJ. Și renunță la eventuale prime

Cinci din cei șase membri ai Consiliului de Administrație al Aeroportului internațional Sibiu au transmis Consiliului Județean Sibiu o plângere prealabilă, prin care solicită revizuirea raportului prin care le sunt evaluate performanțele din 2019. Patru din cei cinci indicatori de performanță nu au fost îndepliniți, este concluzia respectivului raport, contestatarii arătând că, din punctul lor de vedere, toți indicatorii au fost îndepliniți.

Gabriel Tischer, președintele CA al Aeroportului, alături de Sebastian Dotcoș, Adrian Besoiu, Ștefan Nartea și Dan Sebastian Lazăr, în calitate de membri ai consiliului de administrație, sunt cei care au semnat plângerea în atenția conducerii CJ Sibiu, instituția în subordinea căreia funcționează aeroportul sibian. 

Nemulțumirea membrilor CA are legătură cu un subiect cât se poate de tehnic: modul în care conducerea CJ Sibiu a calculat îndeplinirea indicatorilor de performanță pentru anul 2019, raportat la modul în care aceştia au fost definiți. Deși reprezentanții administrației Aeroportului arată că toți indicatorii de performanță au fost nu doar atinși, ci și depășiți, reprezentanții CJ Sibiu (autoritatea tutelară în acest caz) au considerat, că, de fapt, singurul obiectiv îndeplinit este cel referitor la inexistența arieratelor la final de an.

Disputele dintre cele două entități au și context electoral: în competiția pentru președinția Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean (stânga), actuala președintă din partea PNL, îl are contracandidat pe Gabriel Tischer (dreapta), reprezentantul FDGR.

Chestiunile tehnice

Disputa dintre cele două entități poate fi redusă, într-un mod simplist, la sumele care alcătuiesc bugetul de venituri și cheltuieli al Aeroportului. CA consideră că la capitolul ”venituri” intră atât transferurile din bugetul județean (3,77 de milioane de lei), cât și penalitățile încasate de la două societăți (penalități în sumă totală de 2,07 milioane de lei). De cealaltă parte, reprezentanții conducerii CJ Sibiu consideră că aceste sume nu trebuie incluse în bugetul de venituri.

Iar cum – cu excepția arieratelor – toți indicatorii de performanță sunt legați de veniturile realizate pe parcursul anului, a lua sau a nu lua în considerare cele 5,8 milioane de lei mai sus descrise afectează în mod radical îndeplinirea sau neîndeplinirea indicatorilor.

Astfel, reprezentanții CA Sibiu – care au luat în calcul și veniturile mai sus descrise – au calculat că rata profitului brut a fost de 11,98%, cu mult peste borna de 8,44% stabilită prin contract. Conducerea CJ Sibiu, în schimb, a calculat o rată a profitului brut de doar 4,65%, deoarece nu a inclus în calcule și veniturile mai sus amintite.

La fel, administrația Aeroportului a calculat o productivitate a muncii (venituri totale împărțite la numărul mediu de angajați) de 182.030 de lei, pe când din calculele CJ Sibiu, acest indicator a fost de doar 143.830 de lei, raportat la ținta de 179.690 de lei.

Indicatorul pentru rata eficienței economice (profit brut împărțit la chelutieli totale) a fost stabilit la 9,21%. Din calculele administrației Aeroportului, în anul 2019 rata eficienței a fost de 13,61%, pe când reprezentanții CJ Sibiu au calculat că a fost de 4,88%.

În fine, cel de-al patrulea indicator pentru care calculele ”nu bat” este cel referitor la cheltuielile realizate la 1.000 de lei venituri. 915,6 lei era ținta stabilită prin contractul de administrare. Iar administratorii Aeroportului arată că au cheltuit 880,24 de lei la fiecare 1.000 de lei încasați, pe când reprezentanților CJ Sibiu calculele le-au indicat 953,46 lei cheltuiți la mia de lei încasați.

Chestiuni juridice

Reprezentanții CJ Sibiu și-au argumentat modul de calcul al indicatorilor pornind de la prevederile legii bugetului de stat, potrivit căreia la stabilirea veniturilor totale ” nu se iau în calcul veniturile conjuncturale (de genul penalităților – n.r.) și cele de la bugetul de stat (precum transferurile – n.r.)”.

De cealaltă parte, reprezentanții Consiliului de administrație al Aeroportului arată că aceste prevederi fac parte din Legea bugetului de stat pe 2020, pe când indicatorii în discuție sunt cei aferenți anului 2019. 

Renunță la prime, se pregătesc de proces

”Cert este că niște penalități niciodată prevăzute și încasate în 2019 nu pot fi considerate factor determinant în stabilirea productivității muncii. Iar legea spune clar că astfel de venituri conjuncturale nu se iau în calcul. Nu vreau să intru în amănunte căci s-ar interpreta ca o acțiune electorală. Dar voi reveni cu lămuriri asupra a cât anume din scrisoarea de așteptări din partea administratorilor a fost pus în practică, dar când acest lucru nu mai poate fi interpretat din punct de vedere politic”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu, în ședința forului legislativ județean de luna trecută. Reacția acesteia a venit ca urmare a acuzațiilor formulate de Gabriel Tischer. ”Vă rog să respingeți această minciună de raport, care are două ținte: Tischer și Dotcoș”, s-a adresat, atunci, Tischer consilierilor județeni, făcând referire și la tensiunile care au apărut în ultimii ani între Sebastian Dotcoș (fost administrator public al județului) și Daniela Cîmpean.

”Prin plângerea înaintată acum conducerii CJ Sibiu, acțiune preliminară unui proces în contencios administrativ, reprezentanții administrației Aeroportului cer revizuirea raportului, arătând că nu urmăresc vreun câștig material (îndeplinirea indicatorilor de performanță creează posibilitatea ca cei din conducerea executivă și administrativă să fie răsplătiți cu prime, denumite «componenta variabilă»). 

„Argumentația care a stat la baza întocmirii Raportului de evaluare este excesivă și nu are incidență, câtă vreme elementele minimale și generale care asigură echitatea și transparență în desfășurarea unei asemenea proceduri nu au fost luate în considerare. În acest context apreciem că revizuirea și rectificarea raportului de evaluare sunt obligatorii. Nu în ultimul rând, vă învederăm că această plângere are ca scop recunoașterea rezultatelor conducerii executive și neexecutive a Aeroportului Internațional Sibiu R.A. pentru anul 2019, neavând nicio conotație materială, atâta vreme cât semnatarii acesteia exprimă renunțarea la componenta variabilă, fără niciun echivoc”, se mai arată în plângerea transmisă săptămâna trecută conducerii CJ Sibiu.

 

Citește și Acuzații de fals și de interese electorale în ședință de CJ. ”Eu am închis acest subiect”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 2505

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

Mihai Muntean

Acum 3 ani

Este bina ca, pas cu pas, tot mai multe persoane si implicit alegatorii isi dau seama cine este Daniela Cimpean. De la un simplu avocat intr-un birou de avocatura la functia de Presedinte a Consiliul Judetean Sibiu, saltul este MULT PREA MARE. Ar fi trebuit sa inceapa in cadrul serviciului juridic si treptat, in functie de realizari si fara intervenitii politice, sa promoveze (daca este cazul).
Raspunde

@Mihai Muntean

Acum 3 ani

Poate ca ai dreptate cu parerea ta despre Daniela Campean dar daca vei mai citi argumentele ei vei constata ca,aici,are dreptate!De-o fi una sau alta, realitatea e una singura:aeroportul este tot mai gol iar asta nu-i doar din cauza pandemiei!De ani de zile n-au facut decat sa anuleze zboruri sau sa le transfere la Cluj PS-Am o mare dilema:cum poate fii performant un aeroport gol?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus