Luni,
06.05.2024
Partial Noros
Acum
8°C

Brand-uri fancy pe bani puțini în Sibiu: „Clienții vin special pentru Versace sau Calvin Klein”

Brand-uri fancy pe bani puțini în Sibiu: „Clienții vin special pentru Versace sau Calvin Klein”

În zona centrală a Sibiului secondhand-urile se găsesc la fiecare pas, prețurile sunt accesibile și opțiunile sunt variate. Nu sunt semne care să indice fiecare magazin, dar dacă arunci o privire în vitrină, ai înțeles unde te afli. Prețurile variază de la trei lei și în unele locații pot ajunge până la trei sute de lei.

Second-hand-sibiu-outlet (2)

După ce faci dreapta de pe strada Nicolae Bălcescu te lovești de semnul mare al primului magazin dintr-un șir de aproximativ cinci de pe strada Tribunei. „Humana People to People” se ocupă de vânzarea de haine, accesorii și încălțăminte în scopul susținerii unor proiecte sociale din întreaga lume. Probabil cel mai „celebru” nume de second hand din Sibiu funcționează în baza unui program de oferte. Lunea se aduce marfă, care intră la un preț maxim de 22 de lei, apoi prețurile încep să scadă pe parcursul a două săptămâni până când prețul maxim ajunge la doi lei. Hainele din aceste magazine provin din toată Europa, incluzând și haine de brand cunoscute.

“În zilele cu marfă nouă vin și alți clienți, dar în principiu rămân aceeași, de la studenți la pensionari. La noi nu contează dacă hainele sunt de brand sau nu, toate intră la ofertă”, spune responsabilul de magazin.
La Humana de pe Turnului situația este similară. „Cei mai mulți sunt oameni de peste 30 de ani, sunt din toate păturile sociale. Avem haine de calitate bună, la prețuri rezonabile și multe produse”, spune reprezentatul magazinului de pe strada  Turnului.

Un nou trend de care pare să se bucure tot mai mulți deținători de secondhand din Sibiu este să aducă și haine noi. Cam toate magazinele de la Tribunei funcționează sub această formă, în două dintre ele erau mai multe produse noi comparativ cu rafurile de haine la mâna a doua. Calitatea... asta e altă poveste. „Cei mai mulți clienți sunt pensionari, prețurile variază, între șase și o sută de lei, pentru cele noi aduse din India. Deși sunt multe haine de firmă toate sunt puse împreună, dacă scrie șase lei la raft, totul e la șase lei”, spune angajata unuia dintre magazine.

Second-hand-sibiu-outlet (4)

În Outlet-uri situația se schimbă puțin, prețurile sunt mai piperate, iar clienți sunt mai tineri, între 25 – 40 de ani. Fiecare etichetă este ușor de recunoscut și hainele vin din Spania, Anglia, Polonia, Italia și Danemarca. Cele mai ieftine produse sunt cinci lei, acestea fiind accesorii sau costume de baie. Cel mai scump produs pe care l-am găsit într-un outlet este o rochie de seară care costă 280 de lei. În aceste magazine intră și turiști, cumpără mult pentru că produsele sunt foarte ieftine, conform unui patron de outlet.

„Zara e cea mai căutată de sibieni, nu contează dacă are defecte sau nu, tot le cumpără. Cei din București cumpără adidași, un tip a cumpărat trei perechi de Converse și una de Vans. Cei din Sibiu nu se prea pricep la brand-uri, aveam pantaloni în valoare de 1.000 de lei, pe care îi dădeam cu 80 de lei. Sunt niște clienți care vin special pentru Versace sau Calvin Klein. Puțini sunt aceștia pentru că Sibiul se uită numai după Zara și H&M”, povestește un angajat al unui Outlet din  Orașul de Jos.
Clienții sunt mulțumiți în general de calitatea hainelor din secondhand-uri și outleturi. Sunt în cautare de comori printre rafturile pline de haine vechi. Cu multă rămbare și timp poți cumpăra haine de band care în România nu se găsesc sau care ar fi mult prea scumpe.
„E fain fiindcă la second hand găsești lucruri de la aceleași branduri ca și în România, doar că, fiind din import, sunt mult mai de calitate. Nu sunt neapărat haine din sezoanele vechi și, dacă ai noroc, le găsești la prețuri super mici. Pe lângă asta, mai găsești câteodată câte o piesă la care în mod normal nu ai aveai acces decât dacă ți-ai comada-o de pe internet. La outlet e mișto că piesele de care te-ai îndrăgostit sezonul trecut și pe care nu ți le permiteai, le poți lua acum la jumatate de pret”, spune Dana Vancu, o împătimită a cumpărăturilor.
În Sibiu încă nu au deschis toate magazinele de brand comune prin Europa, sunt multe care lipsesc din galeriile din mall. Multe femei se întorc spre second hand-uri și outleturi pentru a-și putea procura astfel de produse. Pe lîngă faptul că doar aici se pot găsi anumite haine sunt și la jumătate din preț.
„În drum spre casă de la serviciu trec pe lângă foarte multe second hand-uri, nu intru mereu, dar mă mai opresc din când în când. Mereu am găsit brand-uri intresante, preferatul meu e Esprit și în magazine nu prea găsesc. Din secondhand-uri mi-am costruit o colecție impresionantă de haine de la acest brand”, spune o femeie în timp ce privea o gheacă de brand.
Se spune că bărbații nu au răbdare la cumpărături, mai ales în magazinele mari unde sunt bombardați cu tot felul de informații. Din acest motiv tot mai mulți își caută hainele în second hand-uri, deși produsele adresate lor sunt mai puține, iar mărimile sunt limitate, pentru mulți acesta pare să fie singurele locuri în care găsesc ceea ce le trebuie.
„Îmi place să cumpăr de la secondhand, nu prea găsesc haine la magazine și în mall-uri mă plictisesc repede. Din păcate în toate magazinele de acest tip la bărbați se găsesc cele mai puține articole. Cu toate acestea găsesc mai repede lucrurile de care am nevoie” decât dacă aș merge la magazinele din mall”, spune un bărbat pe care l-am întâlnit într-un astfel de magazin.
 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Denisa Laicauf

de Denisa Laicauf

Denisa Laicauf Reporter 0744196362

Comentarii

7 comentarii

raspandache

Acum 4 ani

Ce-i aia o gheacă?
Raspunde

Hell-Town

Acum 4 ani

E o gheata de imbracat! :-)
Raspunde

Muc the little

Acum 4 ani

Asadar eticheta conteaza. Suntem ok, suntem aliniati contemporaneitatii. Bine atunci. Sa -I dam bataie mai departe
Raspunde

Mia

Acum 4 ani

Nu as vrea sa imi imaginez ce analfabet a scris acest articol in condiitiile in care sunt atatea greseli gramaticale! In primul rand, se scrie “ in scopul sustinerii” si nu “ in scopul sustineri”, in al doilea rand “ in principiu raman aceiasi” si nu aceeasi, pentru ca vorbim de masculin plural, nu de feminin singural( aceiasi clienti) si nu in ultimul rand nu se scrie “clienti” ci clientii pentru ca este un substantiv articulat! Aaa, su va sugerez articole mai interesante si nu v-ar strica un ochi asupra gramaticii de baza! Citesc atatia oameni aici!
Raspunde

onemedia

Acum 4 ani

Nu exista buton cu "love" ca l-as apasa pt. comentariul asta Si pt. domnii ziaristi de la Turnul Sfatului: da, voi ati mai ramas prin presa sibiana. Ceilaltiau fugit probabil pentru a scapa de statutul de colegialitate cu voi!
Raspunde

Gigi contra

Acum 4 ani

ati ajuns sa ridicati in slavi "Humana", haine total demodate, luate de la tomberonul occidental si vandute la suprapret romanilor nicidecum din toate paturile sociale, ci tocmai celor mai saraci? Humana, people to money, sa faci bani de pe urma gunoielor si a saraciei, si sa te mai dai si filantrop! "Outlet" inseamna magazin de fabrica... care dintre hainele de la asa-zisele outleturi din Sibiu vin de la fabricile sibiene? Toate produsele brandului Inditex (Zara, Massimo Dutti, Berksha etc) din Sibiu, inafara de cele vandute la magazinele oficiale ale brandului, sunt cu defecte! Toate! Suntem saracii Europei, buni de cumparat gunoaiele "Humana" sau produsele cu defecte de la asa-zisele outleturi
Raspunde

dddd

Acum 4 ani

Ce-i ala "trand"?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus