Duminică,
03.12.2023
Innorat
Acum
-0°C

Proiect la vot: dispar peste 100 de parcări de pe Calea Dumbrăvii. Aceasta va fi modernizată cu peste cinci milioane de euro

Proiect la vot: dispar peste 100 de parcări de pe Calea Dumbrăvii. Aceasta va fi modernizată cu peste cinci milioane de euro

Conducerea Primăriei Sibiu propune consilierilor locali să aprobe indicatorii tehnico-economici pentru proiectul de modernizare a Căii Dumbrăvii, pe tronsonul cuprins între intersecțiile cu bulevardele Vasile Milea și Mihai Viteazul. Proiectul se dorește o continuare a celui finalizat din fonduri europene pe celălalt tronson al Căii Dumbrăvii, cel dintre bulevardul Mihai Viteazul și strada Ludoș.

La 25,3 milioane de lei, cu tot cu TVA, este valoarea estimată a proiectului de modernizare a tronsonului vizat de acest proiect, unul cu o lungime de 715 de metri. Conform studiului de fezabilitate întocmit de sibienii de la Neoplan SRL, valoarea construcțiilor și montajului din acest proiect se va cifra în jurul a 21,5 milioane de lei, se arată în proiectul de hotărâre inițiat de primarul Astrid Fodor pentru ședința Consiliului local Sibiu de săptămâna viitoare.

Proiectul are în vedere și reabilitarea rețelelor de apă și canal, înlocuirea sistemului de iluminat public – 55 de noi stâlpi de opt metri, metalici -, dar și a celui de cablaj metropolitan, pe o lungime de 4,67 km.

„Lucrarea propusă pe tronsonul cuprins între Bulevardul Vasile Milea şi Bulevardul Mihai Viteazu, vine în completarea tronsonului deja modernizat între strada Ludoş şi Bd. Mihai Viteazu, artera fiind de o importanţă majoră în ceea ce priveşte realizarea legăturilor între cartierele din zona de Sud-Est, Sud şi Sud-Vest cu centrul oraşului. Calea Dumbrăvii, pe tronsonul cuprins între Bulevardul Vasile Milea şi Bulevardul Mihai Viteazu, este o arteră aglomerată a oraşului datorită amplasării într-o zonă cu locuinţe preponderent colective, a operatorilor economici, a instituţiilor publice, militare şi de învăţământ amplasate pe acest tronson, coroborat cu traficul local şi de tranzit. Traficul, la orele de începere a activităţii, la orele după-amiezii, devine aglomerat, creându-se blocaje şi stagnarea coloanelor de maşini”, justifică reprezentanții Primăriei Sibiu necesitatea investiției. Una care promite reducerea emisiilor de CO2 și creșterea standardului de viață.

Concret: benzi, parcări, pistă de biciclete, trotuare

Una din prevederile proiectului care are șansele de a stârni cele mai ample discuții este cea referitoare la locurile de parcare. Conform datelor din rapoartele care însoțesc proiectul de hotărâre, în urma modernizării pe cei 715 metri din Calea Dumbrăvii vor mai rămâne 36 de locuri de parcare pentru autoturisme și 14 locuri de parcare pentru taxiuri. Asta în condițiile în care, în prezent, pe tronsonul respectiv sunt amenajate puțin peste 150 de locuri de parcare, pe lângă cele 12 amenajate pentru taxiuri în apropierea intersecției cu bulevardul Mihai Viteazul.

Calea Dumbrăvii va avea între trei și patru benzi de circulație, în funcție de „necesitățile de racordare cu străzile adiacente”.

Pe toată Calea Dumbrăvii vizată de proiect va fi amenajată o pistă de biciclete cu o lățime mai mare decât cea prevăzută de „normativele zgârcite”. „Pe partea dreaptă, în sensul de mers spre b-dul Mihai Viteazu, vor fi amenajate o pistă de biciclete cu lăţimea de trei m cu dublu sens de circulaţie şi un trotuar cu lăţimea de minim 1,5 m. Zona adiacentă părţii carosabile va fi amenajată acolo unde e posibil cu o zona verde, înierbată, pe care vor fi plantaţi arbori la o distanţă de aproximativ 15 m între ei. Pe partea dreaptă a străzii, această zonă verde va avea rol de zonă de siguranţă între carosabil şi pista de biciclete. Delimitarea între pista de biciclete şi trotuar va fi realizată cu un marcaj continuu executat cu material bicomponent. Pentru diferenţierea suprafeţei pietonale de cea a bicicliştilor, pe toată suprafaţa pistei de biciclete va fi aplicat un covor antiderapant realizat cu vopsea bicomponentă verde”, este descrierea din raportul de specialitate întocmit de Direcția Tehnică.

 

Mai bine de 100 de locuri de parcare vor dispărea în urma reconfigurării

Conform studiului de fezabilitate, suprafața spațiilor verzi pe viitoarea Cale a Dumbrăvii va fi, între cele două bulevarde, de 1.865 de mp, raportat la cei 2.450 de mp ai viitoarei piste de bicicletă, cei 6.175 de mp ai trotuarelor și cei 13.100 de mp pe care îi va ocupa stratul de uzură al viitorului carosabil.

Cinci copaci de pe Calea Dumbrăvii urmează a fi tăiați, alți 120 urmând a fi nou plantați, alături de 300 de arbuști și plante ornamentale.

Consultă aici, în format integral, proiectul de hotărâre elaborat de către Primăria Sibiu

Proiectul astfel întocmit pentru modernizarea Căii Dumbrăvii nu ar trebui să fie o surpriză pentru sibieni. Actualul Plan de mobilitate urbană durabilă, adoptat în cursul anului trecut, tocmai asta prevede, amenajarea unor așa-numite „culoare de mobilitate”, în care să fie încurajată deplasarea pe jos, cu bicicleta sau cu autobuzele Tursib, în detrimentul mașinii personale.

Citește și Schimbarea la față a Sibiului. Coridoarele de mobilitate elimină sute de parcări: de pe Cisnădiei ori Dumbrăvii, până pe Lungă ori Unirii

 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

35 comentarii

Moromete

Acum 1 lună

Strica locurile.de.parcare sa.le vanda.cu abonament lunar pe restu, scade oferta creste pretu pentru.prosti
Raspunde

Adrian

Acum 1 lună

Introduceti tot ce inseamna cabluri ,in subteran si folositi niste stâlpi de iluminat suplii,led cu putere suficienta pt a fii amplasati doar pe o parte EXTINDEȚI spatiile verzi adevarate
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Porfir Radauteanu

Acum 1 lună

anvata s-a scri
Raspunde

R.

Acum 1 lună

Daca ar face un pasaj in capat, pentru traficul de pe Milea ar rezolva problema cu strada aia si nu mai desfintezi nimic, o faci la 2 benzi si latesti troatuarele si pistele de bicicleta.
Raspunde

A

Acum 1 lună

pun și castanii la loc?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 1 lună

Ce castan i, papagai?
Raspunde

Ion

Acum 1 lună

Sa încurajeze deplasarea cu Tursib unde urmează sa se aprobe reducerea numărului de curse si de autobuze.
Raspunde

Șofer

Acum 1 lună

Sunt dependent de masina acum. Am incercat să folosesc Tursib-ul. Program încă ineficient pe unele orare. In weekend nici vorbă de eficienta
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Un cititor

Acum 1 lună

Numai că, deîndată ce oamenii vor depinde de autobuze, se vor introduce certificate de vaccinare obligatorii pentru accesul în autobuz. Asta e miza reală.
Raspunde

Un ganditor

Acum 1 lună

Ai dreptate! În plus o să ti se pună o zgarda care te ve electrocuta în cazul în care te deplasezi mai departe de 15 minute de locuința. În felul ăsta oculta mondială se asigură ca intelectuali ca tine nu vor putea elibera omenirea de sub tiranie!
Raspunde

Antiprostie

Acum 1 lună

Pai ai uitat de antena 5G, aia care ne induce extorsiunea burlanului aflat într-o călătorie hermeneutica.
Raspunde

Carcotel

Acum 1 lună

yes! bingo! faceti poze si luati-va adio de la ultimii castani de pe dumbravii, va fi superb dupa. Cat de superb va fi? Pai uitati-va cum arata dumbravii de la intersectia cu Lomonosov pana la intersectia cu M. Viteazu. Copaceii aceia au fost plantati acum vreo 15 ani, poate chiar mai mult...cine mai tine minte, Dumbravii avea o alee de castani pana dincolo de actuala facutalte de drept. Dar autoritatile de atunci au avut grija sa rezolve zona verde pentru "modernizari" (adica sa vedem splendida cladire a unitatii militare roasa de igrasie - noroc ca au renovat acum cat-de-cat pentru a deservi sediul NATO). Revenind la subiect, asa cum arata dumbravii in fata viitorului sediu NATO va arata si de la intersectia cu Lomonosov pana la intersectia cu V. Milea: mai sunt vreo 10 castani seculari, ii pune Cora la pamant ca sa mai traga niste locuri de parcare si inca o dunga verde numita pista de biciclete :) Daca doresc cu adevarat sa creeze locuri de parcare, de ce nu discuta cu proprietarii cladirii "CEC" pentru ca acolo sunt doua niveluri de parcare subterana (cred ca nefolositi). Si pista de biciclete sa si-o bage tot Cora acolo unde nu bate soarele :) Deocamdata pe portiunea respectiva exista o pista de dinastia "Eco friendly" pictata pe asfalt, isi face treaba suficient de bine si aia
Raspunde

Ilie

Acum 1 lună

Ca să desfintezi ceva ,trebuie să infiintezi altceva inainte .Orice om cu capul pe umeri stie acest lucru. Și dacă circul cu mașina ,circul pentru că de când mă stiu transportul in comun spre locurile de muncă a fost si este execrabil ,la fel ca cei care iau decizii si lansează idei de rahat in primăria Sibiu.

Raspunde

Bambolero

Acum 1 lună

Parcările se desființează, ce logică ar avea să faci altele în loc? Și ce, nu poți circula cu coșciugul 2.0 TDI?

Raspunde

Gica

Acum 1 lună

Nu ar fi rău dacă tot umblați la strada aia sa faceți treceri de pietoni subteran.
Raspunde

Noaptea minții !

Acum 1 lună

Primăria SB mereu gândește cu cu**l !! Doar o banda pe sens înspre centru?? 6m de terase pe o parte pe tot B-dul??? Sa-i schimbați și numele atunci în stradă. Cum progresezi retrogradând un bulevard principal al orașului la o banda, pentru a obtine 6m+2m (,intre piste și auto) de spatiu pierdut aiurea?? Bicicliștii oricum respira noxe ori la 2m de auto ori la 0,5m ! Iar cei 6m langa latura Nato sunt pt zona lor de ",, divertisment"?? Primăria o sa zică apoi că traficul e sufocant din cauză că sunt multe mașini, dar când primăria are ocazia sa ia o decizie bună, face fix pe dos! O sa fie cl. Dumbrăvii un arhitecților 2! Tante du-te odată la pensie și lasa-ne cu subdezvoltarea!!
Raspunde

Sibian

Acum 1 lună

Eu doar atat am sa spun: Cum sa coste 700 de metri 5 milioane de euro???? ..... Acest mesaj a fost editat deoarece conține injurii. 

Raspunde

Elzoroaba

Acum 1 lună

Nanocipuri mai bagă?
Raspunde

R.Lazar

Acum 1 lună

Strică tot primăria sânt numai capete pătrate acolo, proiect făcut pe genunchi din sediu. Există instituții publice și ei distrug toate locurile de parcare. De ce nu fac deștepții parcări supraetajate in zonă și în toate marile cartiere de blocuri cu abonament lunar sau anual și ar rezolva problema pt mulți locuitori ai orașului???? Dacă distrugem tot cu ce mai umblăm prin oraș cu treburi, cu Tursibul cu trasee restrânse fără șoferi, bicicleta sau căruța că acum 500 de ani fiind oraș istoric??? Primăria să caute soluții pt parcări, pt cetățeni că în 10 ani se blochează tot traficul, va fii că în București la ore de vârf!!! Pt ce plătim taxe și impozite să dormiți în primărie în loc să căutați soluții și proiecte bune pt viitor pt cetățeni!!! Trebuie să lucrați pt cetățeni pt un viitor mai bun in orașul nostru ,nu doar interese personale, de-aia a-ți fost votați!!!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emila

Acum 1 lună

Primăria n u-i obligată să-ți asigure ție parcări
Raspunde

@Emilia

Acum 1 lună

Dar ce obligații are primăria față de cetățeni?! Să le încaseze taxele, să le mărească cu de la sine putere aceste taxe, să arunce banii în direcții cunoscute, să-i batjocorească. Nu s-ar oprit niciun proiect al primăriei la nemulțumirile cetățenilor. Suntem printre orașele cu cele mai puține spații verzi din țară. Tursib își anulează unele curse, iar madama ne micșorează parcările că să renunțăm la mașini. Vreau să o văd pe Cora pe bicicletă sau trotinetă.
Raspunde

D.

Acum 1 lună

Brașovul are bulevarde de 6 benzi și a fost pe lista scurtă a celor mai verzi orașe și e la ani lumina de Sibiu că dezvoltare. La noi la sat la Sighii doua benzi sunt prea mult deja , dar dacă totuși vrem si aer curat , primăria ne trimite (cu mașina) in padurea dumbrava.
Raspunde

Un sibian

Acum 1 lună

Pistele ar trebui făcute de o parte și de alta a străzilor, așa cum sunt acum în zona care se doreștea fi modernizată, NU să fie amenajate, în ambele sensuri, doar pe o parte. Și la nivelul carosabilului nu al trotuarului. Exemplu negativ sunt pistele amenajate recent pe calea Dumbrăvii. Iar vopseaua, oricât de "verde" ar fi nu poate înlocui o concepție corectă, eficientă.
Raspunde

Ioan

Acum 1 lună

Bataie de joc pe bani grei !!! Hai cu betonu vopsit verde !
Raspunde

Adina

Acum 1 lună

Cu cât vă plătește Bruxelles-ul ca să le faceți sibienilor viața mai grea? V-ați pus în cap să forțați oamenii să renunțe la mașini în timp ce tăiați din autobuze?? Bineînțeles că pe voi nu vă va afecta ca sunteți intangibili, tot cetățenii de rând vor fi cei puși în situația de a renunța la mașină fiindcă nu vor mai avea loc de parcare. Vi s-a cam suit puterea la cap, nu credeți?
Raspunde

Antiprostie

Acum 1 lună

As vrea autobuze mult mai multe la Tursib. Cu bicicleta sau trotineta nu pot merge din octombrie pana în martie că e feig, ploi, zapezi. Si apoi reducerea masinilor din oras se va vedea.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 lună

Felicitări Primăriei pentru noul proiect de a reda orașul oamenilor. Orașul nu-i pentru mașini.
Raspunde

Ratonul Furios

Acum 1 lună

**** PS nu se lasa pana nu distrug intreg orasul. Acest mesaj a fost editat deoarece conține injurii.

Raspunde

Dan

Acum 1 lună

Opriti-va din distrugerea Sibiului!!! "Proiectele" voastre nu au legatura cu binele sibienilor. Din contră. Distrugeți copacii, parcarile si vopsiti asfaltul in verde.... Sa distrugi 75% din parcari si apoi sa iei banii proștilor disperati ca nu au unde oprii sau lasa masina?? Biciclisti si trotinetisti iresponsabili pe carosabil cat mai multi !! Daca acum dimineata e jale in trafic , sa vezi nenorocire ulterior .... Povesti si vorbe am tot auzit, dar noi sibienii traim într-o realitate neagra, tot mai neagră...
Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 lună

Optește-te din a posta la comandă! Mergi la muncă!
Raspunde

Realist convins

Acum 1 lună

Bucata aia de stradă nu are nevoie de reparații. Se cheltuiesc 5 milioane de euro degeaba. De banii ăștia ar trebui să cumpere 30 de autobuze și să angajeze șoferi la TurSib. Sa suplimenteze cadența autobuzelor in orar și așa va fi mai tentant să circuli cu autobuzul decât cu mașina. Separat, ar trebui impozite triple la masini, introdusa vigneta locală de minim 150 de euro pe an, astfel încât să te doară să mergi cu masina în oraș.
Raspunde

Cristina

Acum 1 lună

Înainte de a strica totul, ar trebui asigurate locuri de parcare suplimentare. Și asa e destul de greu sa găsești loc de parcare în zona, cu Centrul de afaceri, Anaf, Facultatea de Științe Economice, univ.Roger, Centrul militar....unde zmeul sa mai parcam?!
Raspunde

Pușcașu Marin

Acum 1 lună

N-ai înțeles, se desființează locuri de parcare. Orașul e pentru oameni, nu pentru mașini.
Raspunde

Marko

Acum 1 lună

Cei care se plâng că orarul Tursib este prost făcut și ineficient, au dreptate! Ia încercați să veniți de la film care începe la 20:45 de exemplu și ține 2 h 30 - 3 h. aveți cu ce? Mai ales sâmbăta și duminica (mi-e totuna dacă de la CineGold ori Cineplexx) Aaa, bonus.... ca să ajungi la domiciliu, trebuie să schimbi și minim un autobuz
Raspunde

Emila

Acum 1 lună

Felicitări primăriei, în sfârșit pe Dumbrăvii se va circula, nu se va parca

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus