În acest an ar urma să se dea în folosință 14,58 kilometri de autostradă din Sibiu – Pitești, conform datelor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar pentru restul de aproape 150 de kilometri din ce va rămâne de construit din această autostradă, precum și autostrada Sibiu – Făgăraș, trebuie să așteptăm până în 2028.
În total, pe cele două autostrăzi mai sunt de construit 161,19 kilometri, dintre care tronsonul 3 din Sibiu – Făgăraș și Tronsonul 3 din Sibiu – Pitești vor fi gata în 2027, fiind vorba, în total, de 64,87 kilometri.
În 2028 ar urma să se încheie tronsoanele 1,2 și 4 din Sibiu – Făgăraș în total, 50,41 de kilometri și cei 31,33 de kilometri ai tronsonului 2 (Boița - Cornetu), din Sibiu – Pitești.
În acest an, însă, doar 14,58 kilometri de autostradă sunt aștepați a fi inaugurați.
Acești aproape 15 kilometri sunt a doua parte din tronsonul 5 al autostrăzii Sibiu – Pitești, Curtea de Argeș-Pitești. La finalul anului trecut au mai fost inaugurați aici 15,77 kilometri, cuprinși între nodurile rutiere de la Bascov și Băiculești, iar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, susținea că restul va fi gata în primăvara anului 2025.
În total, sunt investiții pe șantierele de autostradă rămase de construit, Sibiu – Pitești și Sibiu – Făgăral de 3,89 miliarde de euro fără TVA.
Ca o comparație, în 2024 românii au cheltuit în primele 6 luni aproximativ 4 miliarde de euro pe concedii petrecute în străinătate, conform Business Magazin.
Nu se așteaptă minuni de la turcii care construiesc Sibiu – Făgăraș
Makyol Insaat Turizm ve Ticaret Anonim Sirketi este asocierea turcă ce va construi autostrada Sibiu – Făgăraș în întregime, iar capacitatea lor de a termina obiectivul la timp, respectiv tronsonul 3 în 2027 și tronsoanele 1, 2 și 4 nu poate fi estimată în acest moment.
Surse din CNAIR spun pentru Turnul Sfatului că turcii vor avea de lucrat pe aproximativ 70 de kilometri de autostradă pe Sibiu - Făgăraș, fără o experiență prealabilă înRomânia.
”Față de lucrările din Moldova, o problemă pe Sibiu – Făgăraș este clima, sunt diferențe mari de temperatură între zi și noapte, iar iernile sunt mult mai reci, decât în nord-estul României. În plus, pe lotul 2 unde este societatea Consitrans este supervizor e o chestiune care poate pune mari probleme, este vorba de un filon de sare, chiar sub un pasaj”, spune sursa noastră.
S-a dat exemplul, în acest caz, a podului din Nistorești, județul Prahova, care a fost demolat în martie 2024 după ce s-a înclinat din cauza unui filon de sare care se afla în sol, la baza lui.
La o expertizare din anul 2018 s-a stabilit că acolo erau probleme serioase la fundația podului, în mare parte provocate de un filon de sare care se afla exact sub pod.
Acest strat de sare este erodat încet, dar sigur de apele subterane, provocând mai multe alunecări de teren.
Sarea a început să iasă la suprafaţă la doar câteva zeci de metri distanţă de podul CFR. Acesta este şi motivul pentru care unul dintre piloanele de susţinere ale podului, care se află poziţionat exact pe axul DN1, s-a afundat în sol, iar pasarela a făcut o boltă vizibilă cu ochiul liber, scria Libertatea în martie 2024.
Ce mai este de construit:
Autostrada Sibiu – Făgăraș
Tronsonul 1 (Boița - Avrig)
Constructor: Makyol Insaat Turizm ve Ticaret Anonim Sirketi
Distanță: 14,25 km
Termen de finalizare: 2028
Costuri: 2,10 miliarde lei
Tronsonul 2 (Mârșa – Arpașu de Jos), 14,25 km
Constructor: Makyol Insaat Turizm ve Ticaret Anonim Sirketi
Distanță: 19,9 km
Termen de finalizare: 2028
Costuri: 1,54 miliarde lei
Tronsonul 3 (Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus), 17,61 km
Constructor: Makyol Insaat Turizm ve Ticaret Anonim Sirketi
Distanță: 17,61 km
Termen de finalizare: 2027
Costuri: 1,77 miliarde lei
Tronsonul 4 (Sâmbăta de Sus - Făgăraș), 16,26 km
Constructor: Makyol Insaat Turizm ve Ticaret Anonim Sirketi
Distanță: 16,26 km
Termen de finalizare: 2028
Costuri: 1,19 miliarde lei
Autostrada Sibiu – Pitești
Tronsonul 2 (Boița - Cornetu)
Constructor: Mapa Insaat ve Ticaret
Distanță: 31,33 km
Termen de finalizare: 2028
Costuri: 4,15 miliarde lei
Tronsonul 3 (Cornetu - Tigveni)
Constructor: WeBuild - Tancrad
Distanță: 37,4 km
Termen de finalizare: 2027
Costuri: 5,32 miliarde lei
Tronsonul 4 (Tigveni – Curtea de Argeș)
Constructor: Porr Constructor
Distanță: 9,86 km
Termen de finalizare: 2027
Costuri: 1,67 miliarde lei
Tronsonul 5 (Curtea de Argeș - Pitești)
Constructor: WeBuild
Distanță: 30,35 km
Termen de finalizare: 2025
Costuri: 1,71 miliarde lei
Sursa foto: 130km.ro
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: supravegherea lucrarilor pe au , costuri autostrada sibiu fagar , teren de vanzare in carta , teren de vanzare , pret autostrada sibiu fagaras , autostrada Sibiu Făgăraș , teren
Vizualizari: 49262
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Emil
Acum 3 ore
Emil
Acum 3 ore
Jorj
Acum 3 ore
Serios?
Acum 3 ore
Agariciul