Miercuri,
18.09.2024
Cer Senin
Acum
15°C

Concluziile Agenției de Mediu Sibiu despre Varianta Ocolitoare Sud: reclamațiile fac referire la afectarea terenurilor private, iar unii optează pentru alegerea alternativei traseului

Concluziile Agenției de Mediu Sibiu despre Varianta Ocolitoare Sud: reclamațiile fac referire la afectarea terenurilor private, iar unii optează pentru alegerea alternativei traseului

Afectarea terenurilor proprietate privată sau alegerea variante doi în locul variantei 1 a traseului Variantei Ocolitoare Sud Sibiu reprezintă principalele reclamații făcute de sibienii care au ales să transmită sesizări la Agenția pentru Protecția Mediului Sibiu după seria de dezbateri publice organizate la începutul lunii septembrie. APM Sibiu a răspuns solicitării Turnul Sfatului privind concluziile dezbaterilor.

Ca urmare a solicitării noastre privind concluziile după dezbaterile asupra proiectului de plan şi raportul de mediu pentru Planul Urbanistic Zonal – Construire variantă ocolitoare Sibiu Sud – propus a se implementa în judeţul Sibiu, localităţile Sibiu, Cisnădie, Poplaca, Răşinari, Cristian, Şelimbăr, Şura Mică, intravilan şi extravilan, reprezentanții APM Sibiu ne-au spus că au transmis către titularul planului - Consiliul Județean Sibiu - toate adresele înregistrate cu privire la comentariile/opiniile/observaţiile publicului interesat.

„Titularul planului va transmite către APM Sibiu modul în care au fost analizate şi luate în considerare observaţiile publicului şi integrarea acestora în plan/raport de mediu. Observaţiile publicului vor fi transmise sub forma unei anexe la raportul de mediu care va fi postată pe site-ul APM Sibiu. În ceea ce privesc propunerile, sugestiile sau reclamaţiile, acestea au fost în mare parte cu privire la: afectarea terenurilor aflate în proprietate privată,  schimbarea traseului variantei ocolitoare (alegerea alternativei 2 în locul alternativei 1),  disconfortul creat în apropierea zonelelor rezidenţiale, afectarea biodiversităţii şi a peisajului în zonă, afectarea pânzei fratice”, se arată în răspunsul APM Sibiu.

Amintim că Traseul 2 al VOSS discutat inițial propunea o lungime de cca 12,920 km; două benzi pe sens cu lățimea de 3,50 m fiecare; parapete metalic marginal și axial; intersecții iluminate. Traseul se desfășoară astfel: pornește din E 81 (între localitatea Cristian și Municipiul Sibiu) raza U.A.T. Cristian, dintr-un sens giratoriu; străbate o zonă cu terenuri agricole (în sudul și vestul Aeroportului Sibiu); traversează Râul Cibin și Calea Ferată prin intermediul unui pasaj nou; intersectează DJ 106R la ieșire din Municipiul Sibiu (cartier Valea Aurie) ce leagă orașul Sibiu de localitatea Poplaca; parcurge traseul prin Rezervația Naturală Dumbrava pe zona limitrofă a orașului Sibiu; străbate o zonă cu terenuri agricole și construite; intersectează DJ 106D care leagă Municipiul Sibiu de Cisnădie, în apropiere de cartierul Arhitecților; străbate o zonă cu terenuri agricole paralel cu Râul Seviș pîna la intersecția cu E 68 (în zona Ford Sibiu Mecatronics) – pe teritoriul comunei Șelimbăr.

Amintim că în răspunsul transmis de CJ Sibiu, funcționarii județei au ținut să precizeze că „în linii mari, sesizările (primite în cadrul dezbaterilor) fac referire la potențiale efecte negative asupra faunei...”.

În răspunsul APM Sibiu se mai menționează că în cadrul dezbaterilor publice realizate în fiecare Unitate Administrativ Teritorială (UAT), au fost înscrise un număr de 44 observaţii, după cum urmează: UAT Şura Mică – 0, UAT Cristian – 1, UAT Poplaca – 0, UAT Răşinari – 27, UAT Cisnădie – 0, UAT Şelimbăr – 1, UAT Sibiu – 15.

„Pe parcursul procedurii de obţinere a avizului de mediu, până la această dată au fost înregistrate la APM Sibiu, 91 de observaţii din partea publicului interesat, acestea fiind în cea mai mare parte pentru UAT Sibiu şi UAT Răşinari. APM Sibiu, în cadrul Comitetului Special Constituit, va analiza răspunsul titularului la observaţiile publicului şi calitatea raportului de mediu”, mai transmite conducerea instituției.

Precizăm că între timp CJ Sibiu a anunțat că a obținut finanțarea pentru realizarea documentațiilor tehnico-economice aferente construirii Variantei Ocolitoare Sibiu Sud - aproximativ 4,26 milioane lei.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

6 comentarii

Xxx

Acum 11 luni

Deci sa nu mai construim drumuri ca afectam zone private...rezidentiale...de vacanta...natura...etc? Da aia cind si au construit case de vacanta cu durmuri de acces n au afectat nimic???? Pai daca sint asa iubitori de natura si de liniste de ce folosesc masinile sa ajunga la casele resoective? Sa si ia carute...biciclete...sa nu deranjeze nici ei natura sau vecinii!!! In felul asta nu mai putem face nici o autostrada...sosea ca e inevitabil sa nu deranjam pe cineva!! Atunci de unde progres si dezvoltare? Deci nu mai facem soseaua asta ca nu mai pot dormi unii dupa amiaza. Ok .... eu zic sa aram si soselele existente si o sa fie o liniste deplina! Da inca odata intreb...cei cu casele in zonele rezidentiale de ce folosesc masinile pt a ajunge la ele??? De ce nu si au facut poteci prin padure sa ajunga pe jos la ele???
Raspunde

Radu Avram

Acum 11 luni

Nu conteaza cine si cum voteaza, conteaza cine numara voturile
Raspunde

Sibianul

Acum 11 luni

Deci asa cum am crezut. Oamenii nu sunt afectați ca se taie pădure, ei sunt afectați ca le trece centura pe la poarta. Și ca banii pentru despăgubiri sunt putini fata de cât vor ei.
Raspunde

Ovi

Acum 11 luni

Eu as vrea sa vina toti sa simpta mirosul de noxe pe Cl Dumbravii dimineata si pe la 5 si dupa sa comenteze ca e distrusa fauna terenuri agricole ...se circula dimineata prin cimitir astia postacii de meserie ginditiva la copii care inhaleaza noxe in fiecare dimineata si sanatatea cetatenilor din oras
Raspunde

Bambolero

Acum 11 luni

Nu te sipți să înveți să scrii pe română? La ferma de postaci nu vă dă nici măcar test de framatică, așa disperați sunt?
Raspunde

Eu

Acum 11 luni

Să vedem când și cum se va pune în aplicare.Până atunci suportăm poluarea pe care au accentuat-o cu sensurile lor unice care te obligă să parcurgi trei străzi pentru a ajunge la un punct la care puteai să faci doar 5 m ; să rămână ”grădini” majoritatea străzilor pe care este interzisă circulația pe ambele sensuri iar pe câteva să fie dirijate obligatoriu toate vehiculele..și, mai ales să fie FALSIFICATE DATE DIN HARTA DE ZGOMOT și MĂSURĂTORILE PRIVIND POLUAREA.....Sperăm ca într-o zi să existe interes pentru aceste abuzuri ale celor de la primărie, consiliul local , mediu, etc. care sunt într- o complicitate gravă (inclusiv cu cei de la CJ și din administrația Cisnădiei) altfel cum să construiești la marginea localităților (Sibiu, Cisnădie) și să nu construiești prima dată drum de acces???Dacă sunt veniți din altă lume, luați exemplu, stimată FODOR, de la PRIMARUL a Craiovei o adevărată DOAMNĂ PRIMAR care a construit un bulevard pentru acces la un MALL dovedind că RESPECTĂ LEGEA ȘI tratează CETĂȚENII în mod EGAL nu discriminatoriu cum se procedează la Sibiu !!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus