Duminică,
17.08.2025
Cer Senin
Acum
19°C

Traficul pe Aeroportul Sibiu scade în ultimele 2 luni cu aproape 25%, față de anul trecut

Traficul pe Aeroportul Sibiu scade în ultimele 2 luni cu aproape 25%, față de anul trecut

Lunile mai și iunie au fost mai sărace în privința călătorilor pe Aeroportul Sibiu cu câte 23,64%, respectiv 23,35%, față de aceiași perioadă a anului trecut, conform datelor prezentate de Asociația Aeroporturilor din România (AAR).

În luna mai 2023 au tranzitat Aeroportul Sibiu 44.045 de călători, în timp ce în urmă cu an aeroportul era tranzitat de 57.675 de persoane. O scădere de 23,64 de procente.

Citește și:

Comparație între aeroporturile din Sibiu și Brașov: La un pasager din Brașov sunt 4 în Sibiu, dar viitorul pare mai promițător în județul vecin

În luna iunie a acestui an, aeroportul. Fost folosit de 54.486 de persoane, iar anul trecut era tranzitat de 71.083 de persoane, conform datelor AAR.

Scăderea din aceste două luni arată că pe timpul verii Aeroportul Sibiu a avut cea mai mare scădere din acest an. Datele pe jumătate de an arată că scăderea față de anul trecut a fost de doar 1%, însă în lunile de vară scăderea este mult mai importantă, de aproape un sfert față de ce trafic de călători era anul trecut, în aceeași perioadă.

Au fost în perioada ianuarie – mai 2023 259.739 de călători, iar anul trecut, în prima jumătate de an tranzitau aeroportul 257.425 de persoane.

Citește și: 

Ryan Air s-ar putea întoarce cu zboruri din Sibiu. ”Acum sunt orientați pe Iași, rămân acolo până se va finaliza această cerere enormă din zonă”

Sibiul, în categoria aeroporturilor cu scădere constantă a numărului de pasageri

Doar 6 aeroporturi au înregistrat creșteri în această perioadă, față de anul trecut. E vorba de Otopeni, Cluj, Iași, Timișoara, Suceava și Craiova.

În cazul aeroportului din Craiova, care anul trecut era la numărul de călători sub Aeroportul Sibiu creșterea este în luna iunie de 14,98%.

În luna iunie 58.061 de persoane tranzitau Aeroportul Craiova, în timp ce anul trecut, în aceeași lună aeroportul raporta 49.366 de călători.

La Aeroportul Iași, creșterea este și mai mare, de 30%. Aeroportul din estul țării a ajuns în iunie 2023 la un trafic de 247.483 de călători.

Creșterea atât de mare a Aeroportului din Iași e explicată prin prisma conflictului din Ucraina, spune directorul Aeroportului Timișoara, Daniel Stamatovici.

“Am vorbim cu cei de la Ryan Air. Acum sunt orientați pe Iași, rămân acolo până se va finaliza această cerere enormă care se află în zona respectivă. După care se gândesc să se relocheze din nou pe mai multe aeroporturi din România, la Timișoara, la Sibiu. Am avut discuții și cu cei de la WizzAir, pentru noi destinații. Ar putea să apară noi zboruri de la Timișoara, ei au în vedere Abu Dhabi și Basel”, a spus Stamatovici.

Cîmpean: ”Trebuie să privim operatorii aerieni ca pe niște agenți economici care nu fac acte de caritate”

Doar în ultimele trei luni, destinațiile Veneția, Dublin și Madrid au dispărut din programul de zbor al Aeroportului Sibiu. Președinta Consiliului Județean, Daniela Cîmpean, susține că vina o poartă și călătorii care evită transportul aerian, iar companiile ”nu fac acte de caritate”.

Citește și: 

Wizz Air: 2,5 milioane de pasageri au zburat pe Aeroportul Sibiu în șapte ani. ”Una dintre cele mai îndrăgite rute este cea spre Londra”

 „Aeroportul poartă discuții cu operatorii aerieni și ne furnizează nouă, autorității tutelare, datele și dorințele pe care acești operatori le au și așa s-au născut schemele de ajutor de stat pe care le finanțăm. Dar – așa cum arăta și domnul director – componenta cea mai importantă sunt pasagerii. Dacă pasagerii vin și folosesc serviciile Aeroportului internațional Sibiu, acest aeroport devine atractiv pentru operatorii aerieni. Pentru că trebuie să privim operatorii aerieni ca pe niște agenți economici care nu fac acte de caritate, da? Ei sunt agenți economici care trebuie să rămână cu ceva în urma serviciilor pe care le fac. Asta este economia de piață. Dar, dacă se zboară mai mult de pe acest aeroport, atunci și atractivitatea va fi mai mare și operatorii aerieni vor dezvolta mai multe curse. Nu depinde de Aeroport exclusiv sau de altcineva dezvoltarea altor rute. Rutele trebuie să fie atractive pentru operatorii aerieni. Și sunt atractive dacă au pasageri”, a precizat Cîmpean la mijlocul lunii iulie, atunci când s-a făcut o prezentare a stadiului lucrărilor de 65 de milioane de euro pentru extinderea terminalului Aeroportului internațional Sibiu.

Citește și Cel mai mare șantier sibian, extinderea Aeroportului, a ajuns la jumătate cu program non-stop: „În noiembrie, închidem Aeroportul pentru o zi”

Directorul Aeroportului Sibiu: ”Cel mai important rol, o dată deschisă o rută, aparține comunității, adică tuturor”

Marius Gârdea, directorul general al Aeroportului internațional Sibiu, a arătat la rândul său că pentru a atrage companiile, sibienii ar trebui să călătorească mai mult de pe aeroportul de aici.

„Este clar că noi avem un rol, acela de a convinge operatorii aerieni să vină să deschidă rutele și să le opereze. Dar cel mai import rol, o dată deschisă o rută, aparține comunității, adică tuturor. Faptul că vom utiliza respectivul serviciu va face operatorul aerian să aibă convingerea că pentru el lucrurile funcționează din perspectivă economică. Cu cât mai mulți pasageri din zona de captare vor utiliza serviciile aeroportului Sibiu cu atât modul în care noi prezentăm lucrurile și puterea noastră de convingere crește. Prin urmare, mesajul este zburați de pe Aeroportul Sibiu tocmai pentru a reuși să facem ca lucrurile să evolueze în direcția așteptată de toată lumea. Respectiv rute și frecvențe care să satisfacă nevoia noastră de călătorie”, a arătat Marius Gârdea, în urmă cu câteva luni.

Aeroportul are nevoie de un nou împrumut

Aleșii județului vor dezbate săptămâna viitoarea creșterea garanțiilor oferite Aeroportului internațional Sibiu, astfel încât acesta să poată împrumuta încă 1,5 milioane de euro, pentru a cofinanța lucrările aflate în derulare.

Proiectul de modernizare și extindere a Aeroportului internațional Sibiu, demarat în 2021 și implementat pe teren de anul trecut, a ajuns la costuri totale de 322 de milioane de lei, cu tot cu TVA (peste 64 de milioane de euro), din care cea mai mare parte este acoperită din fonduri europene nerambursabile.

Alături de care, conform normelor în vigoare, Aeroportul sibian trebuie să aloce partea sa de finanțare. Pentru această finanțare, Aeroportul a accesat la începutul lui 2022 un credit de 33 de milioane de lei, cu o perioadă de rambursare de 15 ani.

În mai 2022, creditul a crescut la 35,59 de milioane de lei, iar acum este nevoie de o nouă creștere a împrumutului, ca urmare a actualizării devizului general al investiției.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

14 comentarii

H-Bomb

Acum 1 an

Ce descoperire! Scade numărul de pasageri de pe aeroportul ăsta prăpădit al nostru! Bineînțeles că scade. Verificați și alte statistici și veți vedea că totul este în scădere - inflația și stagnarea economică ating toate domeniile și toate țările. Avem în față 2-3 ani slabi, să dea domnul să nu fie 7 ca în biblie.
Raspunde

Bobo

Acum 1 an

"Marius Gârdea, directorul general al Aeroportului internațional Sibiu, a arătat la rândul său că pentru a atrage companiile, sibienii ar trebui să călătorească mai mult de pe aeroportul de aici" Ce penibil, unde sa mai calatoreasca mai nene daca i-ati gonit ? Subventii nu le-ati mai dat. Sibienii vor sa calatoreasca dar nu mai au curse din Sibiu !!!
Raspunde

Xxx

Acum 1 an

Era o stire daca crestea!
Raspunde

Ceac Noris

Acum 1 an

Bine ca salarile celor de la conducerea aeroportului cresc ! Lucrurile de calitate trebuie platite!
Raspunde

Victor

Acum 1 an

E responsabilitatea sau vina comunitatii si a oamenilor sa intretina rute?!!? Pai managementul aeroportului trebui sa faca studii de piata profesioniste, si sa aduca la Sibiu rute relevante pentru clienti - nu e vina clientilor ca nu cumpara bilete spre destinatii care nu le folosesc. Nici clientii nu fac acte de caritate, cum nu fac nici companiile. Aveti o treaba de facut - faceti studii de piata, negociati cum trebuie cu operatorii de zbor, faceti reclama pentru rutele existente. Si vor veni cu siguranta si calatorii. Altfel in cinci ani vom zbura cu totii din Brasov...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Din Sibiu

Acum 1 an

Nu ne deranjaza absolut deloc daca se inchide de tot. Oricum sibienii nu zboara de pe el.
Raspunde

Herr

Acum 1 an

Management dezastruos!!!cu 2 decolări pe zi ce sa faci?Rușine!!!
Raspunde

Mihai - Waiblingen (Stuttgart)

Acum 1 an

Eu ca și pasager să pot zbura mai mult de pe și spre aeroportul Sibiu trebuie în primul rând să am cu ce, și anume să fie o linie aeriană directă fără escală dar și la un preț pe care să-l pot plăti. Să înțelegeți mai bine despre ce vorbesc vă dau un exemplu. Pentru a zbura de la Stuttgart la Sibiu dus/întors cu familia mea, fiind vorba de doi adulți și un copil de doi ani și jumătate în luna Decembrie pe data de 26 (este mai ieftin) până pe 2 ianuarie cu compania Lufthansa care are escală la München (pauză de vreo 3-4 ore plus schimb de avion) costa +/- 1300€, mai scump decât am zburat oriunde în Asia sau USA din Germania că și cetățeni nemți. Vi se pare normal un asemenea preț și cu o durată de călătorie de minim 10 ore??? Pe vremea BlueAir plăteam jumătate, preț acceptabil!!! Așa prefer să mă urc în mașină cu familia mea să facem un drum de 1500 și ceva de km în maxim 15 ore cu un cost de maxim 450€ dus/întors și pot lua mai mult bagaj decât la avion și chiar orice. Da, aș plati un maxim 200€ în plus și cu mai puțin bagaj dar nu am obținut (companii aeriene). Pe vremea companiei BlueAir se zbura de 3 ori pe săptămână cu aeronavele pline, chiar și noi veneam mai des în România și cu siguranță orice companie ar alege ruta asta directă fără escală la preturi rezonabile ar avea de câștigat fără să facă acte de caritate! Mulțumesc.
Raspunde

Mr.titusu

Acum 1 an

conform articolului "Doar 6 aeroporturi au înregistrat creșteri în această perioadă, față de anul trecut. E vorba de Otopeni, Cluj, Iași, Timișoara, Suceava și Craiova" la Tg. Mures se vede o crestere de aprox 50% - 113.000 fata de 75.000 in 2022 - desigur -mult in spate fata de celelalte aeroporturi.
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

Nici nu-i rau, avand in vedere ce multe curse avea Ryanair acum un an
Raspunde

Un sibian

Acum 1 an

povesti NEMURITOARE cu IGNORANTII si INCOMPETENTII de la aerportul si CJ Sibiu!!!
Raspunde

Cică

Acum 1 an

Cică, o comisie super calificata a CJ a stabilit criteriile de performanta ale AIS! Cică aceeași comisie a stabilit, pe baza unor dosare îndelung analizate , membri CA ! ( a se vedea reportajele Turnul Sfatului referitor la selecție..) Și au ales bine, nu? Sa va dau exemplu concret: un zbor Sibiu -Barcelona , doar dus, cu Lufthansa , escala München - preț 544 euro/persoana , Zbor Cluj -Barcelona, aceeași data, aceeași companie -247 euro/persoana, escala München, cu precizarea ca zborul München -Barcelona era identic atât de pe Sibiu cât si de pe Cluj! Explicația care poate fi? Normal ca am preferat sa merg, din Sibiu , la Cluj
Raspunde

Tudor

Acum 1 an

După toată activitatezCJ, normala ar fi o scădere cu 25% a salariilor! Dar nu se va întâmpla asta: pt. că putem!
Raspunde

Ionita

Acum 1 an

Sibienii zboară, și zboară foarte mult, însă NU DIN SIBIU. Atâta timp cât biletele de avion, cu zbor din Sibiu sunt mai scumpe decât cu zbor din CLuj NApoca (la care adăugăm și benzina, și parcarea la o parcare privată), nu avem despre ce vorbi ! Dacă cineva ar avea măcar curiozitatea să meargă în ORICE parcare din jurul aeroportului din Cluj Napoca și să numere autoturismele cu nr de înmatriculare de SB, ar vedea CÂȚI SIBIENI zboară din Cluj. Ca să nu mai vorbim de Otopeni, care oferă bilete de avion și mai ieftine decât Clujul.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus