Marţi,
29.04.2025
Cer Senin
Acum
15°C

Hartă: Peste 3 ani ar trebui să se termine toate autostrăzile care leagă Sibiul de restul țării. Investiții de 3,89 miliarde de euro

Hartă: Peste 3 ani ar trebui să se termine toate autostrăzile care leagă Sibiul de restul țării. Investiții de 3,89 miliarde de euro

În acest an ar urma să se dea în folosință 14,58 kilometri de autostradă din Sibiu – Pitești, conform datelor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar pentru restul de aproape 150 de kilometri din ce va rămâne de construit din această autostradă, precum și autostrada Sibiu – Făgăraș, trebuie să așteptăm până în 2028.

În total, pe cele două autostrăzi mai sunt de construit 161,19 kilometri, dintre care tronsonul 3 din Sibiu – Făgăraș  și Tronsonul 3 din Sibiu – Pitești vor fi gata în 2027, fiind vorba, în total, de 64,87 kilometri.

În 2028 ar urma să se încheie tronsoanele 1,2 și 4 din Sibiu – Făgăraș în total, 50,41 de kilometri și cei 31,33 de kilometri ai tronsonului 2 (Boița - Cornetu), din Sibiu – Pitești.

În acest an, însă, doar 14,58 kilometri de autostradă sunt aștepați a fi inaugurați.

Acești aproape 15 kilometri sunt a doua parte din tronsonul 5 al autostrăzii Sibiu – Pitești, Curtea de Argeș-Pitești. La finalul anului trecut au mai fost inaugurați aici 15,77 kilometri, cuprinși între nodurile rutiere de la Bascov și Băiculești, iar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, susținea că restul va fi gata în primăvara anului 2025.

În total, sunt investiții pe șantierele de autostradă rămase de construit, Sibiu – Pitești și Sibiu – Făgăral de 3,89 miliarde de euro fără TVA.

Ca o comparație, în 2024 românii au cheltuit în primele 6 luni aproximativ 4 miliarde de euro pe concedii petrecute în străinătate, conform Business Magazin.

Nu se așteaptă minuni de la turcii care construiesc Sibiu – Făgăraș

Makyol Insaat Turizm ve Ticaret Anonim Sirketi este asocierea turcă ce va construi autostrada Sibiu – Făgăraș în întregime, iar capacitatea lor de a termina obiectivul la timp, respectiv tronsonul 3 în 2027 și tronsoanele 1, 2 și 4 nu poate fi estimată în acest moment.

Surse din CNAIR spun pentru Turnul Sfatului că turcii vor avea de lucrat pe aproximativ 70 de kilometri de autostradă pe Sibiu - Făgăraș, fără o experiență prealabilă înRomânia.

”Față de lucrările din Moldova, o problemă pe Sibiu – Făgăraș este clima, sunt diferențe mari de temperatură între zi și noapte, iar iernile sunt mult mai reci, decât în nord-estul României. În plus, pe lotul 2 unde este societatea Consitrans este supervizor e o chestiune care poate pune mari probleme, este vorba de un filon de sare, chiar sub un pasaj”, spune sursa noastră.

S-a dat exemplul, în acest caz, a podului din Nistorești, județul Prahova, care a fost demolat în martie 2024 după ce s-a înclinat din cauza unui filon de sare care se afla în sol, la baza lui.

La o expertizare din anul 2018 s-a stabilit că acolo erau probleme serioase la fundația podului, în mare parte provocate de un filon de sare care se afla exact sub pod.

Acest strat de sare este erodat încet, dar sigur de apele subterane, provocând mai multe alunecări de teren.

Sarea a început să iasă la suprafaţă la doar câteva zeci de metri distanţă de podul CFR. Acesta este şi motivul pentru care unul dintre piloanele de susţinere ale podului, care se află poziţionat exact pe axul DN1, s-a afundat în sol, iar pasarela a făcut o boltă vizibilă cu ochiul liber, scria Libertatea în martie 2024.

Ce mai este de construit:

Autostrada Sibiu – Făgăraș

Tronsonul 1 (Boița - Avrig)

Constructor: Makyol Insaat Turizm ve Ticaret Anonim Sirketi

Distanță: 14,25 km

Termen de finalizare: 2028

Costuri: 2,10 miliarde lei

 

Tronsonul 2 (Mârșa – Arpașu de Jos), 14,25 km

Constructor: Makyol Insaat Turizm ve Ticaret Anonim Sirketi

Distanță: 19,9 km

Termen de finalizare: 2028

Costuri: 1,54 miliarde lei

 

Tronsonul 3 (Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus), 17,61 km

Constructor: Makyol Insaat Turizm ve Ticaret Anonim Sirketi

Distanță: 17,61 km

Termen de finalizare: 2027

Costuri: 1,77 miliarde lei

 

Tronsonul 4 (Sâmbăta de Sus - Făgăraș), 16,26 km

Constructor: Makyol Insaat Turizm ve Ticaret Anonim Sirketi

Distanță: 16,26 km

Termen de finalizare: 2028

Costuri: 1,19 miliarde lei

 

Autostrada Sibiu – Pitești

Tronsonul 2 (Boița - Cornetu)

Constructor: Mapa Insaat ve Ticaret

Distanță: 31,33 km

Termen de finalizare: 2028

Costuri: 4,15 miliarde lei

 

Tronsonul 3 (Cornetu - Tigveni)

Constructor: WeBuild - Tancrad

Distanță: 37,4 km

Termen de finalizare: 2027

Costuri: 5,32 miliarde lei

 

Tronsonul 4 (Tigveni – Curtea de Argeș)

Constructor: Porr Constructor

Distanță: 9,86 km

Termen de finalizare: 2027

Costuri: 1,67 miliarde lei

 

Tronsonul 5 (Curtea de Argeș - Pitești)

Constructor: WeBuild

Distanță: 30,35 km

Termen de finalizare: 2025

Costuri: 1,71 miliarde lei

Sursa foto: 130km.ro

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

12 comentarii

Kokos

Acum 1 lună

Vise taică , vise! Loturile 2 și 3 din Sibiu-Pitești vor fi gata în cel mai bun caz în 2030. Pe lotul 3 lucrările nici nu au început iar pe lotul 2 se lucrează doar la viaductul de la Boita , și acolo în viteza 1.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 lună

Te bazezi pe ceva?
Raspunde

:))

Acum 1 lună

"iar iernile sunt mult mai reci, decât în nord-estul României" :))) cineva n-are habar cum e in nord est, când bate vântul iarna îți smulge și asfaltul. In sudul Transilvaniei e lux. Repetați clasele 1-4 sau excursie in ianuarie în Botoșani și Iași

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Marius

Acum 1 lună

Pacat ca nici tu nu stii geografie...
Raspunde

Sibian

Acum 1 lună

Vise Visăm Visătoriiiii
Raspunde

Gheorghe Ion

Acum 1 lună

Bai terminati o data cu aberatiile, lotul 2 deja are vreun an intarziere la PROIECTARE, despre ce vorbim. In ritmul asta, 2030 ptr sibiu-pitesti devine un vis frumos. Ce o tot tineti atat cu termenele initiale? Treziti va la realitate
Raspunde

Rammstein

Acum 1 lună

Interesant e faptul ca zona brașovului e sărită voit...acest oraș a fost oaie neagră in timpul lui ceausescu si este acuma tot la fel...păcat!...
Raspunde

Emil

Acum 1 lună

Minunile turcilor dureaza cam trei zile.
Raspunde

Costica

Acum 1 lună

Minciuni estimari aiuristice plus multe capete raman nelegate in circuit minciuniiii de peste 35 de ani dispareti in atatia ani nu au fost in stare sa lege cu cateva drumuri tara asta
Raspunde

Mishu

Acum 1 lună

Peste 3 ani si 24 de luni, cel mai devreme daca se apucs anul viitor de loturile cu probleme
Raspunde

Costica

Acum 1 lună

De 35 de ani numai minciuni disparetiii !!!!
Raspunde

Vasi

Acum 1 lună

Dar cele care leaga Brasovul sau Iasiul, de Sibiu sau de restul tarii, unde sunt?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus