Miercuri,
10.09.2025
Ploi Scurte
Acum
21°C

Statul degeaba (II). Intersecția din Zona industrială în care mor și se schilodesc oameni, pasată și între polițiști și drumari. „Nu” – giratoriului temporar, „Da” - limitei de 30 de km/h

Statul degeaba (II). Intersecția din Zona industrială în care mor și se schilodesc oameni, pasată și între polițiști și drumari. „Nu” – giratoriului temporar, „Da” - limitei de 30 de km/h

În timp ce amenajarea unei girații la intersecția dintre Calea Șurii Mici și DN7H este pasată între Consiliul Județean Sibiu și Compania de administrare a drumurilor, un șir al discuțiilor degeaba se poartă prin corespondență oficială și între drumari și polițiștii sibieni, primii cerând limitarea vitezei la 30 de km/h, iar cei din urmă - un sens giratoriu. În intersecția cu pricina astăzi a avut loc un nou accident în care a fost nevoie de descarcerarea unui pasager.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu amenajează un sens giratoriu între DN7H (strada Salzburg), drumul către Rusciori (DJ 143B) și Calea Șurii Mici, deoarece se așteaptă finalizarea demersurilor de preluare a drumului în administrarea CJ Sibiu. Era una din concluziile articolului publicat în urmă cu o săptămână de Turnul Sfatului, după ce 19 persoane au fost transportate la spital, din cauza unui accident produs între două microbuze în respectiva intersecție.

De atunci, acolo a mai avut loc alte două evenimente rutiere, cel de azi fiind mai grav: un buldo-excavator a lovit un autoturism, accident în urma căruia un pasager a rămas încarcerat.

Polițiștii: e nevoie de sens giratoriu

Înaintea evenimentului de azi, Turnul Sfatului a primit de la Inspectoratul Județean de Poliție Sibiu o reacție ca urmare a articolului de acum o săptămână. Una în care se arată că polițiștii au cerut CNAIR, încă administratorul DN7H, să amenajeze un sens giratoriu ca urmare a numeroaselor accidente, inclusiv mortale.

„În cursul acestui an, prin adresele din 07 aprilie, respectiv 17 octombrie, polițiștii Serviciului Rutier din cadrul I.P.J. Sibiu au solicitat CNAIR – Secția de Drumuri Naționale Sibiu atât urgentarea demersurilor referitoare la amenajarea intersecției DN 7H cu DJ 143B în intersecție de tip giratoriu, cât și suplimentarea semnalizării rutiere a acestei intersecții, cu marcaje, indicatoare și mijloace de semnalizare optică. Aceste adrese completează alte solicitări transmise aceleiași instituții în perioada 2021 – 2022, în scopul creșterii gradului de siguranță a participanților la trafic în zona amintită”, descriu reprezentanții IPJ Sibiu demersurile făcute fără urmări.

Drumarii: polițiștii sibieni nu ne răspund

Turnul Sfatului a cerut o reacție și reprezentanților Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov, reprezentanții CNAIR în această parte a țării. Care, la rândul lor, arată că pe subiectul intersecției în discuție s-au adresat polițiștilor sibieni din primăvară, tot fără urmări. „Am solicitat la IPJ Sibiu (prin adresa 799 din 31 mai 2023) scăderea vitezei de deplasare prin intersecție de la 50 km/h la 30 km/h, solicitare rămasă deocamdată fără răspuns. Menționăm că accidentele, într-adevăr tragice și regretabile, din această zonă au fost cauzate de neatenție sau nerespectarea regulilor de circulație din partea participanților la trafic”, se arată în răspunsul DRDP Brașov, semnat de directorul regional Tudor Alexandru Duțu.

Un răspuns amplu, în care drumarii spun că actuala semnalizare a intersecției este avizată de către Poliția rutieră, DN7H fiind drumul al cărui trafic are prioritate. „În acest moment intersecția este foarte bine semnalizată și sunt create benzi de stocare pentru toate relațiile. A fost instalată inclusiv semnalizare suplimentară (indicatoare de atenționare «Punct negru», semnalizarea limitelor de viteză direct pe carosabil etc.) pentru a-i atenționa pe participanții la trafic asupra condițiilor de trafic din zonă”, arată conducerea DRDP Brașov.

În această intersecție mor oameni în accidente, iar CNAIR, CJ Sibiu, Primăria Sibiu și IPJ Sibiu nu reușesc să se pună de acord cine ce trebuie să facă

De ce nu se poate un sens giratoriu temporar?

Într-un viitor incert ca dată, intersecția în discuție ar urma să aibă un sens giratoriu amenajat de Primăria Sibiu în cadrul proiectului de modernizare a Căii Șurii Mici, proiect tocmai împărțit în două din cauza lipsei de fonduri.

Și tot într-un viitor incert ca dată, intersecția respectivă ar urma să dispară, fiind mutată înspre fabricile din Zona industrială vest, acolo unde ar urma să se intersecteze actualul DN7H cu viitoarea centură ocolitoare sud, proiect al Consiliului Județean Sibiu.

Până la acest viitor incert ca dată, reamenajarea temporară a intersecției în care mor și se schilodesc oameni nu este o idee viabilă, din cauza amplelor lucrări necesare, susțin cei de la DRDP Brașov. „Pe lângă instalarea unor parapete pentru crearea cercului interior al girației, trebuie lărgite bretelele de intrare și ieșire din intersecție pentru că platforma actuală nu este de ajuns pentru crearea unei raze destul de mari a sensului astfel încât să permită și virajul autovehiculelor de mare tonaj. Aceste demersuri presupun inclusiv exproprieri de terenuri, relocări de rețele etc. deci proceduri costisitoare și de durată. Fără aceste măsuri reamenajarea temporară ar duce la înrăutățirea fluidizării circulației și implicit la deteriorarea condițiilor de siguranță din intersecție”, se arată în răspunsul transmis cititorilor Turnul Sfatului.

Birocrația în spatele căreia suferă oameni

DN7H a ajuns în administrarea CNAIR temporar, după deschiderea circulației pe autostrada utilizată și ca variantă ocolitoare a Sibiului și până la deschiderea circulației pe restul autostrăzii A1, către Cristian, Săliște și așa mai departe.

După o perioadă în care instituțiile și-au pasat preluarea administrării (CJ-ul îl oferea Primăriei Sibiu pentru că acolo e Zona industrială vest a orașului, Primăria refuzându-l deoarece cealaltă parte aparține Cristianului), procedurile s-au blocat în birocrație. Consiliul Județean Sibiu nu îl poate prelua deoarece drumul nu are situația cadastrală reglementată, așa cum cere mai nou legea.

„DRDP Brașov a și inițiat demersurile de redare încă din anul 2019, prin predarea cărții construcției către Consiliul Județean Sibiu însă demersul a fost blocat după mai multe obiecții birocratice din partea autorităților locale, ultima obiecție de acest fel fiind lipsa documentelor cadastrale. Precizăm că în acest moment DRDP Brașov derulează un amplu proces de intabulare a drumurilor aflate în administrare, DN7H fiind trecut pe lista de priorități tocmai pentru a elimina și ultima piedică din calea revenirii acestui sector la categoria de drum județean și implicit în administrarea CJ Sibiu”.

Răspunsul DRDP Brașov, în format integral, poate fi citit aici

Citește și A fost martor la cele mai grave accidente care au avut loc în intersecția din capătul drumului hoților și a ieșit să protesteze. „Cer autorităților să facă ceva”

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

11 comentarii

Alice

Acum 1 an

incompetenta ucide
Raspunde

Xxx

Acum 1 an

Restrictii...restrictii...restrictii!! Calmatoare re trafic in tot orasul ...plin de gropi...nici un capac de canal la niv asfaltului...etc. si...restrictii! Atita stiu astia! Da sa modernizeze o sosea...o strada...sa le largeasca ..sa creeze conditii civilizate pt deplasare...nu se poate! Ei pun restrictii si gata au rezolvat! Da daca la restrictia asta vine totusi unul cu...100/h la ce ne ajuta semnul cu restrictia? In loc de un giratoriu...o banda in plus...etc...pun un semn cu..30! Ca sfat...puneti unul cu...0/h! Cred ca puteti sta si mai linistiti! Prea sinteti.permisivi cu...30! Sa mai stea lumea su acaaa nu tot in masini
Raspunde

R.

Acum 1 an

Adevarul e ca este o intersectie banala daca se respecta limita de 50km/h, ai benzi de degajare, e ca la carte. Cvilizatia consta in conduita soferilor in cazul asta. Poate bagati de seama ca civilizatie nu inseamna 16 benzi pe sens, daca stii sa circuli is destule si alea 2.
Raspunde

Echipa castigatoare

Acum 1 an

Noi, conducatorii PNL ai CJ, vom rezolva si aceasta problema, asa cum am rezolvat fiecare problema a romanilor din 89 incoace! Chiar daca primaria si politia ne pun bete in roate, ca si la construirea noului spital, dragostea noastra fata de sibieni va prevala!
Raspunde

Cetateanul Gogu

Acum 1 an

Surpriza o sa fie anul viitor.
Raspunde

Un adrian

Acum 1 an

Propun sa stea non-stop în intersecție câte un reprezentant al politiei,al cj, al primăriei și al.cnair.
Raspunde

Xxx

Acum 1 an

Un bum inceput de banc!!!! Unul de la aia...unul de la ...etc
Raspunde

Alt sibian

Acum 1 an

si cand se termina politistii punem parlamentari?
Raspunde

Sadean Cosmin

Acum 1 an

E foarte periculoasa acea intersectie, lucrez in curierat si trecem zilnic prin zona de cateva ori, in conditiile in care soferii nostri au destul de mare experienta in condus. Trebuie sa se ia masuri urgente , pentru ca exista foarte multe variante pentru rezolvarea problemei, iar cei care trebuie sa o faca si nu vor ar trebui sa se simta responsabili pentru victimele accidentelor din acea zona.
Raspunde

ID

Acum 1 an

Un pasaj pe sub DN7H, cu bretele de legătură pe DN ?
Raspunde

Vic

Acum 1 an

Camere radar fixe. Aia e solutia
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus