Duminică,
12.10.2025
Innorat
Acum
14°C

Cele mai zgomotoase străzi din Sibiu. Planurile Primăriei până în 2035 și care sunt zonele de liniște din oraș

Cele mai zgomotoase străzi din Sibiu. Planurile Primăriei până în 2035 și care sunt zonele de liniște din oraș

Traficul rutier este singura sursă de zgomot pentru care s-au constatat depăşiri ale nivelurilor admise de legislaţia în vigoare, se arată în planul de acțiune pentru prevenirea și reducerea zgomotului în municipiul Sibiu publicat pe site-ul administrației locale. Planul de acțiune va fi discutat într-o dezbatere publică, în 17 noiembrie, de la ora 10, la sediul Primăriei Sibiu. La întâlnire sunt aşteptate să participe toate persoanele interesate, transmit reprezentanții Primăriei Sibiu printr-un anunț public. 

Firme SC Vibrocomp SRL a elaborat planul de acţiune pentru reducerea zgomotului în Municipiul Sibiu, studiu care evidențiază unde sunt cele mai mari depășiri ale limitei fonice admise din oraș, precum și ce acțiuni sunt necesare.

Planul a fost efectuat pe baza hărţilor strategice de zgomot ale Municipiului Sibiu realizate în anul 2022 de SC ENVIRO CONSULT SRL pentru sursa industrie, respectiv a hărților strategice de zgomot actualizate în anul 2023 tot de SC Vibrocomp SRL pentru sursa trafic rutier. Anul de referinţă pentru care s-a realizat elaborarea hărţilor strategice de zgomot pentru Municipiul Sibiu este 2021.

Cele mai zgomotoase străzi din Sibiu

Conform datelor obţinute din hărţile strategice de zgomot pentru traficul rutier pe drumurile principale se evidenţiază depăşiri ale nivelului de zgomot admis pe toate drumurile naţionale care străbat Municipiul Sibiu: DN1 / DN7 și DN14.

Cinci străzi din Sibiu se află în topul celor mai zgomotoase artere, zgomot cauzat în primul rând de numărului mare de vehicule, arată specialiștii firmei Vibrocomp. Pe timp de zi, în aceste zone acesta este mai mare de 75 de decibeli (dB):

Strada Constituției (între Strada General Magheru și Strada Blănarilor)

Strada Andrei Șaguna (între Strada Bastionului și Bulevardul Victoriei)

Șoseaua Alba Iulia (între Strada Ștrandului și Strada Alpinismului)

Șoseaua Alba Iulia (între Strada Cimitirului și Strada Grâului)

Strada Maramureșului (între Strada Profesor Aurel Popa și Strada Cristian)

Urmează o listă lungă de străzi, pe care se depășeste nivelul de 70 dB

Strada Râului (între Strada Popa Șapcă și Strada Metalurgiștilor)

Strada Reconstrucției (între Strada Mihail Kogălniceanu și Strada Cibin)

Șoseaua Alba Iulia (între Strada Turismului și Strada Alpinismului)

Strada Turismului (între Strada Lânii și Șoseaua Alba Iulia)

Strada Banatului (între Bulevardul Victoriei și Strada Dealului)

Strada Tribunei (între Piața Unirii și Strada Mitropoliei)

Strada Bastionului (între Strada Doctor Ioan Lupaș și Strada Tribunei)

Strada Transilvaniei (între Strada George Coșbuc și Strada Dealului)

Bulevardul Victoriei (între Strada Justiției și Strada Rennes)

Strada General Vasile Milea (între Aleea Șelimbăr și Calea Dumbrăvii)

Calea Dumbrăvii (între Strada Nicolaus Olahus și Strada Revoluției)

Bulevardul Mihai Viteazul (între Strada Rahovei și Calea Dumbrăvii)

Strada Rahovei (între Bulevardul Mihai Viteazul și Aleea Șelimbăr)

Strada Rahovei (între Calea Cisnădiei și Bulevardul Mihai Viteazul)

Strada Gheorghe Dima (între Calea Cisnădiei și Piața Prahovei)

Strada Siretului (între Calea Dumbrăvii și Calea Cisnădiei)

Strada Argeșului (între Calea Dumbrăvii și Strada Octavian Goga)

Strada Cristian (între Strada Dimitrie Cantemir și Calea Poplăcii)

Strada Octavian Goga (între Strada Johann Wolfgang Goethe și Strada Alexandru Vlahuță)

Strada Nicolae Iorga (între Bulevardul Mihai Viteazul și Strada General Vasile Milea)

Strada Moldoveanu (între Strada Ștefan cel Mare și Strada General Vasile Milea)

Strada Semaforului (între Strada Ștefan cel Mare și Strada General Vasile Milea)

Strada Ștefan cel Mare (între Strada Muncel și Strada Revoluției)

Strada General Magheru (între Strada Filarmonicii și Strada Avram Iancu)

Strada Avram Iancu

Strada Constituției (între Strada Funarilor și Bulevardul Corneliu Coposu)

Strada General Magheru (între Strada Avram Iancu și Strada Blănarilor)

Strada Constituției (între Strada Regele Ferdinand și Strada General Magheru)

Strada Ocnei (între Strada Faurului și Strada Azilului)

Strada Rusciorului (între Strada Râului și Strada Lungă)

Strada Râului (între Strada Rusciorului și Strada Gladiolelor)

Calea Șurii Mari (între Strada Lungă și Strada Cerbului)

Strada Henri Coandă (între Strada Principatele Unite și Strada Mașiniștilor)

Strada Strungului (între Calea Gușteriței și Strada Mașiniștilor)

Calea Gușteriței (între A1 și Strada Lazaret)

Calea Gușteriței (între Strada Nicovalei și Strada Rulmentului)

Autorii studiului precizează că autoritatea publică locală trebuie să ia cu prioritate măsuri pentru reducerea zgomotului pe arterele unde se înregistrează valori mai mari de 70 dB, urmând ca în etapa II să intervină și asupra infrastructurii rutiere unde se înregistrează valori mai mari de 65 dB.

Pe timp de noapte, străzile pe care se înregistrează depășiri ale nivelului de zgomot admis, pe lângă DN1 / DN7 și DN14, sunt:

Calea Gușteriței (între Strada Anul 1907 și Strada Alecu Russo)

Strada Andrei Șaguna (între Strada Bastionului și Bulevardul Victoriei)

Șoseaua Alba Iulia (între Strada Onisifor Ghibu și Strada Ștrandului)

Strada General Vasile Milea (între Calea Dumbrăvii și Strada Revoluției)

Strada Semaforului (între Strada Iezer și Strada Oașa)

Strada Maramureșului (între Strada Hațegului și Strada Cristian)

Șoseaua Alba Iulia (între Strada Cimitirului și Strada Grâului)

Aproape 9.000 de sibieni afectați de zgomotul din timpul nopții. Numărul este mult mai mic decât în 2019

6.495 de persoane sunt afectate de zgomotul ce depășesc 70 de dB în timpul zilei, în timp ce  8.952 sunt afectați îm timpul nopții de nivelul de zgomot de peste 60 dB, se arată în studiul realizat la inițiațiativa Primăriei Sibiu. 

Comparativ cu situaţia înregistrată la precedenta cartare a zgomotului, aferentă anului 2019 se constată o scădere a numărului de persoane expuse la valori ce depăşesc valorile de prag din timpul zilei, cu 34.518 persoane, respectiv o scădere cu 34.751 pentru cei afectați noaptea.

Autorii studiului constată că măsurile și proiectele cu efect asupra reducerii poluării fonice implementate în perioada 2019-2021 au avut un impact mai mare decât cel prognozat, dar  nu trebuie uitat faptul că și populația municipiului a înregistrat o scădere de 1,6% în aceeași perioadă de timp.

Sunt prezentate și stadiul de implementare al măsurilor propuse prin planul de reducere a zgomotului din anul 2019, în care se observă reușita unor proiecte, cum sunt introducerea sistemului de bike-sharing, achiziționarea de autobuze electrice și ecologice, dar cele mai multe fiind încă în curs.

La vitezele mai scăzute atinse în cea mai mare parte din zonele urbane şi suburbane ale Municipiului Sibiu, principalele surse de zgomot sunt schimbarea vitezelor, oprirea şi pornirea pe străzi aglomerate. Aglomeraţia poate reduce vitezele în timpul zilei. Pe de altă parte, vehiculele ating deseori viteze mai mari în timpul nopţii. Există o tendinţă de creştere a traficului chiar şi în acest interval orar, în care aglomeraţia nu era atât de mare.

Zonele liniştite din Sibiu. Pădurea Dumbrava, afectată și ea

Pădurea Dumbrava îndeplinește condițiile pentru a fi declarată ca zonă liniștită, scriu autorii studiului, dar plecând de la o retragere a frontului cu circa 80 m față de axul străzilor Calea Poplăcii și Calea Dumbrăvii. Și după aplicarea măsurilor este depăşit nivelul limită de zgomot (55 dB) din cauza traficului rutier pentru zonele situate de-a lungul Căii Poplăcii și a Căii Dumbrăvii.

„Prin urmare, Pădurea Dumbrava nu poate fi declarată ca zonă liniştită în integralitatea ei fără implementarea unor măsuri suplimentare care să conducă la reducerea traficului rutier pe arterele limitrofe. Totuşi, în interiorul acesteia pot fi stabilite nişte areale care îndeplinesc condiţiile pentru a putea fi declarate ca zone liniştite,” este concluzia specialiștilor. 

Primăria municipiului trebuie să desemneze zonele liniştite de pe teritoriul oraşului și aceste zone liniştite trebuie integrate în Planul de Urbanism al oraşului. Aceste zone pot fi de tip zone verzi, zone rezidențiale construite, spații de agrement și de campare.

74,63 milioane de euro

Specialiștii recomandă continuarea și finalizarea măsurilor asumate de primărie încă din 2019 prin precendentul plan de acțiune și se recomandă cele nou asumate, cu o valoare estimată de 74,63 milioane de euro.

 

Pasaje rutiere subterane, parcari de mare capacitate, tren urban, parcări pentru biciclete...

Măsurile și proiectele administrației locale prevăzute a se implementa pe termen lung sunt amintite și în finalul planului de acțiune pentru prevenirea și reducerea zgomotului din municipiul Sibiu. 

Cu termene de realizare până în 2035, sunt reaminitite multe proiecte din Planul de mobilitate urbană durabilă, pe care Primăria Sibiu l-a întocmit anul trecut.

Citește și Sibiul va fi ”10 – 20 – 30 – 40” în opt ani. Al doilea plan de mobilitate urbană, supus consultării sibienilor

Consultare publică

Primăria va organiza o dezbaterea publică pentru "Planul de acțiune pentru prevenirea și reducerea zgomotului ambiental în municipiul Sibiu," care se va organiza în data de  17 noiembrie, ora 10, la sediul Primăriei Sibiu de pe strada Samuel Brukenthal, nr. 2,  în Sala de Consiliu, cam. 313, la mansardă. La dezbatere sunt aşteptate să participe toate persoanele interesate.

Planul poate fi consultat pe site-ul Primăriei Municipiului Sibiu, de unde pot descărca și hărțile aferente, sau la sediul instituției. Cei interesaţi se pot adresa și  în scris Direcţiei Tehnice – Compartiment Gospodărire Locală, tel. 004-0269-208.884, fax. 004-0269- 208.904,  [email protected],  până la data de 15.11.2023.

Pentru consultarea întregului Plan de Actiune pentru Prevenirea si Reducerea Zgomotului Ambiental in Municipiul Sibiu și hărțile aferente acestuia

Elaborare Plan de Actiune pentru Prevenirea si Reducerea Zgomotului Ambiental in Mun. Sibiu

Context

Rețeaua de străzi a municipiul Sibiu cuprinde 764 de străzi, cu o lungime totală de 315,4 km și o suprafață totală de peste 4.200.000 m². Aceasta este centrată în jurul unei serii de bulevarde de mare capacitate, care, în general, radiază din centrul orașului până la periferie. Axele principale (nord/sud și est/vest) și, în special centura ocolitoare (A1) contribuie la reducerea aglomerației din trafic.

Străzile în municipiu sunt de obicei aglomerate în timpul orelor de vârf din cauza creșterii numărului de mașini din ultimii ani. La aceasta se adaugă lipsa spațiilor de parcare, dar și subdimensionarea infrastructurii pietonale.

Teritoriul administrativ este amplasat la convergenţa mai multor coridoare majore de transport la nivel naţional și anume: E68-Nădlac-Arad-Deva-Sibiu-Brașov, E81-HalmeuLivada-Satu Mare-Cluj-Sibiu-București-Constanţa, DN1 București-Brașov-Sibiu-ClujOradea-Borș, DN7-București-Pitești-Sibiu-Arad-Nădlac, DN14-Sighișoara-Mediaș-Sibiu. Aceste căi rutiere conferă municipiului un rol polarizator de distribuţie a traficului în zona centrală a ţării, se arată în studiul amintit. 

foto principală Primăria Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

13 comentarii

John doe

Acum 1 an

Plin de zone faine, cu case de cumparat la supra-pret :)
Raspunde

Halal primarie!

Acum 1 an

" autoritatea publică locală trebuie să ia cu prioritate măsuri pentru reducerea zgomotului" Hartile astea de zgomot (care apropo, NU includ zgomotele avioanelor >90dB ! ) sunt de vreo 20 de ani la fel. Si de vreo 20 de ani primaria fdgr se face ca lucreaza in directia asta. Doar ca primaria e atat de incompetenta incat lucreaza in directia opusa si defriseaza tot ce prinde amplificand poluarea, praful si zgomotul. In Campsor in ultimele saptamani in fiecare sambata s-au organizat raliuri in spatele bazei de pompieri - ore in sir motoare turate la maxim si praf din greu! Tot campsorul sta degeaba, de 30 de ani produce praf in loc sa fie expropiat si creat un parc impadurit. Oare sibienii conteaza, sau are w. keul teren si acolo ?
Raspunde

Carcotel

Acum 1 an

Subscriu la tot c ee mentionat in acest comentariu :)
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Chirica

Acum 1 an

De ce sa fie expropriat? Eu am teren acolo si nu am chef sa primesc 5 lei metru patrat de la primarie
Raspunde

@Chirica

Acum 1 an

Evident că pentru interes public local. Pentru binele general, pentru ca generațiile viitoare sa respire un aer mai bun că noi azi. Prețul ar trebui sa fie prețul corect, altfel Justiția corectează prețul.
Raspunde

Javert

Acum 1 an

Dar despre psihopați care si-au transformat motocicletele și mașinile în drujbe (dpdv sonor )nu vorbește nimeni!?!?
Raspunde

Doru

Acum 1 an

Interzicerea in oras a ATV-urilor si motocicletelor care depasesc o limita minima de zgomot.
Raspunde

Cichicean

Acum 1 an

URAAAAAAAAAAAA a inceput campania electorala.
Raspunde

Ion

Acum 1 an

Dar n-ar da nici cu bombe sa stea echipaje de politie in stand by SEARA pa ALBA IULIA,Saguna etc sa agate pe cei cu tobe si motoare modificate acum cand orientativ se poate masura cu o aplicatie pe telefon decibelii ca sa poata fi indrumati la o verificare oficiala. Numa asta sa nu ceri unui politist de la rutiera sa-i tulburi siesta permanenta in misiune.
Raspunde

Rahovei

Acum 1 an

Pe Rahovei e un întreg circ de la primele ore ale dimineții până târziu în noapte. Pocnetele tobelor modificate și claxonatul excesiv ne fac viața un calvar. Toate sunt normate prin lege și totuși legea nu este respectată iar nerespectarea nu este sancționată. În ultimii 3 ani a devenit din ce în ce mai rău.
Raspunde

Ion

Acum 1 an

Dar pe B-dul Mihai Viteazul s-au făcut măsurători ? Adică str. Avram Iancu ( de exemplu) e mai zgomotoasă decât Mihai Viteazul , care nici nu e luat în seamă ? Cum se aleg traseele de măsurare? Ce porcărie!
Raspunde

Radu

Acum 1 an

Pasaje subterane, i-auzi... Eu nu imi aduc aminte să se fi făcut în Sibiu vreun pasaj, rutier sau pietonal, sub- sau suprateran, de la Revoluție încoace. Sunt mult prea complexe astfel de proiecte și nu am mai putea avea atâtea sensuri giratorii la fiecare 50-100 m închesuite în intersecții care nu sunt pretabile pt astfel de configurare a traficului. Este campanie electorală pur și simplu și nimic mai mult. Vom face, vom avea, vrem sa facem... Dar până acum de ce nu au făcut? Au petecit Podul Gării de nenumărate ori, în curând o să anunțe limite de gabarit pe el fiindcă altfel rămânem și fără el. Exemplele în infrastructură sau mai bine spus lipsa ei, pot continua la nesfârșit în oraș și împrejurimi.
Raspunde

Nickname

Acum 1 an

Se pare că Primăria se pregătește de o altă "afacere" prin care să stoarcă bani!!! Miliția ar trebui să fie cu chitanțier în mâna și să amendeze dar să le și ia carnetele și să le confiște mizeriile acelea de motociclete și de mașini cu care au venit *** și toți ***din Sibiu,care omoară oamenii pe trecere de pietoni și merg cu peste 100 de km la oră prin oraș. Cu tobe sparte și cu toate mizeriile de rable aduse din Germania care e vai de capul ei și nu mai prezintă un etalon de corectitudine.Acești nemernici care fac parte din Populația Gheboasă cu rablele lor în multe țări din Occident nu își permit să plătească de la 500 € în sus amenda.Dar aici în această țară care a devenit Planeta Maimuțelor se poate orice...

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus