Constructorii italieni și turci care lucrează la tronsoanele 2 și 3 de pe autostrada Sibiu – Pitești susțin că nu găsesc muncitori pe care să-i angajeze pe șantiere. Pe de altă parte, localnicilor din Argeș și din proximitatea Piteștiului li se pare mic un salariu de aproape o mie de euro, cât se oferă, explicând că munca la drumuri e foarte grea, scrie Argeșul.
Pe lotul Tigveni-Cornetu, 37,4 km, lucrează concernul italian WeBuild (Astaldi). Pe Cornetu-Boiţa, 31,33 km, poate cel mai greu al autostrăzii, turcii de la Mapa Cengiz. Ambii antreprenori caută forţă de muncă pe plan local, dar nu prea găsesc.
„Suntem în căutare de forță de muncă. Din februarie vom reîncepe angajările. Din păcate, forța de muncă în România încă este o problemă. Angajăm forțe calificate, cât și necalificate. Am apelat și la soluții de avarie, aducem și din alte țări și vom pregăti ansambluri de cazare”, a declarat Adrian Bodoc, manager de proiect la WeBuild, într-un clip video postat de CNAIR.
Citeșlte și:
Atât constructorul italian, cât şi cel turc oferă salarii bune şi foarte bune celor doritori să lucreze la autostradă, scriu jurnaliștii din Argeș. E vorba de 4.500-5.000 de lei net pentru un muncitor necalificat, aproximativ 1.000 de euro. Salariul pentru unul calificat e mult mai mare. Minimum 8.000 de lei pe lună pentru un fierar-betonist, buldozerist sau excavatorist. Plus alte avantaje: ore suplimentare plătite mai bine, cazare gratuită, tichete de masă etc.
”Să mai crească salariul și mă mai gândesc”
Nici aceste sume nu sunt, însă, prea tentante pentru localnicii din satele pe unde va trece autostrada. Majoritatea preferă ajutoarele sociale, cu venitul minim garantat, plus alocaţii copii, ajutor de încălzire şi altele, se poate lua lejer 2.000 de lei stând acasă, scriu jurnaliștii argeșeni.
”Te bagă la lopată. La banii pe care îi dau ăștia (WeBuild – n.r.) îți rupi sănătatea și ajungi la spitale”, a reprodus publicaţia Râmnicu-Vâlcea Week discuţia cu un sătean din Argeş.
„E puțin pentru câtă muncă e… Să mai crească salariul și mă mai gândesc”, zicea un altul.
Primarul unei comune argeşene cunoaşte bine situaţia, însă spune că nu are soluții, mai ales că 2024 este an electoral și nu vrea să aibă probleme cu oamenii.
„Chiar am vorbit cu cineva de la Astaldi (WeBuild- n.r.), au mare nevoie de oameni. Da’ ai noştri nu vor să lucreze la ei. E prea puţini bani. N-am ce să le fac. Nu vreau să mi-i sui pe toţi ăştia în cap acu’, în prag de alegeri”, a explicat primarul motivul pentru care nu vrea să-și spună numele.
Citește și:
În aceste condiţii, singura soluţie viabilă pentru cei de la WeBuild este, potrivit inginerului Adrian Bodoc, aducerea de muncitori străini.
„Suntem în căutare de forță de muncă. Din februarie vom reîncepe angajările. Din păcate, forța de muncă în România, încă, este o problemă. Angajăm forțe calificate cât și necalificate. Am apelat și la soluții de avarie, aducem și din alte țări și vom pregăti ansamble de cazare”, a precizat Adrian Bodoc, manager proiect Webuild.
„Odată ce vom demara lucrările pe întreg tronsonul, 2000-3000 de muncitori, operatori și ingineri vor activa în cadrul acestui contract”, mai spune el.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: salariu la drumuri , ce salariu e la autostrada , angajari la autostrada , locuri de munca la autostrada , locuri de munca in sibiu , locuri de muncă , autostrada Sibiu - Pitești
Vizualizari: 49381
Ultimele comentarii
Acum 18 minute
Johan
Acum 19 minute
Arcas Gabriel
Acum 42 minute
KrisNMC
Acum 1 oră
AndreiM
Acum 1 oră
Mitraliera din bocanc