Vineri,
23.02.2024
Cer Senin
Acum
14°C

Primăria a semnat contractul pentru SF-ul altor 5,1 km de pistă de biciclete pe malul Cibinului

Primăria a semnat contractul pentru SF-ul altor 5,1 km de pistă de biciclete pe malul Cibinului

Primăria Sibiu a semnat în cursul lunii decembrie contractul pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate care să preceadă proiectarea și execuția altor 5,1 km de pistă de biciclete pe malul Cibinului.

Contractul a fost atribuit prin procedură publică unei asocieri condusă de patru societăți, al căror lider este Aquacon Proiect, din Sibiu. În asociere mai sunt Neo Plan, DDA Power Design și E.Prof.Serv, toate societăți sibiene.

La licitație a mai participat încă o asociere de opt companii, condusă de Via Prodesign din Cluj-Napoca.

Valoarea contractului este de 268.800 de lei, la care se adaugă TVA (față de 310.000 de lei, estimat înainte de atribuire). Termenul de finalizare a studiului de fezabilitate solicitat este de trei luni de la semnarea contractului.

Din Turnișor până la ieșirea spre Agnita

Studiul de fezabilitate solicitat ar urma să completeze amenajarea malurilor Cibinului începută pe tronsonul I, cel cuprins între șoseaua Alba Iulia și varianta ocolitoare a Sibiului, în cadrul contractului semnat cu Con-A pentru amenajarea pistei de biciclete.

”Proiectul ar urma să asigure crearea unui spațiu verde cu funcțiuni de agrement, dar și conectivitatea între diverse cartiere ale orașului în cadrul unui proiect integrat de infrastructură publică, proiect care ar urma să transforme râul Cibin într-un reper urbanistic al orașului”, se arată în tema de proiectare elaborată de Biroul pentru proiecte cu finanțare internațională (biroul care a implementat și proiectul pistei de biciclete aflată acum în construire pe malul Cibinului).

Cele două tronsoane pentru care este cerută elaborarea studiului de fezabilitate au o lungime însumată de 5,1 km: tronsonul II este cel cuprins între zona ”La Cascade” (str. Trandafirilor din cartierul Turnișor, unde este propus și viitorul centru de agrement și sport care să includă și un aqua-park) și șoseaua Alba Iulia, iar tronsonul III este cel cuprins între centura ocolitoare a Sibiului, strada Podului și strada Ștefan cel Mare.

În cadrul studiului de fezabilitate urmează elaborată propunerea ideală pentru amenajarea unei piste de biciclete care să o continue pe cea aflată acum în construire. Totodată, sunt solicitate variantele optime pentru amenajarea de alei de promenadă cu bănci și locuri de relaxare, dar și a unor spații verzi (prin defrișarea vegetației existente, modelarea terenului și plantarea de plante perene, inclusiv plantare arbori și arbuști).

Este solicitată și studierea amenajării de facilități pentru recreere pe terenurile amenajate, achiziționarea și montarea elementelor constructive de tipul foișoarelor și pergolelor, grupuri sanitare, sistem de supraveghere video și mobilier urban.

”Se vor prezenta planșe și simulări de reamenajare/reconfigurare a zonei pentru o evidențiere vizuală clară a conceptului propus, iar după aprobarea acestuia se va trece la elaborarea studiului de fezabilitate”, solicită reprezentanții administrației locale prin caietul de sarcini.

Citește și Astrid Fodor, despre pistele de pe Cibin: ”aspectul malurilor va fi cel pe care ni-l dorim cu toții: o zonă naturală frumoasă”

 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

Un biciclist

Acum 1 an

teren este, asa ca latimea trebuie sa fie de 3m nu gluma proasta de 2m - standard sibian - proiectat de unii ce n-au circulat pe biciclete in viata lor. Apoi vazand poza de mai sus si schitele vechi , scoateti naibii balustrada aia metalica - periculoasa in caz de cazaturi. Lasati pista deschisa spre natura, spre verde, spre Cibin, e mai sigur asa. Apoi scoateti rigola periculasa daca este incalcata cu roata fata. Dati panta spre rau si nu mai puneti milioane de borduri!
Raspunde

Un sibian

Acum 1 an

Iesirea spre(!) Agnita!

Raspunde

Eu.

Acum 1 an

În curând o să avem zeci de km piste betonate pentru trotinete,biciclete etc ......dar n-o să mai avem RÂU...
Raspunde

VP

Acum 1 an

Nu sunt un "laudator al Primariei Sibiu", mai repede dimpotriva, totusi, aceasta lucrare e una foarte practica si necesara in oras. Exista plusuri si minusuri in orice investitie, important e ca atunci cand "tragem linie si adunam" plusurile sa primeze...

Raspunde

Bubi Seven

Acum 1 an

Plusul este pentru firmele de casa ale primariei care isi umfla buzunarele iar minusul este pentru natura si cetatenii orasului.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus