Joi,
21.08.2025
Cer Senin
Acum
17°C

Trei blocuri, o clinică medicală, 220 de locuri de parcare și o stradă nouă: PUZ-ul pentru terenul de lângă mall-ul din Sibiu ajunge în Consiliul local

Trei blocuri, o clinică medicală, 220 de locuri de parcare și o stradă nouă: PUZ-ul pentru terenul de lângă mall-ul din Sibiu ajunge în Consiliul local

PUZ-ul pentru dezvoltarea unei zone mixte de clădiri rezidențiale și comerciale, cu loc de joacă, parcări și zonă verde, aproape de centru și mall, ajunge săptămâna viitoare în Consiliul local. Proiectul prevede construcția a trei blocuri și a unei clinici medicale, precum și realizarea de alei și a unei străzi noi.

În ședința de săptămâna viitoare a Consiliului Local Sibiu, consilierii vor dezbate proiectul de aprobare a unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ) pentru o nouă dezvoltare imobiliară pe străzile Fabricii, Lector și Șerbota. Inițiat de SC Duo Immo SRL și elaborat de SC Concept Studio SRL, acest proiect urmărește transformarea unei suprafețe de peste 10.000 mp într-o zonă cu funcțiuni mixte, incluzând clădiri rezidențiale și comerciale, o clinică, parcaje, spații verzi și un loc de joacă pentru copii.

Documentul stabilește normele de construcție și utilizare a terenului pentru această zonă. Zona propusă se încadrează în unitatea teritorială de referință RiM, adică cea care corespunde categoriei destinate restructurării zonelor cu caracter industrial, ce permite atât locuințe, cât și servicii comerciale. Pe unul dintre terenurile incluse, este permisă construirea unei clinici medicale fără cerința de a include locuințe.

Astfel, zona va cuprinde trei blocuri și o clinică, fiecare cu regim de înălțime și grad de ocupare a terenului diferite:

Blocul C1 (strada Bâlea): regim de înălțime S+P+5E+R;

Blocul C2 (strada Fabricii): regim de înălțime S+P+3E+R;

Blocul C3 (strada Lector): regim de înălțime S1+S2+P+3E+R.

Clinica medicală (strada Lector): regim S+P+3E+R.

Conform proiectului, sunt prevăzute 220 locuri de parcare, repartizate astfel încât să răspundă necesarului fiecărei clădiri. O parte din acestea vor fi parcaje subterane, iar accesul la parcaje va fi organizat din străzile adiacente prin alei nou create.

Astfel, se propun în total un număr de 220 de locuri de parcare, din care 40 (33 subterane) pentru blocul C1, 67 (52 subterane) pentru blocul C2, 108 locuri (toate subterane) pentru blocul C3 și cinci locuri de parcare pentru clinica medicală.

„Se vor realiza accese rutiere şi pietonale din străzile Bâlea, Fabricii, Lector şi Şerbota. Accesul la parcajele subterane se va realiza din aleile nou create pe amplasament. Caracteristicile acceselor trebuie să permită intervenţia mijloacelor de stingere a incendiilor. Pentru accesele pietonale şi carosabile din interiorul parcelelor se recomandă utilizarea învelitorilor permeabile”, scrie în proiectul de hotărâre. Conform planșei, este prevăzută o stradă nouă, care să lege strada Lector de Bâlea - de fapt, e vorba de prelungirea străzii existente care duce spre parcarea de la sediul NTT Data.

În ceea ce privește condiții de echipare edilitară și protecția mediului, se prevede ca toate construcțiile să fie racordate la utilitățile publice și să respecte reglementările stricte privind canalizarea apelor meteorice și amplasarea firidelor de branșament. Pentru partea de mediu, se impune păstrarea sau amenajarea a unui procent de minim 10% din suprafața construită pentru spațiile libere de folosință comună, iar tăierea arborilor maturi va fi permisă doar în cazuri strict necesare, cu obligația de a replanta trei arbori pentru fiecare copac îndepărtat. Proiectul nu conține prevederi despre spațiile verzi, dar conform planșei prezentate, sunt prevăzute amenajarea a câteva sute de metri pătrați. În prezent, zona nu conține spații verzi.

Proiectul de hotărâre cu planșa de reglementare poate fi consultat aici.

Amintim că acest proiect a fost supus consultărilor publice în toamna anului trecut. „Restructurarea zonei industriale vechi, actualmente localizată într-o zonă limitrofă zonei centrale, în apropierea gării CFR a orașului Sibiu, necesită odată cu edificarea de noi spații locative destinate locuirii individuale, completarea zonei cu servicii aferente și de comerț, cu scopul realizării unei echilibrări a cerințelor și a ofertei aferente acestei zone mixte. Terenurile virane rezultate în urma demolării vechilor industrii au și potențial de dezvoltare pentru zone verzi. Pe lângă locuințele colective și servicii/comerț complementar, se vor amenaja scuaruri și zone verzi, de relaxare și petrecere a timpului liber, care se vor adresa locuitorilor din întreaga zonă învecinată”, se arată în raportul de informare depus la Primăria Sibiu. 

Documentul depus atunci pentru consultarea publică prevedea reglementarea terenurilor studiate ca și loturi cu destinație mixtă - clădiri rezidențiale cu locuire colectivă și spații comerciale la parter, doar pentru imobilele cu front/acces din străzile Bâlea și Fabricii, iar regimul de înălțime propus era S+P+3E+R.

Sibienii au reacționat la această inițiativă: Blocaje în circulație, interzicerea parcărilor pe străzile de legătură și locuri de parcare cu plată pe străzile cu sens unic, studiu de însorire, precum și reducerea numărului de etaje au fost câteva dintre observațiile transmise primăriei în cadrul dezbaterii publice.

„Având în vedere dezvoltarea de magazine și clădiri de locuit colectiv în această zonă, este absolut necesară crearea de locuri de parcare suficiente atât pentru funcţiunea de locuit, cât și pentru cea comercială. Totodată, din partea Primăriei Sibiu este necesară o sistematizare mai bună/eficientă a circulaţiei în zona imediat adiacentă acestor parcele studiate, pentru a se evita efectul ce l-a produs deschiderea sediului NTT. Astfel, de când s-a deschis acest sediu (care beneficiază de o parcare foarte generoasă care aproape tot timpul stă 50% goala) circulaţia pe strada Serbota a devenit un calvar, fiind maşini parcate pe ambele părți ale străzii, deși vorbim de o stradă cu dublu sens, abia dacă se poate circula într-un singur sens. În plus, în viitorul foarte apropiat va fi finalizat și spaţiul comercial de la parterul clădirii NTT (din ce am înţeles va fi un sediu de bancă), ceea ce va duce la aglomerarea și mai mare a zonei respective”, scria un sibian.

Reprezentanții CONCEPT STUDIO au răspuns că viziunea proiectantului este de a comasa toate parcările în subsolurile locuințelor colective, iar în ceea ce privește blocajele în circulație, se va propune semne rutiere cu parcarea interzise pe ambele sensuri de circulaţie, astfel încât circulaţia să nu mai fie gătuită de autovehiculele parcate pe marginea drumului.

Mai multe despre rezultatul consultărilor publice – aici.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

10 comentarii

Eu

Acum 9 luni

Cinci locuri de parcare la Clinica medicala?! Adica medicii/personalul vin pe jos, iar cei 5 clienti au aigurat cate un loc! Bataie de joc!
Raspunde

Major

Acum 9 luni

multumim usr-ului ca nu avem lidl in centru din cauza opozitiei consilierilor sai! sta-v-ar in gat clinica si blocurile acum!
Raspunde

Ioan

Acum 9 luni

Fara Lidl nu poti tu trai? :))))

Raspunde

Qwerty

Acum 9 luni

Ăștia care comentează mereu de locuri de parcare sunt aia care s-ar baga cu mașina până în dormitor! Este într-o zonă centrală, se merge și pe jos sau cu transport public. Se menționează în articol că în zonă este o parcare mare care mereu sta goala, fapt observat și personal. Problema nu este la locul de parcare, ci la mentalul șoferului cu dosul mereu la volan! In NYC, o metropola in zona tri-statala cu populație mai mare ca România, ciu-ciu parcări in Manhattan!
Raspunde

IonP

Acum 9 luni

Nu ți se pare că la o clinică vin oameni bolnavi, care uneori se deplasează greu sau oameni în vârstă, care de asemenea se deplasează greu și atunci este nevoie de locuri de parcare pt.masini. Ia uitati-va la clinica Astra de pe str.G.Alexandrescu care nu are locuri de parcare și aglomerează toată zona.

Raspunde

Muresan

Acum 9 luni

Clinica privata?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Uncas

Acum 9 luni

Doamna Fodor a arătat zero interes pentru felul în care se construiește în Sibiu. În jurul dânsei se îmbogățesc diverși parveniți cărora nu le pasă de felul dezastruos în care arată orașul. O administrație slabă și coruptă, de asta are parte sibianul.

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 9 luni

Sibianul tocmai a reales-o, pe următorii 4 ani, Ciocu mic
Raspunde

Nobody

Acum 9 luni

Pai nu? Pai de ce avem primarie? Cum sa nu se faca business cu prieteni? Poate pica vre-un apartament nitel mai ieftin unde trebuie
Raspunde

Alupigus

Acum 9 luni

Administratia locala este ori condusa de incopetenti, ori presiunile sunt mult prea mari sa mai gandeasca limpede... "Urbanistii" din primarie se fac ca nu vad efectele aprobarii Mall-ului de la gara fara locuri de parcare la suprafata. Noul cartier, cu 10-15% dintre parcari la suprafata, va dubla sau tripla aglomeratia din cartier. Locuiesc in zona si vad, in weekend, oameni care parcheaza pe str. Fabricii sau printre blocurile adiacente si apoi merg la mall. Sunt foarte multi soferi care au fobie de parcarile subterane. Sunt soferi de microbuze care nu pot intra in parcarile subterane. Nu sunt ei de vina, ci aia care au dat semnaturile! Apoi, in timpul saptamanii, de la 8 la 17, aceleasi parcari sunt pline de masinile celor care merg la spital sau ii insotesc. Multi dintre soferi refuza sa mearga in subteranul de la Mall, fie pentru ca nu stiu ca sunt parcari la liber, fie ca sunt comozi sau nu pot. Prefera sa stea iarna in frig si vara in soare. Multi dintre ei stau cu motorul pornit, polueaza aiurea, miroase tot timpul a gaze. In plus, toate masinile locatarilor sunt lovite din toate partile de la atata vanzoleala si graba, dar spre nenorocirea astea cred ca ne indreptam in tot orasul, nu mai exista omenie... Apropo de asta, nu mai spun ca multi dintre acesti soferi isi fac nevoile prin parcare, prin scarile de bloc, dupa masini, am ajuns focar de infectie in centrul orasului. Vecinii au facut cerere pentru instalarea unei toalete si li s-a raspuns ca exista una in Parcul Tineretului, langa teatrul de vara... La Mall e mult mai aproape si nici acolo nu se duc... Un oras condus de contopisti cu ochelari de cal, de oameni lenesi cu legitimatii cu "Acces in interes de serviciu". Ce nu se spune in proiect este ca toate parcarile subterane si supraterane vor fi cu cartela sau blocator, adica vor avea acces doar locatarii (in special cele subterane), in timp ce parcarile publice (si asa putine in zona) vor fi in continuare "la liber". Adica se va pune presiune si mai mare pe parcarile "de rezidenta" si locuitorii din zona vor avea de suferit si mai mult. Se va ajunge la solutia in care o sa ne cumparam cate un Smart fiecare, cu care sa blocam locurile de parcare, si momentul in care venim acasa de la serviciu o sa "dublam" parcarea. Felicitari primaria Sibiu.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus