Patru firme și o asociere au depus oferte în cadrul procedurii de atribuire publică a contractului cadru de reparare și întreținere a străzilor din municipiul Sibiu. Trei dintre cei care au depus oferte concurează și pentru construirea unui nou tronson al străzii Ogorului.
Cu un buget maxim alocat pe patru ani de 96 de milioane de lei, cu tot cu TVA, contractul cadru de întreținere a străzilor municipiului Sibiu pentru următorii patru ani a fost scos la licitație de Primăria Sibiu la finele lunii august, cu termen de depunere a ofertelor fixat în prima zi a acestei săptămâni.
Dintre ofertele depuse, una singură aparține unei asocieri. Este vorba de asocierea Terra Building (lider) – Asterra Con, ambele din județul Sibiu. Terra Building este societatea care a câștigat ultimele licitații organizate în acest sens de către Primăria Sibiu, inclusiv cea finalizată în primăvara anului 2023. Acest din urmă contract cadru, deși a fost încheiat pe o perioadă de patru ani, s-a finalizat mai repede ca urmare a epuizării bugetului alocat, de aproximativ 60 de milioane de lei.
Celelalte patru oferte sunt individuale. Prima aparține Porr Construct, societate cu capital austriac, care a lucrat la autostrada Sibiu – Boița, pe care a dat-o în circulație cu cinci luni mai devreme de termen.
Geiger Transilvania se numără, de asemenea, printre companiile care au depus ofertă individiuală. Geiger Transilvania este una din companiile de construcții cu cea mai îndelungată prezență pe piața din Sibiu. Printre ultimele lucrări finalizate în municipiul Sibiu sunt reparațiile capitale din cartierul Terezian și modernizarea parțială a străzii Viitorului în zona căii ferate.
Prenis SRL, din Blaj, participă de asemenea la licitație. Anul acesta, aceeași societate de construcții - care în 2024 a avut o cifră de afaceri de 90,5 milioane de lei - a câștigat și licitația pentru atribuirea contractului de construire a unui centru de colectare cu aport voluntar în dealul Gușteriței. Contractul are o valoare de 30,5 milioane de lei.
În fine, cea de-a patra ofertă individuală a fost depusă de Europexpres, din Alba Iulia, firmă de construcții dezvoltată de proprietarul unui lanț local de benzinării cu numele Europa. Anul trecut, firma de construcții a avut o cifră de afaceri de 66 de milioane de lei.
Trei dintre cei cinci ofertanți participă și la licitația pentru modernizarea străzii Ogorului. Este vorba de Porr, Geiger și Terra Building.
Contractul-cadru va fi semnat cu primii doi constructori
În departajarea ofertelor depuse, prețul ofertei va conta în proporție de 80%, conform factorilor de evaluare stabiliți. Perioada de garanție acordată pentru lucrările de reparații de amploare (pentru suprafețe de peste 1.000 de mp) va conta în evaluare în proporție de 10%, la fel cât și cantitatea totală de material granular recuperat și refolosit în mixtura asfaltică.
Conform termenelor asumate, Primăria Sibiu va finaliza procedura de atribuire a contractului cel mai târziu în luna aprilie a anului viitor.
Primăria Sibiu a decis de aproape zece ani ca pentru lucrările de întreținere și reparație a străzilor din oraș să fie atribuit un contract-cadru, iar lucrările propriu zise să fie realizate în cadrul unor contractelor subsecvente. „Acest tip de contract se semnează cu primii doi ofertanți clasați în procedura de achiziție și are scopul de proteja beneficiarul: în cazul în care primul ofertant cu care se încheie contract subsecvent nu realizează lucrările calitativ și la timp, atunci beneficiarul are posibilitatea de a încheia contract cu cel de-al doilea ofertant, fără a mai fi nevoie de procedură de achiziție”, explicau reprezentanții Primăriei Sibiu.
Plățile în cadrul unui astfel de contract-cadru vor fi efectuate în funcție de lucrările realizate.
Conectați la Sibiu City App
Printre lucrările vizate de contractul de întreținere și reparații a străzilor se regăsesc de la reparații la suprafața carosabilă, trotuare sau piste de biciclete, la alei, parcări, acostamente, zone pietonale, alveole și poduri și podețe.
În zonele turistice, lucrările trebuie executate în regim de urgență: cel mult 24 de ore de la emiterea comenzii. „Datorită caracterului turistic al centrului istoric al municipiului Sibiu, toate lucrările de reparații în această zonă vor fi tratate ca intervenții în regim de urgență. Ofertantul are obligația de a lua în calcul acest lucru, în special la intervențiile necesare pentru remedierea defectelor survenite la suprafețele pavate cu piatră cubică sau plăci de andezit”, se arată în caietul de sarcini. Potrivit căruia, pentru lucrările de amploare (peste 1.000 de mp), garanția solicitată este de minim doi ani.
Potrivit caietului de sarcini, firma desemnată câștigătoare va trebui să asigure și monitorizarea stării tehnice a rețelei de străzi din oraș, dar să și urmărească sesizările pe care sibienii le trimit prin intermediul Sibiu City App.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 1670


Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Alzara 1918
Acum 2 ore
5
Acum 2 ore
Prâslea-cel-Voinic
Acum 3 ore
Radu
Acum 4 ore
Frectie la picior de lemn