Luni,
15.09.2025
Partial Noros
Acum
15°C

Semnal de alarmă: Se poate ajunge la construcția unei alte autostrăzi. ”Astfel de zone se ocolesc”

Semnal de alarmă: Se poate ajunge la construcția unei alte autostrăzi. ”Astfel de zone se ocolesc”

 

Există posibilitatea ca lucrările de reparație care se execută acum pe autostrada Sibiu – Orăștie, între Săliște și Cunța să nu poată asigura securitatea circulației autovehiculelor, este părerea unor experți citați astăzi în media centrală. Conform romanialibera.ro este posibil să se trebuiască un alt tronson de autostradă, care să ocolească zonele cu probleme dintre Săliște și Cunța. „Se va ajunge şi în zona aceasta  în care vom suporta din bugetul propriu reparaţiile, dacă soluţiile identificate acum nu sunt de termen lung. Ferească Dumnezeu să ajungem la varianta în care trebuie făcut un bypass, căci atunci vom cheltui o grămadă de bani. Autostrada a ajuns obiect de studiu la facultate despre cum nu trebuie să se construiască, se fac vizite ale studenţilor pe aceasta. Nu ştiu cum s-a ajuns aici, când toată lumea ştia de la început că este un teren cu argilă şi nisip. Este un pământ pe care nu se construieşte. În toate ţările civilizate, astfel de zone se ocolesc”, spune un fost oficial ce a lucrat în proiect, citat de romanialibera.ro.

”Vă spun că suntem ca la «Meșterul Manole»”

Această idee a fost vehiculată la sfârșitul lunii iulie și de directorul de investiții al CNADNR, Alin Goga. El a declarat în cadrul unei emisiuni a postului de televiziune Realitatea TV că autostrada trebuie închisă (n.r. ceea ce s-a și întâmplat între timp) și reconstruită de la zero. "O rezolvare tehnică ne costă 250 de milioane de euro. Tot ce am plătit trebuie scos afară și să construim, din nou, de la zero. Planurile de alunecare sunt atât de avansate și, ce este cel mai grav, este că noi am avut rapoarte comandate de CNADNR, de constructor care ne-au spus și am știut raportul doamnei Sanda Manea, profesor la Universitatea de Construcții București și ne-a zis că sunt greșeli de proiectare și de execuție. Am știut din decembrie, anul trecut, și noi am plătit autostrada integral, în condițiile în care noi am știut că lucrurile sunt făcute greșit. Aceste 300 de note de neconformitate au fost făcute de firma CONSITRANS – consultant pe lucrare. Nu firma asta era inginerul. Era consultant și ăla spune "vezi că nu sunt în reguă". Noi le-am ascuns, l-am dat pe ăla afară și am pus niște salariați de-ai noștri. CONSITRANS a câștigat în tribunal și trebuie să le dăm și zece milioane de lei. Punem niște salariați și oricât de bine intenționați ar vrea să fie, nu au experiența de șantier pentru că sunt oameni care au stat mai mult la birouri și ei depind de un director. Specialiștii care au verificat calitatea tehnică a construcțiilor le-a luat o zi să spună că e în regulă. Autrostrada trebuie închisă (…) Vă spun că suntem ca la "Meșterul Manole": ce am construit și am plătit: 150 de milioane de euro trebuie să scoatem tot afară și – am vorbit asta cu profesori universitari, cu absolut toată lumea – în condițiile în care am știut că recepționăm un lucru defect. A fost o pasivitate”, a spus directorul de investiții al CNADNR. autostrada 2

”Orice lucrare este executată pe cheltuiala celor de la Salini Impregilo SpA”

Dealtfel, compania recunoaște oficial într-un comunicat, în luna aprilie, că în această zonă constructorul nu a respectat soluțiile proiectelor tehnice. ”Se poate aprecia pe baza datelor din teren că degradările semnalate în această zonă sunt cauzate de nerespectarea la execuție a soluției proiectate în corelare cu natura argiloasă și starea de consistență redusă, respectiv capacitatea portantă a terenului de fundare. Având în vedere caracterul de PUCM (pământ cu umflături și contracții mari – n.r.) a argilelor din teren și posibila circulație haotică a apei în zonele adiacente și în profunzime se estimează că vor exista în continuare fisurări ale straturilor rutiere provenind din comportarea ansamblului rambleu/teren de fundare necesitând pe termen scurt monitorizarea acestora. Se consideră că este necesară aplicarea integrală și corectă a soluției proiectate”, mai informează CNADNR. Aceeași sursă reiterează ideea potrivit căreia cei 22,11 km de autostradă dintre Săliște și Cunța (lotul 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu) nu sunt încă recepționați, iar orice lucrare este executată pe cheltuiala celor de la Salini Impregilo SpA”, se arată în comunicatul CNADNR.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

4 comentarii

ToTo

Acum 10 ani

Sunt sigur ca Bypass -ul ar fi cea mai sigura solutie si paradoxal cred ca si cea mai ieftina mai ales ca pana la realizarea acestuia se poate utiliza si tronsonul actual. Trebuie sa recunoastem problema si sa o rezolvam, asta e, nimeni nu e perfect. Numai sa va apucati odata de treaba, sa nu trebuiasca ne coboram la saliste de pe autostrada pitesti - Sibiu
Raspunde

gogu din rampa

Acum 10 ani

Intrbati pe cineva care au lucrat la CONCEFA Sibiu,cat ciment si fier beton sa bagat prin acele locuri la reconstructia caii ferate,in apropiere de Apoldu de Jos.Pacat ca nu mai traieste ing.Budac
Raspunde

hop

Acum 10 ani

mai tot ce se construieste ....in tara,este de proasta calitate,scump,fara garantie,deoarece,traim intr-o tara in care se fura tot ce nu-i batut in cuie,NICIODATA,atita timp cit sistemul actual nu se schimba,nu se va intimpla NIMIC pozitiv in tara noastra,adica NU SE VREA O SCHIMBARE,toti stim asta...... stiu ca nu spun nimic nou !!!
Raspunde

NICOLAE

Acum 10 ani

daca facem un bypass sa nu trebuiasca si perfuzie.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus