De câteva săptămâni compania de transport în comun a Sibiului folosește Inteligența Artificială pentru a le spune sibienilor care călătoresc cu autobuzul când trebuie să coboare și în ce stație. Oficialii Tursib au explicat pentru Turnul Sfatului că modernizarea vine la pachet cu reducere de costuri, de timp și o claritate sporită a mesajului transmis.
Sibienii care merg cu autobuzul au putut constata în ultimele săptămâni că vocea care le spune în română și engleză ce stație urmează și ce legături există s-a schimbat. Și nu este vocea vreunei actrițe a Teatrului Național din Sibiu, ci o voce artificială, inventată de AI.
Iată un exemplu recent dintr-un autobuz din Sibiu:
Contactați de reporterul Turnul Sfatului, oficialii Tursib au explicat că noua voce a devenit activă după introducerea noilor autobuze către localități din Zona Metropolitană. Dată fiind necesitatea realizării unor anunțuri audio noi, specialiștii în comunicare ai companiei au apelat la AI. Cu rezultate foarte bune.
”Într-un efort de modernizare a serviciilor oferite și de aliniere la noile cerințe ale rețelei extinse de transport, Tursib a demarat un proiect amplu de actualizare a sistemului de anunțuri vocale din autobuzele sale. Proiectul vine ca răspuns direct la extinderea rețelei de transport public în zona metropolitană a Sibiului, precum și la nevoia de a oferi călătorilor un serviciu mai accesibil, eficient și conform normelor legale în vigoare.
Odată cu dezvoltarea transportului public și introducerea de noi rute care leagă municipiul Sibiu de localitățile limitrofe (Cristian, Roşia respectiv Poplaca), a devenit necesară actualizarea sistemului de informare audio din mijloacele de transport. Noile anunțuri includ atât denumirile actualizate ale stațiilor, cât și mesaje utile pentru orientarea pasagerilor, în special pentru persoanele cu deficiențe de vedere.
În premieră, înregistrările vocale au fost realizate cu ajutorul tehnologiei de inteligență artificială. Această soluție a fost aleasă din mai multe considerente: eficiența costurilor, rapiditatea implementării și uniformizarea tonului și calității anunțurilor. Cu peste 350 de mesaje vocale necesare pentru acoperirea întregii rețele de transport, utilizarea AI a permis generarea promptă a unor înregistrări clare, coerente și ușor de înțeles”, explică Raluca Racz, purtător de cuvânt al Tursib.
Până în prezent, noile mesaje AI au fost utilizate doar pe anumite rute și trasee, însă observând succesul lor, urmează să fie extinse pe toată rețeaua. Plus că totul este mult mai rapid și mai ieftin, din punct de vedere al costurilor.
”Proiectul se află actualmente ȋn fază de testare finală, urmănd să fie implementat pe toată flota auto ȋn perioada următoare.
Este un pas firesc în direcția digitalizării serviciilor de transport public. Ne dorim nu doar să ținem pasul cu dezvoltarea urbană și cu cerințele legale, ci și să oferim o experiență de călătorie mai plăcută, sigură și accesibilă pentru toți utilizatorii.
Pe lângă beneficiile tehnice și economice, proiectul reflectă și angajamentul Tursib pentru incluziune socială și mobilitate urbană inteligentă. Prin aceste îmbunătățiri, transportul public din Sibiu face un pas important către standardele europene de calitate și accesibilitate”, au concluzionat oficialii Tursib.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: ai sibiu , AI , autobuz , video , Inteligența Artificială , transport , turisb , stiri sibiu
Vizualizari: 2784


Ultimele comentarii
Acum 3 ore
AndreiM
Acum 3 ore
No Name
Acum 4 ore
Ion
Acum 4 ore
Che
Acum 4 ore
Sofer