Experiență suprarealistă pe Valea Oltului. Cum facebook-ul i-a dat de gol pe politicieni

Oricine a traversat măcar o dată Valea Oltului știe că este un drum caracterizat de valori ridicate de trafic, viraje la doi pași de apele Oltului, depășiri periculoase și priveliști frumoase. Scoateți din toată această descriere omul și veți avea un peisaj suprarealist.

Ieri după-masă am venit de la Râmnicu-Vâlcea la Sibiu pe Valea Oltului pentru a vedea cum se prezintă unul dintre cele mai circulate drumuri din România în prima zi de închidere. Încă de la ieșirea din Vâlcea ceva nu părea în regulă. La intersecția cu centura ocolitoare bătea soarele în asfalt și nu se vedea nici urmă de TIR. În mod normal aici se unește traficul dinspre București cu cel din sudul țării și se formează lungi coloane de mașini.

Imaginea suspectă a continuat spre stațiunile de la intrare pe defileu. Benzinării complet goale, asfalt încins în care se reflectă lumina, dacă deschideai geamul puteai auzi chiar păsărelele în locul motoarelor turate.

În Călimănești-Căciulata abia am văzut două mașini mergând de la supermarket spre parcarea hotelului. La Mănăstirea Cozia, unde în mod normal acostamentul devine parcare și sute de credincioși se înghesuie spre biserică... nu era aproape nimeni.

Câteva sute de metri mai sus, la benzinăria de pe baraj nu se afla nici măcar o persoană la pompă. Altădată aici era ca la piață, o vânzoleală continuă.

Odată ce ai intrat pe Valea Oltului propriu-zisă lucrurile încep să semene cu film despre sfârșitul lumii. Kilometri după kilometri în care nu vezi nicio mașină pe stradă. Arareori mai ieșea cineva de pe un drum lăturalnic, de prin vreo localitate adiacentă și se îndrepta spre sud. Discrepanța între Valea Oltului pe care o știm cu toții și cea de luni era puțin tulburătoare.

Am insistat înainte spre Sibiu, trecând din când în când pe lângă parcări ticsite de TIR-uri. Mă așteptam ca la un moment dat să găsesc o lungă coloană de mașini ce așteaptă deschiderea traficului. Când am trecut de Balota, la fiecare curbă, intuiam capătul șirului. Nu s-a întâmplat așa și aveam să aflu câteva minute mai târziu.

La limita între județele Sibiu și Vâlcea o mașină de poliție bloca circulația. Un polițist, amabil de altfel, s-a apropiat de mine: ”După cum bine știți, Valea Oltului este închisă pentru lucrări. Vă rog să vă întoarceți și să mergeți într-o parcare până la ora 20:00”. Ceea ce am și făcut. ”Nu staționăm pe carosabil”, a mai spus polițistul când mă îndepărtam.

Până să prind două fotografii din spatele meu a sosit un TIR. Polițistul a descris un cerc cu mână către șofer: ”Go back and find a parking! Hai, dă-i drumul!”, i-a transmis când cel aflat la volan, cetățean străin, a încercat să spună ceva.

Cât am așteptat deschiderea am văzut că predomină mașinile cu numere de Europa. Dacă noi, românii, am aflat despre închidere, se pare că informația a ajuns mai greu la străini sau cei plecați din țară: Elveția, Franța, Marea Britanie, Germania – mai ales. Cu atitudinea românului plecat din țară și întors cu mașină la mâna a doua cu volan pe dreapta, unii se dădeau jos și mergeau apăsat să aibă ei o discuție personală cu polițistul. În trei secunde se întorceau înjurând de mamă și țară.

În parcare am avut timp să stau de vorbă cu câțiva șoferi. Erau acolo mașini de la o cunoscută firmă de curierat, vreo două TIR-uri cu numere de Turcia și chiar o autoutilitară cocoșată de lăzi cu roșii și castraveți de lângă Dunăre.

Toți pe facebook

Ce fac oamenii când sunt forțați să tragă pe dreaptă câteva ore? Profesioniștii dorm, ceilalți butonează telefonul până nu mai pot de plictiseală. Mi-au arătat doi șoferi că au urmărit pe facebook postările CNAIR realizate cu vreo 7 kilometri mai în față, adică exact porțiunea unde se lucrează la defrișare și motivul pentru care stăteam niște necunoscuți de povești printr-o parcare.

Evident, oamenii erau foarte nemulțumiți. ”Eu n-am nimic cu turcii (antreprenorul general aș șantierului autostrăzii – lotul 2), ei au venit în România să facă bani. Normal că ei pot să ceară orice vor, chiar și închiderea Văii Oltului. Ce, e țara lor? Au ei de suferit? Dar cum să le aprobi așa ceva, tu ca șef a drumuri? Ăla e ministru al transporturilor? Păi noi suntem transporturile, uită-te aici, ajută-ne pe noi! Hai să vezi ce lucrează, că de asta mă enervez: Două rabe și un escavator! Cum e, mă, posibil, să închizi Valea Oltului și tu să ieși pe șantier cu o mână a mașini?!”, spune Alin P., unul dintre șoferii nemulțumiți.

”Acolo trebuia să fie furnicar de muncitori, să lucreze din toate părțile, oriunde în Europa așa ar fi fost”, continuă un altul arătându-mi cu degetul spre ecranul telefonului unde rula clipul video al CNAIR.

L-am întrebat pe cel cu legumele de Olt de ce nu a ocolit pe Târgu Jiu și Petroșani, că tot venea din zona aceea. Mi-a răspuns că ocolul l-ar costa un sfert din profitul pentru legumele pe care le are în lădițe.

În fine, la supărare se spun multe. Inclusiv că se putea face un zid de protecție pe o bandă și pe cealaltă să se circule alternativ. Că oricum se va ajunge la o soluție când încep efectiv lucrările și câte și mai câte.

Cu câteva minute înainte de ora 20:00 deja au început să se audă motoarele pornind și multe mașini au scos botul din parcare. Răzleț, unii deja claxonau. La 20 fără 2 minute mașina de Poliție s-a dat la o parte.

Am avansat câteva sute de metri și ne-am blocat cu toții, din nou. În mod surprinzător, în zona închisă traficului se aflau destul de multe TIR-uri care încercau acum să se integreze în trafic și se urneau greu.

În dreptul șantierului am avut tentația să dau dreptate șoferilor care stăteau pe facebook mai devreme. Doar în vreo două locuri se vedea niște glod pe prima bandă, iar sus, printre copaci, se ițea un utilaj galben. Văzut din stradă, șantierul pare unul destul de mic. În orice caz, nu ce te-ai aștepta când te gândești la o autostradă.

Cele mai spectaculoase imagini au fost însă cele după Boița. La sensul giratoriu unde se unește  DN7 cu autostrada spre Sibiu se intersectau două lungi șiruri formate din TIR-uri. Pe urmă, sus în dealul Tălmaciului, privind spre Sibiu pe autostradă, puteai vedea un imens șarpe din metal și cabine de camioane. Indubitabil, foarte multe afaceri au de suferit pe urma acestei decizii.

Concluzia

Dacă nu aveți de ales și trebuie să traversați Valea Oltului, cu vreo zece kilometri înainte de limita între județe opriți-vă într-o parcare. În caz contrar vă obligă Poliția și tot în parcare ajungeți.

Timp de aproximativ o oră de la deschidere este îmbulzeală mare. Circulați cu atenție.

La două ore de la deschidere am făcut niște simulări pe diverse aplicații de trafic și Vâlcea și timpul era foarte apropiat de normal, adică sub două ore între Sibiu și Rm. Vâlcea. Deci, poate e mai bine să vă planificați drumul după ora 21:00.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

7 comentarii

S

Acum 2 săptămâni

Hop si tu marele jurnalist care nici nu stie sa tina in mana o lopata

Raspunde

CSB

Acum 2 săptămâni

De ce ar trebui sa stie un jurnalist sa tina in mana o lopata? un excavatorist ar trebui sa stie sa conduca sau sa opereze intr-un spital? sau sa fie profesor?
Raspunde

Cosmin

Acum 2 săptămâni

O vlipa nu este nimeni in stare sa formuleze simplu .. pana la limita dintre judete se circula normal !! Aveti treaba in Brezoi mergeti linistiti .. sau sa afiseze si varianta Valcea Brezoi si apoi spre transalpina .
Raspunde

Sambata

Acum 2 săptămâni

Ministrul nu a spus ce se intampla in weekend . Sambata , duminica se mentine acelasi program de circulatie ? Se defriseaza si in zilele libere ?
Raspunde

ID

Acum 2 săptămâni

Mi se pare mie sau ieri si azi s-a circulat mai lejer in Sibiu ?

Raspunde

Noi noi

Acum 2 săptămâni

Ehhhh,uite așa aflam și noi cine din redactie devine sensibil la subiectul vâlceni...
Raspunde

Vasi

Acum 2 săptămâni

Și totuși "Cum facebook-ul i-a dat de gol pe politicieni"?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus