Din cele 9.658 de incidente raportate de sibieni anul trecut prin Sibiu City App, reprezentanții Primăriei Sibiu anunță că le-au soluționat pe toate, mai puțin cinci. Procent ridicat de soluționare a sesizărilor este anunțat și pe anul în curs (94%).
Informațiile despre gradul ridicat de rezolvare a problemelor sesizate de sibieni a fost dat publicității de către consilierul local Raul Apostoiu (USR). ”Raportul solicitat Primăriei Sibiu de utilizarea a modulului incidente din Sibiu City App mai scoate în evidență și alte informații importante: în 2021 sibienii au înregistrat 9.658 de incidente, din care 9.563 au fost închise (soluționate); de la începutul anului până în prezent s-au înregistrat 3.315 de incidente, închise fiind 3.136”, scrie Raul Apostoiu pe pagina sa de Facebook.
Consilierul local arată că parcările neregulamentare sunt principalele sesizări, dar și faptul că din acest an au început să apară cele al căror subiect este aruncarea de deșeuri în locuri nepermise. ”În top-ul incidentelor semnalate se mai află cele legate de gropi în carosabil, iluminat public lipsă sau defect, alte sesizări legate de străzi”.
Cât de satisfăcuți sunt sibienii?
Gradul extrem de ridicat de rezolvare a sesizărilor sibienilor vine în contextul în care, ca urmare a publicării unui articol despre modul în care Poliția locală a rezolvat o astfel de sesizare, mai mulți locuitori ai orașului au reacționat. Și au arătat că și în cazul lor, sesizările au fost ”închise” (în sensul de soluționate), deși problemele nu au fost rezolvate.
Iar consilierul local Raul Apostoiu tocmai asta propune, ca aplicația să indice și gradul de satisfacție al cetățenilor raportat la modul de rezolvare a sesizărilor lor. ”Am analizat și transmis primăriei Sibiu câteva propuneri pentru îmbunătățirea funcționalității modului «raportare incidente» care consider că vor crește gradul de încredere în utilizarea ei și vor oferi o evidență mai bună privind eficiența soluționării incidentelor de către fiecare departament sau serviciu în parte: introducerea unui sistem de măsurare a gradului de satisfacție al cetățenilor, prin acordarea unei note (rating) departamentului sau serviciului responsabil, însoțit de un comentariu; timpii de răspuns de la primirea până la soluționarea incidentului pe fiecare departament sau serviciu”.
Totodată, Raul Apostoiu propune și identificarea cetățenilor care abuzează de raportările de incidente, dar și afișarea, în interiorul aplicației, a numărului total de incidente și a timpilor medii de rezolvare pentru a încuraja sibienii să utilizeze aplicația. ”De ce insist pentru utilizarea aplicația Sibiu CityApp de cât mai mulți sibieni? Pentru că este cea mai facilă, rapidă și eficientă metodă de a transmite o problemă reală primăriei Sibiu, într-o manieră transparentă și trasabilă prin care cu siguranță puteți deveni cetățeni mai buni dar și să faceți viața concitadinilor un pic mai ușoară”, consideră Raul Apostoiu.
Sibiu City App este o aplicație dezvoltată de către sibienii de la Eventya și care a fost lansată în ianuarie 2018. Pe lângă modulul de sesizări, aplicația include o serie de alte informații utile, noutăți legate de Sibiu și evenimentele de aici.
Citește și Sesizați despre un șofer care a parcat în parc, polițiștii locali din Sibiu au ales să mintă
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 1731
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Emila Elzoroaba
Acum 9 ore
Aci Duțu
Acum 9 ore
@Sibian vâlcean
Acum 9 ore
Moș Teacă
Acum 9 ore
Aci Duțu