Luni,
18.08.2025
Partial Noros
Acum
18°C

Primăria: concursul pentru arhitectul șef al Sibiului va fi lansat în toamnă, alături de alte nouă posturi din direcție

Primăria: concursul pentru arhitectul șef al Sibiului va fi lansat în toamnă, alături de alte nouă posturi din direcție

Conducerea administrației locale estimează că va lansa concursul pentru ocuparea funcției de arhitect șef al orașului în cursul lunii septembrie. Iar pentru a acoperi din penuria de specialiști din cadrul Direcției Urbanism și Amenajarea Teritoriului, au fost deblocate opt posturi, care de asemenea urmează scoase la concurs.

Este vorba de una din cele mai deficitare direcții din administrația locală, cea de Urbanism și Amenajare a Teritoriului. O situație care are impact direct asupra dezvoltării comunității, în contextul în care până și eliberarea unui banal certificat de urbanism a ajuns să dureze aproape jumătate de an, în timp ce elaborarea documentațiilor urbanistice mai complexe (de genul PUZ-urilor) se întinde pe doi-trei ani, fără a avea deloc garanția că investiția pentru care a fost elaborată o astfel de documentație va și fi aprobată.

Acesta este contextul în care, în urma pensionării Ioanei Urdea – cea care a fost arhitect șef al Sibiului în ultimii 15 ani, au reapărut speranțe în ceea ce privește o creștere a ritmului de lucru și a deschiderii față de diferite proiecte. După pensionarea din mai, Marius Jivan este cel care a preluat, interimar, funcția de arhitect șef al Sibiului.

Citește și Urbanismul a devenit frâna dezvoltării Sibiului: durează și șase luni eliberarea unui certificat de urbanism. „Investitorii au ajuns să ocolească orașul”

Potrivit informațiilor transmise de Primăria Sibiu la solicitarea Turnul Sfatului, în acest moment, doar cinci funcționari din Urbanismul sibian au studii de specialitate. „În prezent, din totalul de 23 de posturi aprobate în organigrama acestei Direcții, 10 sunt ocupate, 3 sunt vacante temporar, iar 10 sunt vacante. Din cei 10 angajați, 5 au studii în domeniu, restul având sarcini administrative care nu necesită studii de specialitate, ci doar instrucțiuni din partea personalului specializat”, transmit reprezentanții Primăriei Sibiu pentru cititorii Turnul Sfatului.

Pregătirea concursului de arhitect șef

Referitor la concursul pentru ocuparea funcției de arhitect șef al Sibiului, conducerea administrației locale estimează că acesta va fi lansat în septembrie. „În prima etapă, Primăria Sibiu parcurge demersurile pentru constituirea unei comisii de concurs, așa cum este indicat în OUG 121 / 2023. Având în vedere nivelul de calificare solicitat de această legislație pentru membrii Comisiei, adică să aibă cunoştințe aprofundate în domeniul și la nivelul funcției publice pentru care se organizează concursul, s-au transmis adrese către alte primării din țară pentru a delega persoane care corespund criteriilor, în speță arhitecți șefi. Din discuțiile purtate cu reprezentanți ai acestor primării, având în vedere că a început perioada concediilor de vară, estimăm că această Comisie se va putea constitui la începutul lunii septembrie. După constituirea Comisiei de concurs, restul etapelor prevăzute de lege pentru organizarea concursului cumulează minim 45 de zile până la proba scrisă, la care se adaugă maxim 8 zile până la interviu”, descriu reprezentanții Primăriei pentru cititorii Turnul Sfatului.

Concurs și pentru opt posturi deblocate, plus cel de șef al Serviciului

Reprezentanții Primăriei arată că, în contextul în care de anul trecut au fost suspendate angajările în administrația publică locală până la finele lui 2026, au solicitat printr-un memorandum transmis Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației deblocarea unui număr de opt posturi. „Memorandumul a fost aprobat, primindu-se răspuns pozitiv în data de 13 iunie, astfel că Serviciul Managementul și Integritatea Resurselor Umane din cadrul Primăriei face deja demersurile pentru scoaterea la concurs a acestor posturi, la care se adaugă și postul de Șef Serviciu la Serviciul Urbanism. Odată scoase la concurs, informațiile cu privire la posturile disponibile vor fi publicate pe mai multe canale proprii și externe instituției, pentru ca un număr cât mai mare de persoane să aplice și să se prezinte la concurs”, transmit reprezentanții Primăriei Sibiu.

Potrivit lor, până la ocuparea posturilor, pentru îndeplinirea unor anumite sarcini din această Direcție sunt detașați sau delegați alți angajați ai Primăriei Sibiu.

Citește și Am întrebat 17 arhitecți despre următorul arhitect șef al Sibiului. „Problema este că niciunul nu vrea”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Newman

Acum 1 an

Daca nu vrea sa confirme ce se spunea inainte de alegeri ca este iepurele lui Fodor, domnul Gvozdea nu ar trebuii sa participe.
Raspunde

Alexandru Găvozdea

Acum 1 an

Nu participă. :) Dar m-aș bucura să văd ce soluții propun cei care au lansat aceste minciuni despre mine.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 1 an

Forte greu de corectat profanarile si falsurile comise de mafia imobiliara (ISC, ISU, OAR, Primar, Urbanism, etc).
Raspunde

Alzara 1918

Acum 1 an

De unde deducem că pensionata a blocat cele 8-10 posturi neocupate la Directia Urbanism …
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus