Patru asocieri de companii de arhitectură și publicitate au depus ofertă în cadrul procedurii lansată de Consiliul Județean Sibiu pentru atribuirea contractului cu o valoare estimată la peste 41 de milioane de lei, cu tot cu TVA. La fel ca și contractul de construire, licitația a fost lansată cu clauză suspensivă: dacă CJ Sibiu nu face rost de bani, contractul nu se semnează.
Procedura de atribuire a contractului de servicii de asistență tehnică și publicitate pentru proiectul „Construire Spital clinic județean de urgență Sibiu” a fost lansată pe 25 septembrie 2023, fără vreun anunț special al administrației județene. La termenul de depunere a ofertelor – prelungit din 31 octombrie până pe 8 noiembrie 2023 – patru asocieri au depus oferte tehnice și financiare. Valoarea estimată a acestui contract este de 41,17 milioane de lei, cu tot cu TVA.
Două dintre aceste asocieri sunt conduse de companii italiene, una de către 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata și a doua de Manens S.P.A.. Cei de la 3TI Progetti sunt și cei care au realizat proiectul spitalului regional de la Cluj-Napoca.
Cea de-a treia ofertă depusă are drept lider firma de arhitectură TPF Inginerie SRL, controlată de belgienii de la TPG Engineering. Belgienii au semnat în ultimii ani numeroase contracte de supervizare a lucrărilor comandate în special de către CNAIR sau Compania de administrare a porturilor maritime.
În fine, cea de-a patra ofertă depusă în cadrul procedurii amintite aparține unei asocieri al cărei lider este firma turcă NKY Architects & Engineers. În portofoliul acesteia intră și contractul de supervizare a unui nou campus spitalicesc în Istanbul, cu un număr total de 2.354 de paturi și un buget de 1,2 miliarde de dolari.
„Efortul depus de Consiliul Județean Sibiu”
Cea mai mare parte din contractul scos la licitație este cea referitoare la supervizarea lucrărilor de construire a noului spital, bugetul estimativ pentru această componentă fiind de 39 de milioane de lei, cu tot cu TVA. A doua componentă este cea de supervizare a lucrărilor de extindere și modernizare a străzii Cuarțului, care ar urma să asigure un acces suplimentar la noul spital – 120.000 de lei, cu tot cu TVA, este estimarea bugetară pentru acest capitol contractual.
Iar pentru partea de informare și publicitate, bugetul estimativ este de 1,76 de milioane de lei, cu tot cu TVA.
Dacă în ceea ce privește componenta de supervizare, lucrurile sunt cât se poate de tehnice, capitolul de informare și publicitate presupune și muncă de creație. Pe lângă publicitatea specifică proiectelor finanțate din fonduri europene (CJ Sibiu speră ca noul spital din astfel de fonduri să fie ridicat), pe lângă conferințe de presă, planuri și materiale de promovare sau îmbunătățirea paginii de internet dedicată proiectului, CJ Sibiu solicită și o campanie de „conștientizare a opiniei publice și în mod special a populației privind rezultatele și beneficiile implementării” acestui proiect. Printre obiectivele urmărite de o astfel de campanie este și promovarea „efortului depus de Consiliul Județean, partenerii acestuia și entitățile finanțatoare în implementarea proiectului”.
Prin componenta de publicitate, autoritățile județene cer și o campanie prin care să aducă la cunoștința publicului efortul depus de funcționari și aleși pentru acest proiect
Cu clauză suspensivă
La fel ca și în cazul procedurii de atribuire a contractului de construire și dotare a noului spital județean (unde câștigători au fost declarați sibienii de la Con-A), și această procedură este lansată fără ca CJ Sibiu să aibă fondurile necesare.
Tocmai de aceea, procedura a fost lansată cu o clauză suspensivă: contractul se va semna cu asocierea desemnată câștigătoare doar dacă autoritățile locale vor face rost și de bani. „Autoritatea Contractantă precizează că va încheia contractul cu ofertantul declarat câștigător numai in măsura in care fondurile necesare achiziției vor fi asigurate prin alocarea angajamentelor/creditelor bugetare cu aceasta destinație. În cazul în care, indiferent de motive angajamentele/creditele bugetare nu vor fi alocate, pe o perioada de 12 luni de la data și de soluționare definitivă a eventualelor contestații, procedura de atribuire se va anula de drept, în condițiile în care nu există o altă sursă de finanțare”, se arată în documentația de atribuire a contractului.
Termenul estimat de CJ Sibiu pentru finalizarea evaluării ofertelor depuse este 1 februarie 2024. Factorii de evaluare în funcție de care vor fi departajate ofertelor sunt prețul (care contează în proporție de 40%), calificarea și experiența experților desemnați de către ofertanți (30%), metodologia propusă pentru prestarea serviciilor (22%) și, respectiv, planificarea activităților și resurselor (8%).
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: contract publicitate , proiectul noului spital asocie , Consiliul Judetean Sibiu , Asistenţă Tehnică , Noul Spital Județean Sibiu
Vizualizari: 3100
Ultimele comentarii
Acum 37 minute
Iancu
Acum 40 minute
???
Acum 40 minute
T.
Acum 42 minute
@Mimi
Acum 44 minute
Ciao bao