După deschiderea circulației în 15 decembrie 2022, pe primul lot al autostrăzii Sibiu – Pitești au mai rămas lucrări de executat în afara căii de rulare. Toate aceste lucrări sunt acum finalizate, iar joi, 27 aprilie, este programată recepția la terminarea lucrărilor.
Centrul de întreținere și coordonare de la Boița, plantarea de copaci sau ”aliniamente pentru ghidarea liliecilor” sunt printre lucrările rămase de executat de către constructorii români angajați în cadrul Porr Construct SRL, companie cu acționariat austriac. În primăvara lui 2019, aceasta a fost angajată de către CNAIR (în urma unei licitații lansată din iulie 2017) pentru proiectarea - în decurs de 12 luni - și execuția în cel mult 36 de luni a primului lot din autostrada Sibiu – Pitești. Este vorba de lotul cuprins între Sibiu și Boița, cu o lungime de 13,17 km.
Termenul contractual de finalizare a autostrăzii a fost 28 mai 2023: doar că cei de la Porr Construct au reușit să termine proiectarea mai repede decât termenul de 12 luni, astfel încât în martie 2020 – când a fost emis, oficial, ordinul de începere a execuției – de la organizarea de șantier la ample săpături pentru terasamente erau deja lucrări demarate.
În contextul restricțiilor din pandemie, lucrările au menținut un ritm bun, care a permis deschiderea circulației cu o jumătate de an înainte de termen. ”În data de 15 decembrie 2022 a avut loc recepția la terminarea lucrărilor pentru tronsonul nou de autostradă Sibiu – Boița (împreună cu cele două noduri rutiere, trei viaducte, patru poduri, 21 de pasaje inferioare și un pasaj superior, zonă de deservire), ocazie care a determinat deschiderea traficului rutier. În data de 24 aprilie 2023 au fost terminate lucrările aferente Centrului de întreținere și coordonare de la Boița și lucrările de realizare plantații și aliniamente pentru ghidarea liliecilor. Pentru aceste lucrări a fost convocată recepția la terminarea lucrărilor în data de 27 aprilie 2023”, anunță, pentru cititorii Turnul Sfatului, cei care au asigurat supervizarea lucrărilor, adică asocierea TPG Inginerie SRL – Septembrie Consulting SRL.
Garanție până în 2033
De subliniat faptul că, în cadrul licitației câștigată pentru acest contract, reprezentanții Porr Construct au ofertat o garanție de zece ani de la semnarea procesului verbal la recepția lucrărilor. Este o perioadă dublă față de cea pe care, de obicei, constructorii o oferă lucrărilor de infrastructură rutieră.
De amintit faptul că secțiunea I a autostrăzii Sibiu – Pitești măsoară 14,15 km lungime, dar în contractul semnat cu Porr Construct SRL au fost cuprinși doar 13,17 km (de unde și numele ”lot 1 al secțiunii I”). Restul de 0,98 km din secțiunea I a rămas a fi proiectat și executat împreună cu secțiunea II a autostrăzii (Boița – Cornetu).
Pe aceeași autostradă Sibiu – Pitești, cei de la Porr Construct au câștigat și licitația pentru secțiunea a patra, între Tigveni și Curtea de Argeș (tronson de doar 9,68 de km, dar cu multe lucrări de artă).
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: receptia la terminarea lucrari , autostrada termen garantia dub , termen de garantie autostrada , sibiu boita , autostrada Sibiu pitesti , Porr Construct
Vizualizari: 177779
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Sibian
Acum 5 ore
Asdfasdf
Acum 5 ore
T.
Acum 5 ore
Dan Fusoi
Acum 5 ore
Eu