Luni,
09.09.2024
Cer Senin
Acum
23°C

Filmare din dronă cu viaductul de la Aciliu, pe A1, în stare de degradare. Pe unul dintre piloni se văd fisuri, CNAIR pregăteşte o expertiză extinsă

Filmare din dronă cu viaductul de la Aciliu, pe A1, în stare de degradare. Pe unul dintre piloni se văd fisuri, CNAIR pregăteşte o expertiză extinsă

Viaductul de la Aciliu, de pe autostrada A1, se află într-o stare avansată de degradare prezentând crăpături și desprinderi ale betonului la unul dintre piloni, scriu jurnaliștii de la Ziarul Unirea, care au realizat o filmare din dronă, surprinzând starea viaductului. În aceste condiții, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) o anunță că pregătește expertiză extinsă.

„La nici 10 ani de la deschiderea circulației, viaductul de la Aciliu, de pe autostrada A1 Deva – Sibiu, este într-o stare avansată de degradare. Viaductul de la Aciliu se află pe lotul 3 al autostrăzii Orăstie – Sibiu, inaugurat cu „bâlbe” electorale, în anul 2014. El are o lungime de circa un kilometru și o înălțime de 74 metri, fiind cel mai înalt viaduct de autostradă din România”, scriu jurnaliștii de la Ziarul Unirea.

Citește și: „Degradare avansată” la viaductul Aciliu, pe A1. Expertiza CNAIR: au apărut noi degradări de la cutremurele din 2023, numărul fisurilor s-a dublat

Potrivit acestora, primele defecțiuni ale viaductului de la Aciliu au fost sesizate încă din anul 2019 când au fost constatate degradări în zona culeelor, distrugerea completă a sistemului de evacuare a apelor, fisurarea grinzii de încadrare a protecției din piatră brută a taluzului, ravenele pe zona adiacentă viaductului și spălare a terasamentului în zona DC 71 – drumul către Aciliu.

Degradarea viaductului a fost amplificată, urmare a cutremurelor din anul 2023, dar și din cauza faptului că nu a fost reparat sistemul de scurgere a apelor.

Reporterii de la ziarulunirea.ro au realizat o filmare din dronă care surprinde starea avansată de degradare a viaductului. Asa cum se poate observa, pe pilonul 11 de pe sensul de mers Sebeș – Sibiu sunt fisuri, în special în partea de sus.

„De asemenea, distrugerea aproape completă a sistemului de scurgere a apelor a cauzat crăpături imense, unele ajungând până la 2 metri adâncime de formă aproape circulară în zona pilonului fisurat. Teoretic aceste crăpături de suprafață (până la 2 metri), ale pământul argilos nu ar trebui să cauzeze probleme întrucat piloții sunt forați la adâncimi cu mult mai mari, stratul de argilă superficial netrebuind să afecteze integritatea pilonilor”, mai scriu aceștia.

CNAIR pregătește o expertiză extinsă

La solicitarea jurnaliștilor, CNAIR a răspuns că pregătește o expertiză extinsă pentru viaduct.

„Se pregătește acum o expertiză extinsă pentru viaduct. Pănă la ora actuală nu sunt probleme de stabilitate a viaductului. Dar trebuie să vedem exact dacă și ce probleme sunt în mod real ca să putem interveni preventiv. În baza expertizei se va realiza o DOCUMENTAȚIE DE AVIZARE A LUCRĂRILOR DE INTERVENȚII (D.A.L.I.) care va specifica toate lucrările necesare asigurării stării de viabilitate a viaductului

Scurgerile sunt elemente expuse deteriorării din cauza faptului că “lucrează” într-un mediu umed, iar in perioadele de iarnă sunt expuse agenților degivranți utilizați pentru combaterea poleiului și a gheții, a mai spus reprezentantul CNAIR”, a declarat pentru ziarulunirea.ro Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Viaductul de la Aciliu pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Orăștie are o lungime de 1.010 metri și este construit la peste 70 de metri (înălțimea pilelor).

Lotul 3 care include și acest viaduct a fost inaugurat de fostul premier Victor Ponta (candidat la prezidențiale) cu doar câteva zile înainte de turul II, iar la puțin timp de la inaugurarea electorală, secțiunea de 22 km Săliște – Cunța a fost închisă cu demolarea și reconstruirea unui segment de aproximativ 300 metri.

Citește și:

Compania Neputinței: fisura de 300 de metri nu există, de fapt. Autostrada a început să crape la viaduct | Foto și video

Viaductul autostrăzii de la Aciliu are nevoie de intervenții: “a fost distrus complet sistemul de evacuare a apelor“

CNADNR angajeaza un expert care sa verifice trainicia celui mai lung viaduct de autostrada. Cel de la Aciliu

Sursă video: Ziarul Unirea

Sursă foto: Printscreen video

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

2 comentarii

Emil

Acum 1 an

Nicio problema. Specialistii lui Racovita sunt autorizati de stat pentru expertize false.
Raspunde

R

Acum 1 an

La ce bun să cheltuim banii pe construcția de autostrăzi? Nu suntem in stare sa întreținem vechile ulițe ce străbat țara, cum sa întreținem autostrăzile prost făcute de firme care au dat mai multă...........
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus