Miercuri,
15.05.2024
Cer Senin
Acum
10°C

Traseul final pentru Varianta Ocolitoare Sud Sibiu a ajuns la Mediu: „Principalul avantaj - viteza crescută a traficului”. Urmează încă o dezbatere

Traseul final pentru Varianta Ocolitoare Sud Sibiu a ajuns la Mediu: „Principalul avantaj - viteza crescută a traficului”. Urmează încă o dezbatere

A fost făcut public raportul privind impactul asupra mediului pentru proiectul Variantei Ocolitoare Sud Sibiu. Potrivit documentului, traseul stabilit de proiectanți și CJ Sibiu respectă normativele referitoare la mediu. Raportul conține harta detaliată a traseului, precum și locurile în care vor fi amenajate panourile fonoabsorbante.

Peste 200 de pagini conține raportul privind impactul asupra mediului întocmit în vederea obținerii acordului de mediu pentru proiectul „Construire Varianta Ocolitoare Sibiu Sud”. Documentul conține o descriere a proiectului, inclusiv caracteristicile fizice, nivelul previzionat al traficului, precum și viitoarele amplasamente ale organizărilor de șantier; descrierea alternativelor realizabile; descrierea aspectelor relevante ale stării actuale a mediului; descrierea efectelor semnificative pe care proiectul le poate avea asupra mediului etc.

Agenția pentru Protecția Mediului Sibiu anunță că poate emite acordul de mediu sau poate respinge solicitarea de emitere a acordului de mediu. Raportul de mediu poate fi consultat la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Sibiu, dar și la sediul CJ Sibiu. Sau îl puteți descărca de aici pentru a-l consulta. Instituția mai anunță că pe data de 27 noiembrie urmează să fie organizată o dezbatere publică a raportului privind impactul asupra mediului, eveniment ce va avea loc la Sala Transilvania, la ora 16:00.

Mai jos puteți urmări rezumatele tuturor celor șapte dezbateri publice din septembrie:

Varianta Ocolitoare Sud Sibiu - dezbaterea 1. Proiectant: „E inelul mic al Sibiului”. Sibian: Dacă cele două sensuri de circulație nu sunt separate, atunci „Hasta la vista!”

Varianta Ocolitoare Sud Sibiu - dezbaterea 2. Primar: „Trebuie să ții cu oamenii, nu cu drumul”. CJ: „E o investiție, nu o bătaie de joc”

Varianta Ocolitoare Sud Sibiu - dezbaterea 3: Scurtă, dar intensă. ”Cum puteți să gândiți că în 2023 nu este necesară o centură?”

Varianta Ocolitoare – Dezbaterea 4: Circ la Rășinari. Amenințări cu toporul, blesteme până la a treia generație, fluierături ca la oi și Poliția la ușă

Varianta Ocolitoare Sud – Dezbaterea 5: Discuții civilizate la Cisnădie, întrebări aplicate. ”Nu cred că așteaptă cineva centura mai mult decât Cisnădia”

Varianta Ocolitoare – Dezbaterea 6, la Șelimbăr: ”Am aflat din presă că-mi trece autostrada prin casă!”. Reacția primarului: ”Mâine mă duc să discut toate problemele voastre”

Varianta ocolitoare sud Sibiu, ultima dezbatere: niciun ales nu s-a deranjat să participe. „Furați pământurile! Rușine!”

Amintim că proiectul propune realizarea variantei ocolitoare Sibiu Sud care va face legătura între Autostrada A1 (prin DN7H) în partea de Vest a Sibiului și DN1(E68) în partea de Sud – Est. Drumul va avea o lungime de 21,389 km.

Conform documentelor, terenurile peste care a fost proiectat traseul viitoarei posibile variante ocolitoare de sud a Sibiului sunt situate în intravilanul și extravilanul localităților Sibiu, Șelimbăr, Cisnădie, Rășinari, Poplaca, Cristian, Șura Mică: este vorba de terenuri pe domeniul public de interes național, județean și local, terenuri aflate în circuitul agricol, silvic, drumuri de exploatare, domeniu public de interes național aflat în administrarea Apele Române, proprietatea privată a unor persoane fizice sau juridice.

Pentru începerea și desfășurarea lucrărilor propriu-zise sunt prevăzute două locații pentru organizarea de șantier: în Poplaca, pe un teren pășune, și în Cisnădie, pe un teren arabil.

Necesitatea proiectului

Necesitatea proiectului este descrisă în felul următor: „Principalul avantaj al implementării acestui proiect îl reprezintă viteza crescută a traficului prin folosirea sectorului de Variantă Ocolitoare dimensionată corespunzător, cu vitezele legale și medii aferente, în locul unor sectoare de drum național, drumuri județene și străzi. Acest lucru conduce la reducerea costurilor de călătorie, atât pentru pasageri, cât și pentru transportul de marfă.

De asemenea, condițiile de siguranța ale traficului sunt în mod vizibil îmbunătățite. Un alt aspect important este creșterea calității vieții locuitorilor din localitățile deservite de drumurile din zona de influență a Variantei Ocolitoare Sibiu Sud, ca urmare a reducerii poluării aerului și a zgomotului printr-o circulație mai fluentă”.

Traseul

La începutul lunii septembrie au avut loc dezbateri publice în localitățile prin care va trece VOSS. Pe lângă multiplele intervenții ale celor care au participat la dezbateri, multe nemulțumiri au ținut de traseul ales pentru construcția drumului. Conform informațiilor centralizate de Agenția de Mediu, principalele propuneri, sugestii sau reclamații au fost în mare parte cu privire la afectarea terenurilor aflate în proprietate privată și schimbarea traseului variantei ocolitoare (alegerea alternativei 2 în locul alternativei 1).

În raportul înregistrat la Mediu se menționează că traseul rămâne cel stabilit inițial:

Traseul pornește din apropierea nodului rutier la autostrada (Sura Mica) pe DN7H. Traseul străbate o zonă cu terenuri agricole, supratraversează DN1 prin intermediul unui pasaj racordat pe toate direcțiile cu bretele, traversează Râul Cibin printr-un pod și Calea Ferată CF 200 prin intermediul unui pasaj, intersectează DJ 106R care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Poplaca, parcurge traseul pe lângă Rezervația Naturală Dumbrava din zona comunei Rășinari, intersectează DJ 106A care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Rășinari, intersectează DJ 106D care leagă Municipiul Sibiu de Cisnădioara, intersectează DJ 106C care leagă Municipiul Sibiu de Cisnădie, străbate o zonă cu terenuri agricole paralel cu Râul Seviș până la intersecția cu E 68 (in zona intersecției cu strada Mihai Viteazul) de pe teritoriul comunei Șelimbăr.

În cadrul proiectului sunt prevăzute un număr total de 22 poduri, pasaje, viaducte și podețe. Cel mai lung va avea 423,8 metri, fiind vorba de un pasaj peste calea ferată la km 4+391, care va supratraversa linia de cale ferată 200. Pasajul peste DN1, de lângă Cristian, va fi de peste 409 metri, iar podul care va asigura traversarea DJ 106A Sibiu-Rășinari și râul Seviș a fost proiectat pentru lungimea de aproape 402 metri. În document sunt descrise toate aceste construcții propuse.

„În vederea reducerii nivelului de zgomot, proiectul prevede montarea de panouri fonoabsorbante, amplasate la limita platformei drumului. În etapa de execuție se vor utiliza panouri fonoabsorbante mobile, pentru lucrările din vecinătatea zonelor rezidențiale și în zona ariei naturale protejate”, scrie în raportul de mediu.

În total, proiectul prevede construirea a peste17 km de panouri fonoabsorbante; cele mai lungi vor fi amenajate în perimetrul localităților Rășinari-Sibiu-Cisnădie-Șelimbăr, care vor fi de 7,6 km stânga-dreapta.

Proiectul prevede câte o parcare pe fiecare sens de circulație, amplasată în extravilanul comunei Poplaca, la km 6+425m.

În raportul de mediu au fost analizate cele trei variante de traseu cunoscute deja în spațiul public: varianta 1 (21,3 km), pe care o propun inițiatorii; varianta 2 (cu tunel pe sub Pădurea Dumbrava) și varianta 3 (23 km).

Principalele deziderate care au stat la baza proiectării traseelor sunt următoarele:

- asigurarea legăturilor variantei de traseu cu principalele zone generatoare de trafic și a asigurării continuității circulației pe traseele drumurilor naționale;

- diminuarea impactului negativ asupra mediului;

- evitarea pe cât posibil a demolării construcțiilor existente;

- evitarea zonelor cu destinație specială;

- elemente geometrice ale traseului în plan și profil longitudinal sunt astfel alese încât să rezulte un traseu omogen pe lungimi cât mai mari;

- la proiectare s-a avut în vedere adoptarea unor declivități minime care să asigure scurgerea și evacuarea apelor în lungul drumului de legătură.

Totodată, sunt menționate criteriile legate de impactul asupra mediului – calitatea aerului, apă, sol, biodiversitate, zgomot, peisaj, arheologie.

De asemenea, alternativele de traseu au fost analizate din punct de vedere economic, financiar și tehnic. 

„Având în vedere aspectele de mediu și criteriile luate în considerare la alegerea variantei optime, Alternativa 1 este cea recomandată”, se menționează în raportul de mediu.

Valoarea totală a investiției este estimată în prezent la peste 2,3 miliarde de lei cu TVA, iar valoarea necesară implementării măsurilor de prevenire/reducere/compensare privind protecția mediului este de peste 32,7 milioane de lei cu TVA. Durata de implementare estimată este de 60 luni (lucrări de execuție de 48 luni și 12 luni servicii de proiectare).

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 3324

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

12 comentarii

D.M.

Acum 6 luni

cum naiba sa respecte mediul cea mai stupid desenata centura din istoria planetei ?? Centura asta deserveste partial doar Arhitectilor - cei ce la ora de varf nu-si duc copii la scoala sau nevasta la munca in oras. Din Arhitectilor pana la Conti sunt vreo 45 - 50 de km dus intors = consum de carburant, poluare, zgomot, praf. Asta in conditiile in care avem deja centura de autostrada si lipsesc doar 4km din arhitectilor pana la nodul de autostrada. Ineptia e numita Centura Sibiului Sud, dar centura va fi INTANGIBILAsi pentru sibienii din cartierele sudice: Turnisor, Strand, V. Aurie, Cl. Dumbravii, deoarece e desenata pe la naiba in praznic - prin Tropini ! Cum sa fie mediul de acord cu incorsetarea Rezervatiei protejate Dumbrava - singura oaza de liniste si aer curat ce mai exista pe meleagurile astea pe 3 laturi ? Pt ce? Orasul o sa fie in continuare plin de masini pentru ca centura asta nu atrage traficul din oras. Cum sa aprobi asa ceva cand nici un studiu de trafic detaliat nu a fost facut, cimpean numarand doar masinile ce intra in oras?! Citat din RAPORT DE EVALUARE A NECESITĂȚII ȘI OPORTUNITĂȚII LA S.P.F : "La momentul întocmirii S.P.F. nu există suficiente date tehnice pentru o analiză riguroasă a opțiunilor de transport, nefiind întocmit un studiu de trafic bazat pe investigarea origine – destinație".
Raspunde

Solomon

Acum 6 luni

Cred că D.M. a spus cam totul!O mare idioțenie care costă o căruță de bani!Sibiul nu-i buricul pământului și nu avea nevoie de acest inel!Nu avem spital,aeroportul îl modernizam dar n-are zboruri,ASTRA e doar a lor și noi facem drumuri spre nicăieri.Sau e vreun concurs "Cel mai cel..." și noi nu știm?
Raspunde

Un sibian

Acum 6 luni

Cea mai proastă variantă posibilă! Nimeni nu va ocoli atâția kilometri, tot prin oraș va fi aglomerație. Plus că, vă bateți joc de singura zonă mai puțin poluată și neaglomerată, care se află foarte aproape de Sibiu și care reprezintă o oază de aer curat și de liniște pentru sibieni. Mă refer la zonă Tropini, la Rășinari, unde este o plăcere să te plimbi cu bicicleta sau să faci drumeții. Așa se întâmplă când dictează politicul, fără să se gândească și la binele oamenilor! Să iasă cașcavalul, zic!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Barosanu

Acum 6 luni

Din păcate, nu poți mulțumi pe toată lumea. Important e că varianta aleasă respectă principalele doleanțe ale sibienilor: e suficient de departe de zonele rezidențiale și nu taie pădurea Dumbrava. Cine va voi să folosească această centură, bine. Cine nu, iarăși bine.
Raspunde

Ghita Aurel

Acum 6 luni

ALLOOO MEDIU, DE CE NU NE-ATI RASPUNS LA CONTESTATII?? CUM ADICA E OK PENTRU MEDIU. ATI CITIT TOATE CONTESTATIILE PRIMITE REFERITOARE LA ACEASTA ABERATIE DE CENTURA? NESIMTITI ORDINARI CARE SUNTETI. NU TIMETI CONT DE NIMIC. DE CE ATI MAI FACUT DEZBATEREA PUBLICA? AVETI SUTE DE EMAILS CU ARGUMENTE CONTRA SI VA DOARE UNDEVA.. CAND O SA RASPUNDETI LA ACELE SCRISORI PE CARE LE-ATI PRIMIT DE MAI MULT DE 1 AN ?? PRAF IN OCHI DE POLITRUCI OBOSITI CARE SUNTETI
Raspunde

E. Cioran

Acum 6 luni

Tragi comic este că Bucur -primarul Rasinariului este pro centura prin Tropini fiind preșul lui cîmpean. Rasinariul a câștigat anul asta titlul de cel mai bun sat turistic dar asta nu contează pentru trepadusi. Pentru cine a fost la Tropini in zona Mănăstirii, pe jos cu bicicleta sau mașina și s-a oprit și s-a uitat în jur, știe cât de deosebit e acel loc liniștit unde pasc oi, zboară albine, de unde se vede creasta Fagarasilor, Măgura, Prejba, începutul munților Cindrel deasupra pitorescului Rășinari și până în Săliște. Zona asta se vrea distrusă gratuit si iremediabil pentru o centura stupidă, insuficient documentata, doar pentru profitul constructorilor gen NSA -prietenii lui cîmpean.
Raspunde

Ousp

Acum 6 luni

De acord cu tot ce ai scris, mai puțin cu Rasinariul cel mai bun sat turistic ….Cei care l-au desemnat cred ca nu au mai văzut sate in viața lor!! Cel mai medieval sat din lume din punct de vedere al locuitorilor e titulatura potrivită.
Raspunde

Elvețianul

Acum 6 luni

Eu am doua ipoteze: 1. Cîmpean nu a fost niciodată în Elveția să vadă ce înseamnă infrastructură+ respect față de natură și fata de oameni=tunele. Sau daca a fost, nu a inteles nimic pentru ca- i place sa trăiască într-o cocina, vrând să ne bage pe toți în cocina. 2. Amicii ei ce fac lobby pentru centura asta tâmpită nu știu să facă tunele.
Raspunde

Calu

Acum 6 luni

Cei care o vor folosi vor fi: - familiile sau oamenii fara copii; - cei care nu se uita la nr de Km facuti pe zi sau la banii dati pe carburant; - masinile de firma si cele de marfa cu treaba in zona. Nu cred ca o sa se vada vreo imbunatatire a traficului in Sibiu la ora 8. E mult prea departe. Avantajos o sa fie pt cei care tranziteaza orasul spre marginime / Paltinis si nu sunt din localitate.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Autobahn

Acum 6 luni

Cei mai mulți care comentează aici (D.M., Solomon, Un sibian, Ghiță Aurel, E.Cioran, Elvețianul, Calu) spun prostii fiindcă au interesul să respingă VOSS - în principal fiindcă au proprietăți în zonă și se tem că vor fi afectați, ori sunt troli de serviciu puși pe lătrătură politică. Traseul VOSS este util pentru evitarea blocajelor de trafic între cartierele din sudul orașului și Zona Industrială Vest cu punct de gâtuire pe podul Alba Iulia, cu valori de trafic de peste 17.000. Va fi folosit de mulți, eu am făcut calculul și consumul este cam același când compari drumul de kilometri buni prin oraș din care jumătate în treapta 1, față de drumul dublu pe șosea de viteză în treapta 6 de viteză.
Raspunde

Toma

Acum 6 luni

Eu locuiesc in Rasinari!Pe unde e mai aproape Sibiul:pe la aeroport sau prin Arhitecților?
Raspunde

@ Autobahn

Acum 6 luni

nu avem proprietati in tropini, avem doar un cap pe umeri si-l folosim la gandit. Conduc si eu in Sibiu si vreau si eu infrastructura, dar UITATI-VA PE HARTA PROPUSA A VOSS! si dua aia judecati si comentati. Centura este la ani lumina de orice cartier din Sibiu, ca atare nu va atrage nici o masina pentru tranzit! Turnisorul si Strandul vor fi la min. 7km de cea mai apropiata intrare pe autostrada. Valea Aurie si Cl. Dumbravii la min. 6 km distanta de VOSS. Hipodromul va fi la 5-6 km de centura. Sa facem infrastrucura, da, DAR folosibila, tangibila sibienilor, nu sa ne uitam la ea ca la muzeu, ca la aeroport. Zi-mi tu, doar un traseu - o destinatie, la care ma ajuta VOSS-ul asta imbecil, daca locuiesc in strand sau turnisor sau v. Aurie ?? Astept sa-mi zici.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus