Vineri,
03.10.2025
Heavy Intensity Rain
Acum
4°C

Publicitate de până la un milion de euro pentru Sibiu în Madrid, Roma, Hamburg și Londra. „Activitatea turistică a înregistrat o scădere de 1% la sosiri și 2% la înnoptări”

Publicitate de până la un milion de euro pentru Sibiu în Madrid, Roma, Hamburg și Londra. „Activitatea turistică a înregistrat o scădere de 1% la sosiri și 2% la înnoptări”
Autoritățile au ales drept public țintă locuitorii din patru orașe cu care Sibiul are legături aeriene. Sursa foto: arhiva Turnul Sfatului

Asociația Județeană de Turism Sibiu a lansat o licitație pentru încredințarea unui buget de aproape un milion de euro, fără TVA, în vederea realizării unor campanii de promovare a județului la nivel european. Au fost alese patru orașe europene ca urmare a noilor conexiuni aeriene deschise din vara acestui an.

„La nivel național, Destinația Județul Sibiu se află pe locul 4 privind numărul de turiști străini atrași în anul 2024. Față de anul 2023, activitatea turistică a înregistrat o scădere de 1% a numărului de sosiri și 2% a numărului de înnoptări”, se arată în caietul de sarcini aferent licitației tocmai lansată de Asociația Județeană de Turism Sibiu (AJTS).

Pentru a impulsiona creșterea numărului de turiști, AJTS a lansat o licitație pentru derularea unor campanii de promovare a „Destinației Județul Sibiu”, campanie care are urma să aibă un buget total cuprins între minim 835.000 de lei și maxim 4,97 milioane de lei (sumele nu includ TVA). Aceste sume ar urma să fie alocate, în funcție de bugetul disponibil, pe perioada a trei ani. „Prin atribuirea contractului, ofertantului câștigător i se garantează realizarea activităților prevăzute în anul I (servicii cu valoare estimată de 1.630.000 fără TVA), urmând ca activitățile prevăzute în Anul II și Anul III să fie realizate în funcție de alocările bugetare alocate anual pentru realizarea activităților de promovare”, se mai arată în caietul de sarcini.

Potrivit acestui document, campania de promovare ar trebui să fie orientată către publicul din patru țări cu care Sibiul are legături aeriene noi sau consacrate. „Odată cu anunțul oficial al introducerii de noi rute aeriene din vara anului 2025, un nou capitol de conexiuni și experiențe internaționale este pe cale să înceapă cu destinațiile-sursă Madrid, Roma, Hamburg. Aceste noi rute aeriene creează oportunitatea strategică de a atrage turiști din aceste destinații sursă urbane mari, accesibile acum direct. În plus, Londra (Marea Britanie) este deja conectată prin curse regulate, fiind o piață cu potențial mare de creștere pentru turismul de incoming pentru Destinația Sibiu”, se arată în documentația citată.

Cu toate acestea, dacă pe parcursul derulării contractului vor fi identificate și alte piețe cu potențial de a genera turiști înspre Sibiu, și acestea vor fi avute în vedere. Campania de marketing va trebui să vizeze acele categorii de public care preferă fie călătoriile individuale, fie city-break-urile, fie „jurnaliști și influenceri”.

În special on-line

Campania de promovare solicitată de AJTS a fi implementată va avea trei tipuri de activități. Prima este cea de plasare de „bannere și link-uri dedicate pe homepage și în footer-ul platformelor online relevante, vizând segmente de public cu intenție activă de călătorie”. Bannerele vor prezenta atracții ale județului cu link către site-uri indicate de către AJTS. „Bannerele web/link-urile dedicate trebuie să rămână active pentru o durată cumulată de minim 8 săptămâni pe toată perioada campaniei (săptămânile nu trebuie să fie consecutive). Promovarea Sibiului ca destinație de călătorie trebuie să aibă loc pe o platformă online care înregistrează cel puțin 20 de milioane de vizitatori lunari la momentul depunerii ofertei, cumulat pentru piețele țintă. Pe parcursul campaniei de promovare trebuie folosite cel puțin patru (4) versiuni creative distincte ale bannerelor web, adaptate fiecărei piețe țintă”, sunt printre cerințele din caietul de sarcini. De cel puțin 12 milioane de ori vor trebui afișate bannerele în primul an al campaniei.

A doua activitate solicitată este cea a unei campanii de e-mailuri care să ajungă, pe parcursul a opt săptămâni din primul an, la 180.000 de italieni, 180.000 de spanioli, 200.000 de germani și 80.000 de englezi.

În fine, cea de-a treia activitate este cea a publicării unui advertorial de o pagină într-o revistă cu o audiență cumulată de cel puțin 30 de milioane de persoane din cele patru țări țintă.

Firmele interesate de contract pot depune o ofertă cel mai târziu în ziua de 7 octombrie 2025.

Justificarea alegerii piețelor țintă

Sursa: caiet de sarcini

Spania–Madrid

• Piață urbană cu interes crescut pentru city-breakuri și turism cultural.

• Creștere susținută a interesului pentru destinații alternative din Europa de Est (conform European Travel Commission, 2023).

• Turistul spaniol este motivat de gastronomie, natură și patrimoniu cultural — toate puncte forte ale Destinației Sibiu.

Italia – Roma

• Proximitate culturală și istorică cu România.

• Comunitate românească numeroasă, care funcționează ca ambasadori naturali ai destinației și influențatori în cercurile de prieteni.

• Turistul italian este în căutare de destinații noi, autentice și sigure, cu accent pe experiențe de călătorie slow și culturale.

Germania – Hamburg

• Germania este una dintre cele mai mari piețe sursă de turiști pentru România.

• Turiștii germani apreciază turismul verde, rural, activitățile montane și patrimoniul medieval — atribute cheie ale Sibiului.

• Hamburg este un oraș cu putere economică mare, unde deciziile de călătorie sunt motivaționale și recurente.

Marea Britanie – Londra

• Piață matură, cu apetit pentru destinații de nișă și experiențe culturale autentice.

• Turiștii britanici caută alternative la aglomerația turistică vest-europeană.

• Londra rămâne un hub important pentru zborurile către România și o sursă stabilă de turiști, inclusiv pe segmentul de expați și exploratori culturali.

AJTS are în componență atât instituții publice (Primăria Sibiu, Consiliul Județean Sibiu, ULBS, Muzeul Astra etc), cât și entități private, cum ar fi agenția de turism Reky Travel, Inter Pares sau Arena Păltiniș. Sumele alocate acestui contract sunt rezultatul unui protocol semnat între Consiliul Județean Sibiu și Primăria Sibiu.

Consultă aici, în format integral, caietul de sarcini al licitației

Citește și Protocol inactiv: promovarea Sibiului în străinătate va începe când pe Aeroport apar rute noi

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

Constantinescu

Acum 1 lună

Suma este enormă! În această perioadă în care peste tot se reduce, se taie, se reduc costurile, să dai o asemenea sumă (fără TVA - încă 21o mii euro) este deja peste gândirea logică. Și dacă nu vin turiștii, cine plătește eșecul?
Raspunde

Pastor Marginas

Acum 1 lună

E bine ca este buget pentru asta si amaratii aia de plozi trebuie sa "invete" la stadion =)))))))))))))))))) cat o mai inghititi pe Aurora numai voi stiti, eu am vomat-o de mult
Raspunde

Turist

Acum 1 lună

Asta ar trebui să fie la pachet cu condamnarea penală a prostituției, majoritatea vin pentru băieței, câteodată si fetițe!
Raspunde

X

Acum 1 lună

Pentru comentacii de dinainte: AJTS apartine de CJ ca de acolo J comun. Totodata daca ai rute de avion in anumite destinatii, trebuie cumva sa ti faci simtita prezenta in acele locuri, nu doar sa duci capsunari intr-acolo! Plozii fac scoala la stadion temporar pt ca se modernizeaza scoala 16 cu bani de la uniune. Si f bine ca se intampla. Tot alti plozi faceau in containere acum 4 ani cand s a construit un nou corp de scoala. Atat scandal pt nimic. "Poftiti arhanghelilor, trageti! Glontul importiva rasului!"
Raspunde

Pastor Marginas

Acum 1 lună

Ok, mersi de clarificarea cu AJTS si CJ :-) Referitor la "salile de clasa" de la stadion, hai sa vedem intai in cat timp e gata renovarea scolii, ok? Si de ce nu a fost gata inainte de inceperea anului scolar a.i. sa nu fie nevoie sa ajungem la scenarii de noaptea mintii in speta sali de clasa la stadion =)))
Raspunde

X

Acum 1 lună

Este un proiect care se desfasoara pe un termen mai lung de 3 luni, cat dureaza vacanta de vara! Ca nu se gandesc la alternative coerente, ci la improvizatii, e specific coducerii pe care o avem si tarii in care traim
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus