X

Tramvaiul a parasit Sibiul. Urmeaza desfiintarea liniei din oras

Cinci vagoane și o utilitară pe patru roți de fier stau la intrarea în Rășinari. Tocmai au fost predate de Tursib către Primăria Rășinari pentru o perioadă de 20 de ani, ”la pachet” cu calea ferată, rețeaua electrică și alte anexe.

Undeva la 110.000 de lei este valoarea de inventar a bunurilor predate de Sibiu Rășinariului: tronsonul de rețea de tramvai cuprins între Grădina Zoologică și Rășinari, podul de fier, terenul aferent liniei între Zoo și ieșirea din Sibiu (900 de mp) și substația de redresare cu utilajele aferente. Toate acestea au fost predate cu titlu gratuit pentru o perioadă de 20 de ani. În plus, Rășinariul va primi și tot ceea ce va fi dezafectat pe porțiunea cuprinsă între actualul sediu al Tursib și Grădina Zoologică. Această porțiune va fi dezafectată de cei de la Tursib până la sfârșitul lui martie 2014.

Tramvaiul repornește curând

”Acum începem să facem toate demersurile pentru a muta transformatorul și stația de redresare la Rășinari. Am început deja construcția pentru clădirea unde vor fi mutate acestea”, spune primarul comunei Rășinari, Bucur Bogdan. În prezent, transformatorul și stația de redresare se află în curtea societății de transport în comun. Odată pusă în funcțiune rețeaua, tramvaiul va circula din nou între Sibiu și Rășinari, dar numai în funcție de solicitări.

Un nou depou

Cea mai mare investiție pentru tramvai va avea nevoie de fonduri europene, arată primarul comunei Rășinari. ”La sfârșitul lunii ianuarie vom depune un proiect pentru construirea depoului. Proiectul a fost depus prin intermediul Grupului de acțiune locală Mărginimea Sibiului. Sper să fie aprobat pentru a-l reconstrui acolo unde a fost vechea remiză”, spune Bucur Bogdan. Vechea remiză a fost demolată de fostul primar.

Investiția va fi undeva între 80.000 și 100.000 de euro, aproximează primarul comunei Rășinari. ”Va fi un depou cu o suprafață de 330 de mp în partea de jos. Vrem să facem și un nivel superior, un fel de mansardă, unde să fie amenajat și un mic muzeu, alături de alte spații necesare. Încă se lucrează la proiect, de aceea nu putem aproxima mai exact suma necesară”.

Tramvaiul va circula sâmbăta și duminica

Planurile administrației din Rășinari sunt de a transforma tramvaiul Rășinari – Sibiu într-o atracție turistică. ”Ne gândim să investim câte ceva în fiecare an, pentru a putea îmbunătăți infrastructura tramvaiului astfel încât să funcționeze, în cele din urmă, așa cum ar trebui”. În principiu, tramvaiul va circula sâmbăta și duminica, pe perioada unor evenimente mari de genul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, dar și la cerere. ”Chiar și acum am primit o solicitare de la un grup din Cluj Napoca. Vrem ca acest tramvai să funcționeze în scop turistic. Despre curse regulate în timpul săptămânii nu cred că mai putem vorbi. Este un mijloc de transport destul de lent. Există autobuze, există mijloace de transport personale, cu care oricine ajunge mult mai repede de la Rășinari la Sibiu și invers. Nu cred că acest tramvai îl vom mai putea face fiabil ca mijloc de transport al călătorilor”, mai spune Bucur Bogdan.

Linia Dumbrava – Rășinari este ultima extindere a rețelei de tramvai sibian și a fost realizată în 1948 –  ”fără fir aerian, circulaţia desfăşurându-se printr-un sistem provizoriu format dintr-un motor Diesel de camion – generator electric, montat pe o remorcă”, arată reprezentanții Tursib. Sibiu – Rășinari a rămas, din 1972, ultima mărturie a ceea ce a fost istoria celei de-a doua rețele de tramvai din Europa. Ultima cursă regulată a tramvaiului Sibiu – Rășinari a avut loc la finele anului 2011.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

24 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Georg

    […] istoria celei de-a doua rețele de tramvai din Europa[…]. Nu zau…Ia mai dati un google cu Strassenbahn Berlin… sau cu vilamos Budapesta, Pozsoni (Pressburg/Bratislava)sau chiar in Zagreb/Agram…cu tramvai Timisoara, Bucuresti…Numai in Germania pana la sf. sec 19! erau cam 160 de orase cu tramway electric……

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Georg

    Numai linii electrificate, nu cele cu cai:_Berlin:1891-prima in Europa, zic EI, dar sunt si linii electrificate in ALTE TARI EUROPENE de ENGLEZI, de care ei habar nu au;***de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Berlin#Elektrifizierung_Dresden:1893_***de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Dresden_Wien:1897_***de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Wien_Temesvar/Timisoara:1899_***de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Timi%C8%99oara#Umstellung_auf_elektrischen_Betrieb_.281899.29 _ DACA IUBESTI ORASUL, NU-I FALSIFICA ISTORIA, ca totul se poate intoarce aiurea si orasul ajunge ponegrit…

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Georg

    […]Linia Dumbrava – Rășinari este ultima extindere a rețelei de tramvai sibian și a fost realizată în 1948 – ”fără fir aerian, circulaţia desfăşurându-se printr-un sistem provizoriu format dintr-un motor Diesel de camion – generator electric, montat pe o remorcă”[…] TURSIB care habar nu au si distrug TOTAL tramway-ul, uita sa mentioneze ca aceasta a fost provizoratul de INCEPUT …apoi era LINIE ELECTRICA pana-n Rasinari…Reporterul n-a mers cu traivanu\’ nost\’ niciodata? Cei de la TRANSIRA (cautati in web) stiu si nr de stalpi de retea electrica… TURSIB trebuie sa scoata la iveala tramvayele primit reu-bune si sa le dea inapoi… Le-a primit iN CUSTODIE, nu sa le distruga.Si sa ADUCA, daca nu traway-e istorice de unde stie…parca exact acelasi tip mai sunt in Budapesta (RENOVATE, circula), Potsdam (renovate, circula), la Ulm (renovat, circula cu bere si petrecareti-de-tura)….

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    x

    Primele sisteme de tramvai electric urban in Romania, inainte de 1910:
    – 9 decembrie 1894 – Bucuresti
    – 27 iulie 1899 – Timisoara
    – 1 martie 1900 – Iasi
    – 25 iunie 1900 – Braila
    – 26 iunie 1900 – Galati
    – 8 noiembrie 1900 – Satu Mare
    – 8 septembrie 1905 – Sibiu
    – 25 aprilie 1906 – Oradea
    In 1904 a fost experimentat de catre AEG troleibuzul in Sibiu. Rezultatele au fost dezastruoase, astfel ca firma s-a obligat sa inlocuiasca sistemul cu unul de tramvai electric. Experimentul cu troleibuzul s-a desfasurat intre 4 august 1904 si 18 octombrie, acelasi an. Troleibuzul a fost reintrodus in Sibiu pe 17 august 1983. Timisoara a fost primul oras din Romania in care s-a introdus troleibuzul, dupa esecul din Sibiu, pe data de 15 noiembrie 1942.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    x

    Uite asa am devenit din sigurul oras cu depou autobuz-tramvai-troleibuz la un oras galben de motorina…cunoscatorii inteleg aluzia. parerea ,ea ca trebuiau gasite solutii pentru imbunatatirea sistemelor electrice, nu desfiintarea lor.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    sibian

    Revoltator,Revoltator!Nu imi place ca nu mai avem tranvai si trolebuze.Cu motorina e mai mare polouare si este mult mai scump.Asta a facut gresit Johannis ca a desfintat tranvaiul si trolebuzul.Nu sunt deloc de acord.

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    x

    A mai gresit ca n-a bagat carte in sibian. eu chiar nu pot accepta asa agramati. ce draq lucrezi sibianule? Ti e greu sa scrii cum trebuie sau chiar asa bolovan esti?

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    vasiladi

    mocanita sibiu/agnita desfiintata,troleibuzele scoase(polueaza???)tramvaiul traditional si mindrie a rasinarenilor si sibienilor nu mai circula(polueaza si el nu-i asa\’)-chiar renuntam la tot?mocanita si tramvaiul puteau fi branduri ale Sibiului.

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    @11

    Bine ai zis,puteau fi branduri ale Sibiului….dar nu mai sunt,din păcate are grijă sasul de la conducere să le distrugă,tocmai el care e ridicat în slăvi de (încă)mulți sibieni cu creierul spălat….RUȘINOS.

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Alecu

    Din pacate linia de tramvai are nevoie de o reparatie capitala, toate traversele sunt putrezite iar buloanele de fixare lipsesc su au joc foarte mare. Poate se are in vedere, pe langa depou si inlocuirea sinelor si a traverselor, finantate tot din bani europeni.

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    bună dimineaţa!

    Traian Deleanu, tramvaiele au părăsit Sibiul încă din august 2013. Faptul că tu te-ai trezit să scrii tocmai acum despre transferul tramvaielor de la Tursib la Primăria Răşinari este problema ta.

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    tramvai

    ba nu va mai dati rotunzi cu istoria pe care voi din intimplare o stiti din povestile detractorilor sibiului ,primul tramvai electric in europa a fost ,viena urmat de sibiu si asta s-a va mai tai din frustrarea care va macina ,ba daca in judetu sibiu dateaza prima hidrocentrala ,sadu 1 in tara la bucuresti se cara apa cu sacaliga pe magari ,stiu ca sunteti minati de ura si ranchiuna ,ba istoricilor de pretutindeni ,sibiul a fost unul din orasele importante ale europei de ce crezi ca a fost capitala transilvaniei 100 de ani ,asta cu tramvaiu este soata cu salamu de sibiu nu la sibiu s-a facut la sinaia ,dar mezelari care lau facut erau sasi din sibiu ,asta ar fi mita mea fata la vecini acui sunt pisici ,ba tranvaiul nu la scos JOHANNIS ca era copil la scos comunisti prin fostu primar a sibiului CRISTEA ajutat de cei de la regiunea orasu stalin in 65 tronsonu ,gara -9 mai -coroana -piata cibin -piata cluj -stop -gara turnisor si al doilea ;gara -piata mare -bulevard -spitalu militar -bulevardu victoriei -argesului -cimitir -padurea dumbrava desfintat de comunisti lui ceausescu veniti de la tara si pusi sedretari de partid pe sibiu ,asa ca mai laso cu comparatile sibiul daca nu veneati voi trapadusi adusi la scolile profesionale de fapt unice in tara asta de iobagi acum sibiul era un oras interzis la multi din detractori care vor s-a ne spele creierile ca ei stiu mai bine de cit istoria adevarata

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Traian Deleanu

    @15 Actele de predare – primire între Sibiu și Rășinari pentru calea ferată, teren și celelalte echipamente au fost semnate zilele trecute, pe baza unor hotărâri adoptate de cele două consilii locale în noiembrie anul trecut.

  19. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  20. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    x

    Sibiul ca si oras medieval nu este structurat pentru a avea tramvai. la traficul din ziua de azi este foarte putin probabil ca un sistem de tramvai sa poata functiona la actualele intersectii si curbe stramte. Va puteti imagina un sistem de tramvai pe la ursuline? urcand prin piata mare si pe balcescu? Eu unul nu. Cert este ca un sistem cu o singura linie nu ar functiona, deci ar fi trebuit linie dubla. Totodata Sibiul nu este un oras sructurat pe lungime asa incat traficul sa poata fi satisfacut de tramvai. dar alternativa cea mai sanatoasa si durabila ar fi fost din punctul meu de vedere TROLEIBUZUL care in prezent s-a dezvoltat foarte mult ca sistem, deci nu mai depinde 100% de retea. Au existat si exista fonduri pentru dezvoltarea sistemelor electrice dar nu s-a vrut. Tramvaiul istoric ar fi trebuit pastrat fie si de la zoo-rasinari si introdus intr-un circuit turistic al primariei. Ar fi fost mult mai potrivit dar nu s-a vrut: solutii simple-24 troleibuze care acum circula f bine in Ploiesti si inca 6 aduse de omnibuscenter= 30 bucati. Reteaua era in proportie de 50% buna spre foarte buna. Un tramvai cu doua capete de manevra si usi pe ambele parti adus second de dincolo si cosmetizat turistic ar fi aduc o gramada de turisti. asta daca era legat si de un autobuz turistic supraetajat care sa faca un circuit prin tot orasul si cu capat de linie la tramvai zoo

  21. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  22. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  23. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    nemilosu

    Ieri si azi, Sibiul pe mana cretinilor…In SB se scotea tramvaiul iar in anii 80 se baga tramvai in CJ si BV. Tara de ***, Oras oropsit dintr-o tara de ***…

  24. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    @nemilosu

    Intr-o Europa de cācat, avem o tara de cācat, cu un Sibiu de cācat, cu primar de cācat si populat de sibieni de cācat. Cācat, cācat si iar cācat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact