Conducerea Consiliului Județean Sibiu a inițiat un proiect de hotărâre pentru redirecționarea a 5,8 milioane de lei dintr-un împrumut accesat în 2021 pentru a susține lucrările de reabilitare a sediului propriu. Proiect pentru care costurile au crescut cu mai bine de 13 milioane de lei.
Ca urmare a publicării acestui articol, reprezentanții CJ Sibiu au transmis un drept la replică. Acesta poate fi citit aici
Reabilitarea sediului Consiliului Județean Sibiu este finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în baza unui contract semnat în decembrie 2023 cu o valoare maximă nerambursabilă de 10 milioane de lei. În primăvara acestui an, valoarea contractului a crescut de mai bine de două ori. „Prin actul adițional nr.1/28.03.2025 la contractul de finanțare se modifică valoarea totală a acestuia prin suplimentarea cu suma de 13.742.034,91 lei, reprezentând cheltuieli neeligibile. Astfel, valoarea totală a proiectului se modifică de la 10.087.967,03 la valoarea de 23.830.001,94 lei”, se arată într-un raport de specialitate al Direcției Economice din cadrul Consiliului Județean (CJ) Sibiu.
Raportul este anexat unui proiect de hotărâre elaborat pentru alocarea a 5,8 milioane de lei pentru a susține cheltuielile neeligibile ale proiectului de reabilitare a sediului CJ Sibiu. Cele 5,8 milioane de lei provin dintr-un credit accesat de CJ Sibiu de la BCR în 2021 și suplimentat în 2023, credit cu o valoare totală de 95 de milioane de lei. Banii din acest împrumut au fost folosiți pentru prefinanțarea și cofinanțarea proiectelor europene derulate de CJ Sibiu, iar cum au mai rămas rezerve, conducerea administrației județene propune ca acestea să fie utilizate acum pentru a acoperi cheltuielile neeligibile pentru reabilitarea sediului propriu.
Proiectul urmează să fie supus votului consilierilor județeni în ședința programată în după-amiaza zilei de joi, 29 martie 2025.
Lucrări începute cu întârziere
Golit de angajați de la jumătatea lunii martie 2024, sediul CJ Sibiu a devenit cu adevărat șantier abia în luna august, din motive tehnice pe care conducerea CJ Sibiu s-a ferit să le detalieze. Conform informațiilor Turnul Sfatului, a fost vorba de necesitatea unor lucrări suplimentare, a căror necesitate nu a fost descoperită la momentul întocmirii studiului de fezabilitate.
Lucrările prevăzute în contract sunt de consolidare seismică, de creștere a eficienței energetice, de reoptimizarea a spațiilor de funcționare, precum și de montaj al echipamentelor și instalațiilor.
Contractul de proiectare și execuție a fost încredințat companiei Con-A Operations, pentru suma de 12,55 de milioane de lei și un termen de execuție a lucrărilor de 12 luni de la data emiterii ordinului de începere.
Trei credite în derulare
Creditul de 95 de milioane de lei (accesat inițial la o valoare de 70 de milioane și suplimentat în 2023) a avut o perioadă de grație de 36 de luni, care se împlinește în acest an. Rambursarea creditului va fi făcută începând din 2025 și până în 2035. În afară de acest credit, CJ Sibiu mai plătește rate pentru alte două credite (accesate în 2007 pentru modernizarea Aeroportului și în valoare totală de 90 de milioane de lei), al căror termene de rambursare se împlinesc în 2032 și, respectiv, 2033.
Sursa foto principală: arhiva Turnul Sfatului
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: dublare contract , contract de finantare , cheltuieli neeligibile , Consiliul Judetean Sibiu , Reabilitare Sediu
Vizualizari: 2756
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Sparrow pentru Iubi
Acum 2 ore
CX
Acum 2 ore
Alzara 1918
Acum 2 ore
Un sibian vero
Acum 2 ore
@cash