Miercuri,
29.06.2022
Cer Senin
Acum
22°C

Primăria: 99,9% din sesizările trimise de locuitorii orașului au fost rezolvate

Primăria: 99,9% din sesizările trimise de locuitorii orașului au fost rezolvate

Din cele 9.658 de incidente raportate de sibieni anul trecut prin Sibiu City App, reprezentanții Primăriei Sibiu anunță că le-au soluționat pe toate, mai puțin cinci. Procent ridicat de soluționare a sesizărilor este anunțat și pe anul în curs (94%).

Informațiile despre gradul ridicat de rezolvare a problemelor sesizate de sibieni a fost dat publicității de către consilierul local Raul Apostoiu (USR). ”Raportul solicitat Primăriei Sibiu de utilizarea a modulului incidente din Sibiu City App mai scoate în evidență și alte informații importante: în 2021 sibienii au înregistrat 9.658 de incidente, din care 9.563 au fost închise (soluționate); de la începutul anului până în prezent s-au înregistrat 3.315 de incidente, închise fiind 3.136”, scrie Raul Apostoiu pe pagina sa de Facebook.

Consilierul local arată că parcările neregulamentare sunt principalele sesizări, dar și faptul că din acest an au început să apară cele al căror subiect este aruncarea de deșeuri în locuri nepermise. ”În top-ul incidentelor semnalate se mai află cele legate de gropi în carosabil, iluminat public lipsă sau defect, alte sesizări legate de străzi”.

Cât de satisfăcuți sunt sibienii?

Gradul extrem de ridicat de rezolvare a sesizărilor sibienilor vine în contextul în care, ca urmare a publicării unui articol despre modul în care Poliția locală a rezolvat o astfel de sesizare, mai mulți locuitori ai orașului au reacționat. Și au arătat că și în cazul lor, sesizările au fost ”închise” (în sensul de soluționate), deși problemele nu au fost rezolvate.

Iar consilierul local Raul Apostoiu tocmai asta propune, ca aplicația să indice și gradul de satisfacție al cetățenilor raportat la modul de rezolvare a sesizărilor lor. ”Am analizat și transmis primăriei Sibiu câteva propuneri pentru îmbunătățirea funcționalității modului «raportare incidente» care consider că vor crește gradul de încredere în utilizarea ei și vor oferi o evidență mai bună privind eficiența soluționării incidentelor de către fiecare departament sau serviciu în parte: introducerea unui sistem de măsurare a  gradului de satisfacție al cetățenilor, prin acordarea unei note (rating) departamentului sau serviciului responsabil, însoțit de un comentariu; timpii de răspuns de la primirea până la soluționarea incidentului pe fiecare departament sau serviciu”.

Totodată, Raul Apostoiu propune și identificarea cetățenilor care abuzează de raportările de incidente, dar și afișarea, în interiorul aplicației, a numărului total de incidente și a timpilor medii de rezolvare pentru a încuraja sibienii să utilizeze aplicația. ”De ce insist pentru utilizarea aplicația Sibiu CityApp de cât mai mulți sibieni? Pentru că este cea mai facilă, rapidă și eficientă metodă de a transmite o problemă reală primăriei Sibiu, într-o manieră transparentă și trasabilă prin care cu siguranță puteți deveni cetățeni mai buni dar și să faceți viața concitadinilor un pic mai ușoară”, consideră Raul Apostoiu.

Sibiu City App este o aplicație dezvoltată de către sibienii de la Eventya și care a fost lansată în ianuarie 2018. Pe lângă modulul de sesizări, aplicația include o serie de alte informații utile, noutăți legate de Sibiu și evenimentele de aici.

Citește și Sesizați despre un șofer care a parcat în parc, polițiștii locali din Sibiu au ales să mintă

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

11 comentarii

Jiji Berbecali

Acum 1 lună

Tuturor le-au trimis mesaj inapoi doar la aia 5% au uitat sa trimita. Doar minciuni scot astia de la pri marie. Sigur au gresit procentele, cred ca este exact invers, au rezolvat doar 5%.
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 lună

Pai si aia 1 din 1000 de ce nu?
Raspunde

Alex

Acum 1 lună

Am reclamat acum un an un reflector vandalizat pe podul iluminat arhitectural din parcul Subarini, sticla sparta si firele rupte si neizolate prezentand pericol de electrocutare. Raspuns din partea Departamentuli Tehnic Management Energetic "Va informam ca sesizarea dvs. se va solutiona in viitor." Reclamatie inchisa, in sistem apare ca solutionat si intra in acei 99.9%. In realitate insa, la 10 luni de la reclamatie nu s-a solutionat nimic, reflectorul respectiv este in continuare spart si neinlocuit, firele insa au fost izolate cu 10cm banda si lasate atarnand pe asfalt. Atat s-a putut.
Raspunde

Kokos

Acum 1 lună

Primaria minte cu nerusinare . Pentru cel putin jumatate din problemele semnalate rezolvarea consta in mesajul : "se va rezolva in viitor" ! Sau mesajul " sesizarea a fost trimisa departamentului x" . Si cu asta a fost inchisa sesizarea . Foarte putine sesizari au fost rezolvate cu adevarat!
Raspunde

Elzorab

Acum 1 lună

Noste mincinosi ordinari. Faptul ca o sesizare e inchisa nu inseam a ca e rezolvata. Doar eu am facut cateva anul trecut si anul asta care nu s-au rezolvat nici astazi...Astia ne aburesc pe banda rulanta. Pun pariu ca de vina e Putin.
Raspunde

Elzorab

Acum 1 lună

Merita o mica onvestigatoe pe tema asta. Luati sesizarile si vedeti efectiv ce s-a rezolvat. Atunci veti intelege defapt cu ce se ocupa primaria.....cu minciuni. Atat.
Raspunde

Ganz

Acum 1 lună

Comuniștii mințeau mai puțin.
Raspunde

Laurentiu

Acum 1 lună

Eu de 6 luni am sesizat primariei o problema pe calea Poplacii la trecerea de pietioni, de langa sensul giratoriu cu Str. Cristian. Trecerea de pietoni in sensul de mers spre V. Aurie se învecinează cu spatii de parcare chiar in dreptul trecerii, nefiind alocat un spatiu hasurat in parcare pt a putea avea acces direct la trecere, in momentul de fata pietonii fiind nevoiti sa ocoleasca masinile parcate, pt a putea traversa trecerea. Sa facem un exercițiu de imaginatie, cum poate o persoana cu un carucior de copii, sa traverseze trecerea pe un spatiu de 40 cm dintre masini, ne mai punind ca ieșim pe trecere direct dintre masini într-o zona supraaglomerata.Raspunsul primărie, in primele 2 luni "solicitatre dv e in lucru la serviciu tehnic" dupa care nici nu s-au mai sinchisit sa imi raspunda, cu toate ca le-am amintit ca au obligatia legala de a-mi da un raspuns in termen de 30 de zile. Deci 99.9%
Raspunde

Sth

Acum 1 lună

am facut nenumarate sesizari prin aplicatie si primeam un raspuns ca va fi solutionata si se inchidea fara posibilitate de a reveni cu un text si la cele care dupa cateva luni nu am primit raspuns si am scris iara ca vreau un raspuns am primit la fel raspunsul ca se va rezolva si au fost inchise fara drept de a putea sa mai scri ceva. Ar trebui sa aiba feed-back la fiecare sesizare sa poata cetateanul sa scrie daca a fost sau nu rezolvata problema si sa dea calificativ. Sa vedem atunci tot asa minte primaria?...
Raspunde

Sibian..

Acum 1 lună

Vrajeli. Invit un jurnalist sa mearga pana in fata hotelului Ramada, trotuarul de pe partea Casei de Cultura, chiar in colt langa statia de taxi e o GAURA imensa langa un capac de canal. Daca nu esti atent iti rupi piciorul acolo. La sesizarea mea facuta in martie mi s-a raspuns "se va rezolva in viitor" si a fost inchisa. Probabil in statistici apare rezolvata, in realitate gaura e si mai mare.
Raspunde

A 6-a sesizare

Acum 1 lună

Am depus 3 sesizari pentru o groapa pe strada Cernei. Se solutioneaza de cate ori ploua, ca se astupa cu apa. E gaura de 3 ani....noroc cu aplicatia si functionarii silitori
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus