Duminică,
14.09.2025
Innorat
Acum
24°C

Cea mai nouă pistă de biciclete din Sibiu este și cel mai bine amenajată. ”Eu aș da nota 10”

Cea mai nouă pistă de biciclete din Sibiu este și cel mai bine amenajată. ”Eu aș da nota 10”

Aproape 2,4 km este lungimea celei mai noi piste de biciclete din Sibiu, cea amenajată în cadrul proiectului de re-amenajare a Căii Dumbrăvii. Suficient de lată, separată de traficul rutier și cu marcaje inclusiv în intersecții, noua pistă pentru biciclete este apreciată de utilizatori ca fiind cel mai bine realizată în Sibiu până acum.

Pista are aproape trei metri lățime de la un capăt la altul. Pornește de la intersecția cu strada Ludoș, în Valea Aurie, unde este conectată la pista pentru biciclete care vine din parcul Sub Arini via Aleea Călăreților către Zoo și, mai departe, către Rășinari.

Celălalt capăt este în sensul giratoriu de la intersecția cu bulevardul Mihai Viteazul. Aici, pista se întrerupe brusc. Planurile sunt de a fi continuată cu una asemănătoare, în cadrul proiectului de reamenajare a bulevardului și, mai departe, a străzii Rahovei.

Noua pistă este conectată la cea care leagă parcul Sub Arini de Grădina Zoologică

Premiera

Pista de biciclete beneficiază de iluminat separat de cel stradal pe toată lungimea ei. A fost vopsită în verde (trend lansat de Primărie de anul trecut, de când a fost amenajată pista din Gușterița, urmată de cea de pe Câmpșor), iar în ultimele zile muncitorii lucrau la amenajarea intersecțiilor cu străzile de pe traseu: au fost ”îndulcite” bordurile peste care trece pista și, în premieră pentru Sibiu, au fost amenajate culoare și în intersecțiile cu sensuri giratorii.

Premiera vine în contextul în care, până acum, marcajul pistelor din oraș se termină brusc înaintea sensurilor giratorii, bicicliștii și cei pe trotinete fiind lăsați să se strecoare prin trafic după cum consideră.

 În intersecțiile cu sens giratoriu, pista are culoar delimitat de traficul rutier

În cazul de pe Calea Dumbrăvii, pentru pista bidirecțională au fost delimitate pe asfalt culoare care – potrivit reprezentanților Primăriei Sibiu – ar urma să ofere bicicliștilor prioritate în fața mașinilor, dacă vor fi de acord și reprezentanții Poliției.

Pe spațiile verzi amenajate de-a lungul străzii mai urmează a fi plantați aproximativ 200 de copaci.

Muzica: Domino

”Nota 10”

Primii utilizatori ai pistei se arată mulțumiți de forma acesteia. ”Este super! Sunt din Vâlcea, noi acolo nu avem așa ceva și de multe ori suntem obligați să circulăm printre mașini, pe stradă. E o idee foarte bună această pistă”, spune Cristian, student în anul întâi la Sibiu.

Ioan Ardeș face parte din categoria sibienilor care folosesc de-a lungul anului cât pot de mult bicicleta pentru a se deplasa prin oraș. ”Este foarte bună, necesară pentru circulația cu bicicleta. Din ce am văzut, însă, mai sunt unii pietoni care merg pe banda de biciclete. Eu aș da nota zece acestei piste, deocamdată. Este nouă, fără gropi, destul de lată față de alte piste din oraș”, notează Ioan Ardeș.

Ioan Ardeș folosește cât poate de mult bicicleta pentru deplasarea prin oraș, iar noua pistă o notează cu 10

Pista de biciclete a fost amenajată înspre partea carosabilă a Căii Dumbrăvii, culoarul pentru trotuar fiind rezervat pietonilor. Diferit de soluția aleasă pe strada Maramureșului, acolo unde este taman invers, fapt care îi determină pe mulți pietoni să aleagă să circule pe pista de biciclete, pentru a fi cât mai departe de traficul rutier.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

26 comentarii

Dragos

Acum 2 ani

Felicitări, chiar ca este o placere sa circuli pe ea! La cât mai multe, in viitor! Poate astfel se va mai reduce numărul celor care circula cu cazane TDI de 20 de ani vechime…
Raspunde

Ilie

Acum 2 ani

Deocamdata pista este, biciclete... Poate la iarna!
Raspunde

Jiji Berbecali

Acum 2 ani

E doar un trotuar vopsit ,pina nu aduc coborarile si urcarile la acelasi nivel nu prea este pista. Si mai ales cu prioritatea daca este pentru masini nici atunci nu este pista. De fapt cei din primarie se pricep sa coafeze realizarile marete din oras ! Nu reusesc sa depaseasca nivelu de calitate din satele din marginime !
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 2 ani

Poate că dacă n-ai bicicletă, poate nici n-ai bicicletă :)
Raspunde

Cichicean

Acum 2 ani

Felicitari nota 11 daca nu se foloseau 100 tone de vopsea probabil merita nota 2. dar......este o vopsea ecologica. daca nu se vopsea pista nu se putea circula cu bicicleta, daca nu se vopsea banda de circulatie cu rosu pentru autobuze nu puteau sa circule. asa din curiozitate stimata primarie cat a costat vopseaua si ce altceva se putea face cu acesti bani?
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 ani

tov trifu cu cât ar fi făcut o spoială? roșie sau cu irizații haurii?
Raspunde

Neluțu O

Acum 2 ani

Da. Asta este pistă . Așa trebuie făcute toate în Sibiu și peste tot. Așa am văzut ,,dincolo,, acum 30 ani, bine, altă culoare, nu contează. Greu, dar...bine că au găsit modelul perfect. Dacă mai puneți și semafoare la fiecare intersecție sau trecere de pietoni, atunci e ceva !!!
Raspunde

McD

Acum 2 ani

...pai e normal sa circule si pietonii pe pista cand vezi acel indicator care permite circulatia nediferentiata pe trotuar. Indicatorul care trebuia instalat este cel in care pista apare in partea dreapta delimitata de o linie verticala de calea pietonala , aflata in partea stanga pe indicator!! ....si apoi se puteau aplica si pe trotuar niste marcaje specifice pe fiecare culoar diferentiat!!
Raspunde

Vivi Dragan

Acum 2 ani

Pista nu este finalizata. Se va marca lini laterale plus delimitarile de benzi.Nici traversarile nu sunt finalizate totul va fi gata probabil la sfarsitul saptamanii viitoare.
Raspunde

Dsf lusu

Acum 2 ani

Pacat ca trebuie sa cobori si sa urci din nou la fiecare intrare iesire. Bordura este prea inalta, va rog imaginati va cum mergeti cu o cursiera sau cu un copil mil care are roata de 16". Pacat de investitie!

Raspunde

Dragos

Acum 2 ani

Poate nu ati observat, insa s-a remediat respectiva problema. Bine...asta ar fi trebuit facuta "din prima", dar daca ar fi fost asa nu ne-am mai fi putut numi Romania :)))
Raspunde

Profu

Acum 2 ani

Sper sa planteze multi copaci in zona. Este goala....
Raspunde

Tata

Acum 2 ani

Noutatea e ca are prioritate in intersectii.
Raspunde

Matei

Acum 2 ani

prioritate in intersectii ar avea ciclistul doar daca pista ar fi ridicata la nivelul trotuarului (cum ar fi fost logic), doar atunci un autovehicol ar incetini si ar da prioritate ciclistului: daca ar trebui sa "escaladeze"peste pista ca sa iasa in calea dumbravii :( ... cum asa ceva este inimaginabil, ramane o pista velo enduro, totusi mai rezonabila ca trotuarele pietonale sibiene enduro ajunse virale ... si da, marcati musai pe pista si totuar semne care interzic EXPLICIT accesul celeilalte parti, respectiv un semn de circulatie tip pieton pe verde/biciclist pe trotuar barat in cerc!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Gica

Acum 2 ani

Dar numere de circulație că la mașini cînd vor avea bicicliștii?
Raspunde

Dudu

Acum 2 ani

Daca i-ai da 10 inseamna ca nu ai vazut cum arata o pista adevarata. Pana cand nu o sa marcheze pista si in intersectii si cat timp esti nevoit sa cobori la fiecare straduta nu se poate numi pista de biciclete, cel mult trotuar vopsit.
Raspunde

Un biciclist

Acum 2 ani

DELOC bine amenajată: (1) NU TREBUIAU amenajate AMBELE SENSURI ale pistei PE ACEEAȘI PARTE a străzii ci SEPARAT, de o parte și de alta a străzii. Va fi dificil (în sensul că vor trebui să se deplaseze legal pe lângă bicicletă și vor pierde timpul) pentru cei care vor dori să intre sau să iasă pe o stradă laterală din partea opusă celei pe care se află pista sau au ca destinație a deplasării o adresă aflată la jumătatea distanței între asemenea străzi aflate pe cealaltă parte părții pe care este amenajată pista. Mulți dintre cei case deplasează cu bicicleta nu o fac DOAR PENTRU AGREMENT; (2) Pista TREBUIA AMENAJATĂ la LA NIVELUL CAROSABILULUI nu al trotuarului. Așa-zisa grijă pentru integritatea fizică a bicicliștilor este un PRETEXT pentru a scăpa de o grijă conducătorii autovehiculelor; (3) Ar mai fi foarte multe de spus dar nu este aici locul. *Singurul aspect NORMAL (nu pozitiv) sunt trecerile pentru bicicliști care INTUIESC că vor fi create la traversarea străzilor laterale, AMENAJATE în paralel cu trecerile pentru pietoni. Un exemplu negativ, în acest sens, este pista amenajată în Cartierul Arhiecților, unde un biciclist pentru a parcurge 3 (TREI) KM!!! până la intrarea în Sibiu, ar trebui să coboare de 25 de ori (!!!) de pe bicicletă, pentru a traversa regulamentar trecerile de pietoni. Pistele trebuie amenajate pentru a crea o deplasare mai rapidă și eficientă cu bicicleta, în realitate ele determină creșterea timpului de deplasare; parcă ar fi create DOAR pentru AGREMENT, pentru cei care vor să se PLIMBE. În concluzie, eu, care mă deplasez aproape zilnic cu bicicleta de peste 20 de ani aș fi preferat să NU fi fost amenajate DELOC asemenea piste pe Calea Dumbrăvii. Și NU E SINGURUL EXEMPLU negativ din Sibiu. Mai mult, prostia, neprofesionalismul și dezinteresul se văd și din ultima fotografie a articolului, unde este evidentă montarea GREȘITĂ a indicatorului ”Pistă comună pentru pietoni și biciclete” în loc de indicatorul de ”Delimitarea pistelor pentru pietoni și biciclete”, indicator care intră contradicție cu amenajarea separată.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bobo

Acum 2 ani

Pai doar astia din Valcea circula pe aceasta gogomanie, sibienii circula prin parcul Sub Arini. Admirati mai departe lucrarea SMART a primariei. Si uite asa va transformati toti in biciclistii lui Fodor, vine iarna baietiiii !!!!!
Raspunde

Un biciclist

Acum 2 ani

Aia nu e pistă sau cum deplasat i se mai spune culoar de deplasare/mobilitate. E doar un trotuar vopsit verde. Dupa vreo 4 ani de proiectare si execuție ei inca se gandesc la regimul de prioritate (sau cedeaza?) al pistei in raport cu străzile pe care le intersectează. Ca pista sa fi fost intr-adevar un culoar de mobilitate , pista trebuia sa fie la nivel la intersectia cu toate strazile secundare (excepție str. Argesului) exact cum e pista veche la intersectia cu str. Ludosului iar mașinile ce intră in cl. Dumbravii sa aiba cedeaza trecerea, ele oricum avand si un Stop in raport cu cl. Dumbravii. In rest fiecare intrare /iesire pe pista la intersectiiile cu aceste strazi NU E LA NIVEL, bordurile sunt mai înalte.
Raspunde

Biciclistulegal

Acum 2 ani

Pai nu e bine, si iata de ce: 1. Prioritatea la intersectiile pistei este actualmente in favoarea masinilor ce vin din strazile laterale, cat si din Calea dumbravii. Este vid legistativ in aceasta privinta. Deci biciclisul este nevoit sa opreasca si sa coboare (ca si cum ar travesa pe trecerea de pietoni). 2. Marcajul verde (in intersectii) asa cum este acum, face mai mult rau decat bine, putand duce la conflicte/accidente. In caz de daune, primaria este deci buna de plata. 3. Nu cred ca politia (la nivel local) poate reglementa prioritatea in favoarea biciclistilor. 4. Am sesizat primariei aceasta situatie si in cazul drumului peste Campsor la podul peste Cibin – acolo este vopsita cu rosu traversarea pentru biciclete – nu am primit raspuns favorabil biciclistilor. Concluzie: Ce ar fi de facut si de catre cine? Pentru ca pista intr-adevar sa aiba “continuitate”
Raspunde

Co

Acum 2 ani

Vă rog, Primăria Sibiu, refaceți bordurile pistei de bicicletă, astfel încât trecerea cu bicicleta sau trotineta să fie cât mai lină,deoarece în momentul de față am hotărât să nu folosesc pista. Oare pista de pe Calea Dumbravii este doar de imagine? Vă mulțumesc
Raspunde

Alex

Acum 2 ani

Cum l-au gasit ma fix pe ala "provenit" din Valcea, nu stiu .. :))))
Raspunde

Rosu

Acum 2 ani

Mai greu gasesti sibieni, Alex.
Raspunde

Jean de Esseintes

Acum 2 ani

Într-adevăr este foarte bine amenajata, protejează rutierul, dar apropos de cea din Gușterița, nu era mai bine sa fie si un trotuar măcar din Vasile Aaron și până la Kuka? Am venit odată pe jos de la service-ul de la ieșire din Sibiu spre Daia si am crezut ca mă omoară gibonii cu mașini eco...
Raspunde

O mandolina

Acum 2 ani

Daca gibonii au masini eco biciclistii ce sunt ci........zeule?
Raspunde

LOL Hahahaha

Acum 2 ani

In sfârșit a ajuns și mica metropola săsească(die kleinen sächsische Metropole), la nivelul de Piatra Neamț :))))) Tot verdele asta horror de metil și acolo. Yuck!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus